Sprutan Tagen...

För en liten stund sen så kom jag och sötisen hem från vårdcentralen.
Vi har varit där och tagit Havrix sprutan för hepatit A.
Jag kan jue säga att jag var sjukt nervös den sista halvtimmen innan vi skulle dit. Men när vi gick in och träffade doktorn så släppte det lite, men när vi kom en till sjuksystern och fick se sprutan så kom nervositeten tillbaka.
När jag satte mig i stolen så kunde jag riktigt känna hur hjärtat dunkade allt fortare. Men när hon väl stack och sprutade in vätskan så kändes det typ ingenting. Jag blev lite chockad där, trodde jue det skulle göra jätte ont. Nue kan man jue hoppas att det släpper ännu mera nue. Så man slipper vara så rädd och nervös innan.
Nästa spruta ska vi ta inom 6-12 månader. Så det som dem sa när jag beställde tiden stämde inte...för hon sa att vi skulle ta dem med en månads mellanrum. Men det är om man ska ha för både hepatit A och B. Men doktorn sa att det räcker med A eftersom att vi ska inte resa runt en massa i Thialand och utsätta oss för en massa saker och sen ska vi bara vara iväg i två veckor. Men om vi skulle rest runt och varit iväg längre så hade rekomenderat båda.
Men detta blir säkert super!!!

Nue ska jag och sötisen snart äta. Det blir potatismos och fiskpinnar ikväll. Vi kom inte på något annat, så det fick bli det. Men ska inte klaga för det är bättre än pasta och köttbullar som sötisen ville ha. Är så trött på
det nämligen...
Det har inte blivit att jag gjort något på mitt arbete. För att jag spelade jue Wii innan och det spelade
jag en bra stund, sen så var dags och göra sig i ordning för att man skulle till vårdcentralen jue.
Fårse om jag gör lite efter vi ätit annars får jag se om man tar tag i det imon. Måste jue göra det snart. Men man
drar sig jue ifårn det ännu mer nue när man har lov för då vill man inte hålla på med skolarbeten....jaja återstår och se när jag gör det..hehe :)

Nue ska vi äta här.

Ha en trevlig kväll och förresten vad ska ni göra ikväll??




Kommentarer
Skrivet av: jenny

Ska ni till Thailang?? Åh va mysigt!!!
fast jag hade aldrig vågat ta sprutor aldrig

2007-10-31 @ 19:45:46
Blogg/hemsida: http://jennssan.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0