Marabou Kladdkaka

Här kommer receptet på kladdkakan som jag skrev om igår. Testa gärna och säg sen vad ni tycker...

Smet:
2 dl socker
2 ägg
100 gram Marabou Daim
80 gram margarin
1 3/4 dl vetemjöl

Glasyr:
100 gram Marabou Scweizernöt
4-5 msk vispgrädde

Gör så här:
Vispa ägg och socker poröst.
Smält Marabou Daim och margarinet.
Blanda ihop ovanstående väl tillsammans med mjölet.
Grädda i 175 grader i 20 min, längst ner i ugnen.
Låt kakan svalna.
 Gör under tiden glasyren genom att smälta Marabou Scweizernöt ihop med grädden.
Lägg på glasyren.. NJUT!!

P.S. Tipset på detta recept fick jag från en annan blogg så det är inte jag som kommit på det D.S.


Kommentarer
Skrivet av: Wysteriia

Vilken specialare :)

2007-08-03 @ 17:54:43
Blogg/hemsida: http://wysteriia.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0