Protestillverkning och barnvakt....

Idag så var det dags för praktik igen och det var lika skoj att komma dit =) Började med att ha rond som vi brukar ha på tisdagsmorgnarna men idag hann vi ej ha det så länge. För klockan halv nio skulle det komma en kille och prata om förflyttning. Jag fick såklart vara provdockan, han fick låna mig så han kunde visa hur man skulle göra på bästa sätt om en patient skulle falla både gående på golv och i en trappa. Det var väldigt intressant att få vara med får man fick med sig många tänkvärda saker som man kan ha nytta av i framtiden. Han tryckte mycket på att man ska tänka på sig själv i första hand så att man inte får någon arbetsskada men så så tar det tid att komma in i rätt tänk och göra rätt för att inte skada sig. Menmen mycket intressant i alla fall!!!
Efter det så kom våra patienter och körde tre pass tror jag det blev innan det var dags för dem att åka hem igen. Det går så snabbt, speciellt när man får vara med och göra saker själv och hjälpa patienterna. Är såå roligt =)

Efter lunch var det dags för mig att gå ner till OTAB för att får vara med och se när man tillverkar en benprotes. Kan säga att det var jätte intressant att få se hur det går till och jag som inte hade en anning om hur man gjorde så var detta väldigt lärorikt. Dem som gör det är väldigt duktiga och det är fantastisk att dem kan göra en benprotes på ungefär två timmar. Patienten får alltså åka hem med sin nya protes samma dag och i stort sett sitter den som den ska redan när dem åker därifrån. De kan vara att den kan behöva justeras efter 6 veckor, men annars blev allt klart på plats idag. Förr så skulle man jue gipsa och greja och patienten fick åka fram och tillbaka för att prova så att sin protes satt bra, men det behöver dem inte idag med den nya tekniken!! Roligt att få vara med om det oxå!!

När praktikdagen var slut så var det snabbt hem och byta lite kläder och så och sedan var det dags för att bege mig till min brorsdotters dagis eftersom att jag skulle hämta henne och vara barnvakt åt henne i några timmar.  Hon belv jätte glad att jag kom och hämtade henne och det var inte några problem alls. Vi gick sedan till Macdonalds och köpte lite mat som vi sedan åt hemma hos henne. Vi kollade sedan på Pippi och lekte även doktor och läste lite böcker. Min sötis kom oxå sedan när han hade slutat och hon blev lika glad av att träffa honom. Hon är för go och så busig, så man får säga till henne lite ibland.  Men annars är hon såå snäll =)

Jaa så jag var int hemma fråns efter sju, eftersom att jag och sötisen handlade en runda med efter vi hade varit och passat Tindra. Sen när jag väl kom hem så åt vi lite, blev lite fruktsallad för min del eftersom att jag hade jue ätit innan. Sen så var det in i duschen och duscha och sen var det bara till att sätta sig och svara på alla kommentarerana som jag hade fått under dagen, innan det var dags för Gossip Girl. Den serien blir jue bara bättre och bättre tycker jag, man bara längtar bara till varje tisdagskväll nue jue!!

Som ni märker har det varit full rulle idag och så därför har jag inte kunnat blogga fråns nue och tror knappt det blir nått mer inlägg än detta...så ni får nöja er med det om jag inte får ett ryck att skriva nått mer!!!



Kommentarer
Skrivet av: Anonym

haha okej men bra att den vart bra :D

2008-02-12 @ 21:23:28
Blogg/hemsida: http://celebratelife.blogg.se
Skrivet av: Tobias

Var gossip bra då ? :)
hehe jadu det verkar vara de, tragiskt!

2008-02-12 @ 21:41:02
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: Tobias

svar: fan va nice :D nej skippade ikväll (a)

2008-02-12 @ 21:53:04
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: Tobias

SOV SÅ GOTT :D

2008-02-12 @ 22:26:00
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Godmorgon, ha en toppen dag! :D

2008-02-13 @ 06:34:24
Blogg/hemsida: http://celebratelife.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0