Jag vill inte mer....

Så känns det just nue, allt är såå jobbigt och allt kommer på en gång. Först och främst är det jue skolan som inte fått den bästa starten. Det som jag tycker är mest jobbigt att vi som läst Psykologi A måste läsa det igen fast att vi läser lite annurlunda än vad dem andra kommer göra. Jag vill verkligen inte det, har redan betyg i ämnet och det är inget som har frågat mig om jag vill läsa det igen...man blir påtvingad nått som man inte vill och det gör att man känner en enorm press på sig att man måste klara det. Så nue sitter man här med en inlämingsuppgift som vi ska göra tils på onsdag och man har bara lust att slänga uppgiften i papperskorgen, för att jag orkar inte, vill inte, förstår inte. Det konstiga är att vi kommer läsa A nue i början och sen kommer vi bara läsa lite som grundar sig på B-kursen i slutet...så det kommer ändå vara att vi gör samma två gånger fast att vi inte "får" göra det. Det ända positiva i det hela är att jag och min lilla grupp känner likadant...så man är inte ensam i alla fall och det känns såå skönt kan jag säga :) Vi ringer och beklgar oss hos varandra och ger varandra råd och tips, verkligen tur att vi finns där för varandra.

Mycket klaganade idag med....blir det lite då och då nue eftersom man tycker det är som det är. Men ska försöka tänka positivt och inte låta allt påverka än utan försöka vara stark....sen får man se hur det går.

Nue över till lite annat som jag ser framemot :) Idag efter skolan så var jag på synundersökning och det visade sig att min syn hade försämrats en del så det var som jag hade annat....så det var jue inte så skoj att det hade försämrats men det ska bli skoj med nya glasögon. Har valt ett par som inte alls är som dem jag har nue. Dem nya kommer ha bredare bågar och kommer sticka ut lite mer och det kommer även vara lite mer färg....jätte häftiga är dem tycker jag :) Jag valde även ett par solglasögon eftersom att man fick två par glasögon för ett pris, så lika bra att passa på då jue. Sen så tycker jag det är bättre att ha ett par solglasögon som man kan ha på sig länge utan att behöva ta av dem för att man får ont i huvudet...för jag kan knappt ha solglasögon eftesom att det blir inte att man ser på samma sätt som man gör med sina vanliga....men nue kommer jag jue få samma styrka i solbrillorna så det kommer bli såå bra....hehe :)
Ska bli så skönt med nya brillor eftersom att det börjar bli jobbigt att läsa när man sitter långtifrån....är nämligen väldigt närsynt och det märks verkligen när man sitter i skolan och man skriver av det läraren skriver på tavlan...får kolla flera gånger för att se vad det står....mycket jobbigt. Men om en tre veckor kommer mina nya och då slipper jag det. Sen sa mina snälla klasskamrater att jag skriver det jag kan sen kan jag komplettera med det som dem har skrivit...såå snällt :)

Nått annat som jag ser framemot är att vi ska till Göteborg på lördag och hälsa på Peters släktingar....han har jue fått en lillkusin till så det ska bli skoj att hälsa på dem och att få komma iväg lite och få tänka på annat. Vi ska jue även gå på Nordstan och shoppa på lördan om vi hittar något skoj....har jue som sagt redan handlat en del. På söndan sen så ska vi på Liseberg....ska bli skojskoj :) Hoppas vädret är bättre än förra gången vi var där...förra året bara regnade det så vi fick köra hem ganska så snabbt igen. Så hoppas verkligen på sol denna gånge, eller att det är uppehåll i alla fall....

Nue ska jag inte tråka ut i mer....hehe :) Ha det så bra....kramis.


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

kämpa på så ger det sej säkert!

2007-08-20 @ 23:56:43
Blogg/hemsida: http://miss-sparkling.blogspot.com
Skrivet av: Maria

Tack! =D
Det där klarar du! =)

2007-08-21 @ 07:43:45
Blogg/hemsida: http://catwalkqueen.blogg.se
Skrivet av: tinkerbellan

ja hon e supersöt.. hehe.. ja den sista bilden blev bäst.. fick du min kommentar angående blockering av IP nummer??

2007-08-21 @ 17:26:22
Blogg/hemsida: http://www.tinkerbellan.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0