Nu är jag hemma...

Jag kom hem för en stund sen. Har jue vatt på sjukhuset från klockan 9-12 och hållt på med praktiska övingar och idag skulle även vår lärare se hur det gick för oss, enskilt. Det gick faktiskt väldigt bra, var lie småsaker som man ska tänka på bara. Men det kommer väl så småningom. Vi skulle först sätta kater, enskilt då. Jag var ganska så nervös för jag hann bara pröva det en gång förra gången. Men min lärare tyckte jag fixade det bra. Vi skulle även visa för henne att vi kan ta blodtryck och det gick oxå bra....släppte lite för snabbt men fick slutresultatet ändå. Kan ta blodtrycket bättre denna terminen än förra terminen. Vi fick mer tid att öva idag och vi var inte så många i samma rum och det gjorde att man kunde koppla av mer. Det var väldigt synd att det var sista dagen idag som vi skulle vara där och öva. Hade behövt öva ännu mera på att ta blodprov känner jag. Visst det gick jätte bra när jag gjorde det men samtidigt så räcker det inte att man övat fyra gånger. Vår lärare skulle igentligen kollat på oss när vi skulle göra det oxå men tiden räckte inte till.
Vi skulle jue på studiebesök på smärtmottagningen oxå mellan 13-14 men det blev inställt på grund av sjukdom hos personalen.Lite synd att vi missade det. Men vi var en runda på skånehuset istället för där var det psykratrins dag. Man kunde lyssna på föreläsningar och få information. Vi lyssnade inte på någon föreläsning eftersom att dem håll på ganska så länge. Så vi tog med oss lite information bara...som vi ska ha till ett arbete sen!!

Är ganska så trött idag och min huvudvärk har kommit tillbaka. Tror det är för att det var så stressigt och rörigt allting idag kändes det som. Så jag tänkte att jag ska gå och vila en liten stund. Sen har jag tänkt kolla på reprisen av Andra Avenyn och så får man väl ta och diska lite oxå känns det som. Så att man kan laga lite mat sen. Hade viljat städa för det behövs verkligen, men känner att jag inte ork till det idag. Får nog bli ihelgen istället!!

Jaja nog om detta!!!

Ha en fortsatt bra dag.....Kram!!




Kommentarer
Skrivet av: evamy

aha okej :) Ska ni resa runt då eller?

2007-11-14 @ 17:36:34
Blogg/hemsida: http://evamys.blogg.se
Skrivet av: evamy

aha okej. vi va där i våras. fast på kata i två veckor. Vi ska åka dit nu i april fast tänkte resa runt lite då.. där vid kohlanta och så lutar det åt!
Jag vill ju kolla runt hur mycket som helst. Men det hinner man ju inte på 3 veckor, man vill ju ha lite semester med!

2007-11-14 @ 17:43:10
Blogg/hemsida: http://evamys.blogg.se
Skrivet av: evamy

aa de vore härligt..
11jag tyckte de va underbart! men har inte så mycket att jämföra med för de va första gången jag var utomlands!

2007-11-14 @ 17:58:07
Blogg/hemsida: http://evamys.blogg.se
Skrivet av: Line

Jag slår vad om att du är kanonduktig på allt det praktiskta. Visst är det skoj med alla saker man ska göra?När du väl fått prova på att ta endel blodprover så är man inte nervös längre!Hade det varit möjligt hade du gärna fått prova att sticka mig :) Ha en finfin kväll!Kram Line

2007-11-14 @ 19:53:18
Blogg/hemsida: http://liine.webblogg.se
Skrivet av: Louise

Åh vad synd att jag inte visste att det var psykiatrins dag på SH, hade velat lyssna :)

2007-11-15 @ 11:50:10
Blogg/hemsida: http://ladivina.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0