Gott nytt år alla läsare



Hoppas ni får en trevlig Nyårsafton och en bra avslutning på detta året :)

Vi ska fira Nyår med ett gäng vänner och även några barn kommer att vara med, vi kommer säkert få en kanon rolig kväll tillsammans :)

Det kommer bli ett spännande år för mig och sambon som ska bli småbarnsföräldrar, det är en stor omställning och det kommer säkert bli en rolig men omtumlande resa. Men vi ser framemot det jätte mycket så 2011 är välkommmet :)

Ta det nu lugnt ikväll och ta hand om varandra!!


Legenden om ugglornas rike

JAG VILL BÖRJA MED ATT TACKA ALLA FÖR ALLA FINA GRATULATIONER VI FÅTT ANGÅENDE GRAVIDITTEN. BLIR SÅ GLAD :)



Jag tänkte tipsa er om den här filmen som jag och Älsklingen såg häromdagen. Vi hade hört av mina brödrar att den var väldigt bra så var ju bara tvunga att se vad det var för en film. Jag kan bara säga SE den om ni ej sett den för den var jätte, jätte bra och den var så fin :)


I juni blir vi fyra :) :)



I min mage växer och gror det två frön som planeras att blomma ut i mitten av juni :)

Jag gick idag in i vecka 16 och imorse var vi på ett Ultraljud för att kolla så att allt stod rätt till med dem små liven och det gjorde det, de låg där inne och sprattlade för fullt. Var väldigt kul och se och en stor lättnad :) Nu när vi vet att allt är bra så ville jag dela med mig av den stora nyheten.

Jag plussade på gravtest den 14 oktober och i mitten av november när jag var i vecka 9 så var vi på ett tidigt Ultraljud som vi hade bokat privat i Malmö. Både jag och Paul var jätte nervösa eftersom att det inte gått så bra innan. Men vi fick chockbeskedet att där var två små liv, vi blev väldigt paffa men otroligt glada och förväntansfulla :) Det känns väldigt stort och alla i våran omgivning tycker det är spännande och roligt att vi väntar Tvillingar :)



Faster till en liten flicka :)



Igårkväll klockan 22.16 blev jag Faster igen :) Min Storebror och hans sambo fick en liten dotter. Hon var verkligen snabb på att komma ut. Min bror smsade klockan 21.27 att de var på väg till förlossningen för att vattnet hade gått och cirka 45 minuter efter det så är hon född. Ett stort GRATTIS till er :) Vi ska antagligen hälsa på dem ikväll när det är besökstid på BB, är ju så nyfiken.


Julhelgen har bara varit bra annars, kommer inlägg om det sen när jag har tid. Har varit fullt upp varje dag med besök hit och dit :)


God Jul



Jag vill önska alla mina läsare en riktigt GOD JUL :)


Vi ska som sagt fira Julen hos min storebror och hans sambo, även mina föräldrar och min lillebror kommer vara där och även Emmas föräldrar och syster. Det kommer nog bli väldigt trevligt och mysigt :)
Är så nyfiken på mina julklappar, det är dem två påsarna som är mina. Hehe. Men ikväll får jag äntligen öppna dem. Det ska bli så skoj att se vad min Älskling har hittat på. Som sagt hoppas ni får en bra dag idag och ta hand om er.


Bilder från Idolkvällen

Här kommer nu lite bilder från Idolkvällen. Vi skulle ju kolla på Jay och Minnah men vi fick en överraskning när vi väl stod där på torget i kylan. Vi fick höra att även Sassa var där och skulle uppträda med en låt, väldigt roligt :)
Det var jätte skoj att få se och höra alla tre, jätte duktiga var dem fast det var närmre - 20 grader ute.

SASSA



MINNAH



JAY



Det är helt otroligt vad det snöar, värsta snöstormen här. Hade vi inte tillräckligt med snö? Det sägs att det ska vara sådant här väder imorgon också, på julafton och allt. Tanken är ju att vi ska fira Julen hos min Storebror och hans sambo och det är en bit att köra, vi hoppas verkligen att vi kommer iväg!!

Idag ska jag och sötnosen bara vara hemma och mysa och ta det lugnt. För sen har vi planer för resten av Julhelgen!!


Idolkväll i Kristianstad :)



Precis som förra året är det Idolkväll i Kristianstad med Idolvinnaren och den som kom tvåa. Det ska bli jätte skoj att få se och höra Jay och Minnah live :) De ska uppträda istan klockan 20, det lär vara kallt och mycket folk. Förra året när vi stod där var det massor med folk och -17 grader så det gäller att pälsa på sig. Men det är det värt :)

Idag har jag och sötnosen varit och hämtat min Julklapp på jobbet, jag fick en julblomma, julkort och en kalender för 2011. Sen har jag och sötnosen varit istan, han hade en julklapp kvar att köpa till mig. Jag gick och shoppade lite och sen träffades vi igen och tog en lunch/fika. Alltid lika trevligt och mysigt att gå med min sötnos på stan.
Nu ska vi ta det lugnt en stund innan vi ska bege oss till stan igen.


Tjuvstartat :)

Idag har vi tjuvstartat och firat lite Jul hemma på landet hos mina föräldrar. Vi samlades alla för att vi skulle ge mina brorsbarn deras julklappar eftersom att de inte kommer vara med på Julafton. Vi åt dock inte julmat utan en god Smörgåstårta som min mamma hade gjort :) Men vi julfikade i alla fall!!
Barnen blev jätte glada för sina julklappar, roligt när man ser att det uppskattas.

Här ser ni en bild på mig i min nya friss med ny hårfärg, inte så mycket skillnad på frissen men på färgen.



Barnen öppnar sina Julklappar




Efter vi hade varit hemma på landet så körde vi och hälsade på mina Svärföräldrar där åt vi pizza tillsammans och hade det trevligt, var ju ett tag sedan vi träffade dem. Vi ska nog dit och fika imorgon igen.
Men nu är jag och sötnosen hemma igen och vi ska snart kolla på Robinsonfinalen och så tittar vi även på Musikhjälpen då och då....Ha en fortsatt bra lördagskväll.


Nystylad :)



Nu på förmiddagen har jag varit och gjort ett besök hos min frisörska. Så nu är jag nyklipp och nyfärgad i håret och jag är super nöjd :) Jag är nu mörkhårig igen med lite ljust precis vid luggen sen frisyren är typ densamma, har sparat lite på längderna och så bara. Fick inte till någon bra bild så ni får se frisyren senare.

Nu ska jag bara vara hemma och ta det lugnt och lyssa och kolla på Musikhjälpen och även kvällen blir lugn för min sötnos ska iväg på julbord med hans jobb. Så jag ska bara vara hemma och mysa och kolla på Robinson och äta massa godis, hehe :)


Lite semester


(Bild lånad från google)

Igår jobbade full dag och eftersom jag jobbat mina timmar på två dagar så är jag nu ledig och nästa vecka har jag tagit semester så jag får nästan två veckors ledigt :) Jag jobbar ju bara 50% just nu så det är därför. Nu när man är ledig så önskar man att man låg på en strand i Thailand med min älskade sambo där vi solade och badade och åt god mat. Jag var ju i thailand januari 08 och jag saknar paradiset massor. Jag hoppas verkligen att jag och min älskade sambo för råd och möjligheten att åka dit någon gång, hade varit underbart :)
Under min ledighet så ska jag slappa, men även träffa familj och vänner och nästa vecka är ju även min sambo ledig så då blir det massa mys och vi kommer säkert hitta på lite roliga saker!! Måste säga att man är ledig så mycket nu så man kan följa och se Musikhjälpen, är lite besatt av det när det väl är. Hehe!!


13 december


Luciadagen idag och jag fick faktiskt se barnen på förskolan där jag jobba idag, de lussade för småbarnsavdelningen och dem var så duktiga :)
Jag skulle igentligen jobbat mellan 13-16 idag bara men det hade blivit fel med min tid så jag ett telefonsamtal imorse. Så jag fick en annan tid istället och jobbade mellan 9-14.30 istället. Det gick bra men vilka busiga barn och på eftermiddagen fick jag såå ont i huvudet och har fortfarande så jag bara slappar ikväll och lyssnar på Musikhjälpen :) Såå roligt att det börjat igen!! Saknar dock min favorit Christer. Nu ska jag ta och köra och hämta hem min älskade sambo som jobbat över idag. När vi väl kommer hem blir det lite mys och sen blir det nog tidigt i säng får våran del. I alla fall för min för imon ska man jobba mellan 8-16.30. Inte så skoj men det får gå. Jobbar ju inte så mycket mer sen denna veckan så då kan man ju stå ut med det :)


Stora Finalen :)

Ikväll är det dags för den STORA finalen i Idol och det står mellan Jay och Minnah. Jag giillar inte Minnah så värst mycket, hon kan vara bra men aldrig varit någon favorit. Men på ett sätt hade det varit bra om hon hade vunnit för då slipper Jay hela Idolkonceptet, om han inte vinner kan han mer göra sin egen grej. Jaa ni fattar nog vad jag menar. Men jag gillar Jay helt klart mycket bättre, han har alltid varit en favorit såå jag blir ju inte ledsen om han vinner. Det kanske blir bra ändå :)

Här kvällens låtar:


Finalisternas egna låtval

Jay Smith
Låtval: Higher - Creed


Minnah Karlsson
Låtval: What are you waiting for - Gwen Stefani


Tittarnas låtval

Jay Smith
Låtval: Like a prayer - Madonna


Minnah Karlsson
Låtval: Twist and shout - The Beatles


Vinnarlåten

Jay Smith
Låtval: Dreaming people


Minnah Karlsson
Låtval: Dreaming people

Jag och sötnosen kom hem för en stund sedan. Vi har varit istan en runda, min sötnos skulle klippa sig så medans han gjorde det så passade jag på att handla julklappar till honom :) Blev även lite annan shopping som nytt smink och en klänning till Nyår :) Vi åt också på stan, jag tog en mumsig kycklingsallad och det smakade väldigt bra.

Nu ska vi bara fredagsmysa resten av kvällen och vänta på Idolfinalen....sen får vi se vad resten av helgen har att erbjuda.....



Angels on the moon

Min lillebror tipsade om en bra låt nu ikväll som han hade hittat på Spotify, vi har ganska så lik musiksmak ibland och som han trodde så gillade jag den här låten :)

Thriving Ivory - Angels On the Moon

Ska nu sätta mig och lyssna igenom resten av deras album för att se om där kanske finns fler låtar som man gillar. Alltid skoj med nya musik!!



Toystory 3

Ihelgen tittade jag och sötnosen på den här filmen och jag måste säga att den var väldigt bra. Jag tycker den första är bäst av dessa filmerna men sen måste jag nog säga denna :) Se den om ni ej sett den och gillar sådana här lite roliga men lite smått barnsliga filmer....ett tips bara!!



Helgens bilder

Här kommer nu några bilder när vi blandannat var och åkte pulka med mina goa Brorsbarn vi var ju även och hälsade på våra vänner och deras söta son :)

Här åks det pulka, åkte själv några gånger men fastnade inte på bild.




Våra vänners söta son som är lite mer än 3 månader, härligt att få gosa lite bebis :)


Imorgon ska jag börja jobba igen, 50%. Man får hoppas att det går bra och att man känner att man orkar. Jag ska göra ett försök i alla fall så får vi se sen hur det går....


Spontan kväll :)



Ifredags var jag och fikade med Jessica på stan på eftermiddagen. Vi hade det mycket trevligt som vi brukar ha :) När jag kom hem så visste inte jag och sötnosen vad vi skulle äta, så vi tänkte att vi skulle beställa nått. Vi bestämde oss för Thaimat och kollade på listan vad vi skulle ha, sen kom jag på idèn att köra dit och äta istället. Innan vi körde och så messade jag Jessica, för att meddela henna en sak och då nämde jag att vi skulle ut och äta. Då svarar hon och frågar om dem fick följa med. Klart dem fick :) Så det blev att vi var ute och åt mumsig Thaimat tillsammans och mycket trevligt och roligt hade vi det. Vi körde sedan hem till dem där vi tittade på Idol, blev så ledsen att Olle fick lämna. Ringe ändå massor och röstade på honom, ändå fick han åka hem :( Tycker inte Minnah platsar i finalen och dessutom blev hon utröstad en gång. Menmen!!

Igår var vi iväg hela dagen, vi hälsade på min Storebror med familj. Vi var ute och åkte pulka med banen och sen var vi hemma hos dem och fikade lite grann. Jag och sötnosen körde sedan till våra vänner Christian och Ar och deras söta son Daniel :) Där åt vi middag tillsammans och så tittade vi lite på tv och bara umgicks. Bilder från gårdagen kommer upp en annan dag. Idag blir en lugn mysdag, jag och sötnosen ska snart kolla på film är det tänkt!!


Juryn har valt låtarna

Ikväll är det Semifinal i Idol och ikväll är det Juryn som valt låtarna till Idolerna. En låt är det tänkt att de ska glänsa i och den andra låten ska vara lite av en utmaning för dem. Tycker Juryn har valt ganska så bra och passande låtar till dem och jag hoppas verkligen att det är Olle och Jay som tar sig till den stora Finalen :)

Här Är Låtarna:

1. Olle Hedberg
Låt 1: Everybody's changing (Keane)
Låt 2: Born to run (Bruce Springsteen)


2. Minnah Karlsson
Låt 1: Total eclipse of the heart (Bonnie Tyler)
Låt 2: When love takes over (David Guetta)


3. Jay Smith
Låt 1: Enter Sandman (Metallica)
Låt 2: In the ghetto (Elvis)

 

Om en stund ska jag köra in till stan och där ska jag hämta Jessica på hennes jobb och sen ska vi luncha/fika på stan och det lär nog bli en runda i affäerna också kan jag misstänka. Ser framemot våran eftermiddag, alltid lika roligt att träffa Jessica :) Ikväl blir det en lugn myskväll tillsammans med min Älskade.



En jullåt

Det är ju den 1 december idag och ute snöar det för fullt och det är -5 grader här. Jag tänkte att idag bjuder jag på en jullåt som är en av mina favoriter bland alla bra jullåtar.

Peter Jöback - Hallelujah

Planerna för dagen är att bara ta det lugnt då jag har en jobbog och konstigt huvudvärk, har haft den sen igår eftermiddag. Lite trist med huvudvärk för man blir så seg. Jag ska snart kolla på ett avsnitt av gamla Beverly Hils och sen blir det något avsnitt av Days tror jag. Ni får ha en fortsatt bra Onsdag!!





RSS 2.0