Ilördes var det kalasdax.

Precis igår var det kalasdax i Dalby där Simon bor med sina föräldrar. Igår var det dax för att fira Simon som fyller 21 år på onsdag :)
Vi var dit bjudna klocka 13.00 så vid 12.00 körde vi den tråkiga vägen dit. Jag tycker vägen till Lund, Dalby är sjukt
långtråkig. Är mest bara en massa skog.
När vi kom dit hade dem flesta gästerna redan kommit och vi blev varmt välkommna av Simon och hans familj.
Vi fick sitta ner och umgås alla en runda innan maten var klar. Så det blev att killarna satte sig och spelade Xbox 360 tror jag det var. Så det blev att man tittade på i mellan åt eller så busade man med Tindra eller pratade med dem andra gästerna.
När maten var klar var det bara att hugga in...hehe :) Vi blev bjudna på Flygande Jakob och sallad till det. Mycket gott, blev så mätt. Sen till efterrrätt blev det glass, med frukt och choklad/kolasås och så fick man god likör till det :)
Efter det så blev det ännu mera tv-spelande för killarna, dem körde någon fotbollstunering och mellan matcherna så snackade jag och Simon en hel del och så spelade han både piano och gitarr för mig. Han är så duktig och kan spela det mesta. Synd är man så kass på sånt. Jag spenderade oxå en del med barnen som var på kalaset, speciellt med Peters lillasyster som satt och ritade. Så jag hjälpte henne lite och så gav vi varandra lite massage...
Medans vi väntade på tårtan och kaffe så hade dem dukat upp med ett litet godisbord så där gick man några gånger...hehe. Men det var nog mest barnen ändå som var där ute.....Simon var duktig och lyckades ställa in sig
hos Tindra med hjälp av godiset. Hon har varit lite rädd för honom innan. Men efter igår kommer det gå super. Simon är jue sjukt snäll och rolig och det är hans föräldrar oxå. Så gästvänliga :) Synd att man inte träffar dem oftare...blir jue oftast bara när det är släktkalas.
Det var ett jätte trevligt kalas så vi körde inte hem fråns närmare 19.00 på kvällen, hade kunnat stanna ännu
längre om inte Peters småsyskon ville hem till oss och spela Wii. Så vi fick köra i tid tyckte vi så dem skulle hinna spela lite på kvällen innan det var dags att sova. Jaa som jag skrev igår följde jue dem med oss hem igår. Det var vårt
Wii som lockade...så det blev att vi var uppe till närmre tolv igår eftrsom att dem ville bara spela och spela och en
annan blev bara tröttare och tröttare...hehe. Men roligt hade vi.

Här kommer även lite bilder från kalaset.

                                    SIMON!!
  
  


Ps. Louise hoppas du såg min hela mailadress i ett inlägg längre, hade vatt så tacksam om
du hade viljat maila om det Ds.



 


Kommentarer
Skrivet av: Line

Tack för den söta kommentaren!:)Du verkar ha haft en riktigt skojig helg!Jag misstänker att bilden på en lilla flickan är din brorsdotter, i så fall, gud vad söt hon är!:)Hoppas du får en underbar start på veckan! Kramkram

2007-11-04 @ 20:57:39
Blogg/hemsida: http://liine.webblogg.se
Skrivet av: Pernilla

Line: Jepp det är mina söta brorsdotter på bilden :)

2007-11-04 @ 21:04:23
Blogg/hemsida: http://candygirl84.webblogg.se
Skrivet av: emma

Jadå de finns kvar, i både brunt och grått! :) Ha det bra!

2007-11-04 @ 21:37:48
Blogg/hemsida: http://emmastjerna.webblogg.se
Skrivet av: Pernilla

Emma: Tack för infon :)

2007-11-04 @ 22:18:41
Blogg/hemsida: http://candygirl84.webblogg.se
Skrivet av: Kim

Hej!
hittade hit från en annan blogg..så satt jag och läste lite så kollade jag på detta inlägget och ser simon, han och jag gick i samma klass på högstadiet =)

2007-11-08 @ 01:09:44
Skrivet av: Pernilla

Kim: Aha OK :) Jag känner honom genom min sambo, det är en släkting till honom. Ha det fint.

2007-11-08 @ 07:45:08
Blogg/hemsida: http://candygirl84.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0