Fjärde gången gillt

Man brukar ju säga Tredje gången gillt, men för våran del verkar det vara Fjärde gången gillt.
Imorse var det dags för Kontroll på Sjukhuset igen och såklart var min Sötnos med mig, det var fjärde gången Fredagen vi var där nu. Så just nu är inte Fredagar våran Favorit dag precis, men det blir bättre med tiden.


Jag var som sagt på Kontroll igen, de skulle se om Medicinerna hade gjort någon verkan och det hade det, för läkaren som jag hade som för övrigt var väldigt trevlig sa att allting där inne såg ut som det skulle och hon dubbelkollade det även med en annan för att vara på säkra sidan. Hon fick bekräftat som hon trodde och det var väldigt skönt för oss och vi blev ju glada att vi slipper åka dit igen. Nu får man hoppas att det dröjer länge, länge innan vi ska besöka Sjukhuset igen. Hon fick hjälpa mig med en sak och det var att hon skrev ut en salva som jag ska smörja. för jag var lite torr och det kunde vara en bieffkt från antibiotikan sa hon. Men annars var allt bra som sagt men jag kan ändå inte riktigt släppa det eftersom det blivit missar, så bara tiden kan utvisa nu om allt är bra. Men vi ska tro det bästa :)


Nu ska jag börja städa här och sen så ska det julpyntas när sötnosen kommer hem. Hade viljat börja pynta tidigare men kartingerna med julsakerna står uppe på en garderob i klädkammaren och dem är för tunga för att bära ner dem...så får snällt vänta tills sötnosen kommer hem i eftermidag. Sen ikväll blir det Idol och Fredagsmys :)





HOPPAS NI FÅR EN TREVLIG HELG OCH FÖRSTA ADVENT!!



New Moon Var Underbar :)

Jag och Älsklingen var och kollade på New Moon igår och den var helt Underbar, man kan inte annat än älska dessa filmerna :) Men jag måste säga att det känns som allt händer mycket snabbare i filmerna, det är så många så detaljer som finns i böckerna som inte är med. Visst jag har förståelse för att dem ej kan ha med allt men vissa saker saknade man, speciellt i slutet av filmen. Menmen den var ändå underbar och Twilight-sagan lär vara mina favoritfilmer länge. Nu längtar man väldigt mycket tills Eclipse har premiär, som tur är behöver vi inte vänta lika länge :)


Innan bion så var jag och Älsklingen och åt varsin Bakad Potatis på Graffitti, det var väldigt mumsigt!!



Jag och mina vänner :)



GÅ OCH SE DEN OM NI EJ SETT DEN ÄR MITT TIPS!!



Fredagens Idol Tema

Idolerna ska sjunga låtar som är lämpade att sjunga på stora Arenor. Jag tycker Temat är sådär och det är inte många bra låtar som dem har valt heller. Men vi får väl se på Fredag hur det går. Jag vet nog vilken jag vill ha hem i alla fall.



Calle Kristiansson

Bruce Springsteen - Hungry heart

Rolling Stones - Jumping Jack flash

Ring 09941401 eller smsa Calle till 72400 för att rösta på Calle.

 

Mariette Hansson

Disturbed - Land of confusion

The Cardigans - You're the storm

Ring 09941402 eller smsa Mariette till 72400 för att rösta på Mariette.

 

Tove Östman Styrke

U2 - Pride (in the name love)

Rainbow - Since you’ve been gone

Ring 09941403 eller smsa Tove till 72400 för att rösta på Tove.

 

Erik Grönwall

Kizz - Shout it out loud

The Beatles - Hey Jude

Ring 09941404 eller smsa Erik till 72400 för att rösta på Erik.





Planer för dagen är att slappa och sen ikväll ska man Äntligen få se NEW MOON :)



Såhär såg jag ut i Lördags....

Jag tänkte lägga upp en bild på vad jag hade på mig när jag och Älsklingen var på Winnerbäck konserten.





Lila Linne - Gina Tricot
Svart Spets Top - Vila
Svart Kjol Med Nitar - HM
Armband - HM



Idag är det en månad tils Julafton, det går fort och på Söndag är det första Advent. Jag antar att det är många som redan börjat så smått med att julpynta sina hem...Själv sitter jag och funerar på om man ska börja idag eller inte!! Men tycker det känns lite tidigt fortfarande så jag tror att jag väntar tills slutet av veckan.


Jag mår ganska så bra annars, medicinerna hjälper och jag har inte ont längre i alla fall. Men man är ändå fortfarande lite orolig för att jag ska ju på en kontroll till på Fredag och man önskar att allting är bra då, så att man förhoppningsvis kan släppa detta och gå vidare. Vi försöker ju gå vidare och har kommit en bit på vägen men när det hände i Fredags så kändes det som om allt började om men det kommer ordna sig och vi stöttar varandra och finns för varandra vad som än händer. Paul är mitt allt <3



I LOVE WINNERBÄCK <3


MÄKTIKGT MAGISKT UNDERBART <3
















MÄKTIKGT MAGISKT UNDERBART <3




5 timmar på akuten :(

Jag önskar att jag och sötnosen kunde säga hur bra och fantastisk New Moon var, men tyvärr kan vi inte det. Vi var inte där :( Istället fick vi spendera 5 timmar på akuten, det var inte det man hade väntat sig.


Som ni kunde läsa i förgående inlägg så var jag ganska så positiv och glad igår, en av de bättre dagarna på länge men tydligen så fick det inte vara hela dagen. Utan förvarning så fick jag extrema magsmärtor i nedre delen av magen på eftermiddagen, framåt 4. Min sötnos brukar ju sluta tidigt men skulle ha möte efter jobbet men jag fick ringa honom och be honom komma hem. Jag hade såå ont så jag låg bara och grät och visste inte vart jag skulle ta vägen. Min sötnos kom hem så fort han kunde och han såg hur ont jag hade så han sa att vi måste köra in. Jag bara grät och ville inte in för jag hatar sjukhus och undersökningar, men förstod ju själv att något var fel. Såå ont ska man inte ha!!


Vi körde in så vi var där lite efter 5 på akuten,  det gick ganska fort att komma in och träffa en som skulle bedömma situationen. Men vi fick så vi skulle få träffa en läkare. Vi fick sitta ner och vänta en stund till och sen kom en sjuksköterska och tog lite prover och sen fick vi in och vänta i väntrummet på Gyn. Jag fick som tur var ligga i en säng, hade inte klarat av att sitta på en trädstol i såå många timmar. Vi låg där och väntade och timmarna gick, ont hade man och ville bara bli undersökt så man kunde få reda vad det var. Det fanns en tv där inne så man tittade lite på tv ibland och vi kunde titta på Idol och vi som inte ens skulle se det.
Först 21.40 fick vi träffa Gynläkaren.


Det visade sig att jag kunde ha början till en infektion och sen såg det inte så bra ut som de sa på efterkontrollen, det visade sig vara mer som skulle ut. Så jag fick livmoderssammandragande tabletter och 2 olika sorters antibiotika som man ska äta nu ett bra tag framöver.
Det var inte roligt att få reda på detta och det kändes nästan som man började om på ruta ett, varför ska vi behöva gå igenom allt :(


Förhoppningsvis ska jag orka med och se KONSERTEN MED LARS WINNERBÄCK IKVÄLL!!



Ikväll Är Det Dags :)

Att ÄNTLIGEN få se den efterlängtade filmen NEW MOON, det är den andra filmen i Twilight sagan. Så ikväll ska jag och min älskade sötnos gå på bio och se denna och ha det mysigt, ser verkligen framemot det :)





Jag har annars varit inne istan en sväng nu på förmiddagen och det finns ju såå mycket fint som man vill ha, men var duktig och inte köpte något. Det är ju underbart väder också här idag, känns som det är vår ute så jag ska nog ut och njuta en stund till sen. Man får passa på när väl solen är här, för det var länge sen den tittade fram och det verkar som om det kan bli ganska ok väder ihelgen!!


JAG HOPPAS NI FÅR EN UNDERBAR HELG :)



I Like!!

I Tisdags när jag väntade på att min kompis Jessi skulle komma och möta mig istan så gick jag och tittade lite snabbt i affärer. Jag gick bland annat till Stadium och där såg ett par jätte snygga skor, stod och tittade på dem jätte länge och kände att jag verkligen ville ha dem. Men har massviss med skor och frågan är om jag behöver dem? Jag tror kanske att jag gör det och min sötnos sa faktiskt till mig att jultomten kanske är snäll i år....hehe :)
Jaja vi får väl se om tomten kommer med dem eller jag köper dem själv, eller kanske jag helt struntar i det, vi får se helt enkelt hur det blir men SNYGGA är dem!!


HÄR ÄR DEM I RÖTT



HÄR ÄR DEM I LILA



SNYGGA ELLER HUR???



Kärlekstema <3

På FREDAG är det KÄRLEKSTEMA i IDOL och Idolerna sjunger en låt till fansen och en till sina anhöriga, så dem kommer alltså sjunga två låtar var och det ska bli skoj att se :) Jag hoppas att Reca får lämna tävlingen på fredag för att jag gillar inte henne och tycker inte hon är så duktig som dem andra 4. Jaja återstår och se på Fredag hur det kommer gå eller vi får nog se på reprisen för vi ska ju på BIO!!


Tove Östman Styrke

Sweet dreams (are made of this) - till fansen

Himlen är oskyldigt blå - till anhörig

För att rösta, ring 09941401 eller smsa Tove till 72400

 

Calle Kristiansson

Your song - till fansen

To be with you - till anhörig

För att rösta, ring 09941402 eller smsa Calle till 72400

 

Erik Grönwall

My life would suck without you - till fansen

Always - till anhörig

För att rösta, ring 09941403 eller smsa Erik till 72400

 

Reza Ningtyas Lindh

You've got a friend - till fansen

When I need you - till anhörig

För att rösta, ring 09941404 eller smsa Reza till 72400

 

Mariette Hansson

Ängeln i rummet - till anhörig

Time of your life - till fansen

För att rösta, ring 09941405 eller smsa Mariette till 72400





Love, Love, Love <3



Musik Tips!!


LADY GAGA - BAD ROMANCE

En bra partylåt tycker jag som fastnat i mitt huvud dem senaste dagarna, man går och nynnar på den en hel del och även min sötnos hade gjort det igår. Hehe :)

 

 

Lite senare i eftermiddag ska jag åka in till stan där jag ska träffa min underbara vän Jessi. Vi ska fika och tragga lite skit och jag tror det blir en runda i alla affärerna också. Det ska bli skojsigt och skönt framförallt att komma hemifrån lite för det behövs, speciellt när sötnosen jobbar över idag!! Men känns som det kommer bli en ganska så bra dag ändå :)

 

 



Lite nya saker till hemmet...

Jag och min Älskling var ju på Ikea för en vecka sedan och köpte hem lite nya saker till vårat hem. Vi hade en idé att ta in lite mer färg i hemmet och färgen vi valde blev helt rätt!! Vi valde färgen grön, eller mer åt det limegröna hållet och ni kan se på bilder hur det blev. Jag och älsklingen är jätte nöjda och tyckte det passade bra in med de andra sakerna som vi har :)


TV-RUMMET





MAT-RUMMET




HA EN FORTSATT BRA MÅNDAG!!




Mår Bättre??

Jag/vi har fått frågan om vi mår något bättre?? Det gör vi men det kommer ta tid innan man kan säga att allt är super, jätte bra men vi är på god väg. Vi kämpar på och vi ska ta oss igenom detta också, är inte våran första motgång och lär inte vara den sista heller, tacke vare våra underbara familjer och vänner så har vi klarat oss igenom det och vi är väldigt tacksamma för att dem finns där för oss vad det än gäller!!
Min underbara älskling har ju varit sjukskriven hela denna veckan för att kunna vara hemma tillsammans med mig och blandannat försöka bearbeta det som hände och jag är väldigt tacksam för att han valde att göra det :) Vi har pratat väldigt mycket om det med varandra och med andra och på så sätt så har vi bearbetat  det en del och det känns bra men samtidigt är det lite jobbigt. Dagarna har gått upp och ner men det är nog ganska normalt. Under veckan som älsklingen har varit hemma med mig så har vi blandannat gjort en utflykt till Ikea där vi handlade hem lite nya saker till hemmet. Bilder på det kommer en annan gång!!
Vi har annars tagit det mest lugnt och tagit hand om varandra, tittat på film och hälsat på hans föräldrar och vi har även haft mina föräldrar på besök och vi har även träffat lite vänner nu ihelgen och det var mycket trevligt och skojigt.
Det är synd att veckan börjar lida mot sitt slut och det innebär ju att imorgon börjar en ny vecka och min älskling ska åtetgå till sitt arbete, det kommer kännas tomt här hemma och det kommer nog vara jobbigt de första dagarna men sen ska det nog gå bra. Jag ska ju försöka fortsätta kämpa med körkortet som liggat lite på hyllan ett tag men nu är det nya tag som gäller...


Nu vet ni hur det ligger till med oss och jag tror att jag sakta men säkert kommer uppdatera lite mer igen.




JAG ÄLSKAR DIG PAUL, DU ÄR MITT ALLT <3



Duetter På Fredag!!

Jag vet att det uppskattas bland många läsare att jag lägger upp veckans Tema som ska vara i Idol, så därför slänger jag in ett inlägg om det. På fredag är det låtar som har toppat listorna som ska framföras och Idolerna kommer även sjunga duetter. Kan bli skojigt :)



Erik Grönwall sjunger Bodies av Robbie Williams

För att rösta, ring 09941401 eller smsa Erik till 72400


Eddie Razaz sjunger Curly Sue av Takida

För att rösta, ring 09941402 eller smsa 72400


Reza Ningtyas Lindh sjunger Halo av Beyoncé

För att rösta, ring 09941403 eller smsa Reza till 72400


Calle Kristiansson sjunger Bad day av Daniel Powter

För att rösta ring 09941404 eller smsa 72400


Tove Östman Styrke sjunger I wish I was a punkrocker av Sandi Thom

För att rösta, ring 09941405 eller smsa 72400


Mariette Hansson sjunger Bleeding love av Leona Lewis

För att rösta, ring 09941406 eller smsa Mariette till 72400


Duetterna.

Reza och Eddie sjunger If only you av Danny och Therese

Mariette och Calle sjunger Someone new av Eskobar och Heather Nova

Tova och Erik sjunger Kids av Robbie Williams och Kylie Minogue

 


VI HÖRS!!!




Hela världen har rasat samman....

Vårat mirakel ville inte stanna hos oss. Det hade blivit fel någonstanns på vägen och utvecklades inte som det skulle.
Det kändes när vi fick reda på det att hela världen rasade samman.

Jag tänker inte skriva så mycket om det för att jag hittar inga ord som passar. Vi ångrar inte att vi gick ut och delade med oss av våran nyhet för att för våran del kändes det bra och om vi så skulle sagt det för 2 veckor sedan eller väntat med och säga det så hade kanske detta hänt ändå. Sådant kan man aldrig veta. Men antagligen kommer man automatiskt bli mer försikta nästa gång för att vi kommer att försöka igen men just nu måste vi bara få va och få sörja och ta hand om varandra....Vi är väldigt tacksamma för familjens och vännerna stöd, tack för att ni finns.




JAG KOMMER TA EN BLOGGPAUS, HUR LÄNGE VET JAG INTE!!




Biljetter till New Moon :)

Det fick man långt om länge. SF:S hemsida ville ju inte fungera igår förmiddag, var bara strul hela tiden!! Visst det kanske är förståligt att många var ute efter biljetterna till New Moon men jag tycker att det borde ha fixat så att deras hemsida skulle klara den höga belastningen. Menmen efter att ha försökt ungefär i två timmar så fick jag ÄNTLIGEN tag i biljetter till den 20 November. Jag och sötnosen kanske inte fick dem bästa platserna som man hoppats på men det blir nog bra på rad 3 och i mitten ändå, bara man ser filmen så :)




LÄNGTAR, LÄNGTAR, LÄNGTAR :)



Världens Bästa Låtar

Det är VECKANS TEMA i IDOL  på fredag. Idolerna har själva fått välja vilken låt som de tycker är världens bästa. Jag tycker många av dem har valt bra låtar så det kan nog bli ett skojigt tema att lyssa på Fredag :)


Rabih Jaber sjunger All my life med K Ci and Jojo

För att rösta ring 09941401 eller smsa Rabih till 72400


Mariette Hansson sjunger Because the night med Bruce Springsteen

För att rösta ring 09941402 eller smsa Mariette till 72400


Reza Ningtyas Lindh sjunger Summertime med Fantasia Barrino

För att rösta ring 099941403 eller smsa Reza till 72400


Calle Kristiansson sjunger With a little help from my friends med Joe Cocker

För att rösta ring 09941404 eller smsa Calle till 72400


Tove Östman Styrke sjunger In the ghetto med Elvis Presley

För att rösta ring 09941405 eller smsa 72400

 

Eddie Razaz sjunger If you're not the one med Daniel Bedingfield

För att rösta ring 09941406 eller smsa Eddie till 72400


Erik Grönwall sjunger The show must go on med Queen

För att rösta ring 09941407 eller smsa Erik till 72400

 

Vad tycker ni om veckans tema??

 

 






RSS 2.0