Varför??

Jag var jue på vårdcentralen imorse för att undersöka det med min migrän igen och se om jag skulle få andra tabletter för det. Jag fick inte så roliga besked från doktorn. Han sa att min migrän kan uppstå av flera orsaker eftersom att han frågade var jag brukade ha ont och utefter det så kände/tryckte han på fler olika ställen på huvudet och nacken. På alla dem ställena hade jag ont på och han tror att det beror på att man ha muskelinflammationer där och det leder till huvudvärk sen så gnisslar jag jue som sagt tänder och det gör att jag får ont i käckar och huvud och detta för även att jag får ont i huvudet. Så jag ska gå till sjukgymnast och få träning och tips på hur jag själv kan göra för att muskelinfmmationerna ska minska eller helt försvinna. Men dem har sommarstängt nue så jag får gå dit och beställa tid när dem öpnnar igen. Sen tyckte han att det var viktgt att jag tog kontakt med min tandläkare så jag kan få hjälp att på en betskena.....men vad kostar inte det? Har inte hur mycket pengar som helst. Men sen vill jag göra allt för att jag ska slippa ha så här ont. Så jag ska försöka röra mig mer i dem partierna som jag har ont i och doktorn sa att simmingen är bra så det ska jag nog börja med och sen börja med vattengympan igen när det börjar. Vill förhindra att man blir så dålig som min stackars mamma är...hon har oxå sådana problem med nacke. Så  nue är hon helt sjukskriven för att hon kan ej jobba för det klarar hon inte av och hon jobbade inom vården och det gör jag nue....inte bra och sen så utbildrar man sig inom det området med. Men man får försöka få en anställning där man ej belastar sig så mycket som t.ex att jobba i en gruppbostad med funktionshindrade eller liknande där det inte är lika tungt som på äldreboende. Men som nue har jag jue jobb inom äldrevården så det får va så länge men får försöka tänka extra mycket på vad jag gör för rörelser och sen att när jag väl har ont så får jag försöka göra övningar som kan förebyga det så att det blir värre. T.ex att köpa en vettekudde som man kan värma...nån som vet nått bra ställe där man kan köpa??? Tacksam för hjälp.
Ojj blev mycket skrivande om detta men jag tycker det är sjukt trist och man är jue fortfarande ing och har hela livet framför sig och så får man sådana här problem som kan hindra en från att jobba inom vissa områden. Men jag hoppas på att få rätt hjälp och jag ska göra mycket själv så att det förhoppningsvis försvinner...doktorn sa till och med att han tyckte synd om mig.....:(

Annars idag har jag haft en bra dag. Jag och min sötis körde och handlade lite på Willys eftersom att min kusin Ullis och hennes kille Micke skulle komma på besök och käcka middag och se film. Vi bjöd på potatisgratäng, marinerat kött och sallad. Vi kollade sen på en komdi som var bra och rolig och så åt vi lite snacks till filmen....efter vi hade sett filmen så spelade vi en del kort. Vi spelade Jazz och plump....mycket skoj :)
Hade en mycket trevlig och rolig kväll.
Imon är det jobb som gäller....jobbar kväll, 13-20.30 så imon lär det inte hända så mycket annat.

Men ska nog gå och nanna nue och försöka sova bort det onda i nacke och huvud. Ha det så bra.

image88


Kommentarer
Skrivet av: Cissi

Finns några bra vetekuddar i hälsobutiker men de är inte så billiga.. men kolla på rusta och så.. de är lika bra, men mycket billigare! hoppas det löser sig, vet hur det är att gnissla tänderna och har bettskena men den plockar jag ur så duktigt om nätterna när jag sover så jag kan ej använda den=(

2007-07-24 @ 08:45:03
Blogg/hemsida: http://meonly.webblogg.se
Skrivet av: surre

jag ska snart köpa en massagebänk och börja massage skola.. då får du komma hem till mej så ska vi se om vi inte kan fixa musklerna i nacken och ryggen på dej

2007-07-24 @ 10:26:34
Blogg/hemsida: http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Skrivet av: Sofie

Usch vad jobbigt det låter, jag har med migrän ibland och det är så hemskt!!! Min pojkvän köpte en vetekudde till mig när jag var gravid, tror han köpte den på hälsokostaffären bredvid djuraffären i stan! Hoppas att du blir bättre snart!

2007-07-24 @ 18:31:27
Blogg/hemsida: http://mizzsofie.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0