Julafton =)

Igår var det jue julafton och dagen, förmiddagen började med att vi körde hem till Min moster i Österlöv, till deras nya fina hus som dem flyttat till. Vi skulle nämligen julfika där. Vi brukar jue göra det hos mormor och morfar men så ville dem att det skulle vara ute hos min moster istället och det var trevligt det oxå :) Så det var jag och sötisen, mina föräldrar och min lillebror och hans tjej, min moster och hennes sambo och hennes barn och så var det mormor och morfar och (farmor), är min mammas farmor men alltid varit som våran riktiga. Verkligen jätte mysogt hus dem har flyttat till och dem har jue renoverat om större delen av huset så det var såå snyggt :) Vi hade jätte trevligt, vi fikade gott och snackade och så. Jag och sötisen stannade kvar lite längre eftersom att vi skulle inte iväg fråns vid halv två så vi fick stanna en runda. Så vi spelade kort med Ullis, Micke och Stoffe!!!

Här är lite kort från förmiddagen när vi var hos min moster och hennes sambo:
   

Vi körde sedan och hämtade Palle, Vonka och Tindra vid två tiden och sedan så körde vi till Peters mormor där vi skulle fira resten av julaftonen. Även Peters mamma, sambo och småsyskon var där och Peters moster och hennes sambo och deras barn Hedda :)
När vi kom dit så fick vi lite glögg och pepparkakor och sedan var det dags att fika lite innan vi skulle kolla på Kalle Anka. Är jue tradition att kolla på det men tycker inte det är lika skoj att titta på som man tyckte för några år sedan, men barnen som var där var ganska så intresserade ett tag och sen så blev dem rastlösa så då började dem leka istället. Efter vi hade kollat på det så kom jultomten och delade ut julklapparna. Jag och Peter fick från hans småsyskon och så fick han även av sin mormor. Så vi fick inte så mycket julklappar men sen så tycker inte jag det är det viktigaste längre....huvudsaken man har trevligt och så...
Efter julklappsutdelningen så var det dags för julmaten. Jag äter jue inte så mycket av det men det som jag åt var gott. Efter att vi hade ätit så satt vi bara och pratade och kollade på tv och så, sen så blev det att vi åt lite julgodis oxå som alla hade tagit med sig. Julgodiset som jag hade gjort var väldigt populärt och gott var det jue oxå, även det andra var med mumsigt. Synd att man inte orkade äta så mycket bara....
Det blev en ganska så tidig kväll så jag och sötisen tänkte köra hem till min moster och dem igen och spela kort med mina kusiner men sen så blev det inte så. Vi var bara hemma istället och slappade, vi tyckte det var lite trist att vara hemma så tidigt menmen det fick gå ändå. Jag och sötisen hade trevligt ändå, kollade lite på tv och sen satt vi framför datorn och kollade hus på Hemnet, hittade några fina men det är jue ej aktuellt än för oss men alltid skoj att kolla och planera lite vad man vill ha för hus och så...:)
Jaa det var våran julafton i stort sett, den var mycket trevlig. Roligt att vi träffade både min släkt och Peters. Lite trist bara att julen är så snabbt över bara.

Här kommer lite fler kort från våran julafton:

 
Innan vi skulle åka....älskar min klänning som jag har på mig. Den är så fin och skön :)

    
    
   
  
  


GOD FORTSÄTTNING!!!!




Kommentarer
Skrivet av: Linda

God Jul på er me gumman.. Hoppas er julafton va bra =) kram

2007-12-25 @ 17:11:47
Blogg/hemsida: http://liindac.blogg.se
Skrivet av: Frida

God fortsättning :) Haft en fin julafton?

2007-12-25 @ 19:43:50
Blogg/hemsida: http://hijadelaluna.blogg.se
Skrivet av: Frida

Tack ännu en gång :) Kram

2007-12-26 @ 09:59:05
Blogg/hemsida: http://hijadelaluna.blogg.se
Skrivet av: Frida

Snygg klänning du hade på dig på julafton! :) Var har du köpt den?

2007-12-26 @ 12:08:31
Blogg/hemsida: http://hijadelaluna.blogg.se
Skrivet av: Jenny

God fortsättning :)

2007-12-26 @ 12:39:05
Blogg/hemsida: http://aikmansgirl.webblogg.se
Skrivet av: Tobias

svar: ja dom är godast fan :D

2007-12-27 @ 00:29:20
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: Tobias

svar: de förstår jag :D jag ska först till bangkok och därefter koh chang :D dudå?

2007-12-27 @ 00:32:21
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: Tobias

svar: nice :D jag reser 5jan och är borta 3 veckor dudå? :D

2007-12-27 @ 00:51:23
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: Sandra(frommyowneyes)

Verkar som om du hade en lika bra julafton som jag hade :D

2007-12-27 @ 11:14:29
Blogg/hemsida: http://frommyowneyes.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0