Lördagens Shopping!!

Svart genomskinlig topp från VILA


Randig tröja från GINA TRICOT


En till tröja från GINA TROCOT


Svart väst från GINA TRICOT


Skärp och klämma från GINA TRICOT, strumpbyxor med blommor och sovshorts och linne från HM.


Stövlar från DINSKO



Det var min shopping från i lördags när jag och sötnosen var på Nova, är nöjd med mina köp. Speciellt stövlarna, gillar dem jätte mycket :)


Idag skiner solen här och det är ju härligt men det är inte vidare varmt ute, kylan verkar komma allt mer nu så snart får man antagligen ta fram vinterjackan. Det känns verkligen inte lockande men man vill ju inte frysa så är väl bara till att göra det. Idag ska jag bara ta det lugnt är tanken och sen ikväll kanske vi skulle hälsa på några vänner till oss.




Tjejernas Tur!!

Ikväll är det dem här tjejerna som tävlar i kvällens Idol!!



Sabina Täck

Låt: Ain't no other man av Christina Aguilera
För att rösta ring 09941401 eller smsa Sabina till 72400

 

Moa Carlebecker–Forssell

Låt: The Story av Brandi Carlile
För att rösta ring 09941402 eller smsa Moa till 72400

Clara Hagman

Låt: Release me av Oh Laura
För att rösta ring 09941403 eller smsa Clara till 72400

 

Mariette Hansson

Låt: Dear Mr. President av Pink
För att rösta ring 09941404 eller smsa Mariette till 72400

Erika Selin

Låt: Bless the Broken Road av Rascal Flatts
För att rösta ring 09941405 eller smsa Erika till 72400


Det ska bli intressant att se hur tjejerna klarar det ikväll och jag tycker det är ganska så intressanta låtval som dem valt!!!


Med mig är det bara bra annars. Har haft en mycket bra dag :) Vaknade av att solen den sken och jag vaknade på gott humör trots att jag hade lite huvudvärk, men som tur så försvann den lika snabbt som den kom nästan. Jag har under förmiddagen mesta tagit det lugnt och så, förberedde mig för att åka in till stan. Jag har nämligen varit på körskolan idag, hade körlektion och det gick bara bra, skönt det.
Nu är jag hemma igen och har varit det en stund, har grejat och donat lite sen jag kommit hem och har även pratat med bästa vännen i telefon en stund :)
Min sötnos jobbar över idag och ska göra det några dagar denna veckan, lite trist men det får gå ändå. När han kommer hem så ska vi nog till svärföräldrarna och äta middag...fårse vad dem bestämt!!




Fest och shopping!!

Usch vilket tråkigt väder det är här idag. Det regnar och blåer, hösten är nog verkligen här nu. Menmen det får gå i alla fall, behöver ju inte gå ut om jag inte vill. Har bara tänkt att ha en slapp hemma dag och kolla på några avsnitt av Days och så!!


Nu till helgen. Jag och sötnosen var en runda och shoppade i lördes på Nova i Lund. Jag hittade äntligen ett par nya stövlar, har varit på jakt ett tag och ni hittade jag dem. Det blev även lite nya tröjor. Bilder på shoppingen kommer nog en annan dag, har inte hunnit fota det ännu.




På lördagskvällen var vi på 20 års fest hos min kusin och det var en mycket skojsig fest :)


FÖDELSEDAGSGRISEN


SÅHÄR SÅG JAG OCH SÖTNOSEN UT!!






Ha en fortsatt bra dag!!!





Fredag den 25 september!!

Idag är det 25 september och det innebär ju löningsdag för många, även jag fick lite lön från förskolan jag jobbar på ibland. Najs :) Jag tycker den är månaden har gått otroligt fort, men är glad över att det har varit så fint väder som det har varit!! Men när man minst annar det så väl den riktiga tråkiga hösten här men man får försöka se ljuspunkterna i det också. Alla årstider har nog sina för och nackdelar.
Föresten så funkar vårat internet igen, skön det. Men sitter inte och skriver detta inlägg på våran dator utan jag är hemma hos mamma och pappa. Jag var inne istan i förmiddas och var på körskolan och pluggade lite sen så kände jag inte för att åka hem i eftermiddags utan jag åkte hem till landet istället. Det var ett bra val för nu kommer man ju bli bjuden på middag :) Mamma hon ska laga något nytt recept med fläskfiile och grejer, så det ska bli intressant att smaka det. Skrev upp receptet med så kanske tipsar er om det sen!!


Våra planer för helgen är annars lite shopping imorgon är det tänkt, ska även fixa present till min kusin. Vi ska nämligen på 20 års fest imorgon kväll hos kusinen.  Det ska bli skojsigt med lite fest för det var ett tag sedan man partajade :)






Jag hoppas att ni får en trevlig helg :)



Lånat Svärmors Laptop!!

Heej, det var länge sedan!! Det är såhär att vårat internet där hemma är fortfarande knas så ikväll är vi en runda hos svärföräldrarna och som tur är kunde jag låna svärmors dator en stund. Ville ju meddela att allt är bara bra så att ni inte undrar varför jag inte bloggar. Men har fått besked om att i början av nästa vecka ska nog vårat internet funka som det ska igen...hoppas verkligen det gör det, för man är llte beroende av det ibland när man bara går hemma. Hehe :) Men nu får jag hitta på andra saker istället som fördriver tiden!!






Jag tänkte lite kortfattat berätta för er vad vi hittade på för skojsigt ihelgen.  Ifredagskväll så hade vi mina Svärföräldrar här på middag. Vi bjöd på Potatisgratäng, Lövbiff, Vitlökssmör och Morotstavar. Det uppskattades och vi hade en mycket trevlig kväll :) Jag och svärmor satt i köket och pysslade mest hela kvällen, hon satt och klippte och jag satt och Scrapbookade lite i mitt och sötnosens album.
Ilördags var jag ute och övningskörde en sväng och det gick bra. Vi var sedan hemma hos mina föräldrar en runda på eftermiddagen och fikade och det var trevligt som alltid :) På kvällen var jag och sötnosen och kollade på Bio, vi tittade på Flickan som lekte med elden och den var väldigt bra och spännande tyckte vi.
Isöndags körde vi och hälsade på Jessica och Markus i deras hus, kollade hur långt dem hade kommit och vi hjälpte även till att sätta ihop lite möbler och så. Självklart så fikade vi också i deras trädgård och där var det skönt att sitta när solen stekte på :) Söndagskvällen var sedan lugn, slappade och gosade framför tvn.


Om en stund är det dags för IDOL :)



Hämtat ett ett stort paket :)

Ni har kanske märkt att det är lite glest med inlägg. Det beror på att vårt internet har krånglat en del i veckan, det gör lite som det vill. Men det kunde ta någon vecka till innan det kommer bli fixat!! Men det verkar funka ganska så ok ikväll så får hoppas på att jag hinner skriva färdigt detta inlägg och publicera det :)


Jaa, som sagt. I eftermiddags fick jag ett sms om att jag hade ett paket och hämta inne i stan. Nyfiken blev jag vad det kunde vara, hade såklart mina aningar :) Så har varit inne istan en runda idag och tittat eftersom att jag ändå skulle hämta paketet, var ganska så stort måste jag säga. Ibland är det ju stora paket men innehållet i det är mycket mindre, men så var det inte i detta fall utan innehåller var stort!!!


Det som låg i paketet var det här.....






SKIVAN VAR SJUKT BRA, MYCKET FART OCH BRA TEXTER :)
LÄNGTAR ÄNNU MERA NU TILLS JAG SKA KOLLA PÅ HONOM I NOVEMBER!!



Läst, pluggat, läst!!

Idag såg jag ut såhär när jag åkte in till stan innan eftermiddags för att plugga några timmar på körskolan.





Rött linne - HM
Svart tröja med röda ränder - Gina
Svarta jeansleggins - Vero Moda


Det går framåt med teorin men ändå känns allting så långt borta, men jag ska fixa det för jag ger mig inte :)

Jag är ganska så trött ikväll eftersom att jag av någon anlednig inte kunde sova något vidare inatt men har under dagen ändå känt mig på bra humör....men tröttheten börjar smyga sig på nu så det blir en lugn och mysig kväll med min sötnos :)



Bilder på våran Guldspegel :)

Jag lovade ju er bilder på vårat fynd vi gjorde i Fredags när vi köpte en fin Guldspegel på ÖB för en billig peng. Den är såå fin och jag är såå glad att vi köpte den, kommer passa perfekt inne i sovrummet när vi har satt upp den.






Min och sötnosens helg har annars varit lugn och skön. Vi har inte haft något inplanerat utan vi har mest varit hemma och grejat. Igår var det ju super härligt väder ute så då passade vi på att vara ute större delen av dagen i våran trädgård. Rensade rabatter, städade i våran redskapsbord m.m. På kvällen så tittade vi på film och bara myste med lite gottis....

Idag är det inte lika fint väder ute utan det är riktigt höstigt väder, regnar och blåser. Inget skönt alls!
Jag har varit ute och övningskört en runda, övade blandannat på att köra in i parkering. Inte det lättaste men är rätt på det så kommer nog lyckas helt snart med lite mer övning. Vi har även varit och handlat för det behövdes.
Om en stund ska vi väl börja laga mat. annars blir det en lugn tv-kväll. Är ju mycket bra på tv ikväll. One Three Hill börjar igen 18.05, så missa inte det!! Det är även Ensam Mamma Söker och så börjar det även en ny svensk-tysk kriminaldrama på fyran klockan 21.00, den tänkte vi spana in och se om det är nått att titta på...


Hur har eran helg varit??



Pernilla Idag :)

Idag såg Pernilla ut såhär när hon skulle åka iväg på lite ärenden tillsammans med hennes sambo :)



Haha sambon kom visst med på ett hörn :)


Vi skulle blandannat spana in en Guldspegel på ÖB som Pernilla hade sett i reklambladet. Igår fanns den inte kvar när sambon var där men de skulle lyckligvis få in fler idag. Vi hade tur när vi kom dit för de hade fått in fler och där fanns en till oss. Så äntligen har Pernilla och Paul fått sin GULDSPEGEL som de letat efter i några månader och det roliga är att den kostade oss 149 kronor, det är skillnad jämfört med speglar som vi tittat på som gott på 8-900 kronor. Vi sparade en hel del hundra lappar på att vänta på rätt tillfälle och det är vi väldigt glada för :)
Pernilla har inte hunnit fota den ikväll men lovar att ni ska få se bild på den vid ett senare tillfälle.


Ikväll har vi spenderat kvällen hos Pernillas svärföräldrar där vi fick en jätte god middag. Potatis och köttgryta, mumsmums. Vi har suttit och pratat om allt mellan himmel och jord ikväll. alla behövde prata av sig och det är skönt att man kan göra det i deras sällskap. Bättre svärföräldrar kan man inte få :)


Imorgon är det Lördag och vad som händer då, återstå att se!!




Walking to Memphis....

 

Den här killen från Kristianstad var ju sjukt bra. Hoppas han kommer långt i tävlingen, jag kommer heja på honom eftersom han kommer från Kristiansrad och där bor ju jag :)

 

 

Det här var ju sjukt skoj :) Malena Andersson (Robin Bengtsson), kom trea förra året i tävlingen. Det här trodde jag aldrig han skulle göra men sjukt roligt att han gjorde det. Jag tycker han är sjukt duktig och gillade honom genom hela tävlingen förra året.

 

 

Idol är som en drog eller hur?? Man kan inte slita sig när det väl börjat :)

 



Snart Idoldax!!

Jag och sötnosen ska snart göra oss redo för att se ännu ett avsnitt av Idol som började en ny säsong igår. Det trista ikväll är att det är en timme senare, klockan 21.00 alltså. Det beror på att det visas Fotboll, är säkert intressant för vissa men för mig och sötnosen är det helt ointressant eftersom att vi är inte särskilt sportintresserade någon av oss.

 

Efter Idol blir det läggdags för imorgon ska jag jobba några timmar på förskolan, ska jobba med mina underbara kompis och det är alltid lika skoj :) Efter jobbet blir det hem att fortsätta plugga körkortsteori. Det är mycket att lära sig så att läsa lite då och då skadar inte....

 

Update: Det blir inget jobande för mig idag, vaknade med värre huvudvärk igår så får vara hemma och vila istället. Så typsikt, den var ju borta igår kväll och jag mådde hur bra som helst. Menmen ints å mycket att göra åt det!!

 

 



Fint Sensommarväder :)

Man vaknade av att solen sken idag också, härligt :) Hade en väldigt fin dag här igår också och då passade jag på att vara ute, gick en promenad. Det var riktigt skönt faktiskt. Jag ska försöka ta mig ut idag också, jag tror jag kan behöva lite frisk luft idag när jag har väldig skallabank!! Det smög sig på igår kväll och det vill inte riktigt släppa, så tråkigt är det. Jag som skulle åkt in till stan och övningskört senare idag men får hoppa det. Vill inte köra när jag inte mår helt hundra för då kan man inte koncentrera sig och då går säkert allt helt galet och det vill jag ju inte. Jag får ta igen det i nästa vecka istället. Så idag kommer det bli en lugn slapp dag!!




Bilderna togs igår när jag var ute och gick....






Våran Dag :)

Jag och sötnosen hade en jätte mysig kväll igår när vi firade våran dag :) När han kom hem från jobbet stod jag och skalade potatis, håll på att förbereda maten som vi skulle laga. Min sötnos kom inte tomhänt hem utan han hade med sig blommor som han hade köpt till mig. Fina röda rosor :)
Vi hjälptes sedan åt att laga middagen och det blev väldigt gott, vi sa det att man behöver inte gå ut och äta på restaurang för att få god mat, hehe!!

Vi hade sedan tänkt kolla på en film på kvällen men vi skippade det och kollade på Mat-Tinas nya matoprogram istället som började igår, det var faktiskt ganska så roligt och underhållande. Vi satt och myste med tända ljus och så mumsade vi på ostbågar och bara njöt av våran dag tillsammans.


Rosorna som jag fick av min sötnos :)



Maten som vi lagde. Potatis, hemmagjorda biffar, brunsås och smörstekta kantareller och gul lök.



Myspys.




Idag ska jag:

*Kolla på Andra Avenyn som drar igång en ny säsong.
* Greja lite i trdgården.
*Kolla på Days-avsnitt.
*Plugga Körkortsteori.
* Umgås med min sötnos när han kommer hem.
*Övningsköra en sväng.
*Kolla på IDOL som börjar ikväll 20.00. Missa inte det!!




Bilder från kalaset!!

Såå nu verkar allting vara i sin ordning så att jag kan lägga upp bilder igen. Det verkade inte som att det var bloggen som var problemet utan programen vi har på datorn. Vi har nämligen en Mac och jag har alltid använt programmet Opera för att surfa på internet och det har aldrig varit några problem med det. Men nu ville det inte funka så jag kontaktade en via supporten som hjälpte mig. Jag skulle tydligen ha Firefox och det har vi aldrig behövt använda men tydligen så måste vi göra det nu...konstigt, konstigt.

 


Nog om det!! Här är bilderna från kalaset som vi var på ilördags, det var min brorsson Milo som hade fyllt ETT år :)

 


Ilördagskväll var det planer på att festa och gå ut men så blev det inte. Eftersom att min kompis var fökyld och mådde inte helt hundra så blev det inte så. Men vi träffades i alla fall. Vi hade en trevlig filmkväll ihop istället :)
Filmerna vi tittade på var inga höjdare, de var konstiga och slutade mitt i allt kändes det som, menmen vi hade trevligt ändå som sagt...får hoppas på bättre filmval nästa gång!!




ETT ÅR OCH SEX MÅNADER TILLSAMMANS IDAG :)
MÅNGA, MÅNGA FLER ÅR SKA DET BLI MED DIG SÖTNOS, DU ÄR BÄST, MITT ALLT, MIN FRAMTID.


Dumma Blogg :(

Jag började på ett inlägg för en stund sedan där jag skulle lägga upp bilder från gårdagen när jag och sötnosen var på min brorssons ETT år kalas. Men det vill inte funka med att lägga upp bilder, det gick bra med dem tre första och sen ville det inte mer. Det konstiga är att bilden laddas upp men lägger sig inte i inlägget....mycket märkligt men det är ju inte ovanligt med att bloggen krånglar om kvällarna. Nån mer än jag som har detta problemet ikväll??

 

Jag försöker på nytt imorgon istället, får hoppas det går bättre då!!

 

Imorgon är lite speciell dag för mig och min älskade sötnos. Vi firar nämligen ETT ÅR OCH SEX MÅNADER TILLSAMMANS :) Vi ska fira våran speciella dag med att laga en god middag tillsammans och sen ska vi kolla på någon bra film och bara mysa, bara göra sådant som vi tycker om :)

 

 



Musik Tips!!

THE VERONICAS - TAKE ME ON THE FLOOR

Är en australisk popduo från Brisbane som består av tvillingsystrarna Lisa Marie och Jessica Louise Origliasso.

GOSSIP - HEAVY CROSS

Är ett amerikanskt indierockband, bildat 1999 i Searcy, Arkansas men har numera sin bas i Portland.

 

Detta är två låtar som jag gillar väldigt mycket och som jag har lyssnat på en hel del under sommaren.


Fredag idag!! Jag har städat och grejat här hemma idag och nu ska jag och sötnosen snart äta middag. Det blir Potatis och Curryfiskgryta, ska bli mycket mumsigt eftersom att magen min är ganska så hungrig nu.

Vi har inga större planer för kvällen mer än att vi ska kanske till sötnosens föräldrar en runda och hälsa på. Min sötnos ville dit och prata lite för han fick reda på ett litet trist besked idag...inget som jag vill ta här. Men det kommer ordna sig på ett eller annat sätt.

 

Helgens planer är annars att vi ska på kalas imorgon, vi ska fira min brorsson Milo som fyllt Ett år och sen imorgon kväll ska vi kanske festa och gå ut, är inte riktigt betämt hur det blir med det än. Men skoj om det blir så för länge sen man var ute nu och EMD ska ju till det stället vi brukar dansa loss på :)

 

 

 



Älsklingsfärgen i håret :)

Idag så hade jag bokat in ett besök hos min Frisör. Jag skulle båda klippa mig och färga håret var tanken och så blev det också :) Jag hade redan en liten idèe om vilka färger jag ville ha och när jag berättade det så tyckte hon det lätt som en bra idèe och att det skulle passa mig bra :) Färgerna som jag ville ha var ljust och mörklila. Frisyren är nästan densamma, förutom att jag klippt upp det en bit i nacken, så lite kortare är det men luggen behåll jag för jag vill ju ha den lång!!






VAD TYCKS???





Jag Får Liksom Ingen Ordning...




Det här är Lars Winnerbäcks nya singel. Jag tycker den är grymt bra :) Han har klivit upp ett steg, det behövs förnyelse och det är roligt att han vågar komma med något nytt, än det vanliga som vi Winnerbäcks fans är vana vid. Det ska bli väldigt intressant och roligt att få lyssna på hela hans nya skiva och se om den är i samma stil som den här låten.


Jag gillar tempot i låten, texten, förnyelsen, känslan.



Om en vecka....

Är det Äntligen dags för IDOL, den 8 september. En ny Stjärna ska skapas och jag tycker det är lika intressant varje gång vilka som kommer med till Fredagsfinalerna. Till slut sitter man ju där och hålller på dem man gillar bäst, oftast har den jag gillat mest i omgångerna kommit tvåa. Men det gör inte så mycket för varje år så har man nästan hört mer ifrån den som kom tvåa, det är först efter nått år som den som vann kommer med eget. Men det är ändå ganska förståligt eftersom att dem är låsta till Idol första året eller vad det är. Menmen det ska bli roligt att det börjar igen och man bli så indragen i det :)

 

 

Någon mer som som ser framemot att det börjar igen??


Idag skiner solen här och jag känner mig piggare än vad jag gjorde igår. Jag jobbade ju igår och det gick ju bra men kände mig hängig och trött så det kändes som en lång dag. Det är tur att man har en så snäll sambo som tar hand om en när man kommer hem. Han fixade i stort sett middagen till oss, eller jag hjälpte honom lite grann och sen tog han disken också. Sen på kvällen bara mys vi framför tvn en stund sen så gick vi och la oss ganska så tidigt eftersom att vi båda var trötta.

Men som sagt idag är jag piggare och gladare och då passar det ju perfekt med en fika sen i eftermiddag med en underbar vän :)

 

 

 





RSS 2.0