Missa Inte....


Börjar ikväll igen med en ny omgång.
I Puttes lag är det Sonja Aldèn och Markoolio och i Stefans lag är det Sibel och Brolle.
Jag/vi tycker det är skojigt att det börjar igen för det är ett väldigt underhållande program. Men får se om det blir detta vi kollar på eller det blir Let`s Dance. Det är dagens problem, hehe =)
Vi får väl se vad de andra här vill titta på. Är ju nämligen hos Hasse och Kerstin för att vi ska sova här inatt. Anitizimex har nämligen varit hemma hos oss och sanerat idag eftersom att vi har äckliga silverfiskar i köket. De vill vi ej ha där. Så man skulle helst inte vistas där på ett dygn om man hade astma och allergi och det har ju jag. Så vi fick snällt sova här...hehe :)


Imon ska man ju till Malmö. Ska bli trevligt. Jag och sötnosen ska dit med Linda för hon frågade om vi ville följa med för att hon ska köpa en ny barnvagn där till sin dotter. Klart vi kunde följa med, alltid skoj att komma iväg lite. Så det är våra planer för imorgon vad vi vet!!


Hoppas ni får en Trevlig Helg :)


Kyckling i ugn med sambal oelek


Superenkelt recept som bara kräver 10 minuters arbete. Sedan sköter det sig självt i ugnen. Perfekt bjudmat.

6 portioner 

 

Du behöver:
2 kg fryst kycklingfilé
5 dl crème fraiche
0,5 dl soja
1 tsk sambal oelek
3 dl grädde (valfri sort)

Gör så här:
Lägg de frysta kycklingfiléerna i en ugnsform där alla filéer får plats att ligga bredvid varandra. 

Blanda crème fraiche, soja, sambal oelek och grädde i en bunke och rör om. Häll detta över kycklingfiléerna. 

Ställ in i mitten av ugnen i 175°C i 1,5 timmar. 


Servera med ris, potatis, grönsaker.
Jag och min sötnos tänkte testa laga det här ikväll. Det låter och ser väldigt gott ut och verkar inte jobbigt att laga och det är aldrig fel med lättlagad och god mat :) Eller hur??
Jag är hungrig nu efter en eftermiddag med slit. Nja slitit har jag väl inte så mycket men jag har städat här hemma och plockat undan så nu är här rent och fint igen. Min sötnos blev väldigt glad när han kom hem :)
Ikväll kommer vi nog att se någon film för det finns inget bra på tv och vi har sagt ikväll ska vi bara vara hemma, har ju knappt vatt det dem andra kvällarna i veckan...men så kan det va ibland.
Vilken film det blir vet jag inte riktigt men vi funderar lite på Bedtime Stories!!
Jag lovar att berätta för er sen nån dag om maten var god eller inte...hehe :)




Bolt

Jag och min sötnos kollade på den här filmen i söndagskväll tror jag det var. Vi båda tyckte den var bra och rolig och väldigt söt var den också. Så om ni gillar Disney och Animerat så borde ni se denna för den är värd det :)


Du sa en halvkopp...

Igårkväll blev det ingen filmkväll utan vi körde och fikade hos Hasse och Kerstin istället. Min sötnos hade ju bara köpt semlor till oss båda men han var snäll och körde och fixade två till :) Vi hade en trevlig och väldigt rolig kväll där.

Innan vi skulle fika så frågade Hasse mig om jag ville ha kaffe och jag säger nästan alltid att "jag kan ta en halvkopp". Så ikväll fick jag en halv kopp också :) 

Det är jag som har köpt den där till koppen till Hasse för ett tag sedan, bara för att retas!!

 

Vi tog även lite andra roliga foton. Kerstin fotade mig och Paul när vi hade mina benvärmare på huvudet. Det är Kerstin som stickat dem till mig och även den lila Scarsen som jag hade på bilden. Blev väldigt glad för den eftersom att lila är ju favoritfärgen så den var som gjord till mig.

Söta vi är, eller hur??

 

Idag är det inget fint väder. Synd det för det var ju såå skönt att sitta ute igår. Menmen man kan inte få allt som man vill. Jag får väl ha en mysig hemmadag inne istället, hehe.

 

Hoppas ni får en underbar dag trots det tråkiga vädret, tjao!!

 

 



Skönt Väder :)

Jag har varit ute och njutit av det sköna vädret i Eftermiddag. När man var ute i solen så fick man lite vårkänslor fast att vi har snö kvar som ligger på marken. Men man kan ju hoppas att våren är så smått på väg och det är den nog för i våran rabatt börjar det vissa blommor att blomma. Så härligt att se :)

Så jag fotade lite när jag var ute och sen gick jag in och hämtade en filt och satte mig på våran trapp i solen och läste lite. Det var väldigt skönt. Man får passa på när solen väl är framme.

 


Nu ska här snart lagas middag. Blir lite senare middag idag eftersom att min sötnos skulle besiktiga bilen efter jobbet. Han kommer nog hem om en stund så ska snart förbereda lite med maten. 

Våran kväll kommer annars bli lugn. Vi lär fika på varsin semla i alla fall för det är väl ingen som missat att det är Fettisdagen idag!! Jag tyckte inte det var så mycket bra på tv ikväll så får kanske bli en filmkväll istället. Fårse vad min sötnos tycker om det :)

 

Ha en fortsatt bra Tisdag!!

 



Makaronpizza

Det var några som frågade efter receptet på Makaronpizzan som jag och min sötnos åt hans föräldrar i förra veckan. Såhär kommer det nu :)

 

Makaronpizza (4-6 personer)

 

Det här behöver du:

4 dl Kungsörnens Snabbmakaroner

1 dl riven ost

2-3 dl finskuret kött, t.ex. rökt skinka, kassler, bacon eller en burk tonfisk

Äggstanning:

3 ägg

1 l mjölk

1 krm svartpeppar

1-2 tsk pizzakrydda

4-5 tomater

2 dl riven ost

 

Gör såhär:

Sätt ugnen på 225 grader. Lägg de okokta makaronerna i en smord långpanna (ca 30X40 cm). Strö över osten och köttet eller tonfisken. Vispa sedan samman ägg, mjölk, salt och de andra kryddorna. Häll blandningen över makaronerna och grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Tag ut långpannan och lägg på tomatskivor. Strö över riven ost igen och grädda ytterligare i 15 minuter i ugnen eller tills osten har fått fin färg. Skär sedan i bitar och servera gärna med en god egengjord pizzasallad.

Det är en måltid som är god att äta både varm och kall och passar därför bra som utflyktsmat.

 

 

LYCKA TILL :)

 



Tävling

Jag är med och tävlar om ett väggord från Vinylahem i Sofies blogg. Kan ju alltid hoppas att man blir en av vinnarna. Skulle vara roligt :)

 

Jag skulle gärna vilja att väggordet ska se ut såhär om det går. Tanken är jag skulle överraska Paul med detta eftersom att vi snart firar ett år. Jag skulle vilja ha det ovanför våran säng när vi har renoverat där inne. Skulle bli såå fint och jag tycker dem orden passar så bra in på mig och Paul :)

Ni får hålla tummarna :)



Handledarutbildning Och Fest

Det har man blandannat varit på ihelgen.
Men  tänkte först berätta om våran trevliga Fredagskväll hos Christian och Ar först. Vi var ju ditbjudna på middag och vi gick väldigt god mat. Vi blev bjudna på Baconinlindad Fläskfilè med potatiskroketter och så fick vi välja mellan bearnisesås och Grönpepparsås. Det var riktigt mumsigt så man åt ju en hel del och mätt blev man kan jag lova. 
Efter middagen så satte vi oss och kollade på Let`s Dance och åt lite godis. Vi hade det väldigt trevligt, det var avslappnat och skönt och så ska det vara när man är med sina vänner. Jag och min sötnos körde hem närmre tio för då var båda ganska så trötta. Så när vi kom hem kollade vi bara vem som åkte ur Let`s Dance och sen gick vi och la oss. Jag tycker det var helt rätt person som åkte ur i Fredags, har aldrig gillat Scott.
Ilörags var man på....
Tillsammans med Pauls pappa Hasse som är snäll och ska övninngsköra med mig. Det gick bara bra på utbildningen men tycker det var för många timmar, menmen det var intressant och man fick många bra tips som man ska tänka på och så fick vi en Handledarbok där allt står i...vad man ska börja öva på m.m. Tror man kommer ha bra nytta av den!! Så snart ska det börjas köras...är lite nervös men det ska nog gå bra bara man tar det i sin takt och inte stressar.
kvällen så skulle jag och sötnosen till Jessi och Marcus och äta lite räkor och dricka vin, eller killarna drack cola. Hehe :) Jag och Jessi förfestade nämligen lite hemma hos dem eftersom att vi skulle hem till Anna på fest. 
Hade en mycket trevlig kväll först hemma hos Jessi och Marcus och det var så gott med räkor, vitlöksbröd m.m. Vi tittade även lite på Melodifestivalen men jag och Jessi gick efter halva eftersom att vi skulle ju hem till Anna.
Det var en väldigt trevlig och rolig kväll och det var roligt att träffa lite nya människor. Alla var väldigt trevliga och jag kände 2 stycken lite sen innan. Vi var sedan ute och dansade på Grand och det var oxå väldigt roligt men jag var dock lite seg eftersom att jag hade lite huvudvärk och var trött. Så vi var inte ute tills det stängde utan åkte hem lite tidigare. Det var skönt. Tack Girlsen för en najs kväll :)
Såhär såg jag ut....
Idag är det en lugn hemmadag med sötnosen. Vi bara tar det lugnt och gör det vi känner för. Det blir nog att vi myser i soffan om en stund och sätter på nogon film. Sen så ska det lagas lite mat och sen ikväll ska man ju se One Three Hill och Gossip Girl, två bra serier som man ej kan missa!!!


Flätat skärp (rep)

I onsdags var jag ju istan och träffade Jessi, vi fikade blandanat på Darins och sen gick vi lite i affärer. Har ju kommit en hel del vårnytt nu som bara skriker efter en. Finns del man hade viljat ha med sig hem om man säger så. Men med mig hem kom bara en ny ögonskugga från HM och sen ett Flätat skärp (rep) från JC. Tycker det är väldigt fint och till våren/sommaren kommer det vara fint i ett par jeansshorts. Finns i en blått också och jag ska nog köpa det med (kanske).

 

 


Igår var ju jag hemma hos Hasse och Kerstin eftersom att jag skulle till min praktik och träffa handledaren som jag ska ha. Kan berätta attd et gick bara bra och att hon verkade trevlig, kände en positiv känsla i alla fall så förhoppningvis blir det bara bra. När jag kom tillbaka till Hasse och Kerstin så fikade vi eftersom att Emma och Anders kom. Emma är Pauls brorsdotter. De hade köpt med jätte god fika som vi mumsade på :)

 

Mums!!

 

Igårkväll var jag och min sötnos en runda hos Emmy och Stolle och fikade eftersom att dem idag skulle åka till Karibien på Lyxkryssning. Vi hade en trevlig och rolig kväll. Kommer att sakna dem men dem kommer ju hem igen får vi ju hoppas, hehe :) Fårses när dem kommer hem igen, är ett måste.

Jag var väldigt sugen på Ostbågar igårkväll så vi körde inom Maxi innan vi körde hem och köpte det och vi fick en liten påse med Ostbågar också. Man fick nämligen ett smakprov på dem nya som kommit med Chili smak. Men kan säga att dem smakade inte så mycket Chili, de vanliga Ostbågarna är mycket godare.


Nu ska jag gå och duscha men känns inte särskilt lockande när man knappt här något varmtvatten i duschen. Vaktmästaren var här innan i morse och kollade på det och det är något i duschen som är i sönder och han kunde inte fixa det nu eftersom det är snö och kallt ute, han behöver ju stänga av vattnet. Så vi får lär duscha med fesljummet vatten ett tag till. Menmen duscha måste man ju så det får gå fort. Ska sedan göra mig i ordning så jag är klar tills sötnosen kommer hem vid tre. Vi ska nämligen in till stan där jag ska lämna en lapp till Arbetsförmedlingen och sen så ska jag gå och göra en Synundersökning inför Handledarutbilningen som jag och Hasse ska gå imon. Ska ju börja med körkortet nu, är på tiden. Får man hoppas att allt går bra också, måste erkänna att jag är lite smått nervös för att sätta mig bakom ratten. Men det går väl över och jag har gett mig på att körkortet ska jag ha.

 

Kvällens planer är att umgås med Christian och Ar. Vi är ditbjudna på middag och ska bli jätte trevligt :)

 

HA EN TREVLIG HELG!!!



Torsdag!!

Idag hade jag ställt klockan på 9 men gick upp vid halv tio. Har börjat med att ställa klockan nu på morgnarna så att jag kommer upp i vettig tid och inte sova bort hela dagen och sen dels för att försöka vänja mig att gå upp. Har även börjat lägga mig tidigare om kvällarna för att få lite rutin på det tills jag ska börja på praktiken, kanske inte blir lika jobbigt då. Eller det blir väl det dem första dagarna, veckan kanske. De som känner mig vet att jag inte är någon morgon människa och gillar inte att gå upp tidigt men om jag vet att jag ska jobba eller göra något annat tidigt på morgonen så går jag ju självklart upp. Man får försöka vänja sig helt enkelt.


Nu sitter jag hemma hos Hasse och Kerstin. Dem ringde mig innan och frågade om jag ville följa med dem hem för dem hade vatt istan på lite ärenden. Jag följde med dem hem eftersom att jag ska vid halv tre till Äldreboendet här och träffa min Handledare, hon ska skriva på ett papper som Arbetsförmedlingen skulle ha tillbaka. Så får hoppas det går bra och att hon är trevlig.
Sen så kommer min sötnos hit här när han har slutat jobba så ska vi äta middag här. Kerstin skulle nämligen göra Makaronipizza och det har jag aldrig ätit så det skulle hon laga till oss så jag får smaka....snällt :)

Ikväll ska vi även till Emmy och Stolle och fika en runda eftersom att imorgon åker dem på Kryssning till Karibien. Ni kan förstå att man är avis. Jag vill ju oxå åka utomlands. Hade ju egentligen bestämt att jag skulle träffa Emmy idag på eftermiddagen men sen kom ju jag på att jag kunde ju inte...så vi bestämde att vi skulle komma till dem istället. Vill ju hinna träffa dem innan dem åker....kommer ju sakna dem!!


Vet ni vad jag fick av Kerstin idag? Jo jag fick mig en egen vetekudde som man värmer i micron. Blev jätte glad :) Jag viljat ha en sådan länge men inte blivit färdig att köpa någon. Så det ska bli skönt att ha när man har värk nu.


Älskar Dig Min Pauli.
Är så glad för att vi fann varanda <3




Tisdag igår....

Onsdag idag!!

 

Men jag tänkte först skriva lite om vad jag hittade på med igår. Jo jag gick upp vid sju för jag skulle ju till Arbetsörmedlingen för att få lappen till Försäkringskassa påskriven så jag kan få några pengar. Man kan bara få den har lappen påskriven mellan 8-9 på tisdagar och fredagar så man måste ta sig upp tidigt. Men det gick bra igår men det blir nog lite tråkigare när jag inte har något ärende efteråt. För då kommer jag in lagom till stan när bussen ska gå hem igen så jag får vänta istan en timme och vid den tiden på morgonen är inget öppet så finns ej så mycket att göra. Jaja de får gå ändå!!

 

Efter att jag hade varit där i alla fall så gick jag till Fantasi och köpte lite frallebullar och sedan tog jag bussen hem till Linda och hennes busiga och söta dotter. Vi åt frukost tillsammans, satt och snackade och så busade vi en hel del med busungen. Hade en mycket trevlig förmiddag :) 

Busungen...

 

Jag åkte sedan därifrån lite efter 11 och när jag kom in till stan så gick jag och kollade en sväng eftersom det var en stund tills min buss skulle gå hem. Spanade blandannat på en vårjacka på HM som jag nog ska köpa. Prövade den igår och den är såå fin :) Var även en sväng på Aima och Borett och där hade dem med mycket fint men handlade inget, duktigt!

 

Sen igår kväll så var vi en runda hemma hos mina föräldrar och fikade. De tyckte också att våra kanelbullar var väldigt goda...min pappa blev glad att vi kom med lite kakor eftersom min mamma försöker att inte äta så mycket sådant. Men hon tog en bulle eftersom hon var tvungen att smaka eftersom det var vi som bakat dem :) Det var mycket trevligt att vara hemma en sväng och det var det även hos Pauls föräldrar för vi var där också en stund efter vi hade vatt hos mina. Men vi var där inte så länge för klockan var ganska så mycket och vi var trötta båda två, men trevligt att komma dit och säga hej i alla fall!!

 

Idag ska jag kanske träffa Jessi, beror på när hon kommer hem. Annars blir det nog en lugn hemma dag idag om inget annat dyker upp. Kvällen kommer bli lugn i alla fall eftersom att jag och min älskade sötnos bestämde att vi bara ska vara hemma och mysa framför tvn. Grey`s Anatomy börjar ju ikväll igen så det kan man ju inte missa!!

 

Detta var det ända som följde med mig hem från stan igår.  Var så sugen på godis så fick bli några bitar och det var precis lagom. Men man blir ju lite sugen när man ser det och hade ju viljat ha lite idag med, men det blir det inte...för har inget hemma. Blir ni sugna??

 

 

 



En vanlig måndag....

Idag har jag gått runt i myskläder hela dagen. Skönt att göra det ibland när man bara går hemma ändå.

 

Jag har faktiskt inte gjort övderdrivet mycket idag. Men jag har sökt lite jobb, gjort en uppgift som vi skulle göra som vi sedan ska maila in till våran Handledare på arbetsförmedlingen om 2 veckor. Har även kollat en del på tv och pratat med lite roliga vänner på msn. Får hoppas det blir som vi planerade med :) 

 

Ikväll har jag och sötnosen lagat mat och det blev väldigt gott faktiskt, ändå var det bara pasta och köttfärsås. Men vi varierar oss en hel del när vi lagar köttfärsås så därför blir det så gott och smakar aldrig riktigt likadant. Bra rätt att laga!!

 

 

Nu ska vi snart fika, blir Cheesecake :) Blev ju en bit över igår så får äta upp den nu tills kvällsfikat, blir kanse nån kanelbulle med, fårse!! Sen blir det att titta på 90210 och på Lipstick Jungle är det tänkt för min del, vet inte riktigt om min sötnos är sugen att kolla på det. Ibland tittar han med mig och ibland inte, eller så sitter han och läser eller gör nått annat brevid mig...bara för att vi ska vara nära och det gillas ju :)

 

Nu ska jag göra det lite mysigt här med lite tända ljus så ha det toppen!!

 

 Hade dem tända när vi åt middag, mysigt :)

 



Trevlig Helg :)

Det har vi haft och vi har även fått mycket gjort så vi ville inte att den skulle ta slut. Helgen är alldeles för kort.
Jga lär väl märka det ännu mera snart när jag ska börja på praktiken.
LÖRDAG
Sötnosens och min Alla Hjärtans Dag Present som vi köpte tillsammans.
Jag och och sötnosen var ute under förmiddag/eftermiddag och gick en lång promenad i det fina vädret. Under våran promenad fick vi sällskap av en katt som ni kan se på en av bilderna. Precis när jag ska fota den så hoppar den upp mot mig...hehe vi skrattade en hel del!! Väldigt söt och gosig katt. 
När vi kom in igen från våran promenad så satte vi igång och bakade kanelbullar. Dem blev väldigt goda :)
På lördagskvällen så var vi hos Jessica och Marcus där vi hade blivit bjudna på middag. Vi fick potatis, lax, kall sås och sallad till det. Mycket mumsigt var det :) Vi kollade även på Melodifestivalen och det var ju mycket bättre låtar än förra gången tyckte vi. Till Meldifestivalen så fikade vi på kanelbullar som vi hade tagit med oss och så fikade vi även på deras goda Cheesecake som dem hade gjort. Vi hade en mycket trevlig kväll, mycket skratt och fjantigheter som vanligt :)
SÖNDAG
Igår var jag och sötnosen väldigt fltiga här hemma. Vi grejade i stort sett hela dagen med att städa, tvätta, diska, baka m.m. Vi kände oss väldigt flitiga och det kändes bra att ha gjort en storstädning, det behövdes. Så dagen gick undan så vi hann inte göra så mycket annat innan vi skulle till Hasse och Kerstin på middag. Vi fick en jätte god Fläskfilègryta som Hasse hade lagat. Sen till efterrätt blev det....
Cheesecake som jag hade gjort innan på dagen. Det var såå gott när vi åt det hemma hos Jessica och Marcus så jag var tvungen att göra en egen :) 


Alla Hjärtans Dag <3


Ni får ha en underbar dag med era nära och kära idag.

Vi ska snart äta en god frukost och sen ska vi gå ut och gå en långpromenad i det fina vädret. När vi kommer in igen så ska här bakas kanelbullar och sen får vi göra oss fina inför kvällen när vi ska till några av våra bäster vänner. Var någon som viskade i mitt öra att vi ska bli bjuda på lax :) Ser verkligen framemot kvällen, ska bli trevligt.

Så ser våra planer ut för den här dagen i stort sett, ska inte göra något mer märkvärdigt än vanligt :)

<3 <3 <3 <3



Fick bli det här idag...

Ny blommig topp från HM
Svart tröja från Gina Tricot
Mörka jeans från Gina Tricot
Brunt skärp från Vero Moda

Det är en pigg och glad Pernilla som skriver annars idag, förutom att jag har värk i höger axlen. Fick det igår och min sötnos var snälll och masserade och smörjde mig igår men hade fortfarande lite ont i morse när jag vaknade. Men jag är glad ändå för solen skiner idag....såå härligt :) Om det nu ska vara vinter så går det bra så länge det är sådant här väder. Snön ligger fint på marken och solen skiner så det glittrar lite och så är det någon minus!!

 

Ska åka till stan om en stund när min sötnos har kommit hem. Ska till HM och byta en annan tröja som jag köpte där häromdagen. Var en enkel vanlig svart kortarmad tröja, behöver lite nya sådana nu när jag ska ha praktik och så. Men den var för stor så får in och byta den och så ska jag nog köpa någon till fast i annan färg.

Kanske blir en gemensam present till mig och sötnosen också eftersom imorgon är det ju Alla Hjärtans Dag. Är nog ingen som missat det. Nä men jag såg häromdagen på Åhlens röda fina röda hjärtan som man kan ha ljus i och dem hade passat bra i vårt kök så om det finns några kvar...får det bli en present till oss :) 

 

Annars så tänker vi inte fira dagen något mer speciellt. Vi ska bara umgås och ha det bra som vi brukar ha det. Baka kanelbullar ska vi göra för första gången, ingen av oss har gjort det själva någon gång innan förutom när man hjälpt sin mamma då...så imon ska här bakas för fulla muggar och så får vi hoppas det blir bra....hehe :)

På kvällen ska vi hem till Jessica och Marcus och äta middag och ha det trevligt och så lär det nog bli att vi tittar på Schlagern, för man är ju allt lite nyfiken på låtarna men annars är det inte så mycket att hurra för med den nya progamledaren!!

 

Hoppas ni får en underbar helg mina underbara läsare och hoppas ni har all tur med er fast det är sagt att det är en otursdag idag....

 

 



Kings Of Leon

Är ett bra band och det finns väldigt många bra låtar från deras album Only By The Night från 2008.
Jag har valt att en låt från deras album som heter Closer. Den får bli veckans låt för den är såå j-vla bra :)
Vad tyckte ni??


Dockorna :)

Här kommer nu lite bilder på dockorna som jag fick låna av Pauls Mamma.
Visst är dem fina??


Snö, snö, snö.

Nu har verkligen vintern kommit till oss här i Kristianstad. Vi har knappt haft någon vinter men nu kommer den och det ligger en hel del snö på marken redan men ändå fortsätter det att snöa och snöa. Känns som det aldrig tar slut.

Jag längtar ju efter våren nu men måste erkänna att när det är snö på det här sättet att det kommer ganska så mycket och det får ligga kvar då är det ok får då känns det mer som vinter än när det bara snöar lite och töar väck lika snabbt. Så detta får gärna ligga kvar någon dag och sen får det gärna försvinna så att den fina våren kan komma till oss :)


Idag har jag en vanlig hemmdag. Har mest slappat och kollat på tvn och suttit framför datorn. Men har även fotat lite vinterbilder som ni kan se!! 

Jag har även ringt till Vårdcentralen och fått en tid där för att kolla upp det med min huvudvärk och värken i nacken som jag har och går med nästan varje dag nu. Det går lite upp och ner det där men det är så fruktansvärt jobbigt att gå med det. Så nu vill jag att dem ska kolla på det ordentligt så man kan få reda på om det ligger nått bakom värken och vad man i så fall kan göra åt det. Fick en tid den 9 mars så det är ett tag till men förhoppningvis står man ut tills dess.

Ska även ringa min handledare inför praktiken på Äldreboendet, bestämma tider och så när jag ska vara där. Så hoppas jag får tag i henne.

Sen ikväll blir det en myskväll med sötnosen. Vi bestämde oss för att bara vara hemma och mysa och kanske kolla på någon film, ser verkligen framemot det :)



Fint fynd :)

Jag hade ju fått presenkort på HM när jag hade min Födelsedagsfest så idag när jag var istan så hittade jag en jätte söt topp :)
Såhär ser den ut!!

Men innan jag shoppade toppen och träffade Emmy så var ju jag på möte på Arbetsförmedligen, var sista gången idag. Det gick bara bra idag och våran lilla grupp hade väldigt skojsigt alltid på ett sätt så saknar man det lite och likadant handledarna. Vi hade ju fått till uppgift tills idag att skriva ett Säljbrev. Vi skulle läsa varandras och få respons och jag fick många fina kommentarer om mitt brev, var lite små saker som jag skulle tänka på och ändra. Så det kändes bra annars eftersom man aldrig gjort det innan.
Jag träffade sedan Emmy och vi gick och lunchade på Cafè Fenix där jag åt Veckans soppa som var Potatis och porjulökssoppa, den var jätte god. Efter vi hade ätit och traggat lite så gick vi en runda på stan där jag då blandannat hittade den söta toppen, köpte även en svart enkel T-shirt som jag kan ha sen på praktik och så men den var lite stor när jag kom hem och provade den, så den får bytas. Idag på HM fick man även rabattkupong på 20 % på valfri vara...tackar man inte nej till :) Efter lite tittaande och letande på stan efter lite saker som Emmy var ute efter så gick vi och fikade en runda på Darins innan det var dags för Emmy att cykla och jobba. Hade en trevlig dag, får snart göras om :)
Min sötnos kom sedan och hämtade mig istan när han hade slutat jobba och sen körde vi hem så han fick byta om och så sen så körde vi hem tills föräldrar där vi åt middag och hade det trevligt. Kerstin hade lagat Kålpudding och när jag var yngre så gillade jag inte det så värst mycket men det var faktiskt inte så dumt.

Nu till det bästa på hela dagen nästan....hehe :)
Jag fick ett GLATT besked från Äldreboendet som jag ville göra praktik på. Jag fick vara där och teamchefen undrade även när hon ringde om jag kanske möjligtvis var intresserad av sommarjobb där sen om allt går bra och så. Klart att jag är det :)


Dagens Händelser...

Gå på sista mötet på Arbetsförmedlingen idag. Såå skönt!!
Efter mötet blir det fika på stan med Emmy, ska bli mycket trevligt :)
Sen ikväll blir det en massa mys med den här sötnosen <3


Vart tog solen vägen?

Jaa det kan man verkligen undra?? Det var ju jätte fint väder iförmiddas solen sken och man blev på så glatt humör för vi är inte precis bortskämda med att se solen. Hade ju tänkt gå ut och gå en sväng nu på eftermiddagen men tror jag skippar det nu eftersom att det snörar eller så är det hagel  men i vilket fall så ser det inte så lockande ut att gå ut längre. Var kanske meningen eftersom att jag måste göra en tråkig läxa till sista mötet på Arbetsförmedlingen imorgon. Har ingen lust alls. Vi ska skriva ett säljbrev eller försöka i alla fall sen så ska vi redovisa det för varandra eller dem som ville skulle få göra det. 

Det ska verkligen bli skönt att det är sista mötet imorgon för dem är såå tråkiga och vad vi har gjort där vet jag egentligen inte. Det mesta vi har pratat om där visste man redan så det känns så onödigt. 


Ikväll efter sötnosen kommit hem och vi har ätit middag så ska vi köra hem och fika hos mina föräldrar en runda. Ska bli trevligt då det var ett tag sedan man var där....


Hade inte så mycket mer roligt att skriva idag men ska försöka ta foton på dockorna sen så kanske lägger upp ett inlägg senare ikväll eller imorgon på dem :)


Tråkigt Väder Eller Hur?? 



Familjen Andersson

Våran helg har vi spenderat en hel del med Pauls föräldrar. Det blev liksom bara så utan att vi riktigt hade bestämt det men det gjorde inte oss nått.


Ifredags: Då vaknade jag med väldigt tråkig huvudvärk så jag fick ställa in fikan med Emmy. Jag var bara hemma istället och tog det lugnt men framåt eftermiddagen så begav mig faktiskt ut och gick en runda för att få lite frisk luft. Efter det så kände jag mig lite piggare. 

På kvällen så körde jag och min sötnos til Hasse och Kerstin för vi hade blivit ditbjudna på middag. Vi fick köttfärslimpa, sås och potatis och sallad till det. Var väldigt gott :) En stund efter maten så blev jag och vi andra sugna på någon efterrätt så jag och Paul körde till Ica och köpte en glasstårta och lite godis. Det gottade vi oss på framför tvn när vi tittade på Let`s Dance. 

Sen i pausen av programmet gick vi upp för Paul skulle göra något på deras dator och då fick jag syn på en jätte fin docka som Kerstin hade i bäddsoffan. Var en docka med Scoutkläder på sig och hon var såå söt :) Kerstin sa att jag kunde få låna den och ha den här hemma. Vi började allt mer prata om dockor och så visade det sig att Kerstin hade några jätte fina porslinsdockor oxå och jag har alltid gillat dockor och tycker det är fint så jag fick låna dem oxå :) Jag ska fota dem sen så när vi se bilder på dem!!! Vi hade en super trevlig och rolig kväll!!


Några bilder som jag tog under min promenad:


Ilördags: Vaknade jag med lite smått ont i huvudet igen men det gick över under dagen. Jag och min sötnos vaknade ganska så tidigt igår så vi låg kvar i sängen och pratade och bara hade det bra...sen efter en stund så somnade vi och sov en stund till. Vi gick sedan upp och åt frukost och lite efter middagstis så kom Pauls kompis Johan på besök och fikade och traggade skit en sväng!!! När han hade kört hem så var jag och sötnosen lite rastlösa så vi ville hitta på nått så till slut blev det att vi bestämde för att laga mat till Hasse och Kerstin. Vi hade nämligen pratat på Fredagskvällen om Varm Smörgåstårta att dem aldrig hade ätit det så jag och sötnosen tänkte bjuda på det. Vi ringde och frågade dem om det var ok att vi kom till dem och lagade mat, det var inga problem alls. Jag och sötnosen körde och handlade och sen körde vi dit och lagade Varm Smörgåstårta och till det gjorde vi en sallad med Fetaost i. Mycket mumsigt och dem gillade det väldigt mycket som tur var...hehe :) 

Vi stannade kvar och kollade på Melodifestivalen där men det känns som man kunde skippat att se det. För....


Usch för programledaren. Hon var inte där för att visa vad hon har för kläder i hennes garderob utan för att leda ett program. Antar att det skulle vara roligt men jag hittade inte det roliga någonstans.

Usch för pausunderhållning. Säger bara ta tillbaka Björn Gustavsson igen eller nått...

Usch för låtarna, den allra sämsta var ju såklat Carolinas som många sagt. Vad var det för en låt egentligen??

Det ända som var bra med hela kvällen var Alcazars låt och Ninas.

Man funderar verkligen på om man ska se det nästa lördag eller inte men antar att jag lär väl göra det....


Söndag: Idag vaknade man att solen sken så jag och min sötnos bestämde oss för att efter vi hade vatt i tvättstugan och lagt i tvätten så skulle vi gå ut och gå en sväng.  Men när vi väl hade kommit en bit så möter vi Hasse och Kerstin som kommer körandes. De stannar och vi går och pratar med dem lite och så frågar dem om vi vill följa med till Bromölla en liten sväng för dem hade lite ärenden där. Vi följde med och gick våran promenad där iställer, det gick lika bra förutom att det började regna och snöa. Menmen!!

Nu är man hemma igen och om en stund så får man kanske börja på med maten och ikväll så ska vi se på One Three Hill och Gossip Girl som börjar igen.....såå missa inte det!!!


Det var våran helg i stora drag!! Vad har ni hittat på undrar ju jag nu???
 



Man blir glad :)

När man sätter sig framför datorn och man får se ett sådant här meddelane från sin älskade sötnos :)
Jag har världens bästa sambo så är det bara, Snart firar vi ett år tillsammans. Tiden och detta året har gått så fort men det har varit en av dem bästa i  mitt liv fast att det varit lite kämpigt med visa saker ibland. Jag är så glad att jag har träffat Paul, han är mitt liv :)
Jag Älskar Dig <3


Ni har väl inte missat

 

 

att om två dagar så drar Melodifestivalen 2009 igång. Första deltävlingen och det är dem här deltagarna som ska vara med och sjunga....

 

1. Nina Söderquist - Tick Tock

2. Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life

3. Shirley Clamp - Med Hjärtat Fyllt Av Ljus

4. Scotts - Jag Tror På Oss

5. Emilia - You're My World

6. Alcazar - Stay The Night

7. Caroline af Ugglas - Snälla Snälla

 

8. Marie Serneholt - Disconnect Me

 

Vilka håller ni på i den här deltävlingen??

 

Jag hoppas på att någon av Scotts, Shirley, Alzazar eller Marie tar sig vidare. Men sen beror det ju helt och hållet på om låtarna är bra oxå....

 

Så missa inte på Lördag 20.00 i Ettan :)

 



Se Det Snöar.....

 


Innan ikväll så upptäckte jag när jag tittade ut genom fönstret att det såg lite vitt ut på vägen. Var tvungen att kolla lite närmre och då ser jag att det snöar....därför det är vitt ute kanske??

Vill ju inte ha någon snö nu för jag vill bara ha sol och vår nu. Är trött på vintern. Eller så kanske man inte ska säga för vi har knappt haft nån vinter här...knappt vatt nån snö så på så sätt ska man inte klaga. Men kan säga så här då att jag vill att det kalla vädret ska vara slut så det kan komma lite värme och sol istället :)

Jag är flumig jag vet :) Men nu kan jag meddela att det slutat snöa och du Jessi  du kan nog gå ut imon....hehe!! Får man hoppas att det inte kommer mer under natten när man inte ser det!!


Det blir ju inte bättre heller när man sitter och kollar på Semestersvenskar. Man bara vill hoppa in i tvn för såå mycket saknar man Thailand, värmen, maten, människorma. solen, drinkarna m.m. Men som sagt nån gång mer i mitt liv så ska jag åka dit så är det bara....punkt slut.........



Thaisoppa :)

Det gjorde jag och min sötnos en kväll i förra veckan från en Receptbok som vi köpt från Ikea. Väldigt enkelt recept och såå gott blev det :) 

 

KYCKLING OCH KOKOSSOPA FÖR CIRKA 4 PERSONER

2 tsk currypasta

2 och en halv dl kycklingfond.

8 dl kokosmjölk

1 stå citrongräs

2-3 kycklingfileèr

1 bit färsk ingefära

1 röd chili

3 salladslökar

250 g nudlar

1 litet knippe Koriander

 

Vi gjorde nästan som i receptet men vi hade ingen Ingefära i och sen hade inte vi ett knippe med Koriander utan vi hade krydda som vi hällde i efter smak. Sen så utökade vi och hade tre strå med citrongräs och 2 chli för att få lite mer smak. Vi hade inte heller nudlar i soppan utan vi kokade ris som vi sedan har brevid.

Värm först currypastan i en kastrull, rör hela tiden. Tillsätt sedan fonden och kokosmjölken och låt koka långsamt en stund. Läg sedan i den skivade kycklingen som du har skärt i lagom stora bitar och lika så med citrongräset. Låt det koka i en 8 minuter tills kycklingen börjar bli klar. Lägg sedan ner chilin som du har finhackat och salladslöken och låt koka ytterligare några minuter. Tror våran soppa kokade ungefär i 15 minuter...man ser när kycklingen är klar.

Välidgt enkelt och som vi sa man kan ju ha i fler grönsaker om man vill, som minimajs, vattenkastanjer eller vad man nu vill ha och gillar!!

 

 

 

 

 Smaklig Spis!!!

 

 



Roliga Miner :)

Såhär knasiga och roliga miner får man när man ska ge gärnet när man sjunger Singstars :)
Man måste våga bjuda på sig själv, hehe :)


Kör en veckans låt!!

Veckans låt som jag och även min sötnos har lyssnat på flitigt dem senaste dagarna är den här låten med Adiam Dymott och låten heter I Miss You. Tycker den är riktigt bra är såå bra bra GO i den :)

Är en trött Pernilla som skriver annars idag. Jag sov inte så många timmar inatt, har ingen anning om varför men kunde bara inte somna. Man bli lite lätt irreterrad när man vet att man ska upp på morgonen. Jag skulle ju nämligen på tråkigt möte på Ams mellan 10-12 och jag måste ta bussen som går 08.40 för att om jag tar nästa buss efter den så kommer jag försent till 10. Lite störigt är det allt och det finns ju inte så mycket istan att göra så tidigt eftersom att typ inget är öppet. Menmen nu är det bara en gång till nästa tisdag sen är dem tråkiga mötena slut :)
Jag har nästan precis kollat på Days och jag har inte så mycket annat planerat i eftermiddag. Blir nog att jag slökollar lite på tvn och kanske kollat på nått avsnitt på Andra Avenyn på internet.....
Tyckte Ni Om Låten Nu Då???


Lyckad Fest :)

Min 25 års fest som jag/vi hade i lördags blev verkligen lyckad och nästan alla kunde komma som vi hade bjudit. Det var den allra första festen vi hade här oxå och allting blev så bra tyckte vi. Det verkade som att våra vänner hade väldigt trevligt tillsammans och att dem var nöjda med kvällen :) De verkade även gilla det vi bjöd på för det länsades ganska så snabbt, hehe :) Vi bjöd på Ostbricka med olika sorters kex, ostar och vindruvor och vi hade även grönsaker med dippa och även snacks för dem som ville ha det. 

 

Hade en mycket rolig kväll med mycket flams och trams och det blev en hel del Singstars och det var så roligt för både tjejerna och killarna bjöd verkligen på sig själva. Så det blev en hel del skrattanfall :)

Efter en rolig förfest så blev det utgång till Grand och nästan alla följde med ut och vi hade roligt ute oxå men lite för mycket folk för min smak!!

 

Här kommer nu bilder från kvällen så nu ska jag ej skriva mer utan ni får kolla på biiderna istället...

 

 

 

 

TACK ALLA UNDERBARA VÄNNER FÖR EN UNDERBART ROLIG FEST OCH FÖR DEM FINA PRESENTERNA :)

 

 

 





RSS 2.0