Jobb och Flytt...

Mm det har tagit mycket av min/vår tid på sista tiden det är därför det inte har blivit någon uppdatering av bloggen på länge. Men nue har jag lite tid så jag tänkte berätta att nue har jag och sötnosen flyttat ihop, såå nue är vi sambos och han är den bästa sambon man kan tänka sig :)

Vi skulle jue ha fått nycklar och sådant imorgon men vi fick det redan igår för att våran marklägenhet skulle besiktigas då så då fick vi även nycklarna....så vi var ett steg förre och hade redan packat och sådant i min lägenhet dagen innan och lastade det i släppet sen var det bara att lasta av det och köra och hämta nästa. Såå vi blev inflyttade där oxå igår, det är bara lite små saker och sådant kvar i våra lägenheter....men det kan man jue ta sen efter hand.

Det känns super bra allting och jag tror att vi kommer trivas super bra där när vi väl har kommit i ordning med allt och såå...det lär jue ta lite tid.

Vi skulle jue fortsatt och grejat och fixat idag men det blev att min sötnos fick hoppa in och jobba nue i eftermiddag/kväll, trist som attans men finns inte så mycket att göra åt det. Så jag åkte hem till mina föräldrar där jag fortfarande är. Jag och mamma och solat och badat, skönt :)

Det var en liten uppdatering och nue vet hur läget ligger till. Jag kan ej säga när det kommer en uppdatering nästa gång för att vi lär ej ha internet än på ett tag. Men ni lär väl märka när det har kommit något nytt.

Haa det fint i det fina sommarvädret!!!!







Hancock


Var filmen som jag och sötnosen kollade på tillsammans med Christian och Ar i lördagskväll. Jag hade tänkt blogga tidigare om vilken film det var vi tittade på men som vanligt så händer alltid en massa saker som gör att man ej har tid eller vill sitta och blogga.

Hancock var faktiskt väldigt bra och rolig tyckte jag och det tyckte även dem andra. Jag gillar Will Smith, han har gjort många bra filmer.



Jag och sötnosen kollade jue på film hela lördagen. Vi hade jue mys/slappedag då som jag skrev om. Vi tittade på Sweeny Todd med Jhonny Depp. Den var riktigt bra men den var läskig och vidrig. Se den om ni ej sett den. Vi kollade även på en komedi som heter Fools Gold, den var helt ok och stundtals var det riktigt rolig.

I söndags så blev vi hembjudna till Christian och Ar igen. Ar hon är jue thailändska och hon skulle laga lite olika sorters thaimat och eftersom att dem vet att vi gillar det så bjöd dem oss så att vi skulle få smaka äkta hemmalagad thaimat. Det var super duper gott men det var ganska så starkt, men har ätit starkare. Vi hade en mycket trevlig kväll med dem och med Christians familj. Riktigt trevliga och enkla är dem, man känner sig hemma när man är där.

Igår så trodde vi att min sötnos skulle börja jobba igen efter tre veckors semester, men det visade sig att hans jobb hade klantat till det och trodde att han skulle ha denna veckan oxå. Så det blev att han har semester denna veckan oxå och det passar väldigt bra eftersom att jag är ledig fram tills fredagkväll då jag börar jobba igen =) =)
Så igår så körde vi ut till sötnosens föräldrar och hälsade på. Det blev att vi lagade mat och efterrätt till dem och det uppskattade dem väldigt mycket,. Det är roligt att greja och fixa när folk uppskattar det och det gör att man vill göra det fler gånger =)

Jaa det är lite om vad som hänt hos mig/oss på sistone. Ha det najs så hörs vi när vi hörs!!!



Min älskade sötnos Pauli och Jag =)




Mys/slappdag...

Det har jag och min sötnos bestämt att vi ska ha idag på dagen. Vi har ej varit tillsammans på en hel dag på ett tag så därför ville vi vara det idag. Braa vara hemma och göra det vi känner för.

Vi gick upp ganska så sent idag och resultatet blev en ganska såå sen frukost oxå...men vad gör det? Vi ska efter att jag bloggat lite och så, kolla på film. Vi ska kolla på Swenny Todd, har viljat se den länge och vi hade tänkt se den igår kväll men så blev det inte.

För att vi blev bjudna till Christian och Ar och hans familj på middag. Så vi körde dit dår igår kväll istället och vi fick väldigt god mat...Vi fick nypotatis och tre olika sorters fiksk, det var gädda, aborre och en fisk som jag ej kommer på namnet på, vet bara att den började på P. Jag har aldrig varit såå glad i fisk men allt som jag smakade var faktiskt inte såå illa. Mätta blev vi men efterrätt skulle vi jue oxå äta, vi fick hemmagjord panacotta med frusna bär till. Mums såå gott :) En riktigt trevlig kväll hade vi...

 

Vi ska träffa dem ikväll oxå för att då är det biodags men vilken film vi ska kolla på återkommer jag med en annan gång....

 

 

Bjuder på två bilder som jag och min älskade sötnos tog innan idag, en puss och en flumbild :)

 

 

 



Städat och grejat...

Det är vad jag har hållt på med nue på förmiddagen och in på eftermiddagen. Har diskat, dammat och dammsugit här och plockat undan en massa saker och sådär. Nue ser här riktigt najs ut igen =) 
Vill jue att det ska se lite snyggt ut med när det ska komma folk och komma på ägenheten, ska komma nån imon och titta vad jag vet...
Min sötnos han är duktig och är borta i sin lägenhet och rensar en massa skit som han ej behöver och så håller han på att packa oxå...har vatt där hela veckan och hållt på och jag har oxå varit där och hjälpt till ibland.
Jag får väl snart ta och börja packa här med igen...ej så länge jag flyttade och packade jue. Känns ej super skoj att göra det igen....men när jag vet att jag ska flytta ihop med min sötnos såå gör jag det mer än gärna.
Läängtar jätte mycket tills vi ska flytta och få ett gemensamt hem, känns som det kommer blir hur bra som helst =)
Nue tänkte jag gå och duscha och fräscha till mig sen så får man se vad resten av dagen har att erbjuda....


Hemligheten!!

Nue ska jag äntligen avslöja hemligheten som jag/vi hållit på ganska så länge nue. Visst mina nära och kära vet det sen ett tag och jar har faktiskt tänkt skriva om det tidigare men tiden har ej riktigt funnits till det.

 

Det är såhär att jag och min älskade sötnos ska bli sambos =) Vi kände ganska så snabbt efter att jag flyttat till min lägenhet som jag bor i nue att det kändes onödigt med två hem för att vi är ändå alltid tillsammans. Så vi började kolla runt efter en ny lägenhet. 

Till slut såå hittade vi bara den och vi fick den =) Vi ska flytta till en marklägenhet lite utanför Kristianstad så att det kommer bli lite ute på landet men man är ändå istan igen på 10-15 minuter.

Lägenheten är på 97 kmv och det är 4 rum med kök. Vi ska renovera där för det behöves men vi kände båda två att det gör vi gärna för att vi får det vi vill ha. Komma ut från stan och få det större, plus att vi får trädgård, garage och källare. Kan knappast bli bättre, kommer jue bli som vårt lilla hus =) Vi ska renovera lite efter hand för det behövs som sagt....är fräscht och så men det är lite omoderna tapter så vi vill gärna ha andra och lite mer färg.

 

Sååå nue längtar vi bara tills vi ska flytta dit som kommer bli i början av augusti så det är jue ej så länge till. Hehe!! Ska bli såå skönt när man får allt i ordning...kommer ta sin tid men vi tror det kommer bli super när allt är klart och det ska bli underbart att få bo tillsammans med Paul. Han är jue som sagt det bästa som hänt mig....för varje dag som går så älskar jag honom mer och mer =)

 

Nue vet ni, hehe.

 

 

 



Luncha Med Emmy =)

Mmm det ska jag göra om en stund så snart får man gå och göra sig i ordning. Vi ska träffas vid halv tolv och luncha tillsammans och såå lär det nog bli en hel del skvaller. Jag har jue ej träffat Emmy på mer än fem veckor för att hon har varit i Thailand....har verkligen saknat henne. Såå ser verkligen framemot att ses idag :)

 

Här är det ganska så bra här, är jue fortfarande lite si sådär med magen. Går upp och ner...lite jobbigt faktiskt. Men det är tur att man är ledig nue fram tills nästa fredag för då har jag all tid i världen att vila mig oxå...

 

Om tidens finns sååå ska jag försöka blogga och avslöja hemligheten som jag hållt inne väldigt länge ikväll....men lovar inget för ibland händer jue oväntade saker som gör att man ej kan blogga....menmen fårse som sagt.

 

 

 

 



Akuten + lite annat...

Fredagen började bra men slutade ej så bra. 

Jag vaknade inte fråns senare på eftermiddagen för att jag hade jue jobbat natten. Vi gjorde sedan vid oss för att bege oss till stan en runda för att käcka. Efter det så körde vi och hälsade på Palle och Tindra. Det var verkligen jätte skojigt eftersom att jag ej hade träffat Tindra på ett tag. LIte trist att man ej träffar henne så ofta längre, men så är det. Vi fikade där och så fick jag och sötnosen låna lite filmer som vi ska titta på när tiden finns till det.

 

Vi körde sedan hem en runda och bara slappade och kollade på filmen Arn. En kompis till min sötnos ringde och frågade om vi ville gå med dem på K-dagarna en runda. Vi sa att det kunde vi göra en liten runda för sen så skulle vi vidare till några andra kompisar och äta middag.

Vi begav oss in till stan och det var jätte skoj att träffa Pelle och Julia för det var ett bra tag sedan  vi träffade dem. När vi gick där inne så började jag få huggande magsmärtor i magen så vi körde strax därefter. Vi körde inom mitt och hämtade panodil för jag trodde att det skulle gå över igen så vi började sedan köra mott Vinslöv där vi skulle på middag hos Christian och Ar. Men vi fick vända halvvägs för att då hade jag så ont i magen av smärtor att jag visste inte var jag skulle bli av och sen så gick smärtorna ner i benet. Vi körde till akuten och där började den långa väntan.

När man väl fick träffa sjuksköterskan så fick jag komma in i ett rum där dem tog tempen och blodtrycket och så frågade hon lite var jag hade ont och så. Hon sa att det var bara att vänta på en läkare som skulle komma och titta/känna och ta prover på mig. Men det tog så lång tid så det kom en annan sjuksköterska till slut och tog blodprover på mig och så satte hon dropp i fall jag skulle bli inlagd. Jag var så nervös när dem skulle ta proverna för att jag gillar verkligen inte sånt men det gick bra och jag hade/har jue min älskade älsklings stöd. Hade inte klarat det så bra utan honom. Läkaren kom till slut men kunde ej komma fram till vad det var för att proverna var bra, hade dock feber men annars visade det inget. Ont hade jag som bara den och dem misstänkte blindtarmen men trodde ändå inte det. Så dem tyckte jag skulle åka hem över natten och komma tillbaka på förmiddagen och ta nya prover för att se om det förändrats eller så.

Vi fick till slut lämna sjukhuset klockan halv tre på natten och då hade vi vatt där sen halv nio på kvällen. Trötta som bara den var vi när vi kom hem men jag kunde ej sova nått vidare för jag hade jue fortfarande ont. Vi fick jue ej sova så länge heller för halv åtta gick vi upp igen eftersom att vi skulle till Akuten igen och ta nya prover. Visade dock inget då heller förutom febern som jag hade. De sa att det kunde ha vatt blindtarmen eftersom att jag har ont på dem rätta ställena för att det ska vara det men mina prover är för bra för att det ska vara det. Så dem och vi har ingen anning om varför min mage är som den är och varför jag får så ont i magen ibland av huggande smärtor på högra sidan. Jag fick åka hem igen och jag ska bara vila och avvakta och se om det blir bättre....

 

Jag mår bättre men det är fortfarande inte bra det kommer fortfarande huggande smärtor ibland. Det är jätte jobbigt när man inte vet vad det kan vara....Men annars är det bra här och det blev en bra helg till slut ändå. Blev en liten avslutning på K-dagarna oxå. Jag och sötnosen var där en liten runda på lördagskvällen och kollade på Patriks Combo, dem är jötte skojiga =) 

Igår så var vi en runda på Degeberga marknad med Christian och sen var vi hos honom och Ar på kvällen och spelade Buzz. Jätte trevligt hade vi det och vi har väldigt roligt tillsammans....är jätte skoj att vi lärt känna dem för det känns verkligen som det är några vi kommer umgås med mycket =)

 

Långt inlägg men såå kan det vara ibland........vi hörs!!!!

 

 



Nya Slappebyxor...

Det handlade jag mig ett par igår, behövde det. Jag tänkte kan kunde ha dem när jag jobbar bland annat för det är för varmt att springa runt i joggingbyxorna hela tiden, fast att dem är sköna. Så därför köpte jag mig ett par nya slappebyxor som går till knäna ungefär och dem är såå sköna och bekväma.

Såhär ser dem ut....

 

 

Här är det annars ganska så bra. Jobbar och står och så är det jue en del annat att tänka på nue jue. Har jue fortfarande inte berättat/skrivit om beslutet som jag och sötnosen har tagit. Men har inte riktigt haft tid med det men det kommer nog snart, såå håll utkick ni som vill veta.

Nue ska man snart äta om en stund, det blir nypotatis, gräddfil med gräslök och fisk till det. Ska bli riktigt mumsigt. Sen får man göra sig i ordning och mysa massor med sötnosen innan det är dags att bege sig till jobbet. Ska jue jobba inatt, hoppas det blir en lugn natt...vatt lite mycket dem senaster nätterna jag jobbat. Men så kan det vara. Sen när jag gått av mitt pass så är jag ledig till söndagkväll, skönt :)

Så ihelgen blir det lite fest och K- dagarna med mina underbara vänner och med min älskade sötnos såklart...ser verkligen framemot det.

 

Är förresten några som påpekat i min blogg att dem inte förstår att jag fördärvar min blogg genom att skriva "nue, jue". Till er kan jag bara säga att det här är min blogg och jag skriver och gör som jag vill och om ni inte gillar det så behöver ni ej läsa den....

 

Tack För Mig För Denna Gången!!!

 



Har Ej Slutat....

Nix jag har ej slutat blogga, så mina kära läsare behöver inte vara oroliga. Det är bara det att jag har börjat jobba och jag jobbar jue natt så då sover man jue en del och när man väl är vaken så vill man jue umgås med sötnosen. Likadant är det jue när vi är lediga helt tillsammans...då vill jue oxå vara med varandra och hitta på saker och sådär ni vet....Såå det är därför det inte har blivit något bloggande på länge och så länge min sötnos har semester så blir det nog glest med inlägg så att ni vet. För sluta blogga kommer jag inte att göra men känner inte nått jätte behov att det just nue, det där går lite upp och ner och sen beror det jue på om man har tid eller inte....

 

Men det är bara bra här annars. Är ledig idag/natt men imorgon kväll så ska man på det igen och det går faktiskt bara bra att jobba, det ända som är lite sådär är att man förlorar mycket av det sociala man hinner liksom ej göra såå mycket mer än att sova och kanske hitta på nått en stund. Menmen det går och det är jue inte för alltid.

 

Igårkväll så hade jag och sötnosen en riktigt mysig kväll. Jag sov jue större delen av dagen igår först för att jag gick av mitt pass igår morse, då hade jag jobbat i 3 nätter. Så man var ganska såå trött så det tog ett tag innan man kom på benen. Men så så blev vi båda sugna på att hitta på något och såå var vi hungriga. Jag var sugen på Thaimat så det blev att vi gjorde vi oss och traskade upp till stan där vi åt på Thaikong. Mmmm såå god mat och såå mysigt hade vi det =) Jag fick sedan ett mess av Jessi och Marcus, dem har jue äntligen kommit hem från Italien. Dem frågade om vi ville ses på stan och ta en fika. Så det gjorde vi...tog en fika på Darins och så gick vi och kollade lite på K-dagarna. Där var inget speciellt som lockade igår, men vi hade jätte trevligt ändå =)

 

Nue ska jag snart baka kladdmuffins sen så ska vi vara snälla och köra ut till sötnosens pappa och bjuda på dem. Han är liksom glad vid gosaker precis som jag....hehe =) Så tänkte vara snäll och baka lite till honom.

 

Jag tänkte avsluta detta inlägg med mina Bubbelbilder som jag tog för några månader sen hos en fotograf i Lund.

 

Vad Tycks???

 

 

 

 

 





RSS 2.0