Bild På Frisyren Och På Milo!!!

Det har varit full rulle sen den dagen jag klippte mig så därför har inte jag haft tid att blogga eller lägga upp någon bild på min nya frisyr eller på min brorsson Milo. Jag var jue istan hela den dagen när jag klippte mig och där på kvällen så var vi hos Pauls föräldrar en runda.

 

I onsdags så var jag oxå istan hela dagen. Jag och Emmy träffades och lunchade tillsammans och sen så gick vi runt på stan en stund tillsammans med Palle för att hitta bebiskläder till Milo. Efter det så gick jag och Emmy en runa själva oxå och sen så tog vi även varsin fika på Cafè Fenix. En mycket trevlig dag på stan hade vi :)

Sen så kom min sötnos Pauli kom in till stan när han hade slutat och så blev det att vi tog något snabbt att äta för att sen så skulle vi till sjukhuset för att hälsa på Veronica och Milo :) Det var jätte trevligt att få träffa dem och Milo han var såå gullig och det verkade som dem blev glada för kläderna dem fick till honom. Hoppas man får träffa dem snart igen och att man kanske då får gosa lite mer med honom.

 

Igår var min tanke att jag skulle städa och fixa här hemma eftersom att jag ej hunnit det innan i veckan. Men så blev inte fallet. För att igår vid 10 ringde det från förskolan i Färlöv och frågade om jag kunde jobba, det kunde jag så jag jobbade till 16.30 igår. Sen efter det så körde jag och min sötnos och storhandlade och sen så lagade vi lite mat.

 

Men idag ska jag städa ochh fixa här för att ikväll ska vi få besök av Jessica och Marcus, ska bli mycket trevligt och vi ska även bjuda på en bit mat tänkte vi :)

 

Nue kommer bilder på min nya frisyr och även en bild på min söta brorsson Milo!!!

 

Hoppas Ni Får En Trevlig Helg!!!

 

 



Till Frissan

Japp, japp idag 13.30 sitter jag i frisörsstolen hos min frisör. Jag har inte bestämt mig alls om hur jag vill ha det, så
jag hoppas min frisör kommer med något bra förslag. Det gör hon säkert för det har hon gjort dem andra gångerna :)
Bild på nya frisyr kommer upp senare idag/kväll eller i morgon eller helt enkelt när jag känner för att lägga upp en.
Vad Har Ni För Planer Idag Då???


Faster Igen :)

Jag är en super glad Faster som skriver just nue. Fick reda på för en liten stund sedan att min brorsdotter Tindra har fått en lillebror :)

Nue är man jätte nyfiken på att träffa den lille filuren och se vad han är för någon. Men det får vi säkert göra tids nog, hoppas på snart för jag är sjukt nyfiken och tycker jue bebisar är såå gulligt :)

 

Hehe nue kom man jue helt av sig. Min tanke först var jue att jag skulle blogga om vad som har hänt ihelgen.

Ifredes: Min sötnos slutade jue tidigt då, såå skönt att få hem han tidigt. Vi åt lite lunch när han väl kommit hem och sen så körde vi in till stan och kollade lite grann. Jag hade jue fått rabattkuponger på HM, så det blev faktiskt lite shopping. Bland annat en en klänning med hängslor, men dem kan man ta av så att man även kan ha den som kjol och så är den hög i midjan. Mycket najs är den i alla fall, jätte glad att jag hittade den. Sen så shoppade jag även ett par lila byxor och en mörk grå T-tröja med tryck på. 

Efter att vi hade varit istan och shoppat och fixat med dem ärenden vi hade där så körde vi hem till Palle och hälsade på honom och Tindra. Vi blev bjudna på lite fika sen så hade Tindra show för oss och dansade hur länge som helst...helt uppe i varv var hon för att vi kom. Skoj att se att hon blir såå glad :)

När jag och Paul kom hem igen så orkade vi inte stå och fixa med någon mat så det blev att vi bakade scones och åt till kvällsmat istället och det blev hur bra som helst och gott var det oxå :) Det blev en del över så vi bjöd hit Pauls föräldrar så fick dem äta upp resten. Vi var även ute och gick en runda med dem, mycket trevligt. Sen resten av kvällen låg vi bara på soffan och slappade och kollade på tv.

 

Ilördes: Jag och Paul beslöt oss för att börja flyttstäda i hans lägenhet så efter vi hade ätit frukost så körde vi in där och började på det. Inte super skoj precis men måste jue göras. Vi håll på i nån timme för sen var vi tvungna att köra hem i tid igen för att hinna göra i ordning oss för Kräftskivan vi skulle på.

Mina föräldrar hade jue kräftskiva och det var hur trevligt som helst. Hade en mycket rolig kväll :) Mumsig mat och mycket trevligt sällskap hade man så det kunde knappast bli bättre. De flesta var på G med så vi dansade och hade oss :)

 

Isöndes: Då fortsatte jag och Paul att städa i hans lägenhet. Vilken tur att vi började i lördes kan jag säga för att det tar verkligen längre tid än vad man tror när man ska städa så ordentligt. Men långt om länge blev vi klara och eftersom vi håll på hela dagen, in på kvällen så var väldigt hungriga så Pauls föräldrar var gulliga och bjöd oss på middag.

 

Det är vad vi har hittat på med ihelgen och lägenheten gick igenom besiktningen, så vi hade städat bra. Hehe =)

 

Nue ska jag gå och se om där är nått på tv, får se om man kan koncentrera sig för man är upp i varv nue efter fått reda på att man blivit faster igen :)

 



Händer Här Då??

Jaa ni, här händer det väl inte för mycket just nue. Eller det beror på hur man ser på det. Jag går jue hemma nue och är arbetslös och spenderar mycket av dagarna med att söka, leta, ringa efter nya jobb. Har lite på G men inget är klart eller säkert än. Men man får hoppas på att man får något snart, för det är lite trist att gå hemma i längden, kan vara skönt visa dagar och sen andra dagar så blir man nästan knäpp av att bara vara hemma.

Men sen så har vi en del kvar att göra här hemma så på det sättet är det bra att man är hemma så man kan greja här lite. För det är som sagt en del kvar och helst hade man jue viljat börja med renoveringen med snart. Är såå mycket man vill på samma gång, är alltid såå.

 

Menmen annars är det bra idag. Solen skiner än så länge här och min älskade Pauli kommer hem om drygt en timme =) Han slutar 11 på fredagar än såå länge och det är najs när man går hemma att få hem han tidigt =) Men snart kommer han börja 3-4 skiftigt och då blir det ej lika roligt. Han kommer jobba mycket olika tider så ibland kommer man ej se honom...men som tur är han ledig ibland. Trist med skift och han kommer jue även jobba natt ibland och jag gillar jue ej att sova själv, är lite mörkrädd av mig. Men man får hoppas att det kommer gå bra ändå.

 

Händer annars ihelgen då?? Joo idag så är tanken att vi ska till stan en runda och fixa lite ärenden. Sen har vi kanske tänkt börja städa i Pauls lägenhet för den ska besiktigas på måndag, så det måste jue göras. Men känns ej särskilt lockande. Men kanske lika bra att ta tag i det idag så man slipper det sen.

Imorgon ska vi på Kräftskiva hemma hos mina föräldrar och det ser jag/vi verkligen framemot för mina föräldrars fetser brukar alltid bli trevliga och skojiga =)

Söndag då? Blir väl att fortsätta greja med våra lägenheter och vårt nya hem, nått av det lär det nog bli i alla fall.

 

Nue vet ni lite vad som händer här och som vanligt blir inläggen långa men hoppas ni orkar läsa ändå :)

 

 

 

 



Fikat På Stan!!

Idag så hade jag och Jessi bestämt dejt på stan. Vi skulle gå och ta en fika och snacka lite grann, sånt som vi tjejer behöver ibland.

 

Jag skulle jue ta bussen in till stan och den gick 15.40. Så i eftermiddag har jag bara kollat på tv och sen duschat och gjort mig i ordning och så fick jag även ett kort besök av Pauls pappa som skulle inom och lämna en sak till oss. 

När det väl var dags att bege sig till busshållplatsen, tror ni inte att det kommer världens ösregn då. Men det var bara att klä på sig och se glad ut och bege sig till bussen...tog cirka 5 minuter men mina skor och byxor var blöta. Sen så när man väl kommer fram tror ni inte det slutar regna då...såå himla typsikt!!!

 

Men in till stan kom jag och mötte upp Jessi vid 16 tiden. Sen så begav vi oss till Cafè Fenix där vi tog oss varsin fika. Vi hade det super trevligt och vi satt och snackade om allt möjligt, skönt att snacka av sig lite. Alltid lika trevligt att träffa Jessi :) Vi fick även lite snabbt in i några affärer men det skulle vi ej ha gjort för att inne på Vero Moda fanns det hur mycket snygga höstnyheter som helst som man ville bara köpa med sig hem. Men lite svårt när man inte få lön fråns nästa vecka...får kanske bli lite shopping då. Ska i alla fall in på HM för jag fick 150 kr + rabbattkuponger så nått kan man nog hitta.

 

Min snälla sötnos var snäll och hämtade mig istan när jag hade fikat färdigt och sen så körde vi och handlade lite...sen så när vi kom hem så gjorde vi en god tonfisksallasdsom vi mumsade i oss :)

Nue är min sötnos hos sin kompis, skulle hämta hem ett släp som vi ska låna och jag orkade ej följa med så jag sitter här ioch bloggar istället. Ska snart sätta mig framför tvn för att kolla på Project Runway, är ett favoprogram hos oss båda så hoppas min sötnos hinner hem så han ej missar för mycket.

 

Avslutar med två bilder på mig hur jag såg ut idag, hehe :)

 

 

 

 

 



Hjälp - Jag kan inte sluta fisa!!!

Igår så slog jag på tvn och sappade runt och kollade i fall där fanns något bra att titta på. Jag fastnade på fyran för där var ett program som hette "Hjälp - Jag kan inte sluta fisa". Jag undrade såklart vad det var och det gjorde även min sötnos så vi började titta på det. Först bara skrattade jag får jag tyckte namnet på den dokumentären var såå rolig. Jag vet att min humor inte är den bästa alltid :)

Men i alla fall den handlade om några personer som hade jätte problem med gaser och kunde inte kontrollera det. Dem bara fes och det kunde jue vara var som helst. På bussen, affären m.m. De tyckte såklart att det var jätte jobbigt och skämmigt och det kan man jue förstå. Hade jue ej varit särskilt roligt att gå och fisa överallt. 

Jag tyckte synd om dem men samtidgt kändes det lite äckligt, tänk att t.ex sitta bredvid någon på bussen som bara fiser hela tiden. Vad skulle man gjort??

Nån mer som kollade på det kanske??


Jaha onsdag idag och här är det ganska så bra förutom att min huvudvärk inte riktigt vill släppa. Är riktigt jobbigt kan jag säga...menmen det går väl över nån gång.

Idag så ska jag greja och fixa lite här hemma och sen så ska jag även duscha och fixa i ordning mig själv för att i eftermiddag ska jag åka in till stan och träffa Jessica. Vi ska fika och snacka lite skit hade vi tänkt, ska bli trevligt :)

Jag har även nue på förmiddagen ringt och beställt tid till klippning och färgning, så på tisdag är det dags. Har absolut ingen anning om hur jag ska göra. Funderar jue lite på att spara det och låta det växa så jag får långt hår igen, men velar ändå fram och tillbaka...jaja jag fårse på tisdag helt enkelt!!!

 

 

 

 

 



Lite Allt Möjligt

Jag hoppas att allt är bra med er?? 

Här är det ganska så bra förutom att jag har fått stå ut med huvudvärk i några dagar. Vill inte riktigt försvinna, menmen det får gå ändå och jag har jue haft det bra i alla fall.

 

Jag tänkte berätta lite om vad jag och min sötnos hittade på med ihelgen.

Ifredes: Då slutade min sötnos tidigt så han var hemma vid halv tolv. Mycket najs att ha han hemma så tidigt :) Vi bara slappade på dagen och så var vi en runda och handlade. Sen på kvällen blev det att vi körde och hälsade på våra kompisar i Vinslöv, var ett tag sen vi träffade dem så det var trevligt. Vi fikade lite och satt mest och snackade och slappade, alla var lite halvsega men det var skoj ändå!!

Ilördes: Då vaknade av att solen sken så att det blev att stiga upp och sen så fixade vi frukost som vi satt och njöt av i våran trädgård, hur mysigt som helst. Vi fortsatte sedan att vara ute i våran trädgråd och greja. Min sötnos klippte gräset och jag rensade väck ogräs från våra rabatter. Vi håll på att greja och fixa där ute hela dagen och det var jue så fint väder så jag gick runt i bikiniöverdelen och shorts...Det var jätte skönt att vara ute och fixa och dona och vi fick även fika besök på eftermiddagen av Pauls föräldrar....var trevligt att få ett litet avbrott i det vi gjorde. Vi har lite kvar att göra där ute men det får tas en annan dag när vi känner att vi har lust till det. 

Både jag och Paul tyckte det var hur mysigt som helst att vara ute och fixa och dona och känna att vi har en egen trädgård nue som vi kan vara ute i när vi vill :)

På kvällen så fick vi besök av en killkompis till Paul som bor i Stockholm, så dem hade ej träffats sen i julas så vi passade på att bjuda hot honom nue när han var hemma. Det var trevligt att träffa honom och vi hade en trevlig kväll. Vi kollade på nån film på tvn och satt och snackade och ibland så satte jag mig här framför och grejade lite så dem vi fick snacka lite killsnack!!

Isöndes: Hmm vad hände då?? Joo vi håll på med att tömma det sista i Pauls lägenhet. Vi hade ej tagit något av hans köksgrejer så vi tog och hämtade det i söndags och vi fick snällt hjälp av Pauls föräldrar. Trist är det att man fortfarande har lägenheterna kvar men vi blir av med Pauls nue i slutet av månanden men min får vi dras med hela september månad med.

Sen när vi hade grejat med det så vi jag och sötnosen bara hemma och slappade och myste framför en film som vi kollade på.

Igår: Då hände det inte alls mycket på dagen. Jag var bara hemma och slappade och låg mest på soffan för att min huvudvärk var inte alls rolig igår.

Men på kvällen då fick vi besök av några vänner till oss. De ville komma och kolla hur vi har fått det hitills och sen så var det dags att bege oss till söder där vi skulle bowla. Var jätte länge sen vi gjorde det så frågade våra kompisar om vi ville följa med så det gjorde vi. Vi hade jätte skoj och för mig gick det lite upp och ner, är jue ej super bra på det där men jag försöker. Hehe =) Efter vi hade vatt och bowlat så blev det att vi körde till Thairesturangen å norr och åt. Mm såå gott det var och det blev en mycket trevlig kväll fast att huvudvärken satt i....

 

Nehä nue ska jag sluta babbla, blev ett ganska så långt inlägg. Hoppas ni orkar läsa ändå!!

 

 



Besök Igår!!!

Jaa igår fick jag kärt besök av mina kära kompis Emmy =) Hon var såklart nyfiken på att få komma och titta hur vi bor nue och har vi har det.

Såå innan hon kom igår så slängde jag ihop och bakade en kladdkaka som jag tänkte att vi skulle fika på =) Emmy kom sedan runt ett tiden och jag visade henne runt här hemma och berättade våra planer om hur vi har tänkt att vi ska göra här. Hon tror att vi kommer att trivas super här och att våra planer för lägenheten kommer bli bra. Kändes bra att höra =)

 

Vi fikade på kladdkakan och till det hade vi vaniljvisp som är ett måste och se drack vi lite te. Vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord och i mellan åt sneglade vi lite på tvn. Men mest satt vi och snackade, behövde snacka av oss. Hade en jätte trevlig dag med Emmy och det var skoj att du ville komma kompis!!!

 

När Emmy cyklade hem så kom min sötis hem så det var bara att sätta igång med maten. Jag hade förberett och tagit upp kyckling för att jag tänkte testa att laga nått nytt. Det blev ris och en kycklinggryta med curry, matlagningsgrädde, vatten, mini majs och vattenkastanjer. Mmm såå gott det blev och min sötnos uppskattade det verkligen och tyckte jag skulle laga det fler gånger =) Jag och min sötnos hade en underbart mysig kväll tillsammans igår. Vi kollade på tv, fikade och sen hörde vi att glassbilen kom så vi gick ut och så blev det att vi köpte lite glass som vi la i frysen som vi kan ha och mumsa på när vi känner oss sugna. Vi kollade som sagt på tv men det fanns inte så mycket bra på tv igår tyckte vi fast att vi har hur många kanaler som helst nue...så det blev att vi slog över till musikkanalen VH1. där så spelade en tracklista med gammal bra musik så jag och sötnosen ställde oss på vardagsrumsgolvet och dansade loss. Sjukt skoj hade vi det och skrattade gjorde vi oxå =) Är sjukt kul att man kan göra sådana galna saker ibland!!!

 

Nue står min sötnos och fixar med maten, ikväll blir det hans goda köttfärssås och pasta. Det ska bli mums =)

 

Fårse hur mycket bloggande det blir under helgen, känner mig inte riktigt på topp såå får se hur det blir med det där. Bara såå ni vet att det kanske ej blir så mycket!!!

 

Ha en najs helg i alla fall såå hörs vi. Kram.

 

 



Plugga i Thailand

Visst känns det lockande??? Synd att man precis har pluggat färdigt och jag känner ingen större lust av att börja igen och sen så vet jag inte vad jag skulle läsa ändå.

Men om man hade vetat detta innan, hade man jue kunnat läsa omvårdnadsprogrammet på distans nere i Thailand. Jag läste precis en artikel om det och jag tycker det är roligt att möjligheten finns :) Det var att man bland annat kunde läsa visa högskole och komvux utbildningar/kurser på distans där!!!

Hade verkligen varit super härligt att både kunna plugga och sola och bada och ha det bra samtidigt. Men ska lätt till Thailand igen men inte för att plugga för det vill jag som sagt inte men för att ha en skön semester. När det blir vet jag ej än men dit ska jag igen och Paul vill jätte gärna följa med mig :)

 

Ni kan gå in på www.plugga-i-thailand.se

 för att ta er en titt. Visst verkar det bra??

 

Härligt :)

 

 

 

 



Gokväll!!!

Jaha då var det kväll och snart är denna dagen slut. Förutom att vädret varit piss idag så har ändå dagen varit helt ok. 

Jag slappade mest idag och man får ha sådana dagar med ibland tycker jag. Har suttit framför datorn en del och så på eftermiddagen satte jag igång en film som jag tittade på. Det blev "She`s The Man". Var en film som min sötnos hade och jag hade ej sett den så den fick det bli. Den var väldigt bra och rolig, se den om ni ej sett den.

 

Sen så var det dags för duschen och att göra vid sig så man var i princip klar tills min sötnos skulle komma hem från jobbet. Men jag var ej klar men en bit på vägen i alla fall!!

När vi väl var klara så körde vi och hämtade min storebror och sen så körde vi hem till mina föräldrar för att fira mamma och lillbrossan. Hade en jätte trevlig kväll, var skoj att träffa några av släktingarna och min mamma hade bakat såå gott. Alltid gott med hembakade kakor och tårta, speciellt när det är mamma som bakat :)

 

Det här blev dagens klädsel inför kalaset:

Tröja: Vila

Byxor: Vero Moda

 

 

 

 



Grattis Mamma :)

Idag fyller min kära mamma år så därför vill jag önska henne Grattis på födelsedagen :)

Vi ska dit där sen ikväll och fika lite grann och fira henne och det blir nog att vi kommer fira min lillebror oxå för han fyller år om två dagar, så dem brukar passa på att ha det samtidigt. Ska bli trevligt att komma hit lite grann :)

 

Hos mig är det ganska så segt annars. Jag steg ändå inte upp fråns vid kvart över elva men känns som jag ej har sovit nånting. Jag tror det är det gråa trista vädret som påverkar mig en del idag. Så det blir nog en lugn dag idag, blir kanske att man tittar på någon film. I fall jag hittar någon som passar. Kan jue ej kolla på tv här än för att våran parabol är en inkopplad än och sådan måste man jue ha när man bor mer ute på landet får att få kanaler. Så imorgon ska det komma nån kille och koppla in det...förhoppningsvis. Vi skulle fått det inkopplat några dagar efter att vi flyttat hit men än så länge har dem bara krånglat. Så imon hoppas vi på det bästa.

 

Vad hittar mina kära läsare på med idag???

 

 



Förlovningsfest!!

Ilördags såå jag och min sötnos Paul bjudna till Förlovningsfest hos några vänner till oss. Det var en jätte trevlig fest och våra vänner belve jätte glada dör presenterna som vi hade köpt till dem. Vi hade köpt glas underlägg som var röda och formade som ett hjärta och sen så köpte vi två glas där det stod "I Love Mys". Gulligt :) Vi pratade i massor, sjöng Singstars och visa spelade även Guitar Hero. Vi hade jätte skoj i alla fall och det blev även en runda ut till Banken. Men vi stannade inte så länge för jag var en av dem som fått i mig lite för mycket dricka.

 

Såå igår mådde man som man förkännande. Jag sov till halv ett nått sånt och sen så var min sötnos och ordnade lite frukost till mig, ville ha havregrynsgröt så det fixade han. Såå snäll är han :) Efter det såå la jag mig i soffan och vilade igen för mådde ej så bra som sagt men efter en stund så tog jag tag i mitt liv och gick och duschade. Efter det så började jag piggna till så jag gjorde mig i ordning.

Sen så gick jag och min sötnos ut och gick/cyklade hem till hans föräldrar i Färlöv. Är en bit att gå men det  var jätte skönt att komma ut och det regnade lätt men det gjorde inte oss nånting. Hos hans föräldrar blev vi bjudna på middag och sen så bjöd vi på fikan. Jätte trevlig kväll hade vi.

 

Idag har jag tänkt fortsätta fixa och greja lite här hemma. Är jue som sagt en del att göra och man orkar inte riktigt hålla på med det varje dag..såå man får göra det när man känner att man har lust och vill.

 

Tänkte avsluta med några bilder från min fest Outfit som jag hade i lördags och en bild på mig och sötnosen Pauli :)

 

 



Kvällen har bestått av

Thaimat Som Jag Lagade Till min underbara älskling. Det blev super gott :)
Till Efterrätt Blev Det Pannacotta Med Bärsås. Mums!!
Det blev även mys framför tvn och vi kollade på den här filmen. Var faktiskt bra och söt tycker jag.
Är det inte någon som fattas??? Joooo!!!
Kvällen har jue även bestått av massor med kärlek från min Pauli :)


Jag Är Tillbaka...

Idag fick vi vårat bredband inkopplat så nue kan jag blogga igen när jag känner för det och det kände jag för att göra nue för det var jue ett tag sedan jag gjorde det.

 

Här är det bara bra med mig/oss. Man börjar så smått vänja sig vid att man flyttat och nue blivit sambos. Men jag ångrar inte det för en sekund för att jag trivs super bra med min älskade Paul och jag tror att vi kommer trivas super här och skapa många roliga minnen här :)

Vi var jue en runda på Ikea i lördas och handlade lite nytt till vårat nya hem. Vi fick med allt hem som vi hade tänkt köpa + lite till förutom matbordet som vi ville ha i vårat matrum. Det fanns ej i lagret än men det skulle komma in så då ska vi såklart beställa det så att vi får hem det. Vi gillade det bordet jätte mycket eftersom att det var i samma serie som mitt köksbord som vi har i köket och sen får det plats 8-10 personer där när man lägger i iläggsskivan. Det gillar vi om man ska bjuda på middgar och annat :)

 

Nue har vi bott här lite mer i en vecka och det känns som sagt jätte bra men det är mycket att fixa och dona med. Vi flyttade jue från två lägenheter till en och denna lägenheten är jue större än bägge våra. Vi bor jue nue i en 4:a på 97 kmv, såå det är lite skillnad. Men man får ta en sak i taget och det kommer säkert bli bara bra när det är klart här. Vi ska jue renovera här med är det tänkt men det får komma lite då och lite då...tänkt ta ett rum i taget. Hade jue viljat göra allt på samma gång men pengarna styr jue en del så därför får vi dela upp det. Men vi ska ändå få försöka fixa det så fort vi kan för vi vill jue ha det snyggt och fint här...

 

Det var lite uppdatering från mig. Nue ska jag och min sötnos köra in till stan en runda och köpa förlovningspresent till några vänner till oss som förlovat sig. De ska nämligen ha lite fest imon så det får jue firas...hehe :)

 

Haj Mi Maj!!!!

 

 





RSS 2.0