Trevlig Valborg

Om en timme ungefär ska jag ta bussen in till stan. Har ingen bil idag så kan inte köra så det får gå bra att åka buss idag!! Jag ska in och träffa en kompis en runda, hämta mina glasögon och så ska jag gå och kolla lite. Får se om man hittar något skojsigt :)



Det är ju Valborg idag och vi ska till Jessica och Marcus ikväll, där vi ska umgås och äta gott!! Det kommer nog bli en trevlig kväll med våra goa vänner :)


Prinsessan och grodan

Prinsessan Tiana i New Orleans

En musikal som utspelar sig i den underbaraste av alla städer, New Orleans. Och som skildrar den vackraste kärlekshistorian som någonsin berättats… med grodor, voodoo och en sjungande krokodil.


Detta är den senaste filmen som jag och Älsklingen har sett och vi tyckte den var bra, väldigt söt film och historia. Men der är ju mer en barn film än en vuxen film. Det var vissa delar i den som man tyckte mindre om men i det stora hela var den helt sevärd. Så jag tycker ni ska se den om ni sett den....


Musikhjälpen återförenas

Igår var jag inne på P3 hemsida och då upptäckte jag att Christer, Jason och Ametist som var med i Musikhjälpen 2009 skulle återförenas idag och sända i radion mellan 10-18. Gissa om jag blev glad??
Jag var ju värsta Musikhjälp nörden under den veckan det var i slutet av 2009 och Christer är ju min stora favorit så idag är radion på för fulla muggar :) Dem 3 borde verkligen ha ett radioprogram tillsammans för att dem är så gryma!!




Ni kan väl även vara snälla och gå in och rösta på mig i Nilmas blogg där jag kan bli Veckans Blogg!!
Klicka in er här: Nilma


Johnossis nya skiva

Johnossis nya skiva Mavericks släpptes idag och jag har lyssnat på den en hel del på Spotify idag. Den är riktigt bra, jag gillar dem väldigt mycket. Det var först när jag träffade Paul som jag började lyssna på dem och jag är glad att han spelade deras musik för mig....för dem har blivit en av mina favoritgrupper :)

Det var två låtar på skivan som jag fastnade lite mer för och det var låtarna Mavericks och Worried Ground. Jag tycker dem är sjukt bra och kan lyssna på dem om och om igen...Det lär vara två nya favoritlåtar för mig ett bra tag framöver :)

 

 

Gillade ni det??


Idag har det varit en ganska så ok dag. Började dagen med att äta frukost och kolla på Andra Avenyn. Jag gick sedan ut och satte mig i solen, har varit väldigt fint väder här idag med härlig vårvärme. Jag satt först bara och solade lite men var för rastlös så grejade en stund i trädgården och sen satte jag mig och solade lite till och mumsade på en Päron split. Nu kommer snart min sötnos hem, han skulle ha varit hemma för en timme sen men han fick jobba över en liten stund...sånt som händer men lite trist när man bara vill ha hem honom. Men snart kommer han och då ska vi mumsa på varsin Kebabrulle och så skulle han köpa hem det nya Marabou Polka till mig, måste ju prova och se om det är gott. Hehe!! Vi ska annars bara ta det lugnt ikväll och bara vara med varandra!!



Ingen rubrik

Ni får ursäkta om det inte uppdateras så mycket här men har ingen större ork eller lust. Jag mår fortfarande inte så bra efter vi fick beskedet om vårt andra missfall. Det känns lite som jag lever i en liten bubbla just nu där det är svårt för andra att komma in. Jag tycker det är skönt att ha andra runt omkring mig men samtidigt vill jag bara vara själv och få sörja och ta den tiden på mig som jag behöver. Jag kan även ha lite svårt att visa för andra vad jag igentligen känner och tycker men det är nog för att jag stänger in mig i min lilla bubbla där jag känner mig trygg. Den enda som kan komma igenom den ganska så bra det är Paul, han är den jag känner jag behöver allra mest just nu och det är nog ganska så förståligt. Förhoppningvis tar jag mig ur bubblan så småningom men det känns som om det kan ta lite tid, det här andra missfallet har påverkat mig väldigt mycket på många olika sätt och för mig är det väldigt jobbigt att gå igenom det...men jag försöker så gott det går!! Jag hoppas verkligen jag och Paul får uppleva någon dag att vi har en liten bebis hos oss och att allt gick bra, men just nu känns den tanken väldigt långt borta....Är väldigt rädd att behöva uppleva ett tredje missfall. Jag vet att jag ej ska tänka så men det är svårt, men med tiden får jag försöka släppa det som varit och försöka gå vidare och fokusera på nya saker. Men det känns som det kommer ta lite tid innan jag är där och det får ta tid för jag eller vi tänker inte stressa. Ni får ursäkta om det blir en massa drabbel men hade massa tankar inom mig som jag bara var tvungen att skriva av mig och få ur mig....Är inte så ofta jag är så här personlig i min blogg men kände att jag behövde vara det.....Jag älskar dig Paul, du är min bästis och jag är såå glad att du kommer hem till mig igen ikväll :)


Vår nya soffa



Ifredags tog jag och Älsklingen en tripp till Ikea. Vi var där i onsdags innan allt det tråkiga hände och då hittade vi en soffa som vi gillade. Så ifredags så körde vi dit och köpte den och vi är super nöjda med den :) Vi hade även tur att hitta en fotölj på fyndet som var i samma serie som soffan. Den var i hur bra skick som helst och var nedsatt till halva priset så vi slog till och tog den. Dock har den inte samma klädsel som soffan som vi ville ha men vi tänkte att vi kunde köpa likadan klädsel till men den var slut...så vi får köpa den vid ett annat tillfälle när den kommer in igen. Men det går bra med den gråaoranga klädslen så länge!! Vi är super nöjda med våra köp det blev som ett helt annat rum...


Vu haft en en helt OK helg vi har träffat lite vänner och våra familjer och så. Men har också varit en hel del för oss själva för vi har känt att vi behövt det. Man märker hur beroende man är av varandra när man går igenom jobbiga saker. Just nu känns det lite extra jobbigt för min Älskling har åkt iväg innan ikväll med sitt jobb, han ska vara på utbildning imorgon och på tisdag i Lysekil. Så jag bor hemma hos mina föräldrar, tycker inte om att sova själv sen så är det skönt med lite sällskap...Saknar min Älskling väldigt mycket men vi pratar i tele och messar så det går bra...


Ett andra missfall :(

Jag vet knappt var jag ska börja....Men jag tar det från början!! Den 12 mars så fick vi det glada beskedet att jag var gravid igen, jag hade haft det lite på känn så när inte mensen kom den dagen så gjorde jag ett test. Jag gjorde 3 test för att vara säker. Vi blev väldigt glada och det blev våra närmaste också, alla hade en bra känsla!! Den här gången kände jag väldigt tydliga gravidsymtom och magen växte mycket mer. Allting flöt på och det kändes bra, visst vi båda var lite nervösa imellan åt och undrade om det skulle gå bra på grund av vår bakgrund. Men allting tydde på att det var bra så vi litade på det!!

Imorgon skulle jag gått in i vecka 12 enligt våra beräkningar men vi kom aldrig så långt. Det var vårt mål att komma dit för när man passerat den veckan är den inte lika stor chans för missfall. Men vi hann råka ut för det igen. Den här gången visade sig vara en Ofostrig Graviditet. Om ni inte vet vad det är kan ni googla det för jag orkar inte förklara allt här.

Det var en tung kväll igår och natten var väldigt jobbig, kunde knappt sova en blund och tidigt imorse gick jag upp och la mig och tittade på tvn istället. Till slut kom jag till ro och somnade en liten stund. Vi var och hämtade medicin imorse som jag skulle ta vaginalt för att det skulle sätta igång och komma ut. Efter jag tagit tabletterna var det vila som gällde, tog lång tid att komma till ro även då men lyckades till slut sova en timme. Tog några timmar innan det satte igång men man kände verkligen när det var på väg. Nu blöder jag väldigt mycket och har väldigt ont, hoppas det går över om någon dag. Att jag inte har lika ont och att blödningen avtar lite...Just nu är det en massa frågor som snurrar runt i huvudet, hur mycket mer ska vi orka och klara av?? Varför ska allt drabba oss?? Varför kan inte vi få har tur?? Tanken på barn är långt borta just nu, men tids nog kommer vi nog försöka igen, men det lär nog dröja ett tag. Jag vill verkligen inte behöva gå igenom detta fler gånger...


Nu orkar jag inte skriva mer, finns inga ord kvar.


Lite knasbilder på mig och sötnosen :)

Jag satt och kollade igenom bilderna som vi tagit via webbkameran på våran dator och där är en hel del knasbilder på mig och sötnosen. Vi är lite smått galna ibland, jag tänkte dela med mig av några :)





Jag älskar min knasiga sambo mer än allt annat och som ni kan se är vi ganska så knasiga ibland men vi har väldigt roligt tillsammans och trivs enormt mycket med varandra :)


Tisdagens vill ha!!

Jag fick hem en katalog från HM idag med lite sommarnyheter i och då fastnade jag för den här fina klännigen. Finns i färgerna Rosa, Svart och Khakigrönt. Men gillade bäst i rosa och svart som ni kan se. Den kostar 299 kr!!




Något som föll er i smaken kanske??


Nya Glasögon

Mina glasögon:




Sötnosens Glasögon:



Vi är väldigt nöjda med våra val!! Det är en hel djungel att välja rätt glasögon för dem ska ju passa bra på en också och inte se för stora ut. Men vi fick bra hjälp när vi valde så vi känner oss väldigt nöjda som sagt :) Jag införskaffade mig ett par svarta solglasögon också med min styrka i, bra att ha när man kör bil och det är soligt. Även min sötnos införskaffade ett par glasögon till, fast vanliga då. De är lite mindre i modellen än dem han har på sig och ser lite annorlunda ut, dem har han på jobbet!! Vi känner oss såå snygga, hehe :)

Ikväll fick vi även våra PS-skåp (dokumentskåp) från Ikea sålda, skönt det och speglen som vi också skulle sälja ville en av Pauls brorsdöttrar köpa, hon ska flytta hemifrån snart och behövde en spegel. Tur för oss.
Vi tittade ju på soffa innan ikväll men det blev inget köp, den såg inte så snygg ut i verkligheten. Vi hittar nog en tids nog som faller oss i smaken...




Tro,hopp, kärlek

De här träbokstäverna, väggorden har jag beställt på www.trend4you.se för 179 kronor. Det finns väldigt mycket fint inne på den sidan :) Vi ska ha väggordet i hallen, men vi ska inte ha dem vita utan vi ska spraya dem svarta. Det kommer gå i lite svart och vitt i våran hall har vi tänkt. Väggarna är ju vita så tänkte ha lite svarta inredningssaker och kanske någon annan färg. Har inte riktigt bestämt mig än, är mest jag som håller i dem trådarna. Hehe :) Men det kommer nog bli fint i våran hall när vi är klara, hoppas det i alla fall!!



Igår så sålde vi våra soffor (bäddsoffor) så nu har vi ingenstanns att sitta, eller jo vi har fotöljer att sitta i så länge tills vi hittar en soffa vi vill ha. Vi ska åka iväg och kolla på en 3-sits soffa ikväll i grått. Vi trodde verkligen inte att våra soffor skulle bli sålda så snabbt för vi trodde inte dem var så populära längre men det var dem tydligen och vi är glada att någon ville ha dem och vi fick vad vi begärde för dem!! Om det blir en 3-sits soffa så ska vi nog köpa till någon fotölj också för att få någon mer sittplats. Vi får se vad vi hittar och vad vi tycker om och vad plånboken säger...Nu ska jag gå och dusha så ha en fortsatt bra start på veckan.


Hej Dagboken!!

Söndag idag! Känns som helgerna rusar iväg med världens fart varje gång. Den här helgen har jag och Älsklingen mest tagit det lugnt faktiskt. Vi hade inga planer för helgen utan har tagit dagarna som dem kommer. Ifredags var vi istan när Älsklingen hade slutat jobba, hämtade blandannat ut Älsklingens glasögon som hade kommit. Han är såå snygg i dem :) Mina solbrillor hade kommit så dem tog jag hem men mina andra var inte färdiga så förhoppningsvis får jag dem nu nästa vecka. På Fredagskvällen var vi bara hemma och hade Fredagsmys och kollade på Talang. Igår så hälsade vi på min Lillebror en liten stund, han skulle låna några sittpallar av oss för han skulle ha fest på kvällen. Vi körde till Älsklingens föräldrar och där vi resten av dagen. Vi tog det mest lugnt men hade ändå väldigt roligt tillsammans, alla var lite på fjant humör, det blev även att vi åt middag där. Pauls pappa gjorde kalops och det var så mumsigt!!
Idag har vi inga planer, inte jag i alla fall. Älsklingen ska iväg senare med sin pappa, de ska lämna Pauls pappas bil på verkstad så den ska fixas sen i veckan. Det var någon istan som hade backat på den och sen bara kört därifrån.

Bilder på hur snygga vi är i våra nya glasögon kommer när jag fått hem mina, så ni får vänta några dagar till....







Eddie och Rabih = REbound


Jag bloggade för ett tag sedan om att Eddie och Rabih från Idol skulle starta ett pojkband tillsammans. Nu har deras första singel Hurricane släppts. Jag tycker inte den är särskilt bra om jag ska vara ärlig, men det känns som en låt som kommer bli en sommarplåga i sommar. Eddih skulle satsat på något själv istället tycker jag...



Just nu tar jag det mest lugnt, men senare i eftermiddag när Älsklingen slutat så ska vi in till stan en runda. Det blev aldrig att jag körde in igår så för göra det idag istället. Det blir nog en fika på stan, är smått sugen på det :)
Sen vet jag inte riktigt vad som händer men jag tror det blir en lugn och mysig hemmakväll!!


Rockiga Inredningsprylar

Detta är kanske något för alla musikälskare?? Eller det kanske blir för mycket att ha för mycket av det goda!! Jag hade kunnat tänka mig något av det, men inte allt ihop.






Något ni hade kunnat tänka er??

Idag har jag mest slappat hela dagen för har skallabank som inte riktigt ge med sig men har ändå varit duktig nu ikväll. Jag har hjälpt sötnosen att måla i hallen, nu är väggarna färdiga. Nu är det bara garderobs,toa och ytterdörren som ska målas någon gång till. Sen är allt färdigt, såå skönt :) Det tar ju sin lila tid när man inte alltid har riktigt så mycket tid som man vill till det, så man får göra lite då och då...Nästa projekt efter detta är att måla om i datorrumet tror jag....Jaja nu ska jag svara på era kommentarer!!


Härliga Onsdag :)

Idag var det närmre 25 grader i solen så jag passade på att sitta ute en stund i eftermiddags. Jag mumsade lite melon och minimorötter och det slank även ner en glass. Det var väldigt härligt att känna den varma solen mot sin hud :)
När sötnosen kom hem efter jobbet så grillade vi kycklingfilè bitar som hade liggat i marinad och till det hade vi hemmagjorda klyftpotatisar och kall sås med turkisk yoghurt, sambal oelek, vitlök och honung. Blev mycket mumsigt!!






Det verkar som det ska bli soligt och fint imorgon också så blir nog en runda i solen då med, ska även in till stan en runda. Måste till Arbetsförmedlingen och få min lapp påskriven så jag kan få mina pengar...



Är det någon där??



HANDLING: Världens bästa jobb och världens bästa man - hur kunde det ändå gå så snett?!

Nedbruten och omskakad ligger Anna på soffan hemma hos mor och far i Dublin. Hon är ett vrak i allas ögon men har bara en sak i huvudet: hon måste tillbaka till New York! New York betyder allt: hennes lägenhet, drömjobbet - och världens bästa man och make, Aidan. Men inget är sig längre likt i Annas liv...

Tillbaka på Manhattan - och ruta ett - är det inte bara de fysiska och själsliga ärren som gör återkomsten komplicerad utan också det faktum att Aidan verkar ha försvunnit. Är det dags för Anna att gå vidare i ny relation - är det över huvud taget möjligt? Frågorna tornar upp sig, men en brokig skara av olycksbröder - och systrar - två födslar och ett helknäppt bröllop verkar för att få henne på rätt köl igen.

Dråplig, sorglig, rolig, allvarlig och livsbejakande - i Är det någon där? visar sig Marian Keyes från sin allra bästa sida: hon är helt enkelt bättre än någonsin!

Detta är den senaste boken som jag har läst och från början gillade jag inte den. Jag har läst lite då och då i den och sen har jag även läst andra böcker imellan. Jag tyckte det var svårt att komma in i den här boken, men det var tur att jag inte gav upp för till slut kunde jag knappt sluta. Boken blev helt plötsligt intressant, rolig och spännande och lite galen. Så av mig får den 4 av 5 stjärnor. Jag tycker ni ska läsa den om ni gjort och jag har läst andra böcker med Marian och jag gillar många av hennes böcker....


Nya vårjackan!!

Jag har varit på jakt efter en ny vårjacka och Ifredags när jag var istan så hittade jag äntligen en på Stadium som jag gillade. Det fanns bara en kvar i min storlek så jag slog till och köpte den och det är jag glad för att jag gjorde, gillade den jätte mycket :)


Såhär ser den ut




Idag kände jag mig lite rastlös så jag körde hem till mamma och även min storebror var där. Vi satt ute i trädgården och fikade i det sköna vädret. En mycket trevlig eftermiddag. Jag körde sedan in min storebror till stan för han skulle ta tåget hem och nu ska jag snart gå och förbereda dagens middag!!


Kalas ihelgen...

Ilörrdags fyllde min Storebror år så vi var där på eftermiddagen och firade honom. Mina brorsbarn var också där så det blev mycket lek och bus med dem. Var en mycket trevlig eftermiddag och mycket god fika fick vi :)






Vi har även umgåtts med Jessica och Marcus ihelgen, eller rättare sagt i fredags. Jag och Jessica fikade på eftermiddagen och sen så var jag och sötnosen hemma hos dem på kvällen. Vi åt pizza och kollade på Talang 2010!!
Jag och sötnosen har även umgåtts med hans föräldrar en del, vi var där ilördags kväll och vi var där även igår för sötnosen skulle byta till sommardäck på bilen. Vi var där hela eftermiddagen så framåt kvällen bestämde vi att vi skulle grilla tillsammans för det var ju fint väder. Så vi satt i deras uterum och mumsade på en grillad köttbit och en god sallad till det. Mycket trevlig dag :)



Bloggen fyller 3 år

För tre år sedan den 9 april så startade jag min blogg men det var först i maj månad som jag började skriva dagligen i den. Nu är bloggen en del av mig och just nu känns det inte som om jag hade kunnat göra av med den. Visst vissa dagar känner man att man inte har ork eller lust men på något sätt dras man ändå till den. Jag har lärt känna många trevliga bloggare genom min blogg som jag hållt kontakten med i alla år och det känns väldigt roligt :)

Såhär har min blogg sett ut genom åren:

Första Designen


Andra Designen


Tredje Designen



Designen Som Jag Har Nu




Om en stund ska jag köra in till stan, jag ska på möte på Arbetsförmedlingen och så ska jag på Synundersökning. Kanske det blir lite shopping också :)



Första Vårpromenaden

Igår var det ju så fint väder här så jag och sötnosen tog oss en promenad igår kväll efter att vi hade mumsat i oss en god Pastasallad som vi hade gjort!! Det var riktigt skönt att gå ut och gå en runda, härligt att man har så nära till skog och natur!!

Pastasalladen med egen gjord sås



En gammal kyrka som ligger en bit ifrån där vi bor



Min älskade sötnos



Jag fjantar mig när älsklingen tar kort :)



En fin allè



Idag har jag fortsätt grejat i trädgården, en rabatt är färdig nu. Bara tre kvar!! Vi har en hel del rabatter här och dem är ganska så stora så det tar sin lilla tid att rensa väck allt skit!! Både jag och älsklingen hade önskat att det inte hade varit så många för vi tycker inte det är så kul att lägga massor med tid på det. Men det måste ju göras ändå!! Om jag hade fått välja så hade jag viljat ha sten istället och sem haft stora krukor som man haft blommorna i....Jag har även tittat på Andra Avenyn idag och ska snart kolla på nått avsnitt av Days innan älsklingen kommer hem!!


Trädgårdsarbete!!

Idag skiner den härliga solen så jag ska snart gå ut och börja rensa och göra fint i våra rabatter, man får ju passa på när det är fint väder ute :)



Ni får ha en bra dag och hoppas att solen skiner hos er också!!


Lampa till hallen

Vi håller på att måla om i våran hall och idag har jag suttit och kollat runt lite på olika sidor, på inredning. Jag hittade en ny taklampa som jag gärna hade haft i hallen. Den finns på Bolagret och kostar 369 kr. Jag får väl höra med min kära sambo om det är något som faller honom i smaken också!!

Vi även funderat på om vi ska ha en hatthylla eller vi bara ska ha krokar som man kan hänga upp sina ytterkläder på, men just nu känns det som att det blir en hatthylla för vi har inte hittat några roliga krokar som vi gillar. Vi har lite andra planer och idèer med men vi får se hur det blir helt enkelt...Bilder kommer såklart upp på hallen när allt är fördigt!!


Usel Uppdatering

Jag har verkligen varit ur usel på att uppdatera här dem senaste dagarna. Men orken och tiden har inte funnits. Jag har helt ärligt inte haft lust eller inspiration till det. Men här kommer nu en liten uppdatering i alla fall. Det är ganska så bra här och Påskhelgen har varit bra. Ifredags började vi måla i våran hall, det blir vitt!! Sen på kvällen var vi hemma hos Pauls föräldrar en sväng. Grillade korv och så!! Ilördags var vi hemma hos mina Föräldrar och åt Påskmiddag, mina brödrar med deras respektive var med där hemma, det var trevligt :) Isöndags var jag sjukt trött hela dagen men hjälpte ändå min sötnos med att måla i hallen igen, det ska bara målas en gång till sen blir det nog jätte bra!! Ska man bara hitta lite inredning att ha där med sen. Efter att vi hade målat igår så var vi bara hemma och slappade framför tvn. Idag åt vi frukost med Pauls föräldrar och nu är vi bara hemma och tar det lugnt igen, är lite sega idag med!!

Fick Påskägg av min sötnos, han är så snäll. Sen pyntade jag våran blomma lite för vi hade inget påskris...




HOPPAS NI HAFT EN BRA PÅSKHELG!!


Fina blommor i rabatten

Nu har våra fina blommor börjat blomma i våra rabatter. Det är så fint och färgglatt :)


Jag är lite smått rastlös idag men vet inte riktigt vad jag ska hitta på!! Fårse vad dagen har att erbjuda, tar dagen som den kommer i alla fall....Påsken är på ingång och det känns härligt, ska umgås med familjen ihelgen och det är alltid lika trevligt :)




RSS 2.0