Jag Vill Önska Er.....

 

 

Jag Hoppas Ni Får En Mycket Trevlig Nyårsafton. Med God Mat Och Trevligt Sällskap :)

 

 

 

 



Min Och Sötnosen Julklapp

Jag och min sötnos bestämde oss för att inte köpa några Julklappar till varandra, utan vi köper något gemensamt som vi båda vill ha. Vi hade länge viljat ha en Digitalkamera så vi sa att vi sparar hellre lite pengar så vi kan köpa en vi ville ha. Vi båda fick ju pengar i Julklapp så vi la undan dem så vi kunde köpa en. Så idag var vi och köpte en på Mellandagsrean :)

 

Det blev en Nikon S210, silvrig med 8 megapixlar. Det är inte en värsting kamera men det behöver vi inte heller. Vi ville ha en kamera som tar bra bilder och och är lätt att hantera. Vi tycker denna var väldigt prisvärd och den är lätt, tunn och smidig och det var de vi hade tänkt oss!! Glad att man har fixat en så man kan ta foto igen, tycker det är skoj nämligen. Så imorgon får vi se vad den går för, då det lär bli premiär för den :)

Såhär ser den ut:

 

 

 

 

Jag och min sötnos har väl inte gjort så värst mycket annars här i dagarna. Igår var vi och hälsade på sötnosen mamma men vi fick ett bra besked när vi kom dit och det var att hon skulle få komma hem. Tyckte vi var skönt och roligt för vi har ju saknat henne och skönt att hon är på bättringsvägen igen :) Sen igårkväll var vi hos Pauls storebror och hans familj och åt middag. Det var väldigt trevligt och god mat fick vi oxå!!!
Idag förutom att vi har shoppat kameran så har jag varit på möte på Arbetsförmedlingen där jag träffade min Handledare och vi gjorde upp en liten plan om vad jag ska göra till våren. Vi var även på Solhaga en sväng och kollade eftersom vi hade ett Presenkort därifrån men vi hittade inget som föll oss i smaken så det får väl bli en annan gång. Sen så var inom Pauls föräldrar på hemvägen där vi fikade lite och visade dem våran nya leksak :)
Nu ska det snart lagas mat här och vad som händer ikväll vet vi inte än. Blir kanske en lugn hemmakväll för att jag är ganska trött då man fick gå upp tidigt imorse.....

Nyår imorgon, det ser vi framemot mycket. Då vi ska fira det med några av Våra Bästa Vänner. Var genom dem som jag och Paul träffades :)

 



Jakten På Den Lila Filten

Någon vecka innan jul så såg jag en filt på Maxi som är i lila olika nyanser och det är äevn lite grått i den. Blev jätte förtjust i den eftersom att en sådan har jag letat efter. Jag ville jätte gärna ha den såklart men vi hade inte så gott om pengar då så vi kunde inte köpa den. Men vi hoppades ju att den skulle vara kvar tills vi fick pengar men det var den ju såklart inte. Det är ju fler än jag som vill ha en snygg lila filt såklart!! Jag blev jätte besviken och funderade på att ta den i svartvitt istället men ångrade mig för det var ju inte den jag ville ha egentligen. Min sötnos försökte trösta mig och sa att vi hittar säkert en sådan filt som jag tänkt mig en annan gång.Letade runt på nätet på olika sidor men hittade ingen som den....
Så igår så frågade jag min sötnos om vi inte kunde köra till Hässleholm och kolla på Maxi där. Jag tänkte att nu ska jag inte hoppas för mycket för den är ju säkert slut där med. Men vi körde i alla fall dit och jag med inställningen att den inte fanns kvar. Vi kom till Maxi och gick och kollade. Först så hittade jag en kalender som jag blev nöjd med och sen så kom vi till avdelningen där dem hade filtar och annat. Började leta i hyllorna och såg den svartvia och sen ser jag bredvid den att där ligger en lila utan förpackning och under den filten låg det en kvar i sin förpackning :) Gissa om jag blev glad?? Jag gick med ett leende på läpparna sen resten av dagen!!! Vi hittade även en snygg skjorta till min sötnos där som han ska ha till nyår och så blev det en ny duschslang. Så att köra till Hässleholm igår var inte lönlöst!!
Här ska ni fårse en min lila fina filt :)

Kvällen igår spenderade vi hos Jessica och Markus. Vi var dit bjudna på middag och det var väldigt länge sen vi sågs så det var en självklarthet att ses. Jätte god middag fick vi och super trevligt hade vi det. Tiden bara spran iväg.
Middagen vi fick bestod av Varmrökt Lax, Potatis, Kall Sås och Sallad. Mums :) Vi rockade även en hel del då Marcus han hade köpt sig Guitar Hero-Rockband. Man kan både spela gitarr, sjunga och spela trumor. Det var jätte roligt men fy så svårt det var att spelapå trummorna, fast man hade det på lätt så hann man inte med. Men tror man måste sitta där och öva en hel del för att komma in i det, fick man ju göra när man skulle lära sig spela på gitarren. Vi spelade även Eyetoy som Jessica hade köpt. Vi hade jätte roligt och det blev som världens Gympapass för Fyy så trötta vi blev. Hade en super trevlig kväll som alltid med dem och snart ses vi ju igen då vi ska fira Nyår hos dem. Det ser vi framemot väldigt mycket. Då lär det bli mer snack om alla framtidsplaner m.m. :)

Idag har jag och min sötnos inte gjort allt för mycket. Jag känner mig inte helt hundra idag. Har ont i huvudet och har lite, lite feber. Kanske håller på att bli sjuk? Kan ju hoppas att det inte är så utan det går över igen.
Men vi ska till Pauls pappa om en stund och äta lite middag så han slipper sitta själv.
HA DET TOPPEN!!!!


Körslaget

Ni har väl inte missat att ikväll kör Körslaget igång igen .Jag och sötnosen gillade förra säsongen så vi har tänktefölja det även denna gången. Är ju en del bra artister med.
Jag tänkte nu när inte Idol går mer så får jag uppdatera er om Körslaget istället :)
Här är Låtarna som artisterna ska sjunga tillsammans med sina körer....
Erik Segerstedt med kör - Uddevalla
Låt: Mercy (Duffy) 


Telefonnummer: 099 - 402 01 
Sms: skicka ERIK till 72 400


2. Nanne Grönvall med kör - Hägersten/Stockholm
Låt: Delilah (Tom Jones) 


Telefonnummer: 099 - 402 02 
Sms: skicka NANNE till 72 400


3. LaGaylia Frazier med kör - Sundsvall
Låt: September (Earth, Wind & Fire) 


Telefonnummer: 099 - 402 03 
Sms: skicka LAGAYLIA till 72 400


4. Timo Räisänen med kör - Göteborg 
Låt: Stanna hos mig (Kent) 


Telefonnummer: 099 - 402 04 
Sms: skicka TIMO till 72 400


5. Hanna Hedlund med kör - Bollnäs
Låt: I don't feel like dancing (Scissor Sisters) 


Telefonnummer: 099 - 402 05 
Sms: skicka HANNA till 72 400


6. Magnus Carlsson med kör - Borås 
Låt: I will survive (Diana Ross) 


Telefonnummer: 099 - 402 06 
Sms: skicka MAGNUSC till 72 400


7. Robert Wells med kör - Falkenberg 
Låt: Let me entertain you (Robbie Williams) 


Telefonnummer: 099 - 402 07 
Sms: skicka ROBERT till 72 400

Så ikväll sätter det igång och vi ska titta på det inne hos Veronika som bjöd in oss där. Ska bli trevligt :)


Våran Julafton

Blev mycket lyckad förutom att Pauls föräldrar eftersom att hans mamma är dålig. Men det är sådant man inte kan styra över. Vi hade jätte trevligt i alla fall tillsammans med mina föräldrar och med mina två brödrar.
Tänkte inte skriva mer om det utan jag lägger upp lite foton istället som ni får titta på!!!
Först var vi och fikade hemma hos mina föräldrar på förmiddagen och även min mormor och morfar var där.
Julen firades sedan hemma hos oss!!
God Fortsättning :)


GOD JUL

Vill Jag Önska Alla Mina Kära Läsare :)

Hoppas ni får en underbar dag med nära och kära.

 

 

 

 



Två Dagar......

Nu är det bara två dagar kvar till Julafton och det mesta är klart. Allt julgodis är fixat, senapen är fixad, julskinkan är griljerad och vi har den mesta julmaten som vi ska stå för. Det som inte är färdigt är att här ska städas och det ska jag börja med nu i eftermiddag är det tänkt. Imon ska det fixas de två sista julklapparna. Har egentligen redan handlat alla men ville och kände för att handla någon till. Sen så ska det sista handlas inför Julafton, är inte så mycket som vi fattas men det ska ändå handlas. Vi har ändå inte behövt fixa med allt utan vi har delat upp det så vi gör lite, Pauls föräldrar lite och mina föräldrar lite. Tycker det är bra att man kan göra såå....

 

Hm annars är det nog inte så mycket mer som ska fixas. Joo vi ska köpa en ny tomte. Vi fick nämligen en stor tomte som vi kunde ha på våran trapp där ute av Pauls föräldrar igår. Men eftersom att vi glömde ta in den igårkväll så hade den imorse gått sönder eftersom att det blåste väldigt mycket inatt och gör fortfarande. Jag blev jätte ledsen för att den var i sönder eftersom att jag blev så glad när vi fick den. Men vi ska köpa en ny så inget att gå och vara ledsen över egentligen!! Får hoppas bara att vi hinner med det som vi tänkt imorgon. Min sötnos vet nämligen inte hur han kommer jobba imorgon. Men i värsta fall får jag försöka fixa det och ta det på bussen hem. Tanken är ju ändå att jag ska till stan imorgon. Jaja det löser sig nog :)

 

Menmen nu ska jag svara på era kommentarer och jag ber om ursäkt om det tar lite tid men det lär bli lite glest med bloggandet och svarandet på era kommentarer nu runt jueltid. Tror nog det är fler som känner det så.....

 

 

 

 



Badhuset Med Mera....

I torsdags var det ju meningen att jag och sötnosen skulle fortsätta julstöka när han kom hem från jobbet, men så blev det inte. För att jag fick en förfrågan om jag ville följa med till Badhuset och bada med mina brorsbarn och deras föräldrar förståss. Min lillebror följde oxå med. Det var länge sen man var på badhuset men det var riktigt skojsigt och vi var ju först i varmvattenbassängen, såå skönt att bada där ju :) Hade en mycket skojsig dag där och Tindra var ett riktigt vilddjur i vattnet, var såå roligt att se henne!! För Milo var det första gången som han badade på badhuset. Han tyckte det var skönt att bada i en liten stund.

Sötnosen Tindra frågade om jag ville följa med dem hem och äta Pizza. Jag ringe Paul och frågade om han var sugen på det och det var han så han kom in till stan så vi kunde äta pizza hemma hos dem. Det var trevligt och det var roligt att vara och umgås med dem.

 

 

 

 

 

Igår var dert Fredag och då spenderas nästa hela dagen i stan. Jag och Veronika skulle nämligen gå istan, hon hade frågat mig innan i veckan om jag ville följa med. Jag hade ju inga planer så klart jag kunde det. Hon skulle köpa lite julklappar och även lite nya kläder till sig själv så jag fick vara lite smakråd. Alltid skoj att kunna hjälpa till. Vi gick själva til en början men sen vid lunch kom Palle in med Tindra och Milo eftersom att Milo skulle äta och även vi skulle luncha lite grann. Blev att vi åt på Trendie, men fyy vad mycket folk det var där. Tur man fick ett bord!! Vi gick som sagt istan större delen av dagen och även min sötnos var med någon timme när han hade slutat jobba. Jag hittade lite på Indiskan som jag nog ska köpa sen :) Hade en super trevlig dag igår oxå och man var lite trött i kroppen när man kom hem efter att ha gått så mycket. Blev en liten tupplur på soffan när man kom hem tillsammans med sötnosen. Vi var sedan lite rastlösa under kvällen så till slut bestämde vi oss för att köra och kolla om mina föräldrar var hemma. Det var dem så vi var där en runda och tjabbade och kollade på tv.....

 

Min sötnos jobbar idag till klockan 18. Så jag håller på att tvätta och fixa här hemma lite grann. Sen när han kommer hem ikväll blir det att äta middag som jag ska förberedda innan han kommer hem. Kvällens meny består av Potatis, lax, hollandisesås och kokta grönsaker!! Sen så blir det mys framför tvn med lite popcorn. Tänkte nämligen se Finalen av Dansbandskampen....

 



Julstökat och grejat

Det är anledningen till varför jag int bloggat på någon dag. Jag och min sötnos har grejat för fullt nu när han var ledig tisdag och onsdag.
Tänkte börja berätta om tisdagen:
Dagen började med att man fick gå upp tidigt för att jag skulle till Ams för att ett papper ifyllt så jag kunde skicka iväg det så att jag kommer att få mina pengar i sutet av månaden. Vi körde sedan hemigen och vi gick och la oss för att jag hade sovot 2-3 timmar under natten och min sötnos hade ju jobbat natten så han var ju oxå trött. Vi sov en stund och sedan gick vi upp och duschade och fixade oss i ordning för att jag skulle till Vårdcentralen och göra andningsprov, kolla hur min astma/allergi låg till. 
När vi kom hem igen så påbörjade vi middagen och vi fick middagsgäster, var inte planerat men det gjorde inte nått. Det var bara att lag lite mer mat helt enkelt. Det var nämligen Pauls föräldrar som kom och det var väldigt trevligt.
De stannade inte så länge för de visste att jag och sötnosen hade lite att göra. Min sötnos skulle nämligen göra köttbullarna till julafton och jag skulle greja med att sätta snöre i alla julgranskulor. För vi skulle nämligen klä granen oxå på kvällen men eftersom att det blev ganska så sent när vi påbörjade det så blev det inte att vi gjorde det och sen så fattades vi inte några saker som bi behövde....

Onsdagen forsatte vi med att julstöka och greja. Vi steg upp i tid så vi skulle hinna göra alla ärenden innan Emmy skulle komma på besök. Men hon kom inte för hon messadepå förmiddagen och sa att hon ej mådde så bra. Synd det för det var länge sen vi sågs. Jag och min sötnos körde ju och uträtte våra ärenden i alla fall och behövde nu inte stressa. Vi handlade och var på lite olika ställen för att hitta det vi behövde för att göra våran julgran komplett. Vi hitttade det till slut på Rusta. När vi kom hem igen så klädde vi granen och vi blev väldigt nöjda bägge två :) Sen så påbörjade min sötnos att göra två olika sorters julsenap som vi ska ha till julafton och jag grejade och slog in julklapparna.
Middag skulle vi ju oxå ha igår och vi hade bestämt att göra något med kyckling så det blev till slut Thaimat men nytt eget påhittat recept, eller vi har ju fått lite inspiration av våra vänner Christian och Ar!! Det blev i alla fall mycket mumsigt.
Kvällen blev sedan lugn igår då vi tittade på film. Arn-vid rikets slut tittade vi på. Den var bra men gillar den första bättre.

Avslutar med lite bilder på vad vi gjort och sen idag fortsätter julstöket då min sötnos ska göra en sats senap till ocg jag ska fortsätta göra julgodis. Gjorde ju lite för någon vecka sedan så får göra resten idag.....Bilderna är tagna med mobilkameran så därför det ej är så bra kvalitet.


Jordskalv

Skåne skakades i morse
Publicerad: 16 december 2008, 06:48
Senast uppdaterad: 16 december 2008, 11:32

Kristianstad
Under tisdagsmorgonen, klockan 06.20, skakades Skåne av ett kraftigt jordskalv. Många Kristianstadsbor vaknade av skalvet som ska ha haft en styrka på 4,7 på Richterskalan. Det kraftigaste i Sverige på 100 år.

Flera läsare har ringt tidningen och berättar hur de upplevde skalvet. En berättar om hur han satt och åt frukost när klockan plötsligt trillade ner från väggen. En annan satt med tidningen i handen när han höll på att trilla av stolen.
Stig Lindbom i Hammar har 20 års erfarenhet av geologi. 
- Det var ett ordentligt skalv. Det varade i flera sekunder. Otrevligt när det händer, säger han. 
Reynir Bödvarsson vid Seismologiska institutet i Uppsala säger till TT att skalvet preliminärt var mellan 4,5 och 5 på Richterskalan. Skalvets centrum ligger enligt Bödvarsson ungefär 60 kilometer öster om Malmö och 9 kilometer nordväst om Ystad.

USA:s geologiska institut USGS anger inledningsvis att skalvet hade en magnitud på 4,7.


- Det känns säkert i stora delar av södra Sverige. För svenska förhållanden är det ett mycket stort skalv.

Är det farligt?
- Det är inte farligt för människor. Men visst kan det bli lite sprickbildning i husfasader. Det kan påverka konstruktioner.

Kommer det efterskalv?
- Ja, det kommer säkert vara efterskalv.

Inga skador har rapporterats in till SOS Alarm i Skåne. Larmcentralen blev nerringd direkt efter skakningarna.

- Vi har indikationer på att det känts i hela Skåne och även norrut in i Småland, säger Mattias Herrström, operatör på SOS Alarm i Skåne. Vid sjutiden började ringandet avta från oroliga.

Tidigare hade SOS Alarm fått hjälp med att ta emot samtal av andra larmcentraler i landet.

- I nuläget är ingen inrapporterad skadad, säger Herrström.

Inte heller har det kommit uppgifter om att det blivit större materiella skador.


Mikael Hallqvist och TT

 

Det här vaknade jag av imorse. Vaknade av ett ljud och sen att hela huset,sängen och möblerna skakade i några skeunder. Jag fattade inte vad det var utan blev rädd och låg helt stilla och väntade på att min sötnos kom hem. Funderade på om jag kanske hade drömt det?? Men jag var ju vaken!! Berättade det för min sötnos när han kom hem han hade inte känt det så tydligt och jag sa sen att det kändes som ett jordskalv. Men sånt händer ju inte här tänker man men sen går man in på Kristiandsbladet och får bekräftat att så var det......

 

Fler som vaknade och kände av det imorse??

 

 



Julgranen Fixad

Nja eller vi har ju köpt en idag men vi har inte tagit in den än och klätt den. Men det ska vi göra imorgon. Det blev i år att vi köpte en gran och jag läste i en väns dagbok att det fanns fina julgranar på Sommarlust. Så dit körde vi idag och det stämde att där fanns fina grannar. Vi hittade en jätte fin till oss och även Pauls pappa hittade en som de skulle ha. Fanns ju många granar att välja på och jag som är lite velig ibland hade lite svårt att bestämma mig ett tag. Men till slut så ble det bra och jag är säker på att den kommer bli super när den är klädd och står i vårt hem, hehe!!

 

Vi har annars idag varit på tre olika besök. Först var vi hemma hos Pauls föräldrar där vi åt middag efter att vi hade varit och fixat granen. Efter det så körde vi hem till mina föräldrar där vi fick en kopp kaffe och lussebullar. Mumsigt :) Vi hann inte vara där så länge för vi skulle egentligen bara inom och hämta deras gamla tv. För den skulle vi köra och lämna hos Veronika. Så även Veronika, Tindra och Milo har vi hälsat på idag. Mycket trevligt var det. Tindra busade och Milo han "pratade" och var glad :) Underbartsöta brorsbarn har man!!

 

Åhh ringde ju även ett telefonsamtal idag...har med min födelsedag att göra :)

 

 

 

 

Det är i stort sett vad som har hänt idag måndagen den 15 december........

 

 



Jag Och Min Far

Får Bli Veckans Låt.

Jag hörde den för första gången igår på Faddergalan och det är Pernilla Andersson och Dregen som sjunger den. Den fastnade direkt hos mig för jag tyckte den var jätte fin och väldigt bra......

 

Lyssna Och Njut!!!

 



Lördagskväll!!

Det är det och här sitter jag i min ensamhet och lyssnar på julmusik. Ensam är jag eftersom att min sötnos jobbar natten och när han jobbar natt på helgerna så börjar han 18.00 och jobbar till 06.00 på mogonen. Det är sjukt tråkigt kan jag lova. Men vi kan glädjas med att han har bara två nätter kvar att jobba efter denna, såå skönt :)

 

Idag är det ju Lucia men har inte känts så för vi har inte firat det något vidare och har inte sett något Luciatåg idag heller. Men såg ju min söta brorsdotter i torsdags såå det räcker gott och väl!! Vi har inte gjort så mycket idag annars. Blev en runda på Willys i eftermiddas för att vi behövde handla lite så vi kunde laga den maten vi tänkte ha till middag. Sen så handlade vi lite saker som vi behövde ha till julafton oxå. Vi har sedan bara varit hemma och lagat mat och slappat innan min sötnos skulle iväg och jobba. Man hinner ju inte göra så mycket när han börhar så pass tidigt på kvällen.

Jag har tänkt att ha myskväll för mig själv och kolla på Dansbandskampen/Faddergalan och äta lite gottis till det. Annars lär det inte hända så mycket mer ikväll.

 

Igår var det ju Fredag och min sötnos han var ledig. Vi grejade en hel del här hemma igår. Vi tvättade och jag påbörjade och gjorde lite julgodis, ska göra mer imogon. Min sötnos han testade på att göra en sorts senap men han skulle göra en till tror jag. Spännande att testa på att göra sådant själv!!

Vi körde sedan inom stan en sväng framåt kvällen för att fixa nya Id-kort till mig. Jag tog ju nya foton i förra veckan men de ringde från sparbanken häromdagen och sa att kortet jag gett till dem inte var godkänt så det var bara att ta nya. Givetvis behövde jag inte betala för dem nya för det var ju fotoaffärern som gjort fel. 

 

Efter det så körde vi mot Hässleholm där vi skulle äta middag hos Christian och Ar. Även Pelle, Julia och deras son Lukas skulle dit. Vi hade en mycket trevlig och rolig kväll och såå god mat fick vi så jag var mätt långt ut på natten. hehe :)

Vi fick först förrätt som bestod av Jumboräkor som de hade lagt i någon Thai inspirerad marinad och till det så hade dem gjort en egen jordnötssås. Till huvudrätt blev det två rätter. Det var bland annat en kycklingsoppa som var gudomligt god och så var det en Thailändsk köttgryta med grönsaker och chili och till det var det ris, oxå mycket gott :) Jag åt och åt och speciellt soppan, för den är såå god så vi fick det som blev över med oss hem :) Till efterrätt blev det apelsinklyftor som hade iggat i socker/likörlag och så blev det glass till det. Mums!! De är väldigt duktiga på att laga mat och fixa, ligger ner mycket jobb i det dem gör. Jag trodde jag skulle missa Idol men vi tittade lite grann på det och det var ju verkligen rätt person som vann. Grattis Kevin till segern :)

 

 

Av våra snälla vänner fick vi även med oss en julklapp med oss hem och vi får snällt vänta tills julafton och öppna den. Eftersom att dem sa att vi fick ej öppna den innan. Gissa om jag är nyfiken???

 

 

Ha en fortsatt trevlig Luciakväll!!

 

 

 



Lucia

Är ju inte fråns på lördag men idag såå gick min brorsdotter Tindra Lucia på hennes förskola där hon går. Hon var en jätte söt Lucia och dem var jätte duktiga. Roligt att se dem små liven :) Fick ju även träffa min brorsson Milo och han är ju med såå¨söt :)



När det var slut och efter vi hade fikat så föjde jag med mamma och pappa hem, eller först var vi inom och handlade på Kvantum och sen så körde vi hem och jag fixade lite middag till mig eftersom att jag ej hade ätit det. Min sötnos jobbar ju kvällen så tänkte att jag lika bra kunde följa med dem hem och vara här lite. Det är ju såå trist att bara sitta hemma ibland. Så min kväll kommer spenderas här med mina snälla föräldrar. Vi ska fika och titta lite på tvn och bara ha det bra :)

Imon så rasade kvällsplanerna som jag och min sötnos hade planerat. Vi hade nämligen tänkt laga lite god mat, ha lite gott gottis och bara mysa och se Idol-finalen. Men så kommer det inte bli nu och får våran del så gör det inte såå mycket för att vi kommer ju få en skojsig kväll.
Vi ska nämlligen till Christian och Ar på middag och även Pelle och Julia ska dit. Christian ringde mig nämligen innan ikväll och frågade om vi ville komma på middag någon dag ihelgen och eftersom min sötnos jobbar natt sen ihelgen och bara är ledig imon. Så fick det helt enkelt bli imon.
Jag ringde och berättade det för Paul så det var ok för honom. Han tyckte precis som jag att det skulle bli jätte roligt och vi skulle nog få äkta Thaimat så det vill man ju ej missa. Hehe  :)

Nu ska jag svara på alla snälla kommentarer jag fått. Har inte hunnit svara på alla så får göra det nu....Ha det fint!!





Låtarna I Idolfinalen.....

Här är Låtarna som Finalisterna ska sjunga på Fredag när det är dags för Final i Idol.
1. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år

Eget val: You're The Voice/John Farnham 

Tittarnas val: Living On A Prayer/Bon Jovi 

Vinnarlåten: With every bit of me

Telefon: ring 099-414 01
Sms: skicka KEVINB till 72400


2. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år

Eget val: So What/Pink 

Tittarnas val: Heaven's On Fire/Kiss 

Vinnarlåten: With every bit of me

Telefon: ring 099-414 02
Sms: skicka ALICES till 72400

Finelan kommer även gästas av gruppen Il Divo.
Vad tycks om deras egna och tittarnas val av låtar??


Gympauppvisning :)

Ikväll har jag varit på min brorsdotter Tindras Gympauppvisning. Hon och alla andra som var med på uppvisningen var jätte duktiga och det var jätte roligt att få komma och se det :)
På bilderna så är det Tindra som har gul tröja på sig. Bilderna är tagna med mobilkameran så är ej den bästa kvaliten.
Men man ser i alla fall, hehe!!
På torsdag ska man få träffa henne igen då hon ska ha Luciauppvisning på förskolan som hon går på :)


Saknar....

Jaa när man bara går hemma och är arbetslös och det är grått och trist ute så blir man lätt trött, seg, rastlös m.m. Sådana dagar gör att man saknar det här.....

 

 

Man kan inte annat än att sakna Thailand när man sitter och tittar på alla bilder däriffrån. Snart är det ett år sedan man var där och jag önskar att jag hade varit där nu. Önskar jag nästan varje dag för det var så härligt och skönt att vara där. Men någon gång så ska vi åka dit igen, så är det bara.

Lite avis blir man allt oxå när man vet att släktingar och föräldrar snart ska resa dit.....vill ju oxå!!!

 

 



Veckans Låtar

Det var ju länge sen jag la upp en veckans låt så därför tyckte jag att det passade bra att göra det idag.
Blir inte bara en låt utan två låtar och dem här låtarna är med i filmen Twilight förstås och det är Robert Pattinson som sjunger, han spelar Edward i filmen. Första låten heter Let Me Sign och andra låten Never Think
Jag tycker dem är jätte bra och man har sett filmen så får man och känner mer känsla för låtarna.

Jag tänkte även passa på att berätta att kvällen igår hos Jessi var jätte rolig. Det var vi två och Anna. Vi har festat en del ihop nu dem senaste gångerna och det blir mer galet för varje gång :) Vi sjöng en hel del Singstars igår och vi sjöng för kung och fosterland verkligen, det känns i halsen idag kan jag säga.
Blev såklart utgång till Grand och det var skojsigt där oxå, träffade några kändisar man kände och även så träffade man några nya....
Fick några kommentarer:
Daniel från Sölvesborg: Du är väldigt vacker ikväll och får jag dansa sista dansen med dig?
Det blev ingen dans för att vi gick hem.
En annan kommentar jag fick var från en okänd kille som sa att jag måste ju vara en fröken/lärare eftersom att jag hade glasögon på mig....så när är man det oxå :)
Ha en fortsatt bra Andra Advent!!!


Fest Outfiten

Kommer att se ut såhär ikväll.
Shoppade det igår och allt är från HM.
Tog bilden innan idag när det var ljust så att ni skulle få se det. För om jag tagit en bild nu hade ni ej sett det så bra eftersom det är mörkt och ljuset är ej så bra i detta rummet.
Vad Tycks??
Nu ska jag gå och göra mig färdig och jag hoppas på en rolig kväll med massa trams och flams och Singstars förstås :)


Föräldrarna På Middag :)

Ikväll så ska vi få mina föräldrar på besök. Vi ska bjuda på middag och sen så blir det lite fika och gottis framför Idol sen när det börjar. Ska bli mycket trevligt att få dem på besök ikväll :) De har ju inte varit här så många gånger så bjöd hit dem här när vi var hos dem sist. Vi ska bjuda på Thaimat, receptet är eget påhitt så hoppas mamma och pappa gillar det!!

 

Annars idag så har vi hållt på att tvätta och sen så var vi inom stan och handlade lite vin och öl som vi kan bjuda på till maten och en flaska vin till mig till imon med för då ska man ut och svirra igen med tjejerna. Ser väldigt mycket framemot det :) Blev en sväng inom HM oxå och tomhänt kom jag inte....hehe jag är omöjlig :)

 

Igår vad gjorde vi då?? Hmm!! Joo vi var en sväng och handlade lite till idag och sen så handlade vi hem en massa ingredigenser så jag kan baka julgodis sen någon dag. Vi hade sedan Pauls kompis Johan här på besök på kvällen. Paul skulle hjälpa honom att sätta på vinterdäck på hans bil och sen fikade vi lite gott med glögg och kakor!!

När han hade kört hem så slökollade jag och sötnosen lite på tvn och sen så gick vi och la oss och gick började läsa första boken i Twilight-serien :)

 

Mina Underbara Föräldrar :)

 

 



Juryns Val...

Veckans Tema: Är Juryns Val.

Här är låtarna:

1. Alice Svensson , Hedesunda, 16 år
Låt att briljera i: Keep this fire burning/Robyn 
Utmaning: Girlfriend/Avril Lavigne 


2. Robin Bengtsson , Svenljunga, 18 år
Låt att briljera i: It's my life/Bon Jovi 
Utmaning: Black or White/Michael Jackson 


3. Kevin Borg , Arvidsjaur, 22 år
Låt att briljera i: Living la vida loca/Ricky Martin 
Utmaning: Hot in here/Nelly 


Intressanta låtval. Ska bli intressant och se om dem lyckas göra dem
till något bra!!!

Annars idag så har jag och min sötnos varit istan en runda. Jag skulle nämligen fixa ett nytt Id-kort så det var bara att ta lite nya foton och sen gå till sparbanken och beställa ett nytt. Det är inte billigt precis, men sådant som man måste ha!! När vi var istan så började det regna eller rättare sagt snöblandat var det. Det började snöa allt mer och när vi var klara istan så körde vi till Ullis och Micke för vi skulle hämta några saker där som vi beställt. Vi blev bjudna på en kopp kaffe och så satt vi och traggade lite i deras kök. Var väldigt trevligt att komma på en snabbtitt :)
När vi kom ut så var det en hel del snö på marken. Får vi se hur länge det stannar. Vi träffade även på Mats ute på parkeringen där så blev att vi stod och snackade med honom med en stund. Hade gärna snackat längre men var kallt att stå där när det snöade. Men han skulle nog komma hit någon dag och kolla hur vi har det!!
Vi körde sedan hemåt med stannade på Ica i Färlöv för att hämta ut böckerna vi hade bestält. Hade ju nämligen beställt Twilight-serien. Så nu ska det läsas :)
Hoppas ni haft en bra dag och vad tyckte ni om låtvalen som juryn har gjort???


Begravning

Idag har man varit på begravning. Pauls Morfar gick ju bort i slutet av månanden och idag begravdes han. Det var en mycket fin begreving med så fina blommor och allt. Har bara träffats Pauls morfar en gång så kände inte honom särskilt väl men det var ändå jobbigt. Eftersom man ser Paul och hans familj ledsna sen så är jag en väldigt känslig person som lätt börjar gråta om jag ser andra ledsna och speciellt vid sådana tillfällen.

 

Efter begravningen så körde vi till Pauls mammas syster där vi vi fikade och hade det trevligt. Blev en bra avslutning på dagen. Jag och min sötnos har sedan bara varit hemma och tagit det lugnt och så. Min sötnos har varit väldigt Pernillig idag och det är väldigt förståligt så vi har tagit mycket hand om varandra idag/kväll.

 

Min sötnos är nu och jobbar. Duktig och väldigt starkt av honom att orka jobba efter begravningen. Han fick nämligen inte ledigt eftersom att han jobbar natten och han jobbade liksom inte när det var själva begravningen. Sjukt men så är det. Hårda bud!!

 

 

 

 

 

R.I.P. EINAR

 

 



Julskyltningen

Igår eftermidda så körde vi in till Julskyltningen tillsammans med Hasse och Kerstin, Pauls föräldrar. Men vi blev besvikna för så mycket julskyltning var det inte tyckte vi. Men vi hade det ganska så mysigt där inne ändå. Vi gick och tittade lite i affärer och så. Kerstin var ute efter nya byxor så vi fick givetvis vara smakråd. Hon hittade mycket fint inne på Kappahl och även jag hittade en jätte fin tunika men köpte inte den utan fick den av Hasse :) Sen så var vi även på Textilkompaniet och kollade och där fick jag en myströja av Kerstin :) Undrar om jag var extra snäll igår eller nått?? Hehe!! Dem är väldigt snälla och de sa att de gillar att överraska ibland med sådana spontana saker...

Innan vi körde hem så köpte dem Pepparkakor med glasyr från Darins och sen så körde vi hem till Hasse och Kerstin där vi Adventsfikade med Glögg och Pepparkakorna förstås. Var mycket mumsigt och väldigt trevligt och mysigt hade vi det :)

 

Idag har jag och min sötnos varit en runda på Jysk och handlat julklapp till mina föräldrar och sen har vi varit en runda på Skopunkten och Dinsko. Jag har varit velig med mina val av vinterstövlar så det blev att jag lämnade tillbaka dem jag köpte på Dinsko förra veckan och har nu köpt ett par bruna på Skopunkten istället. Nu är jag Nöjd så nu blir det ej mer bytande!!!

 

Bild På Stövlarna

(Ser Dock Bättre Ut I Verkligheten)

 

 

 

Vi körde sedan hem till min mamma för att dricka en kopp kaffe, även min lillebror var där så honom fick vi oxå träffa och vi stannade så fick träffa pappa en sväng oxå. Ville ju träffa honom oxå såklart, har ju saknat honom och mamma förstås för det var nån vecka sen vi träffade dem. Var trevligt att träffa dem som alltid och på torsdagkväll så bjöd vi hem dem här på middg!! Ser vi framemot.

 

Nu kan jag ej sitta här mer för nu börjar ju Beverly Hills, missa inte det!!!

 

 





RSS 2.0