Sista helgen i Februari!!

Ursäkta för dåligt uppdaterade här men jag har inte haft tid eller ork!!

Nu tänkte jag berätta om vad vi har hittat på med ihelgen. Ifredags var vi ju inne istan och fikade med Wille och så gick vi en runda på stan, det var riktigt skojigt. Vi var sedan hemma hos Pauls Mamma och åt middag och kollade på Lets Dance. Jag tyckte Willy skulle få lämna men får hoppas han åker nästa gång istället, annars är det katastof.

Ilördags körde vi ut till mina föräldrar och fikade på eftermiddagen, vi mumsade på god Cheesecake som mamma hade gjort :) Jag och sötnoen var sedan hemma och slappade lite och spelade Guitar Hero, sötnosen har köpt ett nytt så var ju tvungna att prova :) På kvällen körde vi till Jessica och Marcus där vi käckade pizza och kollade på M-Festivalen. Jag och Jessica drack lite vin under kvällen för vi hade lite smått pratat om utgång!! Vi hade en väldigt rolig och annorlunda Förfest, vi satt nämligen uppe i Jessica och Marcus Klädkammare för att killarna var där nere och spelade såklart Guitar Hero och det ville inte vi så vi stängde in oss i klädkammaren. Vi spelade musik via Jessicas Iphone, vi hade väldigt skojigt åt att vi satt där inne...lite knasigt men skojigt :) Det blev sedan utgång till Grand och när vi är i farten blir det alltid lite galet....hehe!!!

Provar Jessicas snygga skor och  då måste man bara göra en snygg pose :)


Jessica är inte heller sen på att posa framför kameran


Jag är bara tvungen att posa igen i min fina Festoutfit


Nu räcker det inte med varsin flaska längre utan nu måste man har varsin Bag in Box :)


Såhär bra går det när vi ska försöka fota oss själva...


Mumsiga drinkar blev det också



Nu ska jag svara på lite av era kommentarer sen ska vi köra upp till svärföräldrarna där vi ska äta middag tillsammans!!


Musikal tema i Lets Dance

Kvällens danser till temat är Paso Doble och Jive, kan bli roligt och se hur dem kommer framföra det!!


1. Mattias & Cecilia
Dans: Paso Doble
Musik: Voulez Vous, ur Mamma Mia!

 

2. Gudrun & Björn
Dans: Paso Doble
Musik: Don't cry for me Argentina, ur Evita

 

3. Claudia & Tobias
Dans: Paso Doble
Musik: What a feeling, ur Flashdance

4. Willy & Charlotte
Dans: Paso Doble
Musik: Operafantomen, ur Fantomen på Operan

 

5. Molly & Jonathan
Dans: Jive
Musik: I got life, ur Hair

 

6. Stefan & Malin
Dans: Paso Doble
Musik: Time of my life, ur Dirty Dancing




Idag kommer jag jobba mellan 7-13 och det ska bli väldigt skönt att sluta tidigt. Jag och Paul och Wille ska sedan köta till stan och fika. Det kommer nog uppskattas av Wille. Han är en kille som är hos Pauls föräldrar då och då!! Vi kommer sedan spendera kvällen hos svärföräldrarna där vi kommer äta middag och så ska vi kolla på Lets Dance och Solsidan såklart. Det ska bli skönt med helg nu efter en intensiv vecka :)


Favoritlåten denna veckan...

Det är Placebo med låten Running Up That Hill. Jag hörde den i tv-serien Vampires Diaries första avsnitt och jag tyckte låten var så bra så jag var tvungen att kolla på vad den hette. Som tur var hittade jag en sida om serien på nätet där det står vilken musik som är med i varje avsnitt...väldigt bra tycker jag. Kanske man hittar fler låtar man gillar, alltid skoj med ny musik :)



Vad tyckte ni om låten??


Idag har jag jobbat mellan 8-16.30 så nu är jag väldigt trött för det har varit en intensiv dag med mycket tjatande och det tar på krafterna...Men nu är jag hemma hos min sjukling igen och vi ska bara myspysa hela kvällen :)
Det blir till att jobba resten av veckan också, imorgon blir det mellan 7.30-15.30 och på fredag vet jag inte tiden än men det får jag nog reda på imorgon förhoppningsvis....
Sorry om det är lite dåligt med uppdaterande här men hinns liksom inte riktigt med men försöker när tiden och lusten finns där....Vi hörs!!!


Vill Ha!!



Den här våriga och fina Jacka hade gärna fått flytta in i min Klädkammare till våren :)
Den finns att köpa på Åhlens för 299 kroner.

Den finns även i svart men tycker den blåa är finare!!



Visst var dem fina??

I
dag har jag varit på praktiken men fick jobba lite idag och det fick jag även göra igår. Det är ju några som är lediga eftersom det är sportlov och så fattas det lite folk ibland så man får hoppa in och jobba. Alltid bra att få jobba lite :) Jag körde idag för min sötnos är hemma och är sjuk, jag tror att det är jag som smittat honom!!
Nu ska vi snart äta middag, blir pasta och köttfärsås idag och sen blir det nog en lugn och mysig kväll tillsammans :)


Senaste sedda film

Filmens Handling:
En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättsystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer!

En mycket bra och händelserik film men varning för äckliga scener i mellan åt. Det var så att jag fick titta bort någon gång för jag klarade inte av att se det. Men annars gillade jag filmen, gillar Gerad Butler som spelar huvudrollen. Han spelar sin roll väldigt bra. En helt klar sevärd film tycker jag om man gillar sådana här sorts filmer...



Måndagens Outfit!!




Rosa Tunika - Ellos
Svart Långarmad Tröja - Gina Tricot
Svarta Leggins - HM
Snöre/Skärp - JC
Armband - HM
Svarta Boots - Skopunkten

Idag blir det Praktikdags är nästan fri från min förkylning nu, skönt det. Är mycket bättre än vad det var i förra veckan. Nu hoppas jag att jag får vara frisk ett bra tag fram över och inte råkar ut för fler barnbaciller eller andra sjukdomar. Det kan bli att jag får hoppa in som vikarie idag eftersom det är sportlov och det är några som ska vara lediga. Men ej hört något om det så får väl se när jag kommer idag hur det blir. I vilket fall så ska jag ju vara på förskolan.

Men nu måste jag rusa så ni får ha en bra start på den här nya veckan :)


En dag i klädkammaren...




Igår började jag rensa bland mina kläder i våran klädkammare. Jag hann inte bli färdig för vi skulle hem till svärföräldrarna framåt kvällen. Men jag ska strax gå och fortsätta och rensa. Det ska även rensas bland handdukar och sängkläder idag...har hur mycket som helst som bara ligger och inte används så då kan man lika väl skänka bort det. Min sötnos ska också rensa bland sina kläder idag sa han, lika bra han gör det själv. Han har en hel del att rensa!! När vi är färdiga med det blir det nog film och mys resten av dagen/kvällen!!


Melodifestivalen, deltävling 3

1. Bidragets titel: Headlines
Artist: Alcazar

2. Bidragets titel: Tonight
Artist: Johannes Bah Kuhnke

3. Bidragets titel: Doctor Doctor
Artist: Elin Lanto

4. Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärlek
Artist: Erik Linder

5. Bidragets titel: Yeba
Artist: Getty Domein

6. Bidragets titel: Kom
Artist: Timoteij

7. Bidragets titel: You're Out Of My Life
Artist: Darin

8. Bidragets titel: Heaven Or Hell
Artist: Crucified Barbara


Jag hoppas på att någon av dessa har en bra låt och tar sig vidare till Globen!!

Jag och min sötnos tog en lång sovmorgon imorse, det behövdes och det är skönt att få sova ut ibland. Förkylningen vill inte ge med sig men det får gå ändå...Nu ska jag snart bege mig in i våran klädkammare och börja rensa bland mina kläder och skor...det behövs kan jag säga!! Min sötnos ska köra och tvätta bilen för det är plusgrader så han kan göra det, bilen blir ju så smutsig av detta skitväder som är!!

Ikväll ska vi hem till Svärföräldrarna på middag. Har inte träffat dem sen förra helgen så ska bli trevligt att spendera kvällen med dem och äta god mat och kolla på M-festivalen :)

Ni får ha en bra lördag....


Världens fulaste byxor...

Nu ikväll var jag inne på Monkigirl.se och spanade in vad de hade för kläder, där fanns en hel del fint som man gärna hade klickat hem. Sen fanns där även väldigt, väldigt fula kläder...som dem här byxorna och tightsen till exempel :)



Jag brast ut i skratt när jag såg dem för det är verkligen det fulaste som jag sett på länge...jag förstår verkligen inte vad det är för snyggt med dem...gör ni?? Jag skojade med min Älskling och sa att jag skulle ge dem till honom så kunde han ha dem när han fyller år i sommar, men han var inte så pigg på det. Undrar varför?? Haha :)


Jag och sötnosen har annars haft en mysig Fredagskväll. Vi beställde hem Thaimat och det var såå mumsigt sen så  har vi tittat på Lets Dance och Solsidan...


Rumba Och Tango Igen!!

Då var det dags för Rumba och Tango igen i Lets Dance, vilka som ska dansa vad ser ni har nedanför!!

1. Elin & Daniel
Dans: Rumba
Musik: It must have been love/Roxette

2. Mattias & Cecilia
Dans: Rumba
Musik: Nothing compares 2 U/Sinead O´Connor

3. Molly & Jonathan
Dans: Tango
Musik: LadyGaga - Bad Romance



4. Gudrun & Björn
Dans: Rumba
Musik: Vi blundar/Caroline af Ugglas

5. Claudia & Tobias
Dans: Rumba
Musik: I don´t believe you/Pink

6. Stefan & Malin
Dans: Rumba
Musik: Let´s get it on/Marvin Gaye

7. Willy & Charlotte
Dans: Rumba
Musik: New love in town/Europe


Ikväll blir det Fredagsmys med sötnosen och så kommer vi såklart titta på Lets Dance :) Jag lär inte orka göra så mycket annat då jag är väldigt trött och seg idag...Ikväll tycker jag att Willy ska få åka hem, de andra är bättre än honom. Han är rolig att titta på och han försöker verkligen men tycker det är dags för honom att lämna tävlingen nu. Fårse om det blir så eller inte!!



Meet My Halfway

Jag börjar den här Fredagensmorgonen med en bra låt med Black Eyed Peas. Den
brukar jag sjunga till i bilen när den är på radion, hehe :)



Som ni kanske märker är jag hemma idag också!! Har inte sovit särskilt många timmar
inatt på grund av min Förkylning, min näsa är väldigt snorig och täppt. Jag har haft
svårt för att andas så jag kom inte riktigt till ro. Jag är också väldigt
tung i huvudet men det är väl förkylningen som gör det!! Bara att vila som gäller ihelgen
så man blir bra igen. Det blir en lugn dag här, lär nog vila någa timmar i eftermiddag för
jag är väldigt trött efter nästan en sömnlös natt.

Nu ska jag gå och fixa lite frukost, blir en stor kopp med te med honung i och
knäckemackor...


Förrsten jag måste ju berätta om hur det gick med jobbet. Hon ringde igår kväll
och frågade om jag kunde tänkas bli timanställd och jobba som timvikarie när
det behövs och även jobba där i sommar. Det är klart att jag ville det :) Hur mycket
jobb det blir beror ju på sjukdomar och semester och så, men det blir lite jobb i alla
fall och det är bättre än inget alls. Jag ska gå bredvid om någon vecka för att lära mig
alla rutiner, så man kan det när man väl blir inringd!! Känns kanon att ha lite mer jobb :)



Fina Minnen :)

På Youtube fanns det en massa Videos från Lars Winnerbäcks höstturnè när han var här och spelade i Kristianstad. Det var en minnesvärd kväll och jag är såå otroligt glad att jag fick se honom Live och det lär jag göra fler gånger om det dyker upp vid rätt tillfälle :)

Här är några klipp från när han spelade här i Kristianstad, var en underbar Konsert på alla sätt och vis.
Love Winnerbäck så är det bara!!

Varning För Ras

 

Hugger I Sten ( Ni hör ju i slutet vilket tryck det var, helt underbart att få uppleva)

 

Elden

 


Nu har jag och sötnosen precis ätit middag så nu är vi mätta i våra magar, vi tänkte snart gå och duscha och sen blir det en lugn och mysig torsdagskväll. Fårse om det blir film eller tv ikväll!! Gå ut ska jag i alla fall inte göra för nu är här värsta snöovädret, inget ovanligt nuförtiden....Det ska bli så otroligt skönt när snön försvinner och man börjar märka alla vårtecken men det lär nog dröja ett tag till...så länge får man väl gilla läget, hehe :)

 

 



Häng skeden på muggen...




Häftiga skedar va?? Jag tyckte dem var jätte läckra och kul att dem finns i olika färger :) Väldigt häftig idè!! Jag hade gärna ägt några stycken, blir ju en lite rolig detalj på muggen om inget annat när det hänger en färgglad sked på den!! Som vanligt är det inne på Pryfeber som jag hittat dem :)



Kom ihåg den 20 mars

Gott folk, alla Twilight Fans!! Kom ihåg den 20 MARS för då släpps NEW MOON DVDN.
Jag längtar jätte, jätte mycket :) Gör ni??





Jag är hemma idag också på grund av min dumma värk och det känns som om en förkylning till ska komma över mig. Inte så konstigt när det går en hel del sjukdomar på förskolan och jag som gått hemma och varit Arbetslös länge är inte van vid alla dessa barnbaciller, man man hoppas ju man snart är härdad. Jag hoppas ändå jag känner mig OK under dagen så jag kan gå till praktiken imon, trist att vara hemma för länge...

Ni Får Ha En Bra Torsdag.


Dagens låtar

Dagens låtar är med Timo Räisänen. Han har ju kommit ut med en ny låt som heter Numbers och den är riktigt bra, precis som hans låtar brukar vara. En glad nyhet är ju att han släpper ett helt nytt album den 24 Mars som kommer att heta The Anatomy :)

Timo Med Numbers

 

Jag lägger även upp en Cover på låten Simply the best som Timo sjöng på Idrottsgalan 2009. Hade helt missat detta men när jag hörde den så fick jag rysningar i hela kroppen. Han är såå sjukt duktig och det är den bästa covern på den låten helt klart :)

 



Blommig Outfit

Idag har jag haft på mig en Ny Blommig Klänning Från Indiskan och den ser ut såhär....





Jag matchade den med en svart långarmad tröja från Gina Tricot och svarta leggings från HM!!

Idag har jag varit på praktiken och jag fick även hoppa in och jobba 2 timmar, alltid nått :) Jag har även varit på Arbetsförmedlingen i eftermiddag och fått pappper påskrivna, det är så tråkigt att man måste dit varje månad för att få en underskrift så att man kan få sina pengar...

Nu sitter jag här hemma i min ensamhet och mätt i magen är jag. Ensam är jag för att min Älskade Älskling är iväg på Utbildning och kommer inte hem fråns imorgon kväll....saknar honom otroligt mycket och jag tycker inte om att sova själv då jag är lite mörkrädd. Menmen det får gå bra, får hoppas dagen går snabbt imorgon så jag snart får träffa min Älskling igen. Han skrev en såå fin lapp till mig imorse där det stod många fina ord om hur mycket han Älskar mig, man blir såå glad :)

Eftersom att han är iväg ska jag unna mig min Favorit Bakelse!!


MUMS :)






Gå Bredvid!!

Idag var det dags att gå Bredvid på jobbet som Personlig Assistent, till en kvinna med MS!! Jag skulle ha börjat klockan 14 men hon skulle på ett Läkarbesök klockan 14 så jag fick börja en timme tidigare. Men det gjorde ingenting!! Jag fick följa med på Läkarbesöket tillsammans med kvinnan och hennes Assistent och det gick bara bra. Efter besöket så åkte vi hem till henne men utan Assistenten, det kändes lite nervöst att vara själv men hennes mamma var där och stöttade upp och det kändes OK för att vara första gången.  Vi grejade lite i hemmet när vi kom tillbaka, städade lite och förberedde middagen. Det kändes väldigt bra både för mig och henne så i slutet av veckan får jag antagligen reda på om det är jag som får jobbet eller inte. Om jag inte får Gravviket så kanske det blir som timvikarie där och det är ju aldrig fel. Bättre än inget alls så ni får hålla tummarna :)


Nu blir det snart läggdags så man orkar med morgondagen på förskolan men först blir det lite mys med min sötnos!!!



En Outfit från Lindex



Jag var inne på Lindex hemsida häromdagen och då fastnade jag för den söta T-shirten med Musse Pigg. Jag hade gärna matchat den med ett par korta jeans shorts och armband och ett par snygga Gladiator sandaler till det!! Hade varit en perfekt sommar outfit om man t.ex ska gå på stan.....


Alla Hjärtans Dag <3



Idag är det Alla Hjärtans Dag ♥ Det är det nog ingen som missat och det är nog många som ska fira det Idag!!
Jag och sötnosen ska också fira det med att ha en mysig hemmadag, äta och fika gott och myspysa och kolla på film. Vi tycker inte det behöver vara så märkvärdigt för vi tycker att det är Alla Hjärtans Dag varje dag, vi tycker inte om varandra mer idag än någon annan dag.
När jag var yngre var det jätte viktigt för mig att Fira det och man skulle ge varandra presenter och helst gå ut och äta och så men det har ändrats under åren. Jag tycker det är viktigast att man är med varandra och vad man gör spelar inte så stor roll....

Min sötnos är nu och köper Frallor till oss så snart blir det en mysig frukost stund tillsammans, det är sådana små saker som värmer och som betyder något. Det gör det för oss i alla fall!!

Ha En Toppen Dag ♥


Melodifestivalen, deltävling 2

1. Bidragets titel: Manboy
Artist: Eric Saade

2. Bidragets titel: Hippare Hoppare
Artist: Andra Generationen & Dogge

3. Bidragets titel: Innan alla ljusen brunnit ut
Artist: Anna Maria Espinosa

4. Bidragets titel: Come And Get Me Now
Artist: Highlights & MiSt

5. Bidragets titel: Sucker For Love
Artist: Pauline

6. Bidragets titel: We Can Work It Out
Artist: Andreas Johnson

7. Bidragets titel: Underbart
Artist: Kalle Moraeus & Orsa Spelmän

8. Bidragets titel: Manipulated
Artist: Hanna Lindblad


Om ni inte kan hålla er tills ikväll för att höra kvällens bidrag så kan man gå in på SVT och tjuvlyssna på bidragen. Jag har lyssnat, brukar inte kunna hålla mig :) Jag tyckte bidrag nummer 1, 6 och 7 lätt OK, får man väl se vad man tycker ikväll när man hör hela låtarna.

Just nu är jag och sötnosen hemma hos min föräldrar, har ätit middag och fikat här. Men ska köra hem om en stund igen och då ska jag och sötnosen ha en myspys kväll tillsammans :)




Akon - Oh Africa



Akon har kommit med en ny låt som han gjort tillsammans med Keri Hilson. Jag tycker den är riktigt svängig och man blir glad när man hör den och när man ser videon med för den delen :)


Nu ska jag alldeles strax köra och jobba, börjar halv åtta och slutar halv fyra men kanske kan bli längre för det är många sjuka. Men i vilket fall så är det såå skönt att det är Fredag och snart helg. Jag och min Älskling ska mysa massor ihelgen och så klart Fira Alla Hjärtans Dag på Söndag :)

Ha nu en bra dag så hörs vi!!!





Jobbchans?

Ni vet ju att jag var på Arbetsintervju i Måndags!! Idag fick jag ett besked. Det är såhär att hon som vi ska jobba och hjälpa hade väldigt svårt att välja. Hon hade intervjuat några stycker och hon kände efter intervjuerna att hon tyckte bra om mig och 2 andra. Kul att höra :) Så hon ville att vi 3 skulle gå bredvid varsin kväll för att hon skulle kunna se vad vi går för och lära känna oss lite mer, det kan man förstå att hon vill. Jag ska gå bredvid på måndag kväll mellan 14-19, får hoppas det kommer gå bra!! Sen i slutet av nästa vecka får jag besked om hur det gick, om jag kommer få arbetet eller inte!! Får hoppas på det bästa och man får ju hoppas att man kommer trivas med det och därför är det ju bra för alla parter att man just går brevid först för att kolla av.



Det har gått bra att jobba annars idag. Vi har Pysslat till Alla Hjärtans Dag som är på söndag, det var roligt :) Jag tycker dagen gick fort idag och jag har kännt mig glad och pigg. Men nu börjar jag känna av tröttheten som kommer smygandes. Jag ska snart äta lite mat och sen om en stund kommer sötnosen hem, han jobbar till 18 ikväll. Sen när han kommit hem blir det massa mys för det gillar vi :)



Aldrig Ensam



Jonathan Johansson - Aldrig Ensam

Jag tycker det är en fin och skön låt att lyssna på. Jag har lyssnat på den en hel del på sistone och jag tröttnar inte på den för jag tycker den är så bra.

Jag måste erkänna att jag gillade inte Jonathan så mycket innan men fastnade för den här låten när han sjöng den på P3 Guld. Jag har även lyssnat på hans skiva och tycker den är helt OK, men den kräver några lyssningar...

Vad tyckte Ni Om Den Då??

Nu ska jag köra till jobbet, jobbar idag mellan 7.30-15 sen blir det praktik sista halvtimmen till 15.30. Måste liksom vara där mina åtta timmar som det är sagt!! Ni får ha en toppen dag!!


Föränderlig Vägg

En sådan här vägg hade jag gärna haft, riktigt cool eftersom att man ändra och ha den hur man vill:) Den behöver ju aldrig se likadan ut om man inte vill och sen kan man ju ändra den efter humör och tema!!

Såhär står det om den: Denna föränderliga vägg av Amirkhan Abdurakhmanov heter Change it och den gör ju verkligen skäl för sitt namn. Väggen består av en massa kvadrater som man kan vrida på och på så sätt skapa ett mönster. Varje kvadrat har tre sidor som man kan vända fram, en vit, en svart och en regnbågskulör. Inget man tröttnar på i första taget kan jag tänka.

 

Coolt Eller Hur??


Det har gått bra att jobba idag, barnen var lite busiga ibland men det är bara att säga till dem på skapen. Jag tyckte inte det var så skoj att gå upp tidigt imorse men när man väl var på jobbet så gjorde det inte så mycket. Men nu känner jag av att man var uppe tidigare än vad man brukar, är jätte trött så det lär bli en tidig kväll ikväll också. Känns som man knappt hålla sig vaken.

Men nu ska vi äta middag och förhoppningsvis blir jag kanske lite piggare när jag fått mat i mig!! Kvällen kommer bli lugn annars, jag och sötnosen ska bara mysa och kolla på tv.

 



Cheesecake med pepparkaka och choklad

Jag tänkte dela med mig av det här goda receptet på en lite annorlunda Cheesecake som finns med i en av Buffè tidningen som man får av ICA!! Den är väldigt mumsig och den fick gott betyg när jag bjöd på den :) Men jag valde att ha Digestivekex som botten istället för pepparkaka...går bra med vilket som.

FÖR 8-10 PERSONER


INGREDIGENSER:

75 G SMÖR
150 G PEPPARKAKA
250 VIT CHOKLAD
75 G MÖRK CHOKLAD
400 G FÄRSKOST AV PHILADELPHIATYP
1 DL KESELLA
1 DL SOCKER

GÖR SÅHÄR:

1. SÄTT UGNEN PÅ 175 GRADER
2. SMÄLT SMÖRET OCH MIXA DET MED PEPPARKAKORNA I EN MATBEREDARE, ELLER KAN MAN SMULA SÖNDER PEPPARKAKORNA I EN PLASTÅSE OCH SEN BLANDA NER I DET SMÄLTA SMÖRET. TA SEDAN OCH LÄGG DET I EN FORM MED LÖSTAGBAR BOTTEN, CA 24 CM DIAMETER. GRÄDDA I UGNEN 8-10 MIN.
3. SMÄLT DEN VITA CHOKLADEN I ETT VATTENBAD OCH TA SEDAN BORT FRÅN VÄRMEN. GROVHACKA SEDAN DEN MÖRKA CHOKLADEN.
4. BLANDA FÄRSKOST, KESELLA OCH SOCKER, TILLSÄTT SEDAN DEN VITA SMÄLTA CHOKLADEN LITE I TAGET UNDER STÄNDIG OMRÖRNING. BLANDA SEDAN NER DEN MÖRKA HACKADE CHOKLADEN.
5. FYLL FORMEN STÄLL DEN KALLT I CIRKA 4 TIMMAR, GARNERA GÄRNA MED BÄR OCH TA UT DEN CIRKA 1 TIMME FÖRE SERVERING.


Idag var man uppe en timme tidigare än vad jag brukar, gick upp 05.15 eftersom att jag ska börja klockan 07.00 idag på förskolan. Det är många sjuka så jag har fått hoppa in och jobba denna veckan och det är ju inte fel, alltid bra med lite extra pengar!! Eftersom jag börjar så tidigt idag kommer jag även sluta lite tidigare, det ska bli väldigt skönt!! Jag är väldigt trött när jag kommer hem så det blir tidiga kvällar, orkar inte vara uppe så länge och jag kräver mycket sömn...så därför blir det inte så mycket bloggande från mig på kvällarna....Menmen nu ska jag köra så ni får ha en bra dag och jag hoppas receptet lockade :)

 

 



Pernilla Idag!!

Såhär ser Jag ut Idag!! Jag hade den här Outfiten igår också men hann inte ta några bilder då. Det blev samma Outfit idag men piffade jag upp det med ett passande Halsband :)





Vitt Linne - Gina Tricot
Svart Kofta - Gina Tricot
Randig Tunika - Vila
Mörkblåa Jeansleggings - Vila
Smycken - HM



Snygg Stol!!

Jag tyckte den här stolen var lite snygg faktiskt, tycker om designen på den. Men jag undrar om dem verkligen är särskilt skön att sitta på....Vad tror ni??





Det har varit en bra Måndag annars och det var ju Praktik som gällde, men fick hoppa in och jobba i några timmar för det är många av dem ordinarie som är sjuka. Så jag ska jobba imorgon också, alltid bra med extra pengar!!

Jag var ju även på Arbetsintervju i eftermiddags, det gick bra och det kändes helt ok när jag gick däriffrån. Jag tror att jag skulle trivas med arbetet om jag skulle få det men får vänta tills slutet av veckan innan jag får besked om hur det gick. Om jag skulle få det så kommer jag börja där ganska så snart och tjänsten är på 50 % men kan bli mer om man får hoppa in och arbeta om någon är sjuk. Men jag har inget emot att det bara är 50 %, bara det är ett arbete så blir jag glad!!

Nu ska jag gå och mysa med min sötnos som jag saknat hela dagen så ha en fortsatt bra kväll....


Godmogon Måndag



Jag börjar denna Måndagsmorgon med att lägga upp den här bilden som jag tog häromdagen. Jag fångade solen som sken på våran lampa och det blev väldigt häftig skuggning utav det.

Idag står det Praktik på schemat och jag ska ju även på Arbetsintervju i Eftermiddag, ska bli spännande och se hur det går och jag lovar att uppdatera er om hur det gick!!

Hoppas ni får en bra start på veckan :)




Lördag=Utflykt :)

Jag och Paul har haft en väldigt bra helg, speciellt igår när vi hade en heldag med våra vänner Jessica och Marcus :)
Lördagsmorgonen började med ett sms från Jessica, de undrade om vi ville följa med till Nova i Lund och sen äta middag hos dem på kvällen och kolla på M-festivalen. Det tackade såklart jag och Paul JA till, hehe!! På Nova fanns det mycket fint som man gick och trånade efter men jag var duktig och handlade inte så mycket. Jag och Jessica hade väldigt skoj när vi gick och tittade och det hände ju en del incidenter som vanligt när vi är i farten. Killarna var och trånade på Mediamarket och sen så gick dem med oss också lite ibland!!

När vi var färdiga på Nova så körde vi hem till Jessica och Marcus där killarna började laga mat och jag och Jessica spenderade en stund i hennes klädkammare, hehe!! Sen satte vi oss och kollade in massa Festbilder och sådant på deras dator, det blev en hel del skratt :) Vi åt sedan den goda maten som Marcus lagt ner mycket jobb i. Vi fick Hjortgryta med Hasselbackspotatis och till Efterrätt blev det Ckockladmousse. Mycket mumsigt var det. Vi kollade ju även på M-festivalen men det var ett väldigt dåligt startfält och den låt vi gillade bäst åkte ur direkt!! Tack för en skojig dag :)

Idag har jag och sötnosen varit och kört en sväng, handlat och lite sånt och så var vi inom hans föräldrar och eftermiddagsfikade. Vi har tänkt att mysa och kolla på film resten som är kvar av den här helgen...

Ny Tröja Från JC


Ny Tunika Från VILA



Är mycket nöjd med mina köp :) Jag köpte även en ring på JC och Baslinnen på Gina Tricot!!



Melodifestivalen, deltävling 1

Ikväll klockan 20.00 på SVT1 drar Melodifestivalen igång igen och tävlingen börjar i Örnsköldsvik.

De som tävlar ikväll är:


1. Bidragets titel: Unstoppable
Artist : Ola

2. Bidragets titel: A Place To Stay
Artist: Jenny Silver

3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
Artist: Linda Pritchard

4. Bidragets titel: Road Salt
Artist: Pain Of Salvation

5. Bidragets titel: The Saviour
Artist: Anders Ekborg

6. Bidragets titel: I Did It For Love
Artist: Jessica Andersson

7. Bidragets titel: Singel
Artist: Frispråkarn

8. Bidragets titel: Keep On Walking
Artist: Salem Al Fakir



Vilka tror ni går vidare i första omgången??


Men innan det är dags för Melodifestivalen ska vi till Nova i Lund tillsammans med Jessica och Marcus. Vi ska sedan äta god middag hos dem och så ska vi såklart se hur det går för alla bidragen i Festivalen :)

Ha en toppen Lördag!!


En söt myströja=Dagens Outfit

Den här söta Myströjan med Hello Kitty köpte jag för en vecka sedan på HM och idag går jag runt och myser i den. Jag tycker Hello Kitty är söt men det får vara i lagom mängder.






Fredagskvällen kommer spenderas hemma hos Pauls föräldrar, ska äta middag ihop och kolla på Let`s Dance.


Ha en fortsatt Härlig Fredag :)



Kvällens danser i Let´s Dance

Danserna som Paren ska Dansa ikväll är Cha-cha-cha och Vals.


Foto:

Rabih & Maria
Dansar: Cha-cha-cha
Musik: Funky town, Lips Inc

 

Foto:

Willy & Charlotte
Dansar: Vals
Musik: Sunny, Boney M


Molly & Jonathan

Dansar: Cha-cha-cha
Musik: This is it, Melba Moore

Foto:
Claudia & Tobias
Dansar: Vals
Musik: When I need you, Leo Sayer

Foto:
Foto:

Gudrun & Björn
Dansar: vals
Musik: Don´t leave me this way, Thelma Houston

Foto:

Marcus & Helena
Dansar: Cha-cha-cha
Musik: Hot stuff, Donna Summer

 

Foto:

Mattias & Cecilia
Dansar: Vals
Musik: Could it be magic, Donna Summer

 

Foto:

Stefan & Malin
Dansar: Vals
Musik: I will survive, Gloria Gaynor

 

Foto:

Elin & Daniel
Dansar: Vals
Musik: Never can say goodbye, Gloria Gaynor

 

Ikväll hoppas jag på att Markus Birro eller Willy kan åka hem. Marcus har jag aldrig gillat, visst han är ganska så duktig men det finns dem som är bättre. Det är likadant med Willy, han är roande att titta på men dansa är han inte så bra på igentligen. Jag tycker det var väldigt tråkigt när Agneta fick lämna förra Fredagen, hon var ju en av dem bätre och låg alltid i topp tre...så det där förstod jag inte riktigt. Så jag hoppas att ingen av dem bra paren åker ut ikvälll.

 

Jag och sötnosen har annars inga planer för helgen. Vi får väl se vad vi kan tänkas hitta på, tar dagarna som dem kommer. Det är ganska så skönt att göra det ibland!!

 

 

 



Andreas Grega - Rädslan



Jag la upp en låt med Andreas Grega för någon vecka sedan och nu lägger jag upp en till, denna är från när han spelade på P3 guldgalan. Väldigt bra låt tycker jag och han är en bra artist som jag tror kan gå långt. Han kanske själv får ta emot ett pris på nästa års P3 guldgala, sådant man aldrig vet!!


Jag bara slappar annars denna eftermiddag, är lite rastlös. Tråkigt att vara krasslig. Har ingen feber längre i alla fall och jag hoppas den inte kommer tillbaks. Vill var frisk för det är lite långtråkigt att vara hemma, speciellt när man vet att sötnosen ska jobba över ikväll. Saknar honom jätte mycket!! Menmen jag får klara mig, hehe!!

Ha en fortsatt bra Torsdag.


Mina Boots

Isöndgas så köpte jag mig ett par Boots. Jag ville ha ett par Vinterskor som man kan ha när man ska vara lite fin. Sen när jag såg att min mamma hade köpt ett par så var jag bara tvungen, hehe :) Dem är inte likadana men påminner om varandra.

Såhär ser mina ut, köpta på Skopunkten för 349 kr.





Det blev ingen praktik idag, hade lite feber igår så lika bra att vara hemma och vila upp sig så man kan nya tag tills på måndag. Då mår man förhoppningsvis bra igen.

Jag ska på en Arbetsintervju på måndag, ska bli spännande. Det låter som ett bra jobb så vi får se hur det går...Det som Personlig assistent till en kvinna med MS, deltid!!



Farmor Inez Begraving

Idag var det dags för Farmor Inez begraving, dags att säga ett sista Förväl.
Det var otroligt jobbigt och man kommer sakna henne väldigt, väldigt mycket. Hon har betytt väldigt mycket för mig och övriga släkt. Men hon har nog det bra nu hos Farfar :)

Det var en väldigt fin Begravning, jag tror att hon gillade den för där var många fina blommor. Det gillar hon!!



Denna fick Farmor av oss och min Mosters Familj.



♥ VILA I FRID FARMOR INEZ ♥


Mysdag

Jag och sötnosen har ju båda varit hemma idag eftersom att vi ej mår så bra. Jag har blivor lite förkyld och har värk och min sötnos har jobbig huvudvärk. Vi bestämde oss för att ha en mysdag så vi körde snabbt in till stan där vi hyrde några filmer. Jag blev väldigt glad för att de hade dem nya Algrens Bilarna på Hemmakväll, Salta bilar. Dem var helt ok, kanske inte det godaste godiset som jag ätit men dem slinker ner.



Det kommer blir en lugn kväll här, sötnosen skulle se nått tv-program så jag sitter nog här och kollar på nått Days-avsnitt.


Annorlunda Laptop väskor

Jag börjar den här förmiddagen med att lägga upp dessa häftiga och annorlunda Laptop väskorna :)


För Musikälskaren

För Kontorssnubben


För Spexaren


För Skoleleven


Visst var dem häftiga och det är jag själv som skrivit rubrikerna om dem, tycker dem passar bra in i dem kategorierna som jag skrivit. Jag tycker den första är coolast :) Vilken tycker ni??

Ni hittar fler Laptop väskor Här.

Det blir en lugn dag idag för att jag vaknade upp imorse med ont i halsen och en snorig näsa. Kände av det redan lite igår så var inte helt oväntat. Min sötnos kom hem nu på förmiddagen och han mår inte heller så bra så vi ska nog bara ligga på soffan och kolla på massor av filmer....



*Jeans Och Kofta*

Jag lovade ju er bättre bild på mina nya Jeans och Kofta som jag shoppade för någon vecka sedan på HM. Jag är sjukt nöjd med jeansen, snygg färg och dem sitter super bra på :) Koftan gillar jag också, den är ju lila, hehe!!

Jag har lagt upp denna bilden innan men lägger upp den igen, där har jag kläderna på mig men man ser ej så mycket av jeansen så tänkte visa bättre bild på dem och även på koftan!!






Jag har bara tagit det lugnt idag och kvällen kommer med bli lugn tillsammans med Älsklingen.Jag har bestämt mig för att vara hemma imorgon också känner att jag behöver det och sen på Onsdag är det dags för Farmors begravning, kommer bli en jobbig dag...Men min Älskling ska följa med mig och det är jag väldigt glad för :)


Har ni en bra dag annars då??



Färgglatt :)

Ifredags så shoppade jag det här färgglada nagellacket, väldigt härlig färg tycker jag :) Jag hittade även matchande armband på Barnavdelningen på HM, tycker dem är riktigt läckra och kommer nog varaännu snyggare på när man har snygg solbränna :) Man får kanske börja kika lite oftare bland smycken och sådant på Barnavdelningen för där finns en hel del fint.



Visst var det läckert??

Jag vaknade imorse och mådde inte så bra så jag valde att stanna hemma idag. Det gjorde jag nog rätt i för jag fick ett tråkigt besked på förmiddagen som gjorde mig ledsen men det ordnade upp sig igen som tur var. Annars hade jag varit väldigt arg och ledsen. Vad det handlar om vill jag inte skriva här men det är bra igen i alla fall. Jag ska bara vara hemma och ta det lugnt idag och hoppas på att man snart mår bättre igen...







RSS 2.0