Malmö

Idag har jag och klassen och våra två lärare i Psykiatri varit på två studiebesök i Malmö. Jätte intressanta bägge två verkligen. Först var vi på Fontänhuset, är en daglig verksamhet som är arbetsinriktad för sådana som mår psykiskt dåligt. Där kan dem jobba upp sig igen och komma in i samhället igen. Vi fick lyssna på två stycken som var medlemar där och vi fick höra deras historier och hur dem hade fått livsglädjen tillbaka. Intressant att höra. Vi hade sedan luch och då gick jag, Emmy och Annika och käckade på Graffiti.....mums så gott det var. Åt bakad potatis med Thaikyckling =)

Vi var sedan på nästa studiebesök och det var på Aluma, det är en tidnings som hemlösa gör och säljer. Så var där och lyssnade på vad dem gör och hur deras verksamhet fungerar och varför denna tidningen finns m.m. Han som berättade oxå sin historia, han hade oxå varit hemlös och missbrukare men hade hade oxå kämpat sig tillbaka och har nu ett bra liv.
Tycker det är jätte intressant att få höra sådan berättelser för det gör att man börjar tänka och fundera på saker som man ej tänkt på innan och man lär jue sig oxå något av att komma ut och kolla.

Jag kom hem för en timme ungefär och jag är sjukt seg och trött, ska nog lägga mig på soffan en runda och bara slappa. För sen ska vi hem till Pauls storebrors familj och käcka middag sen ikväll!!
Hade behövt sätta mig och påbörja en läxa med men känner inte alls lusten och orken till det så jag får göra den sen helt enkelt när jag mer känner för det....

Var förresten en runda hemma på landet igår kväll och drack lite kaffe och snackade lite skit med mina föräldrar och med min moster och hennes sambo....alltid trevligt att träffa dem =) Hör du det moster, vet jue att du läser....hehe!!

Ha Det Najs.







Kommentarer
Skrivet av: Jenny

Är ni alltid runt och äter middag :=)
Kram

2008-04-17 @ 18:39:33
Blogg/hemsida: http://aikmansgirl.webblogg.se
Skrivet av: Tobias

du lär sova gott inatt ;)
bra dag här tack!

2008-04-17 @ 19:50:40
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se/
Skrivet av: *Linda me Cazandra*

hej gumman.. tack så mkt =) Är jätte nöjd me mitt hår.. Ska ha kortare nästa gg.. =) Hur är de me dig? kramar

2008-04-17 @ 22:59:24
Blogg/hemsida: http://liindac.blogg.se
Skrivet av: *Linda me Cazandra*

Hej gumman.. nja vet ej faktiskt va som händer i helgen.. sj? kramar

2008-04-18 @ 09:31:56
Blogg/hemsida: http://liindac.blogg.se
Skrivet av: Jonna

Tack detsamma : )

2008-04-18 @ 09:53:39
Blogg/hemsida: http://Jth.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0