Göteborg :)

Ilördes morse så begav jag och sötisen oss till Göteborg. Det tog en tre timmar att köra dit så det gick ganska så snabbt och sötisens GP funkade väldigt bra. Vi var först i Nordstan och kollade i dem olika affäerna och så shoppade jag lite grann. Ett par svarta låga stövlar på DinSko och så köpte jag en grå lite längre tröja på Gina Tricot. Hade nog kunnat handla nått mer men efter nån timme på Nordstan så var där fullt med folk och det blev långa köer i dem flesta buktikerna. Inte så konstigt eftersom att det var löningshelg. Jag och sötisen åt även lunch där, vi åt nån texmexbuffe....det var mycket gott :)
Efter några timmar på Nordstan så begav vi oss ut mot Vedhall som ligger cirka 45 minuter från stan. Där skulle vi hälsa på Peters moster med familj och vi skulle även övernatta där. När vi kom dit så blev välkomnade och så fick vi fika, björnbärspaj med vaniljglass....mm det var mycket gott. Sen så satt vi ute på deras altan och pratade om allt möjligt. När det började närma sig kväll så gick vi in och satte oss och tog det lite lugnt för att dem skulle natta Peters småkusiner. Medans dem gjorde det så fick vi varsin drink och lite chips. När barnen var i säng förutom lille Viggo så blev det dags för mat, dem bjöd på tacos med många olika tillbehör och till det drack jag och Bettan vin och killarna drack öl. Även det var mycket gott. Vi satte oss sedan i soffan igen där vi pratade och åt lite efterätt och godis. Hade en mycket trevlig dag/kväll med Peters släktingar, dem är så snälla. Man kände sig så hemma där.

På söndagen gick vi upp vid halv nio, man var ganska så trött då för både jag och Peter hade inte sovit så bra. Men det fick gå ändå. När vi kom upp så var det dags för frukost ute på altanen. Sen så packade jag och sötisen ut våra saker och sen var det nästan dags att köra.
Vid halvtiden körde tillbaks in till stan där vi skulle möta upp Ulrika och Micke på tågstationen. När vi hade hämtat dem så var det raka vägen till Liseberg.
På Liseberg så träffade vi även Hampe och Therese, hörde att dem skulle vara där men trodde knappt man skulle hitta dem där. Men det gjorde vi så dem gick med oss större delen av dagen. När vi kom dit så bljrade killarna med att åka kanonen, så vi tjejer fick stå och vänta. Inte så skoj men det fick gå.
Vi eller jag rättare sagt åkte även Jukebox, colorado, flumrider och Kuling och så gick jag även spökrundan på hotell Gasten. Kan säga att det var lite läskigt, men gick inte själv som tur var. Även sötisen, Hampe och Micke gick den.
Vi hade som roligast när vi åkte Colorado...vi åkte den två gånger och vi blev ganska så blöta och änne värre blev det när vi åkte flumrider. Men det torkade ganska så bra eftersom att vi hade tur med vädret hela dagen....soligt och fint och ibland var det riktigt varmt.
Vi åt även där, första gången åt vi Pizzabuffe, man fick äta så mycket man orkade. Men jag orkade bara tre bitar...men gott var det. Vi åt även nån kyckling i pitabröd precis innan vi skulle köra hem, det var oxå gott.
Glömde jue nästan att skriva att vi var även nere i spelhållan där vi körde bil mot varandra och jag och Micke, dansade på sån där FlasDancing eller vad det heter. Man står i mitten och så är det pilar som man ska pricka in rätt så får man poäng...riktigt skoj var det men jobbigt.
Hade en mycket trevlig helg i Göteborg, hade gärna vatt där nån dag längre. Men vi ska nog upp där i vinter igen och gå på julmarknad på Liseberg.
Här kommer nue lite bilder från helgen.

Hos Bettan och Jonas
   
  Peter & Viggo            Peter                    Jag & Viggo  

 
Siri & Arvid                 Peter & Jag

På Liseberg
     
Ullis och Micke        Hampe & Therese       Peter och Jag          Lite blöta, hehe :)            Vilken bild :)

     
 Det var läskigt att gå där inne       Uppskjutet            Upswinget





                              



Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0