Nu är den min



Jag bloggade ju om den här Pyjamasen från HM för ett tag sedan och i veckan kunde jag ej låta bli att beställa den från nätet när den fanns i min storlek. Nu är den min och det ångrar jag inte. Den är super skön och att den är färgglad och fin, det gillas mycket och lär bli en ny favorit mysdress som man kommer springa runt i här hemma :)


90 tals tema

Ikväll är det 90tals tema i Idol, kul tycker jag :) Mycket roligare tema än förra veckan. Ska kul och intressant och se hur de kommer lyckas ikväll för visa av idolerna har valt lite otippade låtar. Som t.ex jag trodde aldrig man skulle få se och höra Jay sjunga en Backstreet Boys låt, men vem vet?! Han kanske gör den riktigt bra...längtar för att få se :)

 

1. Daniel Norberg
Låtval: Stone Me Into The Grove - Atomic Swing
Telefonnummer: 099- 414 01
Sms: skicka DANIEL till 72 400

2. Olle Hedberg
Låtval: Wonderwall - Oasis
Telefonnummer: 099- 414 02
Sms: skicka DANIEL till 72 400

3. Elin Blom
Låtval: Born To Make You Happy - Britney Spears
Telefonnummer: 099- 414 03
Sms: skicka ELIN till 72 400

4. Geir Rönning
Låtval: Alive - Pearl Jam
Telefonnummer: 099- 414 04
Sms: skicka GEIR till 72 400

5. Linnea Henriksson
Låtval: Nothing Compares To You - Sinead O'Connor
Telefonnummer: 099- 414 05
Sms: skicka LINNEA till 72 400

6. Andreas Weise
Låtval: Baby I Love Your Way - Big Mountain
Telefonnummer: 099- 414 06
Sms: skicka ANDREAS till 72 400

7. Jay Smith
Låtval: I Want It That Way - Backstreet Boys
Telefonnummer: 099- 414 07
Sms: skicka JAY till 72 400

8. Minnah Karlsson
Låtval: Everything I Do I Do It For You - Bryan Adams
Telefonnummer: 099- 414 08
Sms: skicka MINNAH till 72 400

Äntligen Fredag och den här jobbeveckan är över, så skönt att få vara lite ledig och få umgås med min älsklade älskling. Ikväll ska vi Fredagsmysa med lite gottis som vi precis varit och köpt på Godishuset och så ska vi såklart kolla på Idol!! Blir en lugn kväll för våran del och resten av helgen blir nog med ganska så lugn. Vi har lite planer att åka in till stan imorgon, gå och titta lite i affärer och sedan sätta oss på något cafè och mumsa på en god lunch/fika. Söndagens planer vet vi ej än, men blir nog en lugn dag. Nu ska jag gå och hjälpa Älsklingen med middagen, blir hemmagjorde biffar med sås, potatis, stekt lök och svamp till det. Ska bli mums :)



Lykke Li - Get Some

Lyke Li har kommit med två nya låtar och jag tycker dem väldigt bra. Har alltid gillat Lykke Li och hennes stil. Hon är väldigt musikalisk och hennes musik är väldigt nytänkande tycker jag :) Låtarna finns att lyssna på Spotify!!

En av hennes nya låtar är Get Some

Vad Tyckte Ni??



House of night



Just nu håller jag på att läsa House Of Night serien och jag har nästan precis börjat läsa den tredje boken i serien. Jag lånar dem av min mamma för det var hon som började läsa dem och rekomenderade dem för mig. Jag tycker dem är riktigt bra och spännande. Det handlar om en tjej som heter Zoey Redbird om hur hennes liv förändras när hon börjar på Nattens hus. Böckerna handlar om vampyrer, kärlek, intriger och död. En bra blandning tycker jag. De är inte alls som Twilight böckerna, det är helt olika historier och handlingar. Så om ni gillar böcker med den här blandningen är detta något för dig!!

Idag har jag jobbat mellan 12.30-16.30. Det var väldigt skönt med sovmorgon men samtidigt är det trist att sluta sent. På så sätt är det skönare att börja tidigare så man får komma hem tidigare, men samtidigt så är jag ingen mogonmännska så gillar ju sovmorgnarna med. Hehe för och nackdelar med det där!! Det gick bra idag med, kommer vara på en annan förskola på tisdagar och torsdgar och där var lite rörigare än där jag var igår, så det kändes lite konstigt men det gick bra ändå. Jag gjorde mitt bästa i alla fall och det kanske blir bättre när man varit där någon dag. Man får nog ge det lite tid.


Börjat jobba idag

 

Idag så började allvaret. Eller jag börjar inte min Fasta anställning fråns den 8 november, men började redan idag på ett vik som varar fram till jul. Det gick bara bra idag, var en väldigt trevlig förskola så jag kommer nog trivas bra där. Jag kommer även vara på en annan förskola som ligger precis bredvid den andra två dagar i veckan, ska vara där imoorgon blandannat. Ska bli intressant och se om dem är lika trevliga men det är dem säkert. Mitt schema är ganska så ok, slutar dock inte så tidigt någon dag utan tidigaste tiden jag slutar är klockan 15, annars är det 16.30. Menmen det ska nog gå bra det med :)  Nu kommer snart min sötnos hem så då är det dags att börja tänka på vad man ska laga till middag idag, har ingen susning faktiskt. Så får se vad det blir helt enkelt. Vi ska sedan bara ta det lugnt och mysa, kan behövas för man är lite trött nu efter första dagen.



Födelsedagsmiddag



Det har varit lite dåligt med uppdaterande här i helgen men har ärligt inte haft tid eller lust. Men nu tänkte jag dela med mig av vad vi hittat på ihelgen. Igår var vi på Födelsedagsmiddag hos våra vänner Christian och Ar. Vi firade Ar som hade fyllt år ifredags :) De bjöd på en god Älggryta med Potatis och Grönsaker, det smakade mycket bra. Till fikat blev det Kaffe/Te och Chokladtårta. Tårtan var super god, var en kladdkaksbotten och sen chokladmousse ovanpå. Jaa ni kan ju se på bilden hur mumsig den ser ut :) Vi hade en mycket trevlig och rolig dag tillsammans med Christain och Ar och deras släktingar!! Man känner alltid sig så välkommen när man är där. Framåt kvällen körde jag och sötnosen hem men på hemvägen stannade vi på Maxi för att handla lite mat och gottis till kvällen. När vi kom hem tog vi det bara lugnt och kollade på det nya programmet Så Mycket Bättre på kanal4. Vi gillade programmet, det var trevligt och underhållande så det kommer vi nog fortsätta se.

Idag har vi städat och donat här hemma och nu ska vi snart börja förbereda med maten, ska testa ett nytt recept med kyckling idag som jag hittat på nätet. Får hoppas det blir gott. Vi ska sedan bara ta det lugnt och mysa framför tvn till Gossip Girl och Ensam Mamma Söker. Sen får man försöka lägga sig i tid för imorgon börjar jag på ett vik som varar fram till jul på cirka 75%!!


Beatles Tema

Veckans tema är som sagt Beatles. Jag tycker det är ett litet trist tema men man vet aldrig om Idolerna överraskar och gör det bra. Förra veckan åkte ju Minnah ut men kommer tillbaka ikväll eftersom att Alice har beslutat att hoppa av Idol. Jag tycker det är väldigt tråkigt, tycker Alice var duktig. Men det är sånt osm händer.

1.
Geir Rönning
Låtval: Love me do
Telefonnummer: 099- 414 01
Sms: skicka GEIR till 72 400

2.
Jay Smith
Låtval: A hard day's night
Telefonnummer: 099- 414 02
Sms: skicka JAY till 72 400

3.
Elin Blom
Låtval: Can't buy me love
Telefonnummer: 099- 414 03
Sms: skicka ELIN till 72 400

4.
Olle Hedberg
Låtval: Helter skelter
Telefonnummer: 099- 414 04
Sms: skicka OLLE till 72 400

5.
Minnah Karlsson
Låtval: Twist and shout
Telefonnummer: 099- 414 05
Sms: skicka MINNAH till 72 400

6.
Linda Varg
Låtval: Ticket to ride
Telefonnummer: 099- 414 06
Sms: skicka LINDA till 72 400

7.
Andreas Weise
Låtval: All you need is love
Telefonnummer: 099- 414 07
Sms: skicka ANDREAS till 72 400

8.
Daniel Norberg
Låtval: The long and winding road
Telefonnummer: 099- 414 08
Sms: skicka DANIEL till 72 400

9.
Linnea Henriksson
Låtval: Help!
Telefonnummer: 099- 414 09
Sms: skicka LINNEA till 72 400

 

Idag har jag jobbat mellan 8-13 och sen var jag en liten runda på stan och fixade en Födelsedagspresent. Jag och Paul ska nämligen på en Födelsedagsmiddag imorgon. Men det är imorgon det, men ikväll ska vi umgås med goa vänner och kolla på Idol såklart :)



Beställt julgardiner




Igår beställde jag dem här Julgardinerna från Jotex, tänkte ha dem i matrummet. Dejag har haft innan har jag haft i två jular nu så kände att det var dags att byta. Kommer nog bli jätte fint med dem nya. Jag ska även försöka hitta lite nya tomtar och änglar som är vita/silvriga eller vita/guldiga.

Jaa inatt kom den första snön här nere i Kristianstad, inte så mycket men det låg på marken och försvann inte fråns innan i eftermiddags. Vill ju inte ha snö så här tidigt, får gärna vänta tills slutet av november eller något. Men det sägs ju att det ska bli en jätte kall och hård vinter, så skulle inte förvåna mig om den redan börjat. Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla på något avsnitt av Days och hoppas på att tiden går snabbt tills min sötnos kommer hem.


Tingeling



Idag har jag verkligen haft en lug hemmadag, har ej gjort så många handtag. Eller lite, om jag tänker efter. Jag har ju faktiskt skalat potatis och diskat idag. Men har mest tagit det lugnt och kollat på film. Jag kollade på Tingeling och älvornas hemlighet. Har sett reklam på den på tvn innan och jag tänkte att den måste jag se, så det har jag gjort i eftermiddag. Det var en väldigt söt och fin film och jag gillar disney filmer och lär nog alltid göra det. Bara för att man är 26 så tyder det inte på att man inte kan se på barnfilmer....eller hur?


Beatles Tema

Veckans tema är som sagt Beatles. Jag tycker det är ett litet trist tema men man vet aldrig om Idolerna överraskar och gör det bra. Förra veckan åkte ju Minnah ut men kommer tillbaka ikväll eftersom att Alice har beslutat att hoppa av Idol. Jag tycker det är väldigt tråkigt, tycker Alice var duktig. Men det är sånt osm händer.

1.
Geir Rönning
Låtval: Love me do
Telefonnummer: 099- 414 01
Sms: skicka GEIR till 72 400

2.
Jay Smith
Låtval: A hard day's night
Telefonnummer: 099- 414 02
Sms: skicka JAY till 72 400

3.
Elin Blom
Låtval: Can't buy me love
Telefonnummer: 099- 414 03
Sms: skicka ELIN till 72 400

4.
Olle Hedberg
Låtval: Helter skelter
Telefonnummer: 099- 414 04
Sms: skicka OLLE till 72 400

5.
Minnah Karlsson
Låtval: Twist and shout
Telefonnummer: 099- 414 05
Sms: skicka MINNAH till 72 400

6.
Linda Varg
Låtval: Ticket to ride
Telefonnummer: 099- 414 06
Sms: skicka LINDA till 72 400

7.
Andreas Weise
Låtval: All you need is love
Telefonnummer: 099- 414 07
Sms: skicka ANDREAS till 72 400

8.
Daniel Norberg
Låtval: The long and winding road
Telefonnummer: 099- 414 08
Sms: skicka DANIEL till 72 400

9.
Linnea Henriksson
Låtval: Help!
Telefonnummer: 099- 414 09
Sms: skicka LINNEA till 72 400

 

Idag har jag jobbat mellan 8-13 och sen var jag en liten runda på stan och fixade en Födelsedagspresent. Jag och Paul ska nämligen på en Födelsedagsmiddag imorgon. Men det är imorgon det, men ikväll ska vi umgås med goa vänner och kolla på Idol såklart :)



Flytta in i garderoben

Den här Stickade tröjan från HM hade gärna fått flytta in i min garderob. Den ser riktigt varm och skön ut :)


Jag gillade även den här Koftan från Lindex.


Idag har jag jobbat mellan 8-12 på en förskola och det gick bara bra. Har varit där en gång innan. När jag kom hem så åt jag lite lunch för att jag var väldigt hungrig, så nu är min mage mätt igen.
Det är inget vidare väder ute idag så tror jag ska bädda ner mig i soffan och kolla på en film nu i eftermiddag. Får ju fösöka få tiden att gå lite grann eftersom att min sötnos jobbar till 20 ikväll. Saknar honom redan men får bli gos och mys när han kommer hem ikväll. Dax att svara på era kommentarer och sen blir det film.


Tack Alla :)

Vill Tacka för alla snälla kommentarer jag fått idag :)
Det känns helt underbart och har fortfarande inte smält nyheten, alla i min omgivning blev otroligt glada för min skull. Om en stund ska jag och sötnosen fira med att mumsa på varisn Chilivipp, min favoritbakelse :)



Ni som gillar Olle Hedberg borde gå in på länken här nedanför. Han är ju såå sjukt duktig.
http://www.facebook.com/video/video.php?v=175559750701&subj=783330701



Wiee jag har fått en fast anställning :)



Imorse jag jag ett mycket trevligt telefonsamtal. Jag var ju på en Jobbintervju ifredags och idag ringer dem och säger att de kommer anställa mig. Wieee jag är sååå GLAD :) Från och med den 8 november kommer jag ha ett fast arbete och en fast månadslön, det känns så himla underbart. Ni kanske undrar vad jag ska jobba med. Jag har fått fast arbete som Barnskötare, har ingen fast arbetsplats utan kommer vara på olika förskolor och jobba. Det känns jätte roligt att man äntligen får jobba med det som man viljat i så många år :) Känns som allting börjar ordna sig nu.


En dag i skogen

Idag har vi varit i skogen och promenixat och grillat korv vid en sjö, tillsammans med Pauls föräldrar och Wille. Det var en väldigt mysig och trevlig dag med fint väder, kunde knappats bli bättre :)

Promenixar

Ser Ni Mig?

Wille Klättrar I Träd

Fina Bild Över Sjön



Min Älskling Sköter Grillen


Som sagt det var en mycket härlig dag och det var skönt att spendera dagen ute i naturen med trevliga människor runt omkring sig. Nu har jag och Älsklingen precis ätit middag och tanken är att bara ta det lugnt och mysa och titta på tv ikväll. Hoppas ni haft en bra dag och helg!!




Lite lyx på vardagen

När min sötnos jobbade länge i torsdagskväll så visste jag inte riktigt vad jag skulle laga eller äta till middag. Så jag lyxade till det lite och köpte Wokade nudlar med grönsaker och fläskkött och ett Kycklingspett som var marinerad i en jätte god marinad. Jag handlade det i scharken på Maxi och jag kan säga att det kommer jag göra om. Det var jätte gott och bra pris på det också, var inte för dyrt.



Nu kommer snart min sötnos hem, han har jobbat några timmar nu på morgonen/förmiddagen. Jag tror att han komemr vila någon timme när han kommer hem för han har jobbat en hel del i veckan så det är klart han ska få göra det. Bättre det så han är pigg och glad sen. Vi har inga större planer för dagen faktsiskt, får se lite sen vad vi känner för att hitta på. Vad vi än bestämmer oss för så kommer det nog bli en bra dag!!


Idolerna hyllar sina Idoler

Veckans tema i Idol är "Min Idol".

Såhär ser deras val ut:

Minnah:
Ambitions – Donkeyboy

Daniel: Glorious - Andreas Johnson

Alice: Breakaway – Kelly Clarkson

Andreas: Feel - Robbie Williams

Linnea: Heartbeats - The Knife

Linda: Iris – Goo Goo Dolls

Olle: Från Och Med Du – Oscar Linnros

Elin: I Don’t Believe You – Pink

Jay: Heart Shaped Box – Nirvana

Geir: Rosanna - Toto

Ska bli intressant att se, tycker visa har gjort intressanta och bra låtval och visa har gjort mindre bra och tråkiga låtval. Men det ska ändå bli intressant att se hur de framför låtarna.


Idag har jag varit på en Arbetsintervju, var som Barnskötare. En fast tjänts i bemaningspoolen. Får besked på måndag hur det gick. Efter intervjun körde jag hem till mamma och fikade och det är faktiskt så att jag är fortfarnade här. Jag och Mamma har varit på EKO i eftermiddag för hon skulle handla lite och så skjutsade jag henne så hon kunde hämta hem deras bil. Paul ska med komma hit efter att han har slutat jobba för vi ska äta middag här och kolla på Idol. Trevlig Fredag :)



Torsdagens Pernilla



Såhär ser jag ut idag. Linne från Gina Tricot, Stickad Tröja från Monki och Haremjenas från HM.

Idag så vaknade jag runt halv elva och när jag hade gått upp, kickade jag runt lite nätet innan det var dags för frukost. Jag duschade sedan och gjorde mig i ordning, sen körde jag iväg och handlade och hämtade ut min allergimedicin. Måste äta allergitabletter dagligen annars får jag röda utslag som kliar och det vill jag helst slippa så sen ett tag tillbaka får jag äta medicin varje dag...Just nu äter jag en Risifrutti och bara tar det lugnt, blir middag sen om någon timme. Jag får äta själv ikväll igen för min sönos jobbar till 20 ikväll, trist när han jobbar så länge men som tur är det ju inte varje dag i veckan. Sen samtidigt kan det vara ganska så skönt att få vara själv ibland och få lite egentid, det behöver man det också. Ni får ha en fortsatt bra dag!!


Dags att lägga sig


Med den här fina bilden som jag tog häromdagen så säger jag Godnatt.


Dem såg goda ut

För någon vecka sedan var jag och Paul på Willys och handlade. Då såg jag några kakor som såg mumsiga ut men jag fick då inte köpa dem. Paul tyckte vi hade köpt tillräckligt med godsaker, hihi.

Men igår körde jag till Willys för att jag tänkte köpa Billys pannkakor som dem för reklam för på tvn. Vissa har ju bloggat om dem och sagt att dem är sådär. Jag ville själv prova för att se hur dem smakade, ville helst ha med chokladsmak. Men när jag väl var på Willys fanns det inga Pannkakor med chokladsmak utan det fanns bara md päron och det ville jag inte ha. Så det blev inga pannkakor men jag gick förbi dem där kakorna igen och tänkte att nu ska jag faktiskt köpa dem och prova. När det var dags att se Halv åtta hos mig så tog jag fram kakorna och smakade, de smakade inte som jag förväntade mig. Nää fyy usch vad dem smakade konstigt. Inga kakor för mig helt enkelt.




Visst ser dem goda ut? Men fy vilken besvikelse. Så kakorna är inte värt att prova, får ICKE GODKÄNT.


Praktiskt badkar


Jag tycker edt verkar väldigt praktiskt och man slipper ha en massa saker stående framme på badkaret. Hade jag kunnat tänka mig, men hade viljat ha en lite snyggare design på det....

Vill säga tack till alla er som kommenterade i förra inlägget, det värmer :) Jag har haft en cykeltur med min cykel idag med i det fina vädret och så har jag lagt upp lite sommarbild på min facebbok. Annars har jag mest tagit det lugnt. Nu ska jag snart gå och duscha, fryser idag med så en varm dusch hjälper nog. Jag ska sedan fixa till lite middag och så ska jag tvätta, trist men måste göras. Min sötnos jobbar till 20 ikväll, saknar honom men när han kommer hem blir det massor med mys :)


En hel del frågor

Att veta att Jag var gravid förra året vid denna tiden gör väldigt ont. Speciellt eftersom att jag ej fick behålla det. Jag och Paul ville så gärna ha barn och när fick reda på att jag var gravid så byggdes det upp en hel del förväntningar och förhoppningar som sedan ganska så snabbt rivdes ner. När jag blev gravid andra gången byggdes allt det här upp igen och när det rivdes ner ytterligare en gång så kändes det som min värld rasade samman. Båda missfallen var väldigt jobbiga för mig eftersom att jag hade en del komplikationer efter båda, kändes liksom som om det aldrig skulle ta slut.

När jag läser eller hör andra som väntar barns så blir jag självklart glad för deras skull, men samtidigt känns det väldigt jobbigt och tungt. För vi, jag och Paul vill ju också.

En hel del frågor har jag fått. Frågorna har varit: Försöker ni igen? Är du gravid? Har ni gett upp? Med flera.
Det är klart att ni får fråga men det känns lite jobbigt ibland att bli påmind. Men jag försöker svara, ibland ganska så ytligt för att jag vill inte dela med mig riktigt. Men det är såhär att Jag har inte varit eller är gravid igen efter mina två missfall som vissa har trott. De tycker jag har haft lite mage, men att ha fått två missfall har satt sina spår och man har väl inte mått så bra alltid och tröstat sig lite med godsaker. Men det har jag ändrat på igen och försöker även gå ut och röra på mig mer. Så min lilla lilla mage jag har är ingen gravidmage.

Om vi försöker igen. Vi kan väl säga så här att vi har inte gett upp men det är inte heller något som vi stressar fram utan det får komma när det kommer. Det är inget vi kan styra över och det kommer säkert när vi minst anar det...

Jag kände att jag behövde skirva av mig lite om det här och ni som undrar har kanske även fått svar på era frågor. Brukar annars inte vara så här personlig i bloggen, men kände att jag behövde!!


En tur med cyklen


I Eftermiddags tog jag en Cykeltur med min Cykel i det fina höstvädret. Det var riktigt skönt att komma ut och få lite frisk luft, vet dock inte om det är så bra för förkylningen men kan ju inte bara sitta inne och glo...Hade funderingar på att gå ut och gå en sväng nu ikväll med men vi hoppade det för att jag är så frusen just nu så sitter här under min filt och försöker få upp värmen lite. Det blir en lugn kväll får våran del.


Gubben i lådan

Daniel Adams- Ray - Gubben I Lådan


Solen skiner denna Måndag, härligt. Jag tar det bara lugnt denna dag då jag fortfarande är förkyld, har en väldig hosta om nätterna så jag sover ej så värst bra. Väldigt envis förkylning, har snart haft den i en vecka. Menmen det får gå ändå. Jag ska nog ut och ta mig en promenad senare eller så väntar jag tills sötnosen kommer hem, roligare med sällskap ju.


Tindras kalas i bilder

Födelsebarnet Tindra Öppnar Paket.
Milo Öppnar Också Ett Paket, En Försenad Födelsedagspresent Från Lillebrossans Och Hans Tjej.



Dem Här Kläderna Fick Hon Av Oss + Hello Kitty Klämmor.



Tindra Fick Mycket Kläder Och Annat Smått Och Gott.

Tindra Blåser Ut Ljusen. Det Är Farmos Chokladtårta Önskad Av Tindra.

Fikar


Farfar, Tindra Och Jag Spelar Hennes Nya Spel.


Söndag idag och jag är fortfarande förkyld men det får gå. Jag och sötnosen har idag varit och handlat, städat, diskat, varit ute och promenerat och lagat mat. Vi har varit ganska så flitiga idag. Kvällen blir lugn med mys och tvtittande, ska blandannat titta på Gossip Girl som börjar ikväll igen och så blir det Ensam Mamma Söker....


Barnkalas



Klockan 14 idag ska vi på Barnkalas, ska fira min Brorsdotter Tindra som Fyller 5 År på Måndag :)




Första Fredagsfinalen



Ikväll är det Äntligen dags för första Fredagsfinalen i Idol, det har man sett framemot :)

Här är låtarna som Idolerna ska framföra ikväll:

1. Jay Smith - “White wedding” (Billy Idol)

2. Andreas Weise - “For once in my life” (Frank Sinatra)

3. Linda Varg - ”You oughta know” (Alanis Morissette)

4. Daniel Norberg - ”Who says” (John Mayer)

5. Elin Blom - “Hang with me” (Robyn)

6. Olle Hedberg - “Talking about a revolution” (Tracy Chapman)

7. Sassa Bodensjö - ”Dear Mr. president” (Pink)

8. Linnea Henriksson - ”Crazy” (Gnarls Barkley)

10. Geir Rönning - “Need you now” (Lady Antebellum)

11. Alice Hagenbrant - “If it makes you happy” (Sheryl Crow)

12. Minnah Karlsson - “Holding out for a hero” (Bonnie Tyler)


Idag har jag jobbat mellan 9-17 och nu är ag helt färdig. Det tar verkligen på krafterna att jobba när man är förkyld och lite febrig. Men det fick gå ändå. Jag har varit hemma en stund, har ätit Thaimat som jag tog med mig hem och nu ska jag bara slappa och kolla på tv. Sen blir det Fredagsmys när min sötnos kommer hem, han är och lagar våran bil. Hoppas det inte tar hela kvällen, saknar ju honom....



Fler bilder från festen ilördags

Här kommer fler Bilder från Födelsedagsfesten vi var på ilördags :)

Födelsedagsgrisen


Jag Och Älsklingen


Mina Goa Svärföräldrar


Emma Öppnar Sina Presenter




Jag Och Emma


Jag Och Tina


Min Snygging


En knasig Cliff


En Knasig Cliff Försöker Bita Mig i Örat


Jag Knasar Mig Framför Kameran


Jag och Tina Dansar Fågeldansen


Dags för Robinson igen

Ikväll börjar en ny omgång av Robinson och det är fortfarande Paolo Roberto som är programledare. I år är Robinson tillbaka i Filippinerna. Jag gillar Robinson, gillar intrigerna och tävlingarna och att se hur männiksorna som är med i programet klarar av det. Kommer ni att titta??

Idag är jag bara hemma och vilar och tar det lugnt. Min förkylning är lite värre än igår, förutom ond hals och snorig så har jag även blivit lite hes och febrig. Men hesheten märks mest på mornar och kvällar, är sjukt trött. Jag som inte vill vara sjuk nu, men tycker var varannan man pratar med är förkylda. Är ju sådana tider nu. Menmen bara att bita ihop för imorgon ska jag försöka jobba är det tänkt. Får vila mycket idag så ska det nog bra!!



Favoritlåten just nu



Det här är min och sötnosens Favoritlåt just nu och det är nog fler som har blivit förälskade i den här låten. Den är ju såå bra och såå fin och videon till låten är också helt fantastisk. Låten känns även SÅ vi, min sötnos sa att han hade hört den på radion och då tänkte han på mig. Såå sött :) Så nu känns det som det är en av våra låtar som representerar våran fina kärlek :)


Ont i halsen


Som ni kan se på bilden är jag Förkyld. Innan i veckan här jag inte märkt så mycket av det mer än att min näsa varit lite snuvug. Men imorse vaknade jag med en klump i halsen och har jätte ont när jag sväljer, känns nästan som man har ett rakblad i halsen eller något. Känns inte skönt alls. Jag som inte har tid eller vill vara sjuk nu...bläää!!
Det blir till att vila, vila idag och dricka massor med te med honung i så får man hoppas det blir bra snart igen.


My new shoes

Isöndags shopade jag nya Höst och Vinterskor, tycker om dem riktigt mycket och lär användas flitigt :)




Min sötnos köpte också sig ett par nya Höst och Vinterskor, de är så snygga på honom.



Idag har jag en lugn hemmadag. Jag tänkte bara ta det lugnt och göra det jag känner för, ska försöka bege mig ut på en proemand sen i eftermiddag så man får lite frisk luft och motion. Vädret är dock inte så lockande men ska försöka ta mig ut ändå. Ska ju jobba imorgon igen så ganska så skönt att bara ta det lugnt idag.


Kakfrossa

Ifredags hade jag och sötnosen Fredagsmys och då hade vi kakfrossa, vi mumsade på tre olika sorters kakor :)
Vi åt en Chilivipp, en Jitterbug och en Gräddbule, mycket mumsigt var det.

Idag har jag jobbat på en Förskola. Jag hade aldrig varit på den Förskolan innan men det gick bara bra idag. Trevlig personal och man kände sig välkommen, ska vara där på onsdag också och jobba. Det är skönt att man har fått lite att göra och att man får tjäna lite pengar igen, det är aldrig fel :) Nu kommer snart Paul hem och då ska vi laga lite middag, tror det blir Pasta och någon Pastasås till idag. Sen blir det nog en lugn kväll med tvtittande och mys!!


Festfina :)

Såhär Piff Var Jag På Emmas 20 Års Fest :)





Såhär Piff Var Min Sötnos På Emmas 20 Års Fest :)



Jag och sötnosen fick väldigt mycket beröm för våra Outfits, alla tyckte vi var så fina. Det var skoj att höra.Vi hade en mycket trevlig och rolig kväll :) Fler bilder kommer under veckan så håll utkick!!


Let`s Party



Ikväll så ska jag och Paul på Party :) Det är Pauls brorsdotter som fyller 20 år och ikväll ska hon firas med Fest. Det kommer bli en stor Fest med många gäster och ståhej. Hon har blandannat bestämt att det är klädkod för kvällen, tjejer ska ha klänning och killarna ska ha kavaj. Skoj skoj att man får tillfälle att klä upp sig lite extra :)
Vi ser verkligen framemot kvällen och vi ska snart så smått sätta igång och Piffa till oss och sen hoppas vi på en trevlig kväll med god mat och härliga människor...


Ny friss och ny tröja

Min nya frisyr är nästan densamma som innan, bara det att det är lite kortare för det var lite väl långt. Trivs super i kort hår och får väldigt många positiva kommentarer om att jag passar i det :) Tackar jag för!! Jag har även min nya oveersize t-shirt från JC på mig, köpte den häromdagen när jag var istan och fikade med Jessica. Den gillas mycket och är väldigt skön :)

 

Jag och sötnosen kom hem för en liten stund sedan. Vi körde till stan igen när sötnosen hade slutat jobba, han skulle ju nämligen också in och klippa sig. Vi gick även och letade presenter och till slut hittade vi några bra som nog kommer passa födelsedagsbarnet bra och vi hoppas hon kommer att gilla det :) Vi köpte även hem lite goda kakor från ett cafè så ikväll blir det kakfrossa framför kvällens Idolkval Final!!

 

Kolla gärna in i Marcus blogg för jag sitter med i hans Panel där här månaden och svarar på frågor, jätte roligt att man får vara med...



Dax Igen



Nu är det dax igen att åka och träffa min frisörska igen så hon kan få klippa lite i mitt hår. Det börjar bli lite väl långt nu för att kalla det en kort frisyr tycker jag. Men jag har inte riktigt bestämt hur mycket hon ska få klippa och hur frisyren ska se ut. Jag hade viljat färga det med i någon Piff höstfärg men det får bli ett senare projekt i så fall tror jag. Min sötnos ska också klippa sig i eftermiddag, så båda två kommer vara ny friserade och det är ju aldrig fel :) Det blir även att gå en liten runda på stan, ska hitta någon present eftersom att vi ska på fest lördag som vi ser framemot...Oj klockan går fort nu är det ju dax för mig att köra så ha det bra!!




RSS 2.0