*Ett smakprov*

Jag tänkte visa er ett litet smakprov på min Nyårs Outfit :)
Ni får bara se lite utav av den, resten får ni se sen en annan dag!!



Det är svart, glittrigt, paljetter, nitar :)
Är riktigt nöjd med min Outfit och är ruskigt laddad inför Nyårfesten ikväll, ska fira med våra kära vänner!!


GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ER ALLA


*Rullgardinerna på plats*

Jag nämde för någon dag sedan att min duktiga sambo hade satt upp våra svarta rullgardiner i Tv-rummet. Vi köpte dem någon månad efter vi hade flyttat in här, satt gamla fula där som vi inte ville ha så vi tänkte byta. Men sen var ju tanken att vi ska måla om först och det gjorde vi ju först nu, för ett par månander sedan. Sen blir man aldrig riktigt färdig att göra det, dem har liggat under sängen hur länge som helst. Men nu sitter dem uppe och bra blev det, vi har dem istället för gardiner. Som ni kan se sitter det även en Vit Fjäril på dem :)






Idag skiner solen och lite pudersnö ligger lite lätt på marken. Ser ut att vara riktigt skönt väder idag!! Ska gå ut senare för vi ska köra och hälsa på en kompis och hennes dotter som flyttat, ska spana in deras nya lägenhet. Vi ska sedan bara vara hemma för sötnosen ska slipa i hallen igen efter spacklingen igår. Sen ska det bara spacklas en gång till och sen kan vi äntligen börja måla.


Några Klipp Från Musikhjälpen

Jag tänkte lägga upp några klipp från Musikhjälpen. Det är lite mer än en vecka sen det slutade och som ni kanske vet så följde jag det nästan slaviskt. Jag önskar att de kunde ha varit varje dag för jag tyckte Chrster, Ametist och Jason gjorde ett grymt jobb, alla tre är duktiga radiopratare. Men favoriten bland dem var helt klart Christer, gillar hans personlighet grymt mycket och han var roligast i glasburen. Han gjorde många konstiga saker på grund av sömn och matbrist.


Första Klippet är på Christer när han flippar ur och får skrattanfall med Jason :)




Christer med hans band Universal Poblab tillsammans med Göteborgs Symfoniorkester spelar live i Studion.

 

Christer och Jason skakar rumpa till Afrikansk Musik

 

 


Idag så tar jag det mest lugnt men Paul och hans storebror dem tar inte det lugnt. De har slipat i våran hall och de håller även på att spackla där. Efter spacklingen när det torkat ska det slipas igen och sen spacklas en gång till. En hel massa ska göras innan man väl kan måla på det!!

 

Jag har varit snäll och serverat fika i alla fall för vi fick även besök av våran killkompis Christian, fick en julklapp :) Ett presentkort från Village och det är ju aldrig fel. Vi gav dem en bruk hemmagjord senap och det uppskattades.

 

Vad som händer senare idag vet jag inte, får se vad dagen har att erbjuda.

 

 



Blommigt ska det vara :)

Jag har fastnat allt mer och mer för blommiga saker, både på kläder och inredningssaker. Jag nämnde ju att jag shoppat en Blommig Kjol och en Grön Vas med Blommor från Indiskan och jag tänkte vara snäll och visa er det :)
Kjolen kommer användas mycket i sommar och jag tror den kommer vara riktigt snygg till solbrända ben, längtar redan.
Vasen har fått en plats i Tv-rummet, om ni kommer ihåg så tog vi ju in färgen grön i vårat hem för ett tag sedan och när jag såg den vasen kunde jag inte låta bli. Kan säga att den passar mycket bra in här hemma!!!


KJOLEN



VASEN




Köpte ju ringar med men glömde fota dem så kanske lägger upp dem en annan gång....



*Nya Looken*

Det är många som frågat om hur den nya frisyren blev så nu ska jag inte dra ut på det mer utan visa er istället.
Själva frisyren är inte så annurlunda, klippte bara topparna en bit och lite uppklippt i nacken blev det. Så inte så stor förändring där eftersom att jag sparar till långt. Hårfärgen är däremot en helt annan mot den jag hade innan. Jag har nämligen blivit brunett igen, kände för det och jag blev så nöjd med färgerna :)


Jag blev inte allt för bra på bild ikväll, är lite trött så får skylla på det. Men inte mig ni ska kolla på ändå utan på frisyren :)







Det blev även lite shopping på stan
, hittade en jätte fin blommig kjol och en jätte fin grön vas med blommor, allt från Indiskan :) Gillade den affären allt mer för varje gång man är där!! Det blev även tre olika silverringar från Glitter. Bilder på det visar jag er en annan dag.
Jag och sötnosen passade även på att äta när vi var istan, vi tog varsin Pasta Carbonara med Vitlöksbröd, mycket mumsigt
:)



Ett besök hos frisören

Idag ska jag göra ett besök hos min frisör, det är nämligen dags för klippning och färgning. Tanken är att bara klippa topparna för att jag sparar ju till långt och hur jag ska färga det än har jag inte bestämt. Jag har en idè men fårse när jag kommer dit om hon har någon färg som matchar det jag tänkt!! Eller kanske min frisör har nog rolig idè, jag är inte rädd för att testa på nya saker....





Jag och sötnosen ska även gå en runda på stan. Jag är på jakt efter lite fler snygga ringar och så ska vi köpa lite god dricka till Nyår är det tänkt!! Vi ska väl även försöka med och ta ett ryck i hallen!!


Vad ska ni hitta på med idag??





Söndag 091227

Jag bjuder på en låt såhär på söndags eftermiddagen/kvällen!! Det är en låt med Asha Ali och är med på hennes senaste album. Jag tycker den är riktigt bra.
Idag så gick jag och min sötnos upp ganska så sent, var uppe länge igår så då blir det lätt att man sover länge. När vi väl hade ätit frukost så satte sötnosen igång med att sätta upp svarta rullgardiner i Tv-rummet. Det blev väldigt bra, ni ska få se bilder på det en annan dag. Våran tanke efter det var att börja slipa i hallen men vi hann bara förbereda för Palle och Emma smsade ochh frågade om dem inte kunde komma ikväll!! Så om en timme ungefär så kommer dem och då ska det lagas mat och så kommer vi nog spela lite spel och så.

 

Det blir inte alltid som man tänkt sig men får ta tag i hallen en annan dag istället för vi vill få det färdigt snart. Sen är det alltid skoj med besök så man får ju passa på, hehe :)

 

Nu ska jag gå och göra mig i ordning så man så lite vettig ut och sen så får vi förbereda maten lite.

Ni får ha det så bra!!!



Snyggt med randigt

Idag på Annadag Jul så kör jag med randigt.  Den blårandiga tröjan som jag har på mig idag köpte jag på HM för någon vecka sedan. Jag tycker det är snyggt med randigt och har en hel del randiga tröjor nu i olika färger :)






Här är även några andra Randiga Outfits som jag haft :)








Idag har jag och min sötnos varit och kollat in en ny affär som öppnat, är en klädesaffär med dam, herr och barnkläder. Men hittade inte så mycket roligt där. Det kändes inte som det är en affär som jag kommer besöka särskilt ofta, var mest tantkläder där kändes det som. Men hittade en svart enkel längre tröja och tre nagellack i olika färger, ett svart, ett glittrigt och ett metallic lila!! Får testa och se om dem är snygga sen. Vi träffade på min storebror och hans sambo + barn. Tindra blev så glad att se mig så hon skulle gå och hålla mig i handen hela tiden, hon är så söt!!


Ikväll har vi bara tänkt mysa och kolla på Robinson och på DaVinci Koden och mumsa på Chips och Dipp :)



Julafton I Bilder

Jag och Paul firade Julafton hos Pauls föräldrar i år och även Pauls moster var där. Vi hade en lugn och mysig Julafton tillsammans.












Mina och sötnosens julklappar som vi fick :)




GOD FORTSÄTTNING ♥





Dagen i bilder

Idag har ju vi varit och firat Jul hemma hos mina föräldrar och vi hade en mycket trevlig dag tillsammans med god julmat och trevligt sällskap :)














JAG ÖNSKAR EN RIKTIGT GOD JUL TILL ER ALLA ♥



Lillejul :)

Idag är det Lillejul, dagen innan Julafton!!
Idag ska jag och Paul hemma till mina Föräldrar och fira JUL och själklart så kommer mina brödrar med deras respektive + barn vara med :) Det kommer ätas Julmat, delas ut julklappar, pulkaåkning och så lär det bli en hel del bus och lek med barnen!! Det känns som det kommer bli en härlig dag för det är så mysigt när alla är samlade och speciellt vid jul!!





Hoppas att ni får en bra Lillejul med nära och kära :)



Pulkaåkning :)

Isöndags Eftermiddag så körde jag och Paul till min Storebror och hälsade på. Palle hade barnen så vi tänkte passa på att åka lite pulka med mina söta Brorsbarn + Elias!! Vi åkte pulka för fulla muggar, vi hade såå roligt och jag och Paul blev som små barn igen :) Palle hade gjort jätte god Chokladmjölk som vi drack när vi väl kunde slita oss från pulkorna.










Nu ska vi köra hem till Pauls Storebror på Glöggkväll, dem bjöd dit oss och vi var inte sena på att tacka JAA. Hade ändå inget för oss ikväll så det kan bli skoj att umgås med familjen Bengtsson ikväll :)



Idolkvällen i bilder

Det var riktigt roligt att se Calle och Erik live, dem var jätte duktiga båda två men gillar Calle mycket, mycket mer :)
Som jag trodde så var Lilla Torg fullt med människor, man kunde tro att det var Kristianstadsdagarna fast på vintern. Har inte sett så mycket människor istan på länge och det var ändå -16 grader när dem spelade igår, men det hindrade inte Kristianstadsborna för att se Idolerna :)
Calle blev hyllad av Kristianstads kommun och av Handelsföreningen, han två jätte fina buketter och de gav honom fina tal. Han blev jätte glad och han sa flera gånger att vi var Hjältar som stod och tittade på honom i det kalla vädret!!


Här kommer nu lite bilder från kvällen!!!











(Bild Lånad Från K-Bladet)



♥ Calle Du Äger ♥




Idolkväll I Kristianstad =)

Jag och sötnosen ska alldeles strax köra in till stan för att kolla på Calle Och Erik Från Idol 2009. Det ska bli jätte skoj att se dem Live :) Hela Lilla Torg lär vara fullt med människor ikväll!!
Det gäller att klä sig varmt för det är inte vidare varmt ute och man vet ju inte hur länge dem håller på så lika bra att ha termobyxorna redo :)





Min sötnos är ju Julledig nu och det är väldigt skönt att ha honom hemma lite :) Idag har vi Julstökat här hemma. Vi har klätt granen och fin blev den tycker vi och vi har även Stekt en massa Köttbullar som ska vara till Julafton!! Imorgon ska vi fortsätta julstöka lite, ska nämligen göra Hemmagjord Senap också!!




Nu ska vi köra så ha en fortsatt bra Måndagskväll!!



Den var jätte bra :)

Jag har fått en hel del kommentarer sen gårdagen när jag bloggade om att jag skulle iväg och se Avatar på bio. Det har kommit en del kommentarer och frågan har blandannar varit om filmen var bra?? Jag har inte haft tillfälle att blogga fråns nu men nu ska jag svara på va jag tyckte om den!!


Avatar var en väldigt, väldigt bra film som ni måste gå och se :) Det är helt klart en ny favorit film hos mig. Den var så fin, spännande, rolig, kärleksfull...jaa den hade i stort sett allt det som en bra film ska ha. När man tittade på den så kändes det som om man kom in i en helt ny värld eftersom att det var såå fina miljöer i den. Jag lovar att ni inte har sett något liknande innan. Vi kollade på den i 3D och jag har aldrig sett en film så innan men jag tyckte det var nästan som vanligt, det var väl vissa saker i den som man upplevde som att dem var väldigt nära inpå men det var inte läskigt eller så utan man det blev mer som att man var med i filmen.



 


GÅ OCH SE DEN :)



Lördagens Planer

Ursäkta att jag inte bloggade igår, hade all tid i världen att göra det. Men jag kände inte alls för det igår och sådana dagar behöver man också ha ibland.


Just nu tittas och lyssnas det på Musikhjälpen, inget ovanligt här hemma just nu. Hehe :) Christer ska ju spela live i studion och det kan man ju ej missa :) När vi sett det ska vi ska köra och hugga en julgran tillsammans med Pauls Föräldrar. Jag vet ej om vi hinner klä grannen fin idag för vi ska iväg ikväll annars så får vi göra den fin imorgon helt enkelt.

Kvällens planer är att vi ska köra och hälsa på Jessica och Marcus där vi ska äta lite mat tillsammans är tanken och sen så ska vi till Bromölla för att kolla på Bio. Vi ska se en film som hade premiär igår och som verkar vara väldigt bra. Filmen heter Avatar och är en science fiction film!! Vi ska se den i 3D och det har jag aldrig gjort så det ska bli kul att testa det men samtidigt känns det lite läskigt. För det sägs ju att man upplever filmen som man är med i den när man ser det i 3D, menmen det ska nog gå bra :)




Ni får ha en fortsatt bra helg!!!





Godnatt!!

Min tanke var att gå och lägga mig innan klockan 23.00 men istället sitter man här och är besatt av Musikhjälpen, de sänder ju dygnet runt på nätet. Så man kan knappt slita sig där ifrån. Helt sjukt är det :) Har blivit lite extra besatt av Christer för jag tycker han ser ganska så bra ut och sen så verkar han ha en skön personlighet. Men nu ska han snart gå och sova så då ska jag med gå och sova...är super trött. Men får skylla mig själv att jag fortfarande är uppe.

 

 

Jag tänkte bjuda på en bra låt som jag gillar med The Hives och Cindy Lauper, man bllir glad och på danshumör när man hör den....så dansa loss imorgon vettja :)

 

GODNATT FRÅN EN TRÖTT PERNILLA!!!

 



Torsdag den 17 december

Idag är det en vecka tills Julafton och snön ligger på marken och det sägs att det ska komma ännu mera. Kommer vi få en vit jul tro? Man kan ju verkligen hoppas för det höjer ju julstämmningen väldigt mycket och sen skulle det vara roligt att uppleva det för jag minns inte när det var en vit jul senast:)





Nu ska jag gå och fixa till mig lite för om en timme åker jag in till stan. Jag ska träffa en vän som jag pluggade tillsammans med för några år sedan och idag ska vi ses och ta en fika. För min del blir det nog  Varm Chokladmjölk, känns liksom passande i detta väder!!


Har ni för planer denna dag??



Se det snöar :)

Idag kom snön till skåneland, Kristianstad!! Nu ligger det ett vitt fint täcke på marken :)
Jag var ute för en liten stund tillsammans med min sötnos och fotade lite snöbilder på våran snöiga trädgård blandannat.
Här ska ni nu fårse lite snöbilder tagna av Pernilla Och Paul :)















Det var lite snöbilder det :)
Jag har faktiskt haft en bra dag fast att fikan med Eva blev inställd. Jag åkte ju in till stan i alla fall och hörlurarna till mobilen var med så att jag kunde lyssna på Musikhjälpen. Har blivit smått beroende av det, men de spelar ju bra musik och det är ju härliga programledare som pratar. Man blir glad av att lyssna på dem!! Det var en del människor på stan fast att det var snöblandat regn då, skönt att det inte är det längre!! Jag var först på Arbetsförmedlingen och fick ett papper påskrivet och sen så gick jag och postade det. Det blev även ett besök på HM där jag hittade en snygg Skjorta till min sötnos, så jag köpte den och hoppades han skulel gilla den. Jag hade en väldans tur för han gillade den jätte mycket, väldigt glad blev han :) Det blev även en tröja till mig!! Jag handlade också hem lite mat till middagen som vi lagade innan ikväll, vi lagade en ny rätt och det blev väldigt lyckat så det kommer lagas här hemma fler gånger....


Nu ska jag gå och mysa med min sötnos i soffan så ni får ha det super!!!


Idol Calle Och Erik!!!

Idolvinnaren Erik och Kristianstads stolthet Calle kommer till Lilla Torg

Supportbolaget och Handelsföreningen bjuder på uppträdande och signering med Idolvinnaren Erik och Kristianstads stolthet Calle. Kom och se dina Idoler gratis på Lilla Torg måndagen den 21 december kl 20.00. Kom i tid och julhandla i Handelsstadens butikerna som har kvällsöppet! (Info lånad från Kristianstadsdagarna.nu)


Det är väldigt, väldigt roligt att dem kommer hit på Måndagkväll och spelar och jag kommer självklart vara på plats. Min känsla säger att Lilla Torg kommer varaa fullt med folk så man lär ju få stå där länge om man ska kunna se dem bra, men det bryr jag mig inte så mycket om. Huvudsaken är att jag hör dem och kanske får en skymt av dem :) Det sla bli väldigt roligt i alla fall!!!


För er som älskar Calle behöver inte vara så ledsna för att han kommer släppa en skiva med de 11 bästa låtarna som han har framfört i Idol, den släpps den 23 december.
Erik kommer släppa sin skiva den 21 december för er som är Erik-Fan!! De kommer tillsammans åka på turnè och det roliga är att det är Turnè premiär här i Kristianstad :)


Idag är det Onsdag och jag ska åka in till stan om en stund där jag har ett ärende på tråkiga Arbetsförmedlingen och
sen så ska jag möta upp Eva och vi ska nog sätta oss på ett cafè och ta en mumsig fika och svallra!!
Update: Eva ringde precis, hon fick ställa in våra planer. Lite tråkigt men vi ska ses en annan dag istället. Jag får väl gå och kolla lite i affärer istället....






En bra låt!!!

Alicia Keys - Empire State of Mind


 

Det är en låt som jag hört någon gång på radion sådär men hade då inte reflekterat över vilken artist som sjunger den. Men igår när det var reklam på Spotify som pratade de om Alicia Keys senaste album. Jag tänkte att jag får väl lyssna och se om det är nått bra så det gjorde jag samtidigt som jag diskade här hemma. Då kommer den här låten så nu har den blivit lite av en Favorit. Jag tänkte tipsa er om den om ni inte hört den, tycker det är sjukt bra låt!!

 

Då är det Tisdagskväll och vi eller Paul är i full gång med att skala potatis, ska snart gå ut och hjälpa honom med maten. Det blir Lax, potatis, sås och lite kokta grönsaker blir det också till. Det ska bli mumsigt och min mage den kurrar lite så den kommer nog bli glad om en stund när den får mat i magen. Jag är lite dålig på att äta när jag bara går hemma så brukar alltid vara väldigt hungrig vid denna tiden....

 

Vi har inga planer annars för kvällen, vi får se vad som händer. Jag tror att det kommer bli en lugn kväll framför tvn med lite tända ljus och så!!!

 

 



Musikhjälpen!!

Jag tänkte jag skulle skriva lite om Musikhjälpen och tipsa er om det 
om ni inte vet vad det är.
 Jag har inte stort kollat och lyssnat på det sen det började sändas igår kväll,
 förutom inatt då!!
Det är väldigt roligt att följa det tycker jag!!

Musikhjälpen är ett Public serviceformat från Holland som har funnits i
 6 år.
Alla länder som är med samlar innan jul in pengar för en gemensam sak.
 Vi i Sverige var med första gången förra året, 2008.


I Sverige är det ett samarbete mellan SR, SVT och Radiohjälpen och går ut på
att engagera lyssnare/tittare att bli givare.

Tanken bakom Musikhjälpen
Grundidén är att publiken betalar för att önska en låt, att
förena publikens intresse för musik med engagemang
för medmänniskor världen över.
All musik som spelas i P3 under dessa dagar är önskad av er.
 Så önska din favoritlåt och skänk samtidigt 50 kronor till Radiohjälpen.

Hur går det till?
Tre programledare bor i ett glashus på ett torg. De får inte äta fast föda
och de har ingen möjlighet att lämna glashuset och gå på stan och
köpa julklappar.Däremot skall de sända dygnet runt – i sex dygn.

Förutom att önska musik går det också att skänka pengar genom ett flertal andra insamlingsaktiviteter
 i och omkring glashuset och runt om i Sverige. Programledarna kommer att gästas av kända och okända
 personer som dyker upp i glashuset olika tider på dygnet.
Vissa för att spela musik, andra för att visa sitt stöd på annat sätt.


Det kommer också arrangeras tävlingar där de som ringer in kan
vinna priser.Vissa priser kommer att vara fina,andra inte.
Det kommer framförallt att handla om tjänster som vi medarbetare på
 SR kan bidra med. Det kan vara DJ på fest, festfixare, en lunchdate,
 gå ut med hunden eller kanske styling av en okunnig programledare.
Även konstverk och kändisars attiraljer kommer att tävlas ut.



Radiopratarna som är inne i buren, Ametist, Jason och Christer.


Gå in på Musikhjälpen så kan ni kolla på det Live eller önska en låt
och samtidigt bidra medpengar till insamlingen!!



Mina söta brorsbarn :)

Idag var det dags för Luciafirande på Förskolan där mina Brorsbarn går. Så jag tog bussen in till stan i eftermiddags och där möte jag upp min sötnos som kom och hämtade mig när han hade slutat. Vi var sedan på förskolan i tid för att se när de skulle gå Lucia vid halv fem. Det är väldigt mysigt eftersom att det är utomhus, de tänder massa ljus överallt så det blir så mysig stämmning så man glömmer nästan bort att man fryser....


Här min söta Brorsdotter som Lucia :)




Min söta Brorsson som Tomtenisse :)




Kvällen har varit lugn här annars. Vi har druckit te och fikat lite gott och kollat på Ullared och Svenska Hjältar. Man blev ju väldigt rörd när man såg alla Hjältar som har öppnat sina hjärtan med att hjälpa andra på rätt väg. Fantastiskt att se :) Nu ska jag fortsätta titta på tv, Paradise Hotel börjar alldeles strax och det kan man ej missa. Man har blivit fast, är väl alla intrigerna som gör det....hehe!!





Hoppas ni haft en bra dag??




Tjejkväll Med Jessi :)

Ilördags kväll åkte jag hem till Jessi. Min sötnos var snäll och körde mig och han var även med oss i någon timme, så från början var det ingen tjejkväll, hehe =) Men vi skulle äta tillsammans så därför fick min sötnos vara med en stund, han körde sedan hem och Jessi kunde börja våran kväll. Vi var från början två soffpotatisar som satt under en filt och frös och kollade på Robinson, drack lite vin men kände ingen vidare partylust. Men när Robinson var slut så sa nää nu får vi rycka upp oss. Så Jessi satte på deras Singstars sen så sjöng vi, gav verkligen järnet :) Tur ingen hörde oss. Vi blev mer och mer på G och vi hade sen så kul så klockan bara sprang iväg. Vi klockan 23 så bestämde vi att vi skulle ut och dansa lite så en timme senare tog vi bussen till stan och sen gick vi till Grand där vi dansade loss hela natten. Det var en väldigt rolig och galen kväll :)


Min Party Outfit












Ikväll ska man in till mina Brorsbarns Förskola och kolla när de går Lucia, det ska bli kul att se dem :)
Tar med kameran så förhoppningsvis blir det lite söta bilder på dem!!

Ha en fortsatt bra Måndag!!



Pyssel och julbakning!!

Igår (Lördag) så var jag och sötnosen och hans brorsdöttrar hos Pauls Föräldrar. Vi hade bestämt att vi skulle ses alla tillsammans och pyssla och julbaka. Det var ett bra förslag som alla nappde på och vi hade en väldigt trevlig eftermiddag där vi bakade och ståhejade i köket :)


Bilderna får tala för sig själva...













Lördagskvällen spenderade jag tillsammans med Jessica, vi hade lite tjejkväll hemma hos henne där vi drack vin och sjöng Singstars det blev även utgång. Bilder från våran kväll kommer upp en annan dag!!



Jag måste ju säga att jag blev glatt överraskad idag när jag läste att jag hade vunnit klocktävlingen hos Tobias :)

Update: Jag blev väldigt överraskad igen för jag verkar ha haft tur med att vinna tävlingar denna veckan :) Jag har nämligen vunnit kalender tävlingen i Nilma blogg också :)






Calle är min vinnare :)

Calle vann inte Idol 2009 men han vann mitt hjärta och vann nog många andras hjärtan också. Han sjunger otroligt bra och berör med en sådan härlig känsla i allt han gör. Han gjorde vinnarlåten Higher väldigt, väligt bra och jag och min familj fick gåshud när han sjöng den. Eller alla förutom min Storebror för han hejjade på Erik!!


HÄR ÄR CALLE MED VINNARLÅTEN HIGHER, LYSSNA OCH NJUT :)

 

CALLE ÄR EN STOR VINNARE I MITT HJÄRTA OCH MAN LÄR NOG FÅ SE OCH HÖRA MYCKET AV HONOM I FRAMTIDEN ♥

 

 



Fredagsmys hos mamsen och papsen!!

När min sötnos har slutat jobbet i Eftermiddag så ska vi hem till mina förälrar. Mina brödrar och deras tjejer skulle också dit så det blir fullt hus :) Mamma och Pappa skulle bjuda på hemmagjord Pizza och så ska vi självklart kolla på Idol Finalen. Jag vill och hoppas på Calle men Erik verkar vara storfavoriten så han lär nog ta hem alltihopa, tyvärr.
Det ska bli trevligt att komma hem och träffa familjen för det var ett tag sedan vi alla var samlade, så det ser jag framemot :)


Idag ser Pernilla ut såhär.....








Svart Tröja - Gina Tricot
Gult Linne Med Tryck - Gina Tricot
Svart Värst - Gina Tricot
Mörka Jeans Leggins - Vero Moda
Armband - Glitter




Jag och mina vantar :)

Tog lite knasbilder för en liten stund sen på mig och vantar :)
Ni kanske undrar varför jag har vantar på mig inomhus? Det är såhär att jag är en väldigt frusen människa om vinterhalvåret och när jag sitter stilla här framför datorn en längre stund så börjar jag ofta frysa. Speciellt om händerna och då hjälper det lite och ha dessa vantar på mig som jag har köpt på HM!! Jag är också väldigt frusen om mina fötter så går typ alltid med strumpor och sen raggisar ovanpå!!
Det är inte så lätt alltid att vara frusen.


Här kommer nu lite knasbilder, det bjuder jag på ikväll :)






Fredag Imorgon, Härligt ♥



Hälsat på en barndomskompis!!

Idag hade jag och min Barndomskompis Eva bestämt att vi skulle ses. Vi har känt varandra sen hon var 5 och jag var 7, hon flyttade till samma gård som jag bodde på och sen dess har vi varit kompisar. När vi va mindre så umgicks vi väldigt mycket men kan det dröja ganska så länge mellan gångerna, men vi vet ändå att vi har varandra och det känns skönt att veta.
Vi mötes upp på stan och så gick vi där en liten runda och kollade i affärer, vi gick sedan hem till henne. Där fick jag träffa hennes söta kattunge och så fikade vi och spelade sällkapsspel. Traggade såklart en hel del skit också, hehe!! Det blir ju mycket att prata om när man inte setts på ett tag och fast vi inte ses så ofta så är det aldrig stelt när vi ses utan det är som vanligt :) Nu ska vi försöka bättra oss och försöka ses lite oftare för vi har ju väldans kul när vi ses.


Eva (Bilden Är Något År Gammal)


Evas Söta Kattunge




Sitter just nu är och väldigt mätt. Jag och sötnosen köpte  Thai-mat med oss hem och det var väldigt mumsigt men fy såå stark det var idag. Men men tycker ju det är gott så ska inte klaga :)
Nu ska vi bara slappa, mysa och kolla på tv är det tänkt så ni får ha en fortsatt bra torsdagskväll!!






Promenad!!

Idag har jag varit hemma och haft en riktigt lugn dag, har bara gjort det jag känt för. Det blir ofta när jag är hemma att jag sitter inne, förutom när jag går ut och hämtar posten eller slängor soporna. Under den här årstiden så är jag inte någon ute människa, det känns inte lockande när det är grått och trist ute.
Men idag blev ett udantag för att i eftermiddags så tittade solen fram en stund och jag kände för att gå ut på en liten promenad och få lite frisk luft. Det är faktiskt väldigt skönt när man väl kommer ut, man får väl kanske försöka gå ut lite mer än vad man gör när man går hemma!! I alla fall när vädret är ok.


Jag hade med mig kameran på min promenad så tänkte lägga upp några av bilderna....man kan tro att de är tagna framå kvällen för att några av dem är lite mörka. Men det är tagna vid 14-15 tiden!!










Om en stund blir det sängen och sen imorgon har man lite planer, ser jag framemot :)




Idolfinalen 2009 - Nu smäller det!!

 

De framför tre låtar var i förhoppningen om att övertyga just dig med sin stämma. Här är låtarna som Calle och Erik kommer sjunga på fredag.

 

Calle Kristiansson

Eget val är Rock and roll - Led Zeppelin

Tittarnas val föll på With a little help from my friends - Joe Cocker

Vinnarlåten

Ring 09941401 eller smsa Calle till 72400 för att rösta på honom.

 

Erik Grönwall

Eget val: The final countdown - Europe
Tittarnas val: The show must go on - Queen

Vinnarlåten

Ring 09941402 eller smsa Erik till 72400 för att rösta på honom.

 

 

 

CALLE CALLE CALLE ♥

 



Kvällens Middag!!

Ikväll så blev det Färsk Pasta, två olika med smakerna Vitlök/Örter och med Tomat och till det gjorde vi köttfärsås. Men vi testade att ha en ny ingredigens som vi aldrig provat innan. Resultat blev väldigt gott :)


I köttfärsåsen hade vi köttfärs, skivad porjulök, pressad vitlök, den nya ingredigensen Färskost med smak av Chili och Paprika, Matlagningsgrädde och salt och peppar.





Här ser ni rätten med lite morötter och lite riven permesanost.




Fika På Stan!!

Om en cirka en timme ska jag ta bussen in till stan där jag ska möta upp Jessica och ta en fika :)
Det är aldrig fel med en fika på stan och det är ju ett + att man fikar med sin bästa vän!!


Jag tänkte visa er hur jag ser ut idag, en ganska så enkel Outfit men jag tycker den lila jackan gör att den ändå sticker ut lite!!! Jag gillar även att ha lager på lager som ni kan se och jag tror att jag gillar det för det värmer lite mer under den här årsriden, för jag är lite frusen av mig....








Nu ska jag ta och äta lite lunch innan jag väl åker in till staden, jag hoppas ni får en fortsatt bra dag!!



The Ugly Truth

Jag och sötnosen hade inget och göra nu ikväll och det finns inget vidare på tv som vi följer slaviskt så jag kom med förslaget att vi kunde se en film. Vi hade några att välja på men ikväll blev det The Ugly Truth. Vi gillade den, kanske den bästa komedin jag sett men den var bra, rolig och kärleksfull men den var inte så förväntansfull. Filmen kom inte direkt med några överraskningar utan man kunde lätt lista ut vad som skulle hända. Men mitt betyg blir ändå 4/5 för att jag tycker Katherine och Gerad spelade sina roller väldigt bra :)





Filmens Handling: Abby (Katherine Heigl) är en framgångsrik tv-producent med total koll på läget på jobbet, men när det kommer till kärlekslivet är hon som tappad bakom en vagn. Vid första dejten vi får följa med på har hon skrivit ut killens dejtingsajtsprofil och påpekar när han beställer whiskey att han faktiskt skrivit att han gillar rödvin, något som finns med på hennes checklista över egenskaper en framtida pojkvän ska ha. Så här långt känns filmen farligt nära "Dumpa honom" där alla kvinnor framställs som totalt desperata och nollställda på hur man umgås med det motsatta könet.


Allt ställs dock på ända när Abbys tv-kanal tar in Mike (Gerard Butler), som står för allt som är krasst och sexistiskt i sin show "The Ugly Truth" där han pratar om att män aldrig kommer vara intresserade av något annat än att få ligga (i alla fall inte amerikanska män, européiska killar är tydligen lite känsligare). Abby är långt ifrån glad över att behöva jobba med honom, men när Mike ser hennes tafatta försök att få sin ursnygge granne, Colin (Eric Winter),  på fall och ger henne ett par tips som faktiskt fungerar måste hon ändra sin syn på både honom och män i allmänhet.

(Texten är lånad från www.moviezine.se)

 




Måndag Igen!!

Veckorna går fort tycker jag, nu är det måndag igen och man tycker det är länge tills det är helg. Men sen i nästa stund så är det fredag...Fast man går hemma så går dagarna på något lustigt vis.
Idag har jag varit och kört på körskolan. Det var ett tag sen sist men det är så det är när ekonomin styr det hela. Men förhoppningvis ska man väl lyckas få det till slut, det får ta den tiden det tar helt enkelt. Är liksom inte så mycket mer att göra.


Jag tänkte nu visa er lite bilder från Ilördes när vi hade Jessica och Marcus på besök. En riktigt trevlig kväll hade vi med mycket tragg, skratt och flamsande :)


Ostbrickan :)


Jessica Och Marcus



Sötnosen Och Jag



Spelar Spel Och Mumsar Godis




Ha En Fortsatt Bra Dag!!


Snart får vi gäster :)


Om en stund får vi gäster, det är våra underbara vänner Jessi och Marcus!! Vi ska bjuda dem på Ostbricka, Vin, Läsk!!
Det ska bli väldigt mumsigt, ser framemot det. Jag tror att vi sedan kommer ha en spelkväll och spela lite TP och kanske UNO, vi får se vad vi känner för senare. Men skoj lär vi ha det i alla fall som vi brukar :)


Jag tänkte visa er hur jag ser ut ikväll, blev en knasig pose men det bjuder jag på :)



Vitt Linne - Gina Tricot
Vitt Line Med Tryck - Gina Tricot
Svart Kofta - Gina Tricot
Jeans - Vila
Halsband - JC
Armband - Glitter



Ha En Fortsatt Trevlig Kväll Önskar Jag Er!!!



Mycket Lakrits :)

I några dagar så har jag haft ett lakritssug men inte haft någon lakrits hemma och jag försöker ju inte äta så mycket godsakerna på veckorna så fick snällt vänta tills igår.
Ni ska se resultatet i påsen nedanför att det blev en del lakrits, mest lakritsnappar och salta bomber, jag kallar dem för det. Vet inte vad dem annars heter...Det blev även lite surt och lite choklad :)




Idag är det LÖRDAG och dagens planer är att greja och fixa lite här hemma och när det väl blir så där mörkt ute och klockan blir kväll, då ska v fåi besök av Jessi och Marcus. Vi ska bjuda dem på OSTBRICKA och jag har även köpt VIN som jag och Jessica kan mumsa på om hon vill :) Det kommer nog bli en trevlig kväll, det brukar vi ha när vi ses!! Fårse om vi tittar på Robinson eller vi spelar lite spel, eller så kanske vi gör bägge delar. Vem vet!!


JAG SÄGER BARA CALLE ÄR GRYM :)





HA EN FORTSATT TREVLIG LÖRDAG!!




Idolerna Övar!!

Om ni går in på den här länken TV4 och trycker er vidare till när Idolerna övar, så kan ni lyssna på hur dem låter. Jag brukar själv göra det varje Fredag för jag är så nyfiken av mig. Visst man får inte höra så mycket av låtarna och det är inte alltid dem korta snutarna gör rättvisa. Ibland låter det bra där men sen när det är dags är det inte lika bra eller tvärtom!!


Vad tyckte jag om dem idag då? Joo Calle tror jag kommer göra Walking in Memphis jätte bra, hördes och kändes så. Men tror han kommer få problem inför den andra låten, inte riktigt hans låt och det tror jag är avgörandet för att han får åka hem. Jag vill verkligen inte det men tror det blir så :(
När man såg när Tove övade så fick man inte så mycket inblcik i första låten med Kylie Minogue, men tror hon kan överraska i den och det hördes som om hon kommer göra andra låten super bra. Tror på henne!!
Vad ska man säga om Erik då? Joo det märks att han är juryns favorit och är det nog bland många människor där ute. Han fick inte så svåra låtar att framföra utan dem är klippta och skurna för honom känns det som och det gör det lite orättvist tycker jag. Han kommer säkert göra bra ifrån sig som han alltid gör, men på något sätt vill jag hellre se Tove och Calle i Finalen.


DEM TRE FINALISTERNA, VILKA TVÅ VILL NI SE I FINALEN??


Nu ska jag snart gå och duscha, man kan ju inte sitta i morgonrocken hela dagen. Hihi :) Ska göra mig i ordning så man är redo för att åka och handla hem lite mat när sötnosen har slutat jobbet. Jag tror sedan att det blir Fredagsmys här hemma med lite god mat och sen lite gottis till Idol. Är sjukt sugen på Lakrits så ska handla massor av det idag :) Men är samtidigt lite sugen på att åka hem till Svärföräldrarna och spendera kvällen där, men får suga lite på den karamellen som min sötnos brukar säga. Hihi :)




ILLUSION

Jag tänkte tipsa om en låt som jag börjat lyssna mer och mer på dem senaste två dagarna. Det är en låt som är ny för mig men kanske gammal för andra. Jag hörde den första gången för några månader sen när min storebror spelade den hemma hos dem, det är nämligen en låt som betyder mycket för honom och hans sambo. Jag tänkte inte så mycket över låten eller lyssnade så noga då men häromdagen la min bror upp den på Facebook och började då lyssna på den och nu går den om och om igen här hemma =)

 

VNV Nation - Illusion

 

 

Nu ska jag snart gå och göra min sötnos sällskap i soffan, tänkte kolla på Halv Åtta Hos Mig. Vi tycker det är ett ganska så underhållande program och Helge Skoogh har så underbara kommentarer i programmet =) Blir en lugn tosrdagskväll i alla fall med mys och kanske lite fika....

Fredag imorgon, skönt att helgen närmar sig igen. Har lite roliga planer att se framemot!!

 

 

 

 



Lets Dance 2010

Dags för Let's Dance igen.
Programmet har premiär fredagen den 8 januari 2010 klockan 20.00 i TV 4.

HÄR ÄR HELA LISTAN PÅ ALLA DANSPAREN!

Marcus Birro och Helena Svensson.
Gudryn Schyman och Björn Törnblom.
Willy Björkman (”Bygglov”) och Charlotte Sinclair.
Agneta Sjödin och Tobias Karlsson.
Mattias Andréasson (EMD) och Cecilia Ehrling.
Peter Wahlbeck och Maria Bild.
Victoria Sandell-Svensson och Anders Jakobsson.
Elin Kling och Daniel da Silva.
Stefan Sauk och Malin Johansson.
Molly Sandén och Jonatan Näslund.
Claudia Galli och Tobias Wallin.
Jan-Olov Hansson ("Bonde söker fru") och Maria Lindberg.

Jag tycker dem har ganska så blandade människor som ska vara med, vissa är helt okända för mig och vissa vet man vilka det är. Men jag tror nog att det kan bli en bra omgång och jag tänkte skriva upp vilka jag tror mest på och vilka som ska bli intressanta att titta på!!

* Willy Björkman (Bygglov) det ska bli intressant och se om han kan dansa överhuvudtaget. Men jag tror att han kan om han vill men frågan är om han kommer ta det på allvar.
* Mattias Endrèasson (EMD) tror jag kan gå långt eftersom att han har dansen och musiken i sig och jag tror om han lägger manken till så kan han nog gå långt i tävlingen.
* Agneta Sjödin tror jag kan bli duktig för att hon har en bra danspartner som kan hjälpa henne att utvecklas och jag tror hon har lätt för att lära sig.
* Elin Kling har ju längden och benen till dansen om inget annat och jag tror hon och Daniel Da Silva kommer bli ett bra och populärt par som jag också tror kommer komma långt i tävlingen.
*Molly Sandèn har också musiken och dansen i sig och jag tror hon kommer utvecklas men tvivlar ändå på om hon kommer gå så långt i tävlingen.
* Stefan Sauk jag tror att han kommer överraska. Jag kan inte förklara hur nu men jag tror han kommer det.
*Claudia Gali tror jag också kan bli duktig och om inget annat så kan hon underhålla.






KOMMER NI TITTA PÅ DET??





Juryns Val!!

Bara en omgång kvar innan den stora finalen. Då bestämmer juryn vilka låtar idolerna ska glänsa respektive utmanas i. Det ska bli intressant att se och jag tycker Juryn valt ganska så bra låtar till dem!!




Calle Kristiansson
Mark Chon - Walking in Memphis
Rod Stewart - Da ya think I'm sexy?
Ring 09941401 eller smsa Calle till 72400 för att rösta på honom.




Erik Grönwall
Bryan Adams - Heaven
Iron Maiden - Run to the hills
Ring 09941402 eller smsa Erik till 72400 för att rösta på honom.




Tove Östman Styrke
Kylie Minogye - Can't get you out of my head
Whitney Houston - The greatest love of all
Ring 09941403 eller smsa Tove till 72400 för att rösta på henne.



Har haft en mycket trevlig helg!!

Jag vet att jag inte har uppdaterat här på några dagar men det blir lätt att det ej hinns med under helgerna. Men nu tänkte jag uppdatera er lite om helgen och vi hade en mycket trevlig sådan :)


IFREDAGS så städade jag och julpyntade här hemma och min sötnos var snäll och hjälpte mig när han väl kom hem. Nu har alla tomtar flyttat in igen och det är så mysigt med alla julsakerna uppe, det blir en helt annan stämmning i hemmet. Vi var även och handlade hem lite mat och lite gottis till kvällen för vi hade bestämt att bara vara hemma och kolla på Idol och mysa!!

ILÖRDAGS var vi på Nova i Lund och på Bolagret shoppade tillsammans med min Storebror Palle och hans Sambo Emma. Det var en mycket trevlig dag och jag och sötnosen handlade lite nya kläder till Nyår och vi handlade även lite julklappar. Jag är såå nöjd med min Nyårs Outfit, bara längtar tills man får ha det på sig. Hehe :) På kvällen så var jag och sötnosen bara hemma och slappade och kollade på Robinson.



Lite lika är dem allt, haha :)


Här är bara jag :)


En fin soffa som vi såg på Bolagret :)


ISÖNDAGS hade vi besök av Mina Föräldrar och av Pauls Föräldrar, vi hade bjudit hem dem på Advents fika och en riktigt mysig och trevlig eftermiddag hade vi tillsammans. När de hade kört hem så körde jag och sötnosen in till stan och gick på Julskyltningen en stund, men tyckte inte det var så mycket att titta på. Efter det så körde vi hem och hälsade på Jessica och Marcus en runda där vi fikade och traggade lite skit :)


Cheesecaken som vi bjöd på, mumsigt var det :)


Våra underbara Föräldrar tillsammans.


Det var helgen det i stora drag, idag ska jag bara ta det lugnt och kolla på lite Days-avsnitt och ikväll när sötnosen kommer hem blir det en massa mys :)







RSS 2.0