Ljus igen :)

Iförmiddags besökte jag min Frisörska för att bli lite fin i håret :)
Jag hade sådan utväxt så att jag ville bli ljusare igen och det fixade hon med att lägga massor med ljusa slingor i håret. Blev väldiga skiftningar och liv i håret eftersom det mörka som jag hade kommer ju fortfarande fram lite. Jag är jätte nöjd med färgen och det känns bra att vara ljus igen!!
Det är inte så mycket förändring på frisyren som ni kan se för jag ska ju låta det växa ut en bit. Jag har tänkt mig en pagefrisyr med uppklippt nacke sen.....



Nu ska jag gå och förbereda middagen lite, vi ska ha Potatis, Sås och Persiljebiffar idag och det ska bli såå gott :)
Kvällen kommer bli en lugn hemmakväll med massor av mys med min underbara sambo ♥


90 dagar kvar till BF :)

Idag gick jag in i vecka 28 och det innebär att det är 90 dagar kvar tills Bepparna är beräknade att komma till oss ♥



Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska.
Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.
Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?


Väska från HM

Har beställt en väska från HM som både jag och Paul gillar, har sett den på stan och har tyckte hela tiden att den verkar lagom stor för en weekendbag och inte så farligt dyr heller. Så igår slog jag till och beställde den. Vi behöver en lite större väska som vi kan ha om någon av oss ska åka bort nån dag eller om vi båda ska åka någonstans. Vi har blandannat tänkt ha våra grejer i den när det väl är dags för att åka till BB!!


Idag har jag bara tagit det lugnt och mest vilat, har tråkigt nog haft värk i hela kroppen idag så har ej orkat göra så mycket. Men jag älskar att vara Gravid ändå fast alla mina krampor :)
Värken är lite bättre nu, är oftast värst om nätterna när man ligger ner och på förmiddagen sen brukar det släppa. Nu är det dags för mys med min sötnos framför Bigbrother reprisen....


Den 28 mars




Bjuder på en bra låt som jag fastnade för, någon vecka sen jag hörde den för första gången. Jag tycker den är riktigt bra, hade aldrig hört artisten innan men alltid kul när man hör ny musik som man sedan fastnar för :)

Snart är den här måndagen över, ska snart gå och lägga mig. Orkar oftast inte vara uppe så sent längre.
Imorse försov jag mig fast jag hade ställt klockan, det ringde och jag stängde av alarmet sen skulle jag bara blunda 2 sekunder men det blev en halvtimme istället. Jag hann göra vid mig och så men hann ej äta frukost så jag fick göra det när jag kom hem igen. Jag var nämligen på besök hos Barnmorskan i morse, allting var bara bra och jag ska få en tid till arbetsterateupeten som ska hjälpa med mig värken i händerna som jag fått. Har senaste veckan fått värk i händerna, mest i fingrarna och de domnar även. Speccielt om nätterna så nu ska jag få en tid dit så de kan kolla ut skenor till mig som jag kan ha på händerna som ska underlätta!!

Jag har sedan varit hemma och grejat en del inför bepparnas ankomst, är en hel del som ska fixas och donas ju. Sen nu ikväll har vi haft Pauls brorsdotter på besök. Hon ringde och frågade om vi var hemma och det var vi ju så hon kom och stannade en bra stund, var mycket trevligt och roligt :)


Ändrat klockan

Inatt var det dags för att ändra om klockan, skruva fram tiden en timme så nu är det Äntligen Sommartid och man märker redan skillnad. Att det är ljusare om kvällarna gör stor skillnad, man blir inte riktigt lika trött och man får mer energi på något sätt. Härligt, ser verkligen framemot sommaren :)



Jag och Sötnosen hade inga särskilda planer för helgen men vi har gjort en del ändå :) Igår var vi och hanlade och grejade lite och efter vi hade ätit middag igår kväll så fick ett ryck och körde hem och överraskade min Storebror och hans familj. Dem blev jätte glada för att vi kom och det blev en riktig trevlig kväll och det är aldrig fel att få mysa med sina brorsbarn :)

Idag körde vi hem till mina Föräldrar men där var vi bara en stund för att vi skulle sedan till min moster med familj på lite kalas. Det var mycket trevligt, var där större delen av eftermiddagen och när vi kom hem igen var det dags att laga middag. Vi testade göra en Pastasås som vi ej gjort innan, den blev mycket mumsig!! Nu ska vi snart titta på Big Brother och mumsa lite gottis och bara myspysa....



Fredagens Mamma

Såhär ser Mamma ut idag :)



Jag och min älskade sambo ska snart köra in till stan där vi hade tänkt ta en fika eller så blir det både nått matigare och fika. Vi får se vad vi känner för när vi väl är där. Alltid mysigt med fikadejt med min älskade ♥



Vecka 27

Magbild från vecka 17



Magbild från vecka 27, gick in i den veckan igår


Det är ganska stor skillnad på magen på 10 veckor, vore ju konstigt annars :) Det är kul att se hur magen växer vecka från vecka, vi tar nya magbilder varje onsdag eftersom det är då jag går in i en ny vecka!! De senaste 2-3 veckorna så har magen börjat växa allt mer och kommer fortsätta göra det för det är nu bepparna också växer som mest. Det blir allt tyngre och tyngre men det är Underbart härigt att vara gravid och jag är såå glad att det nu går vägen för oss och att jag får uppleva att ha en fin Gravidmage ♥

Jag tycker ni ska gå in på Slipsens blogg under eftermiddagen/kvällen för att jag kommer vara med i en intervju där och om ni är nyfikna på vad den handlar om, så ska ni såklart gå in och läsa :)


Idol 2011

Nu drar snart en ny Idolauditionturne igång, närmre bestäm den 3 april. Då börjar dem i Linköping och sen fortsätter turnen i Göteborg, Lund, Falun och Stockholm.



Det är ju en del förändringar i årets Idol som att det kommer vara en ny programledare som man knappt vet vem han är. Programledaren är Pär Lernström och han kommer få hjälp av Cecilia Fors under turnen. Det ska det vara två nya jurymedlemmar också, nu kommer det sitta fyra i juryn istället för tre. Jurymedlemarna är Alexander Bard och Pelle Lindell. Det kommer inte vara samma sak att se Idol utan Jhide och om man kommer följa det år så lär det ta tid innan man vänjer sig vid alla nya förändringar.


Härliga sol :)



Härliga underbara sol som skiner idag :) Det är riktigt vårväder här i Kristianstad idag med närmre + 16 grader i solen. Det blåse lite grann men blåser varma vindar som man fryser ej. Jag var ute och gick en runda innan och sen så satte jag mig på våran baksida på uteplatsen och njöt av solen en stund. Det var såå skönt och man blir ju så mycket gladare och piggare av sådant här väder :) Det verkar som att solen ska vara framme mer eller mindre hela veckan, det gillas mycket!!!


Var bara tvungen =)

Jag var bara tvungen att beställa dessa till Bepparna när jag såg dem på HM:S hemsida i slutet av förra veckan =) De ska komma någon gång denna veckan stod på levereansen. De kommer vara så söta i dem till sommaren ♥





Imorse var jag på Läkarbesök för att få min sjukskrivning förlängd. Det var inga problem, kommer vara sjukskriven till den 28 april för sen så får jag Graviditetspenning. Läkaren kollade även så att livmodertappen/halsen var sluten med vaginalt ultraljud. Det såg bara bra ut så än så länge är det ingen risk att våra beppar ska komma ut för tidigt, de har väl det mysigt och trivs bra i magen =) Skönt det!!

Jag köpte frallor med mig hem som jag mumsade i mig till frukost med ett glas Pucko. Jag gick sedan och la mig igen för att jag var så trött, sov i närmre tre timmar och vaknade först när sötnosen ringde vid lunch tid. Nu ska jag titta på ett avsnitt av One tree hill så ni får ha en fortsat bra vårdagsjämning =)


Sunny Sunday

Tänkte börja med att berätta att vi hade en toppen kväll hos våra vänner igår. Det var såå gott med varmrökt lax, kokt potatis och kall sås till det. Kändes som riktig sommarmat :) Sen blev det Pannacotta med vit choklad till efterrätt som vi satt och mumsade framför Körslaget som började igen igår.


(Fina tulpaner som jag fick av min sötnos innan i veckan)




Idag här solen tittat fram här i Skåneland så idag var man bara tvungen att bege sig ut en sväng. Jag och min älskling tog en cykel/promenad tur. Jag cyklade mest och älsklingen gick, det går bättre för mig att cykla än att gå. Blir inte riktigt lika trött och får inte lika ont i ryggen och benen. Men det tog sin lilla tid ändå. Men det var väldigt skönt att komma ut i det fina vädret :) Det verkar som det ska vara sol i veckan också och ännu flera plusgrader, det gillas :)


Jag och älsklingen har även tittat på film i eftermiddag och så har vi ätit söndagsstek, det var mycket gott. Min älskling är riktigt duktig på att tillaga det!! Nu slappar vi mest, vill att klockan ska bli åtta så man kan kolla på Solsidan och så ska vi faktiskt mumsa på Pannacotta igen, hehe :)



Pear dream



Igår provade jag den nya Daim glassen. Pear Dream. Jag är ju lite av en glassälskar och måste bara prova nya saker :) Om ni ej har provat den så tycker jag ni ska göra det för god var den. Men jag önskar att den hade smakat lite mer päron än vad den gjorde, annars smakar den precis som den vanliga daimstruten.
Så av mig får den 4 glassar av 5!!

Jag och min älskade sötnos hade inga planer för denna dagen. Men imorse smsade Christian oss och frågade om vi hade några planer för kvällen. Det hade vi ej så de undrade om vi ville komma till dem och äta middag, de skulle laga varm rökt lax med potatis och kall sås. Det kan man ju bara inte motstå, ska bli såå gott och det ska bli trevligt att spendera kvällen med dem :)


Så ska det låta börjar igen

 

Ikväll klockan 20.00 är det dags för en ny säsong av Så ska det låta, nu med två tjejer bakom pianona.


Ikvällens program så tävlar Alcazar mot Style i pop-disco kamp, kan bli spänannde att se :) Vi kommer dock inte titta på det just ikväll för vi kollar på Vampire Diareis vid den tiden. Men det är tur att SVTplay finns så man kan kolla på det där sen i efterhand....Någon som ska kolla på det??




Bepparnas färgglada rum <3

Här får ni se några bilder på Bepparnas rum ♥
Vi är väldigt nöjda med resultatet, vi ville ha mycket färg och det fick vi :) Vi har köpt väggwallies också men kommer nog inte sätta upp dem ännu eftersom att de kommer ej vistas där inne första tiden och vi kommer få möblera om lite när dem blir större för att det ska bli mer utrymme där inne. Men är väldigt nöjda med inredningssakerna som sagt....







Längtar massor efter våra små underverk, klappar på magen varje dag och pratar med dem. Det är så härligt när man får respons tillbaka. Mamma och Pappa Älskar Er Massor ♥


Fika med Eleonore :)

Personen som jag fikade med igår var Eleonore som driver bloggen "Fika med Eleonore".

Det var jätte roligt att få träffa henne, en väldigt glad och härlig tjej och vi hade en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans :)

(Bild lånad från Eleonore)


Jag tog med henne till ett Fika/lunchställe i Kristianstad som heter Teapot där man sätter sig där det är ledigt och så får man menyer att kolla i och välja mellan scones, mackor, kakor och teer. Man får välja mellan 50 oilka sorters så det tar ju lie tid att välja. Sedan kommer den trevliga personalen och tar sin beställning vid bordet.  Det är väldigt mysigt där men lite äldre stil och den ena tekoppen ser inte ut som den andra vid borden där man sitter. Så om mni har vägarna förbi Kristianstad borde ni passa på att ta en fika eller en lunch där, det är det värt. Eleonore uppskattade det väldigt mycket som man kan läsa i hennes blogg, kul att man prickade så rätt :)

Vi gick även en runda runt i staden innan det var dags för oss att gå åt skilda håll. Som sagt en mycket trevlig eftermiddag och vi lär ses igen :)


Bloggfika :)



Idag ska jag träffa en Tjej som jag lärt känna via bloggen. Hon ska komma hit till Kristianstad och vi ska gå och ta oss en bloggfika :) Vem den här tjejen är får ni reda på först senare. Det ska bli väldigt roligt att få träffa henne så det kommer nog bli en trevlig eftermiddag med massor med bloggsnack och andra saker som faller oss in :)


Babypaket

Igår hämtade vi ut det här paketet från Apoteksgruppen och det kostade oss ingenting.


I paketet fanns det här...Två tidningar, tuggummi, barnvårdsprodukter och en liten nappflaska.


Det var tur det ej kostade något för jag hade ej betalat för det här. Det ända som jag tyckte var bra i paketet är barnvårdsprodukterna och nappflaskan. Visst är tuggummi bra och tidningar bra, men tidningarna är från oktober och från november 2010. De är inte nya, man vill ju dagsfärska tidningar. Menmen ett gratispaket är ett gratispaket :)
Vi ska hämta ut ett till sen från Babyproffsen där man får lite mer saker, blandannat en blöjhink och blöjor och lite andra saker som man kommer att behöva....


Du är mitt allt <3

I förra veckan var jag ju istan och då var jag blandannat inne i en inredningsbutik Village, där säljer dem blandannat te i påse. Jag såg ett te som heter "Du är mitt allt". Jag var bara tvungen att köpa det till min älskade sambo och det uppskattades :)

Teet har smakerna blåklint, malva, rabarber, hibiskus och aromer i sig och det smakar riktigt gott!!



Då var det ny vecka igen. Jag började den här veckan med ett besök hos min Barnmorska. Jag går nu hos henne varannan vecka eftersom att jag väntar tvillingar, då blir det tätare kontroller. Min barnmorska hade en barnmorskestuderande med sig och hon gjorde det mesta på mig idag, det gick bara bra. Idag mätte de magen och kände även hur bepparna låg och så lyssnade vi på deras hjärtljud och det lätt så fint ♥

Om en stund ska jag köra och hämta min älskade sambo och sen ska vi köra och hämta ut ett gratis gravidpaket som man får från Apoteksgruppen, aldrig fel med lite gratis produkter som man behöver :)



Söndag och våfflor :)

Vi hade en jätte trevlig dag igår med kalas och sen vänner på besök på kvällen och rätt låt vann Melodifestivalen tycker jag :)

Idag har vi haft mina föräldrar på besök, vi bjöd på Våfflor och det var såå gott och det var väldigt trevligt att ha dem här. De tyckte de hade blivit så fint i Bepparnas rum och det tyckte även våra vänner som var här igår. Kul att höra :) Ska försöka lägga upp lite bilder sen någon dag så ni får se.



Vi har även hunnit med ett besök hos Pauls föräldrar idag, hade ej träffat dem på ett tag så vi körde dit och sa hej. Sen så blev det att vi stannade på middag och det var ju ej så dumt att få det. Så vi kom hem för en stund sedan bara. Nu ska vi bara ta det lugt resten av kvällen och mysa och vänta på att Solsidan och Bigbrother....


Kalasdags...

Jag och älsklingen startade denna dagen med en ägg och bacon frukost och lite andra mumsigheter åt vi också förstås :)





Nu ska vi snart göra oss redo för att köra på kalas. Det är Pauls storebror som fyllt år i veckan så vi ska snart köra dit och fika och fira honom, ska bli trevligt och det är ju aldrig fel med fika. Hehe :)


Kvällen kommer vi spendera med några vänner till oss, vi ska mumsa pizza och kolla på finalen av Melodifestivalen tillsammans. Kommer ju bli en toppenlördag det här!!



Najs låt :)

Jag bjuder på en låt idag med gruppen Artmade som faktiskt kommer här från Kristianstad. Jag tycker denna låten är sjukt bra och har även sett dem live förståss :)

 

Fredagen är här igen och solen tittar fram i mellan åt mellan molnen. Det skulle varit skönare ut om det inte blåste som det gjorde men man kan ju ej få allt.


Ikväll ska jag och Älsklingen ha en hemmakväll och bara Fredagsmysa :) Vi har sen hela helgen uppbokad mer eller mindre så då kan det vara skönt att bara vara hemma en kväll och ta det lugnt och bara ta hand om varandra.

 



Randig outfit

Jag har ju glömt visa er hur jag och magen såg ut när vi skulle ut och äta förra lördagen, så tänkte att jag gör det nu :)

Tunika - Cobus, Vitt Linne - Gina Tricot, Leggins Gina Tricot, Skärp - Gina Tricot, Armband - HM.


Idag är det väldigt tråkigt väder här, det bara regnar och blåser. Man kan tro att hösten är på väg istället för våren. Det var ju så fint i början av veckan, kunde det ej hållt i sig? Får hoppas att våren snart är här i alla fall för snart får jag och magen inte plats i vinterjackan länge, känns lite onödigt att köpa en ny!! Sen blir man så mycket piggare och gladare när solen tittar fram, så vår kom till oss snart :)

Idag har jag mest slappat men har även vikt tvätt och haft svärfar på besök en liten stund. Nu ska jag snart fixa nått att äta, vet inte riktigt vad. Det är inte roligt att fixa till sig själv heller, sötnosen jobbar nämligen över ikväll. Jag får se vad jag hittar för gott i gömmorna helt enkelt, orkar dock inte göra nått för krångligt...

Ha en fortsatt bra dag!!


En trevlig tur på stan

I eftemiddags så mötte jag upp Jessica. Vi gick och fikade och satt och pratade om allt möjligt och vi hade det väldigt trevligt. Jessica fick jag även en födelsedagspresent för hon har ju fyllt år. Hon gillade det mycket, så det var ju tur det =) Det blev även lite shopping för oss båda!!



Jag gick ju in i vecka 25 idag, tiden den går och magen den växer hela tiden och det är såå härligt att känna och se hur bepparna rör sig där inne ♥


3 års middagen :)

Här kommer bilder på vad jag och Älsklingen åt när vi var ute och åt middag i lördags. Det var jätte gott och vi var nöjda med allt. Vi kommer gå dit fler gånger :)

Min Förrätt: Vitlöksbröd med heta spanska räkor.


Älsklingens förätt: 5 snacks i korg med tre olika sorters såser.


Min huvudrätt: Ryggbiff med BBQsås, Chilibearnisesås och Tzatziki och massa andra godsaker som ni kan se :)


Älsklingens huvudrätt: Kalventrecote med samma såser och tillbehör som jag.


Efterrätt: Pannacotta med bär.



Idag fick jag besked om att jag är berättigad graviditetspenning från och med slutet av april, såå skönt :)
Nu är jag och min lillebror hemma på landet hos mamma. När pappa kommer hem ska vi äta middag och sen ska vi fika på Semlor som jag köpte med mig, ska bli mumsigt!!



Lönesamtal



Idag har jag varit på mtt allra fösta Lönesamtal. Vi hade fått några frågor och så som vi skulle svara på så jag hade skrivit ner en del vad jag hade för tankar och åsikter så at jag var förberedd. Jag var ändå lite nervös innan men det gick bara bra, min chef är väldigt lätt att prata med och hon förstod ju att jag ej hunnit visa så mycket vad jag kan och vill eftersom att jag ej hunnit jobba så mycket ännu. Men hon hörde ju av mina svar att jag vill och kan så det kändes bra :) När jag kommer tillbaka då ska jag visa vad jag går för!!


Idag är det ju min och Älsklingens 3 års men det firade vi ju en hel del ilördags med att gå ut och äta och så :) Men vi ska såklart ha det lite mysigt ikväll med lite god fika och mys ♥ Bilder från vårat firanade kommer så småningom så håll ut....


Ut och äta god mat :)

Idag ska jag och min älskade sambo ut och äta middag tillsammans på Steakhouse i Kristianstad. Vi ska nämligen fira våran 3 ÅRS DAG ♥ Våran dag är först på måndag egentligen men inte så skoj att fira då eftersom att min älskade jobbar länge. Visst lite mys kommer vi ju så klart ha på måndag också men det är ikväll vi kommer fira det mest :) Det ska bli mysigt att gå ut och äta god mat, jag längtar :)



Jag älskar dig Paul, du är mitt allt och jag ser framemot många många fler år tillsammans med dig och våra beppar som är på väg. Jag är så otroligt glad att du ska bli pappa till våra barn. Du är allt man kan önska sig ♥


FRiDAY

 

Då var det Fredag igen och helgen är här :) Jag går ju hemma varje dag men det är ändå skönt när helgen är här för det innebär ju att min älskade sambo är ledig :) Han jobbar så mycket i veckorna nu så man ser ej honom så mycket, så helgerna är värdefulla.


Idag ska vi köra och hälsa på min Storebror och hans sambo och även min lillebror kommer följa med oss så det kommer bli mycket trevligt :) Kommer ju även träffa mina brorsbarn, dock inte alla för två av dem är hos sin mamma. Vi ska äta middag ihop, blir tacos tror jag och sen ska vi bara umgås och ha det roligt, blir en bra start på helgen :)


Vi har planer resten av helgen också men mer om den senare....ha en toppen helg!!



Onsdagstripp till Ikea

Igår fick jag ett ryck av att vilja åka till Ikea så jag ringade och frågade Paul om han var sugen på det efter att han hade jobbat. Det var han så när han hade kommit hem så körde vi till Ikea. Det var lugnt och skönt att gå där på kvällen och strosa när det inte var så mycket folk och det vi ville ha fick vi med oss hem. Blev grejer till Bepparna förstås :)

Vi handlade den här som ska vara i Bepparnas rum, tänkte ha leksaker och böcker och sådant i den.



Vi köpte även denna som kan vara till leksaksförvaring.


Vi ska börja så smått inreda och så på rummet på lördag med att skruva ihop deras sängar och hyllan, ska bli så skoj att fixa och dona :)


Vecka 24 <3

Igår gick jag in i vecka 24, veckorna dem går. Visa dagar tycker man det går jätte fort och andra dagar går det super sakta. Men jag försöker njuta såå mycket det bara går, för det är ju ganska så unikt ändå att vi fått äran att vänta tvillingar ♥

Magbilder från igårkväll, börjar bli ganska så rund nu :)




Är uppe med tuppen idag, har inte så mycket att välja på när man ej kan sova och har värk i benen. Jag var jätte trött när jag gick och la mig igår men har inte lyckats komma till någon vidare ro till att sova inatt, vet ej riktigt varför. Sen nu framåt morgonen började värken komma i benen så det var lönlöst att ligga kvar och försöka sova. Jag får vara uppe en liten stund och sen försöka lägga mig igen och sova en stund, tur man bara ska vara hemma idag och ta det lugnt....Får hoppas resten av dagen blir bättre!!


Mycket ljusare :)




Här kan ni se skillnanden på rummet, kanske inte dem bästa bilderna men man ser ju att det ser mycket ljusare och fräcshare ut i Bepparnas rum :) Jaa vi har som sagt målat vitt där inne för att sedan piffa upp med en hel del färger på inredningssakerna. Jag tror det kommer bli jätte bra när det är färdigt. Det kommer dock se lite tomt ut i början eftesom att vi kommer ha sängen/sängarna inne hos oss i sovrummet den första tiden. Sen har vi inte riktigt bestämt vad vi ska ha för hylla eller förvariingsmöbel där inne som man kan ha leksaker och lite annat på/i. Ni kommer ju få se bilder under tidens gång, jag lovar :)




RSS 2.0