Midsommar och lite annat smått och gott.

Mm tänkte ta och berätta om midsommar och om vad jag mer gjort ihelgen och så...

Midsommar: Dagen började med att jag jobbade mellan 8-13 och det gick bara bra...kort dag så det gick snabbt. Sen såå var det bara hem och duscha och göra sig i ordning och sen när jag var färdig kom sötisen och hämtade mig och sen körde vi hem till Palle, Vonka och Tindra där även Dennis, Tessan och Kewin var. Vid halv tre tiden så åt vi nypotatis, gräddfil med tillbehör....alla åt inte sill och jag och sötisen var några av dem så vi åt kassler istället...gott det med. Vi åt såå klart jordgubbar med vaniljvisp till efterrätt....såå gott :) Sen såå var vi inne på Tindras rum och busade en hel del med Tindra och Kewin....får jue roa barnen oxå men det är bara skoj :) Sen senare på kvällen såå grillade vi. Jag och sötisen grillade god fläskfilee och så stekte vi lite potatis som hade blivit över och så hade vi bearnisesås till....mycket gott....såklart så drack vi en massa gott med och snapsade lite gjorde vi med. Hade en trevlig och lugn midsommar, synd med vädret bara.

Ilördes såå var vi oxå hemma hos Palle, Vonka och Tindra där vi åt varm smörgåstårta och så åt vi chokladpudding till efterrätt. Vi spelade även lite Xbox och såå kollade vi på en film som vi ej hann kolla färdigt på eftersom att det belv lite sent. Vi busade oxå en hel del med Tindra som nue kan säga Peter och så kan hon säga Nilla ibland....såå roligt att hon börjar lära sig namnen på oss....vi är nog några av hennes favoriter....speciellt Peter är hon galen i nue och hans bil.....hehe.

Isöndes såå åkte vi hem till landet med Palle, Vonka och Tindra och där fick vi god söndagsmiddag som bestod av potatis, kyckling, sås och en massa olika grönsaker....mycket gott. Mammas mat är såå god. Vi fick sedan jordgubbar med glass/grädde till efterrätt. Det var en trevlig dag hemma på landet. Efter vi hade vatt där så följde vi med Palle och dem hem och spelade lite Xbox och så kollade vi klart på filmen som vi hade börjat kolla på lördagen. Har haft en mycket trevlig och rolig helg. Vi var jue även på EKO kom jag på nue...där köpte sötisen takfläktar som vi ska ha i sovrummet och vardagsrummet eftersom att vi har så varmt i lägenheten när det är bra väder ute...såå då kan det vara skönt att ha sådana. Köpte även lite parfym och lite annat smått och gott.

Idag såå har jag varit ledig och det har varit skönt. Men jag har varit duktig och tvättat idag och så var jag en runda på Domus och handlade lite....annars har jag bara slappat framför tvn och datan idag. Har nue precis ätit Tacos med sötisen...var mycket gott. Han ska snart iväg och träna och jag tänkte fixa lite pannkakor som jag ska ha med till jobbet imon. Sen så kanske jag går ut och går en runda.

Här kommer lite bilder från midsommar.

     

   

   


Min sötis dummar sig men jag älskar honom ändå :)


Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0