Jag förstår inte...

 

Jag förstår verkligen inte hur denna låten med Melody Club inte fick en andra chans i Melodifestivalen ilördags...Jag tyckte nästan detta var det bästa bidraget ilördags förutom Nicke Borgs låt. Men smaken är som baken.

 

Jag vill nog att Brolle eller Eric Saade ska vinna hela tävlingen, gillar deras låtar väldigt mycket. Vem eller vilka tycker ni ska vinna??

 



Heldag med goda vänner :)

Igår förmiddag fick vi våra goda vänner Christian, Ar och deras son Daniel på besök. Vi hade bestämt att köra till EKO tillsammans för jag och Paul hade tittat ut en skötbädd och amningskudde där. Jag hade ju nämligen fått ett presentkort av dem när jag fyllde år att jag fick välja valfritt för 500 kronor i valfri affär där de har barnsaker. Väldigt lämpligt och väldigt snällt av dem :)



När vi var färdiga på EKO så körde vi till ett cafè och fikade, mycket trevligt. De följde sedan med oss hem igen och de stannade långt ut på kvällen, så vi lagade mat tillsammans och kollade på Melodifestivalen ihop. Vi hade en mycket trevlig dag tillsammans :)


Imorse fick vi "Farmor och Farfar" på besök, svärföräldrarna. Vi åt frukost tillsamans och satt och pratade om allt möjligt, hade ej träffat dem på ett tag så de tyckte det hade hänt mycket med magen och här hemma. Magen växer och här hemma finns det nu massor med barnsaker, hehe :)
Nu håller Paul på att måla sista gången i bepparnas rum, ni ska få se skillnaden sen. Jag hjälper inte till idag då jag har värk i benen och ont i ryggen så jag tar det mest lugnt. Men ska försöka ta tag och diska lite grann i alla fall så min älskade Paul slipper göra allt....Det blir bara sedan massor med mys resten av dagen ♥


BM besök och fika

I förmiddags var jag på besök hos min Barnmorska, hon hade en praktikant med sig som gjorde alla prover och så på mig idag. Det var bara bra idag med, fick lyssna på bepparnas hjärtljud igen och det lätt bara bra. Deras hjärtan slår så fint :) De kände även lite på magen hur bepparna ligger och den högra ligger ganska så högt upp med huvudet och det märks för det tar lite emot ibland när man ska böja sig framåt, ligger där och trycker. Den vänstra ligger ganska så långt ner med huvudet först, skulle mycket till att den skulle ändra läge. Bra om den fortsätter ligga så när det väl är dags...

Jag har även fikat en sväng med en kompis och hennes dotter en liten runda, det var trevligt :)
Jag mumsade på kladdkaka!!


Nu ska jag snart ta och byta om till mina målarkläder och fortsätta måla i barnrummet, min sötnos kommer med snart hem och hjälper till. Annars blir det nog en lugn fredagskväll med mys och så :)


Mer till bepparna <3

Igår så handlade vi mer saker till Bepparna :) Vi handlade ett skötbord, hade hittat ett Brio skötbord på blocket och de skulle ha 400 kronor för det. Det ser jätte fint ut så vi ångrar inte vårat köp :)
Vi var sedan en runda på EKO också, där hittade vi faktiskt en skötväska också som vi är mycket nöjda med. Den kanske ej ser så stor ut på bilden jag ska visa er men den är väldigt rymlig när man öppnar den. Så vi ska nog få plats med det viktigaste där i till våra beppar. Om inget annat så får man ha en liten extra väska med sig!! Nu är det i princip bara småsaker kvar att handla till dem....


Skötbordet. Vi ska ha några vita lådor under till som vi kan ha blöjor och sådant i och så ska vi köpa skötbädd till förståss.



Skötväskan som nästan är i smma bruna som vagnen, gör inget att det ej är exakt samma. Man märker ej det så mycket i verkligheten, mer på bilden.



Jag sov lite bättre inatt, men fick gå upp tidigt imorse för jag skulle på läkarbesök. Min snälla älskling följde också med :) Det gick bra på läkarbesöket, fick samma läkare som sist och han är väldigt bra. Han lyssnade på mig och undersökte även mig och förstod mina besvär så från och med idag är jag sjukskriven. Får man hoppas FK godkänner det och inte börjar bråka. Får hålla tummarna.
Vi fick även se Bepparna en liten stund för han skulle kolla den ena moderkakan som låg lite långt ner sist men det var ingen fara med den och han trodde ej den skulle ställa till med bekymmer. Våra beppar låg och sov så fint och de har verkligen växt till sig sen sist ♥



Senaste shoppingen

 

Den här fina koftan/tunikan shoppade jag igår på Cobus för 199 kronor. Kunde ej motstå den när jag såg den, tycker den är riktigt snygg :)

 

Det är en trött Pernilla som skriver idag, fick inte många timmars sömn inatt. Var uppe en 10 gånger och kissade, sen hade jag väldigt livliga beppar i magen som inte ville låta mamma sova utan de låg och sparkades och håll på. Så det var ej så lätt att sova på grund av det. Tror ni inte att jag får jätte värk i benen också framåt småtimmarna så jag kan ej sova...till slut gick jag upp och det var runt 5 tiden. Sen var jag uppe tills min sötnos skulle åka till jobbet vid 6.30. Fick sedan lite sömn och gick upp vid 11 tiden. Får verkligen hoppas att man får lite mer sömn inatt!!

 

Nu ska jag snart börja förbereda med maten här hemma för sen ska vi åka och kolla på ett skötbord och så blir det kanske en liten runda på EKO!!

 

 

 



Dagens Mamma :)




Såhär ser såg jag ut idag när jag skulle gå på Stan med Jessi :) Kände för en massa färg idag när det har varit värsta vintervädret ute, har nämligen börjat snöa här igen. Vill ju ha vår, men den är nog snart här får vi hoppas!!

Vi hade en jätte trevlig dag på stan, vi fikade och gick i affärer och det blev faktiskt lite shopping för min del men det få ni se i ett annat inlägg :)


Fikadejt med Jessi



Nu ska jag snart bege mig in till stan. Där ska jag möta upp Jessi för en fika :) Det var ett tag sedan vi fikade nu så det ska bli skojsigt, fika kan man aldrig göra för mycket. Det blir nog en liten runda på stan också kan jag tänka mig. Kanske blir lite shopping, men blir nog mest till att titta för man har ju inte super gott med pengar så här innan löning. Men nått litet ska nog få följa med om man hittar något :)

Men ni får ha en bra dag får nu måste jag göra mig redo för att snart köra!!


Monday



Den här låten uppträde Sebastian med ilördags i Melodifestivalen, han är väl mest känd för att ha varit en Idoldeltagare för några år sedan. Jag har alltid gillat honom och jag tyckte att hans låt ilördags var en av dem bättre, därför tycker jag det var så konstigt att den inte ens gick vidare. Alla tyckte inte som jag tydligen.


Måndag idag och jag är bara hemma och tar det lugnt och gör det som faller mig in. Ganska så skönt faktiskt.


Premiär igen

Ikväll är det dags för Big Brother igen, klockan 21.00 sätter det igång på tv11. Är det något ni kommer följa igen?? Jag följde det när det visades på tv för några år sedan och både jag och sötnosen tänkte kolla in om det är något att se.

 

Idag har vi grejat en gång i bepparnas rum, det tar sin lilla tid. I veckan ska vi måla ytterligare någon gång till. Det kommer blir så fint när det är färdigt :)

Vi har även liggat och vilat en stund på eftermiddagen och när vi skulle vila så håll bepparna full håll igång i magen så även sötnosen har sett nu vilka busar dem är ♥

 

Nu ska jag mumsa lite Fruktsallad med vaniljvisp och vänta på att Solsidan ska börja...





Börjat förbereda

Idag har jag och Paul börjat förbereda inne i bepparnas rum så vi kan börja måla där i morgon. Vi har plockat ut sakerna som var där inne, blandannat våran stationära dator och datorbord. Så nu har vi gjort en liten datorhörna i matrummet istället. Det blev faktiskt bra. Paul har även spacklat igen hålen som var där inne och så har vi lagt papp på golvet. Så imorgon ska vi ta fram målargrejerna och börja måla där inne :)

Det ser ut såhär där inne nu, ser bara en liten bit av rummet.


Väldigt ful tapet så det ska bli skönt att få det målat där inne. Vi kommer måla vitt och sen inreda med roliga färger :) Tror det kommer bli jätte bra!!


Om en stund ska vi äta middag, blir kålpudding med potatis, brunsås och stekt svamp till. Det ska bli såå gott. Sen ikväll ska vi bara mysa och kolla på M-festivalen.


Friday!!

Jag fick Marabou Mangochokladet av våra vänner föra helgen, de tyckte jag skulle prova det. Jag testade en bit nu i början av veckan men tyckte verkligen inte det var någon höjdare. Det var inget för mig, brukar inte gilla choklad med frukt eller nötter i, men prova måste man. Jag tänkte slänga det men Paul tog med det till jobbet istället och där uppskattades mer, bra det ju!!



Det var skönt att få sova lite längre idag eftersom att jag ej sov så bra förgående natt och sen jobbade. Men det märks ej att jag kanske fått lite mer sömn, är ändå energilös. Det är såå tråkigt för man känner inte för nånting. Men ska ta och fixa till mig snart så jag och Paul kan åka och kolla lite i barnaffärer när han kommer hem. Jag kanske blir lite piggare av att komma ut en liten stund och tänka på lite annat. Vi tänkte blandannat se om vi hittar någon skötväska som vi gillar, är ingen brådska med det igentligen men alltid kul att titta vad det finns.

Sen ikväll ska vi bara Fredagsmysa är tanken, det är ju Lets Dance men tror ej vi kommer titta på det. Inte hela i alla fall för ikväll börjar The Vampire Diaries igen och det kan man ju ej missa :)



Jag kommer....

Veronica Maggio har släppt en ny låt som heter Jag Kommer. Hörde den för första gången igår på Spotify och jag tyckte den var riktigt bra och det gjorde bepparna i magen med för då håll ju full rulle där inne. De kanske dansade :)

 

Jag har alltid gillat Veronica så det ska bli intressant att få höra hela hennes nya album sen när det kommer ut. Kan ju hoppas det är lika bra som hennes andra.

Imorse när jag gick upp så hade jag noll energi men var ju tvungen att gå upp eftersom att jag skulle jobba. Knappt sovit nånting inatt, sprungit på toa en del och sen vaknat av värk i benen. Men jag tog mig till jobbet och jag var på en jätte trevlig förskola idag. Men när jag kom hem idag beslutade jag mig för att det funkar ej längre, fast jag vill jobba så mycket så orkar inte kroppen och knappt huvudet längre. Så jag sjukskrev mig själv tills jag ska till läkaren i nästa vecka, då får jag hoppas dem lyssnar på mig och sjukskriver mig helt. Trist att gå hemma så länge innan BF men vad ska man göra, måste ju lyssna på kroppen och man kan ju ej hjälpa att man får dem besvären man får.

 

Nu ska jag ta och vila en stund och sen försöka komma på nått att äta, får fixa nått själv ikväll för Paul ska jobba över. Trist men får bli myspys när han kommer hem :)



Vecka 22

I förmiddags satt jag och lyssnade på musik och grejade vid datorn, då märkte jag att den vänstra beppen busade rundor i magen. Jag lyfte upp min klänning och kollade ner på magen, då ser jag hur magen rör sig :) Det var väldigt häftigt och underbart att se, blev så glad. Det blir mer och mer verkligt för varje dag att två små liv växer där inne, så härligt ♥



Vecka 22 idag ♥


Lattebit

Igår köpte vi hem Delikato, lattebit. Det var en nyhet så jag var tvungen att prova ju. Det blev aldrig att jag provade någon igår eftesom att vi mumsade på Marängsviss men testade en för en stund sedan. Jag gillar ju saker som smakar kaffe och så men vad ska man säga. Jag tycker ej dem smakade så mycket kaffe, litegrann bara och sen trodde jag dem skulle vara godare än vad dem var. Menmen man måste ju prova :)
Någon som provat dem??



Idag har jag jobbat några timmar på förmiddagen och det gick bra. Är lite trött nu bara men det får gå, det märks att man ej har samma energi som innan. Vi var aldrig ute heller för det är så isande kallt ute, skönt at slippa stå ute och frysa och barnen tycker ju inte heller det är kul att va ute när det är kallt. Så vi valde att vara inne och det gick lika bra, barnen lekte väldigt bra!!

Varit hemma en stund och har även hunnit med att äta lite lunch. Ska köra om en stund igen och hämta Paul. Vi sja nämligen på Informationsmöte om Föräldrapenning. Det är ju ganska klurigt det där så kan va bra att få lite information om hur man kan göra osv. Får se om vi är något klokare när vi går därifrån, hehe :)
Är lite sugen på att gå en runda på stan sen men vet ej om jag vill, är ju såå kallt. Får se vad vi hittar på. Annars blir det nog en lugn eftermiddag/kväll!!



Alla <3 dag

 

Det är väl ingen som missat att idag är det Alla Hjärtans Dag :)


Jag och min Älskling brukar inte göra något större stohej av det utan för oss räcker det med en mysig hemmakväll tillsammans med god mat och fika ♥ Vi behöver inte ha en speciell dag för att visa extra kärlek till varandra utan det ger och visar vi varje dag :)


När man var yngre så skulle man ju helst ut och äta middag, gå på bio och köpa presenter till varandra men idga tycker jag det är lite väl överskattat, för det där kan man ju också göra vilken dag som helst. Säger inte att det är fel att göra det om man vill, alla firar ju denna dag som de själva vill. Jag hoppas att alla mina läsare får en bra dag.


Vi vill i alla fall ha det enkelt men ändå med massor av kärlek ♥



Lördag med goa vänner :)

Igår var det lördag och vi spenderade största delen av dagen med att umgås med goda vänner. På förmiddagen så grejade och och Paul här hemma, städade och plockade lite. Sen framåt eftermiddagen så kom våra vänner Christian, Ar och deras son Daniel på besök. Jag fick ett choklad av dem som de tyckte jag skulle prova och sedan fick vi två stora påsar med kläder till pojkarna som vi ska få låna :) Vi fikade sedan och hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans.

På kvällen körde vi till våra andra vänner Jessica och Marcus, där även några andra vänner till dem var. Vi beställade pizza tillsammans och kollade på Melodifestivalen. Dock var inte Jessica med oss hela kvällen för hon blev dålig så hon kunde ej umgås med oss, väldigt tråkigt men inget man kan hjälpa. Jag gillade Brolles låt så det var bra att han gick vidare men förstår inte varför inte Christian Walz gick vidare, gillade hans låt också.

Det var en mycket trevlig lörda och att spendera den med goda vänner är aldrig fel :)

Idag har vi ätit frukost hos svärföräldrarna och nu är vi bara hemma och slappa. Jag är ganska så seg och trött idag så det blir en lugn dag med mys och så....


Fredagsmys

Snart ska vi mumsa på det här :)





Köpte en massor med frukt igår när vi var och handlade för att jag var sugen på att ha Fruktsallad med Vaniljvisp till Fredagsmyset ikväll :) I våran Fruktsallad idag har vi Nätmelon, Apelsin, Päron och Äpple. Det ska bli mycket gott och jag tycker det är väldigt gott med Vaniljvisp till, så om ni ej provat det så gör det :)

Ha en fortsatt mysig Fredagskväll


Till dem små <3

Det är ett tag sedan vi handlade detta till våra små liv och har glömt att visa er. Så här kommer nu två Pyjamaser i större storlek som jag beställt från Linus och Lotta :) Handlade även lite annat där, men vill ej lägga upp och visa allt. Det kommer ni få se så småningom ändå :)



Fredagen är här och helgen likaså. Vi har faktiskt inget som är helt hundra planerat så vi får se lite vad vi känner för. Vi ska kanske träffa några vänner till oss och kanske börja måla i pojkarnas rum!!


Släck törsten med köttvatten



Information om dem från Feber.se: Vatten med tillsatt protein är inget nytt. Finns i massa olika exotiska smaker och konstellationer. Det här är dock något som är nytt för mig, vatten med köttsmak.

Den fantastiska proteinrika drycken MeatWater finns i ungefär 60 olika delikata smaker. Förutom de ni ser på bilden finns bland annat även Beef Jerky, Dirty Hot Dogs, Fish'n Chips och Wiener Schnitzel. Nu har det precis släppts fyra nya läckra smaker, Poached salmon salad, Grilled chicken salad, Beef salad och Shrimp salad.

Alla drycker rekommenderas att serveras lite varma för att verkligen få fram alla delikata smaker. Jag personligen kan inte undvika att dra kopplingen till sopjuice och Limp Bizkit. Sen tycker jag också att designen och utformningen på flaskan påminner mycket starkt om en vitamindryck som säljs här i Sverige. Det skulle i och för sig göra det ganska kul om man råkade ta fel på hyllan i affären.

Det var Paul som hittade det här för några dagar sedan, var bara tvungen att lägga upp det här och visa er.
Min tanke om detta är. Fy såå äckligt!! Det är inget som jag skulle vilja prova faktiskt, känns lite läskigt att dricka kött. Eller vad tror ni??

Idag har jag sådan värk i mina ben igen, blir nästan galen. Men får ändå tänka att det finns en bra orsak till varför ändå :) Ska till apoteket senare i eftermiddag när Paul kommit hem och köpa mig ett par stödstrumpor för att se om det kanske hjälper lite. Hade varit jätte skönt om det hade gjort det.


Vecka 21

Om barnet
I början av denna vecka är fostret 18 veckor gammalt. Nu börjar hon/han ta små sovstunder, även om ett regelbundet sovmönster inte har utvecklats ännu.  För det mesta sover fostret när kvinnan rör på sig och vaknar när hon sätter eller lägger sig ner. Vissa foster har nu hittat sin favoritsovställning.

Nu börjar ögonbrynen växa. Flickfostrets livmoder blir fullt utvecklad denna vecka och slidan börjar ta form. Det bruna fettlager som hjälper fostret att hålla värmen täcker nu hals, bröst och ljumskar.

Nu täcks också huden av ett vaxlager. Det består av döda hudceller, celler från lanugohåret och olja från hudkörtlarna. Vaxlagret skyddar fostret från hudinfektioner. En del av det är kvar vid förlossningen och gör barnet halt, vilket underlättar passagen genom födelsekanalen. Nyfödda har ofta kvar lite vax i hudvecken.

 

Till föräldrarna
Många kvinnor börjar nu känna sig varma, vilket är helt naturligt eftersom sköldkörteln är mer aktiv och ämnesomsättningen är 20 procent högre än annars. På nätterna svettas många för att kyla ner kroppen. Det är viktigt att dricka mycket vatten.



Vas från Åhlens

Den här fina vasen från Åhlens hade gärna fått flytta hem till mig, den kostar 249 kroner.
Jag tycker den är jätte fin och jag är lite svag för fina vaser :) Men har redan några stycken hemma så vet ej riktigt vart jag skulle ställa denna för jag vill ju ha den framme. Menmen i vilket fall så ville jag tipsa er om den.
Dock lite dålig upplösning på bilden, så om ni vill se bättre bild på den så gå in på Åhlens hemsida och tryck er vidare på heminredning och dekoration....




I eftermiddags så jobbade jag några timmar, gick helt ok. Men hade redan i natt väldig värk i mina ben och det har hållt i sig hela dagen. Inget vidare roligt, har även fått väldigt ont i huvudet nu ikväll och känner mig inte så pigg. Så får se om jag orkar jobba imon eller inte....Nu ska jag mysa ner mig i soffan och vila en liten stund.


Kalasbilder :)

Här kommer lite bilder från 25 års firandet av Emma som vi var på ilördags :)











Gårdagens...



Det här är gårdagens Pernilla, såhär såg jag ut på kalaset igår. Hade en tunika på mig som är köpt på HM men ej använt så många gånger. Jag tycker den är mycket finare nu när man har lite mage, hehe :)
Det var ett mycket trevligt kalas, vi var där långt ut på kvällen så blev en ganska så sen kväll. Vi fick mycket god Smörgåstårta och så vi en musmig tårta som är min favorit :) Sällskapet var inte heller så dumt, hade super trevligt och roligt, får snart ses igen tycker jag!!

Idag har jag och Älsklingen varit ute och gått en promenad, det gick inte särskilt fort för bara efter några steg får jag ont. Jag har sedan idag haft väldig värk i mina ben, har fortfarande. Det känns precis som man har tusen nålar i benen som värker, inget skönt alls. Men har ändå grejat lite här hemma med hjälp av älsklingen. Vi har blandannat sorterat ut och slängt en del saker som var i rummet som pojkarna ska ha. Så nu är där bra plats i garderoberna till dem. Om det finns tid till helgen så ska vi nog börja måla där.
Nu har vi nästan precis kollat på filmen Unstoppable, se den om ni ej sett den för den var riktigt bra och spänannde.

Jag ska nu gå och ta fram lite kläder och så inför morgondagen när det är dags för jobb igen och sen så får man ju Solsidan som börjar om en liten stund, kan man ju ej missa :)


Kalasdax =)

(Bild lånad från Google)


Igår fyllde min Storebrors sambo Emma 25 år och idag ska vi åka dit och fira henne med dunder och brak :)
Det ska bli mycket trevligt och jag ser framemot att träffa alla och mumsa på alla godsaker vi skulle få. Nämligen hört lite rykten va dem ska bjuda på, hehe.

Ni får ha en toppen lördag så hörs vi :)


Lite magi i köket

Jag tänkte det var länge sedan jag tipsade om något annorlunda här i bloggen, gjorde det mycket för ett tag sedan men varit dålig med det. Jag brukade ju tipsa om inredningssaker och andra fiffiga saker som jag sett på sidan Hemfeber. Idag hittade jag lite magi till köket :)




Som ni kan se är det salt och pepparströare och finns även en tredje som man kan ha till någon annan favoritkrydda som man har. Jag tyckte dem var väldigt annorlunda men också väldigt fina att ha framme.

Ni kan läsa mer om det här:
http://www.arthur-xin.com/ och tryck er sedan vidare till design :)

Skönt med helg nu :) Idag ska vi bara vara hemma och Fredagsmysa och imon ska vi fira min brors sambo som fyller 25 år idag, grattis till henne :) Så imon blir det kalasdax, ska bli skoj. Sen på söndag får vi se lite vad vi hittar på. Jag är lite sugen på att ha en hemmadag och fixa och greja lite i pojkarnas rum :)
Så ser helgen ut, hoppas ni får en bra helg!!


Läkarbesök

 

Iförmiddags hade jag läkartid klockan 10.30 men först 11.20 fick jag komma in till läkaren. Det var förseningar och massa sånt, trist när man får sitta så länge och vänta. Menmen.


Vi kom fram till att jag ska fortsätta försöka jobba 50% månanden ut sen kommer jag antagligen bli helt sjukskriven. Har ju en hel del problem med ryggen och läkaren sa att det är mer Ischias besvär jag har än foglossning eftersom min smärta går ner mycket i högerbenet. Det blir ju inte lättare med tiden så hon trodde nästan på hel sjukskrivningen sen. Det är helst det jag vill också för tror ej jag kommer orka så mycket mer sen. Ska göra ett fortsätta jobba denna månanden och om det ej skulle gå har man försökt i alla fall. Vill ju gärna kunna jobba lite till för det är skönt att ha lite att göra om dagarna och det blir inte allt för länge att gå hemma innan det är dags för dem små liven att komma ut.


Jag ska bara vara hemma och ta det lugnt resten av dagen, ska nog se om vi har någon bra film som jag kan ligga och titta på. Har blivit väldigt trött igen på sistone, beror dels på mitt låga järnvärde och sen är det nog för att man ej kan sova ordenligt om nätterna. Så man har ej så överdrivet mycket energi men det får gå....


Imon ska jag klippa mig och det ser jag framemot, behövs klippas till lite :)



1 februari

Jag tänkte lägga upp en låt här i bloggen som jag gillar med gruppen Carpark North men det går ej att lägga upp Youtube klipp av någon anledning så här har ni en länk istället.

http://www.youtube.com/watch?v=L4QpWkms4LE



Mycket bra låt tycker jag, den spelades i ett avsnitt av One tree hill och den fastnade i mitt huvud så var tvungen att kolla upp vad det var för låt. Alltid skoj med lite ny musik som man ej hört innan :)


Idag har jag jobbat och det gick bara bra men fyy vad kallt det var att vara ute. Var ute en timme innan jag skulle sluta och det var inget skönt väder att vara ute i. Rått och kallt och väldigt blåsigt. Menmen det får gå det med. Nu ska jag faktiskt ta och kolla på söndagens avsnitt av One tree hill för det missade jag så tänkte se det nu på Kanal5 play. Tycker det är super att man kan se det så också :)


Ha en fortsatt bra dag!!




RSS 2.0