Eddie och Rabih startar pojkband

Kommer ni ihåg Eddie och Rabih från Idol 2009?? Nu har dem snackat ihop sig och de kommer starta pojkbandet REbound tillsammans. Kan bli väldigt intressant :) Jag gillar Eddie så jag hoppas det kommer bli bra!!

Såhär står dem om det på TV4 Hemsida:

Rabih och Eddie fattade snabbt tycke för varandra i Idol, men det var först när de åkt ut som de började snacka om att göra något tillsammans.

- När vi åkte på Idols roadshow märkte vi att vi hade ungefär samma fans. Och vi upptäckte att vi kompletterar varandra väldigt bra, säger Rabih.

Skrek av lycka

Trots genomslaget i höstas var de aldrig säkra på att få skivkontrakt.
- Det är många som tror att det ska gå så lätt för en, men det är långt ifrån självklart. Vi var väldigt nervösa när vi presenterade vår idé för Daniel Breitholtz, berättar Rabih.

Sony gillade förslaget och den 14 april släpper REbound sin första singel, Huricane.
- När allt var klart gick vi hem och skrek, säger Eddie. Det är en dröm som blir verklighet.

REbound står för Rabih, Eddie och bandet mellan dem och musiken.
- Vi har alltid tänkt RE, RE, RE, det började vi skriva redan under Idols signeringsturné, förklarar Eddie.
- Sen var vi inne på REason, REal och REsound, men REbound klickade direkt, säger Rabih. Allt är ju bra utom REtard.

Vill till USA

Nu väntar sommarturné med spelningar på radiostationsjippon, stadsfestivaler och Sommarkrysset. Sen är planen att ta över världen.
- Får man drömma så vill jag ju till USA, säger Rabih. Och vi kan gå så långt, jag tycker inte ens jag är kaxig när jag säger så. Men måste vara stark där man kommer ifrån först, och de tror jag vi kommer bli nu.
- Låten är fantastisk, håller Eddie med.
- Den funkar både på klubben, radion och studentflaket. Det kommer bli en stor sommarhit!




Dagens vill ha....

Randig Oversize Tunika Från Lindex, 199 kronor

Ranig Topp Med Puffärmar Från Lindex, 199 kronor



Dessa två plagg hade mer än gärna fått flytta in i min Klädkammare. Jag är väldigt svag för randigt, tycker det är så snyggt :) Jag får väl köra in till stan någon dag och se om dem finns i affären.

Nu ska jag kolla på Andra Avenyn och äta frukost, lite sent kanske men tog en lite längre sovmorgon för jag sov inte så bra inatt av olika anledningar...Jag hade också tänkt börja städa här om lusten faller mig in idag!!



Fångarna på fortet är tillbaka

Här info från TV4 hemsida:
TV4:s mest klassiska program är tillbaka. Det är återigen dags för kändisarna att bege sig till Fort Boyard och leka Fångarna på fortet.
- Att få göra det här med Gunde det är nästan så att jag får nypa mig i armen, det känns så himla kul, säger Agneta Sjödin som kommer leda programmet med gamla parhästen Gunde Svan.

Snart blir det favorit i repris i rutan. Ultraklassiska Fångarna på fortet är tillbaka i TV4. Och det blir samma programledare som förr - Agneta Sjödin och Gunde Svan.
- Det känns jätte kul, verkligen roligt. Det blir en liten nostalgitripp tillbaka i tiden, säger Gunde Svan.
Agneta Sjödin har inte programlett på ett tag för att fokusera på sitt skrivande. När hon fick frågan om hon ville vara med tvekade hon inte.
- Jag sa ja direkt, jag ser så mycket fram emot det här, säger hon till tv4.se.
På TV4 kände programledningen att tiden var mogen för det klassiska programmet att återuppstå.
- Vi tror att det för många människor kommer att bli ett kärt återseende och sedan finns det ju en helt ny generation som kommer att få uppleva programmet för första gången, säger Maria Mowbray, tf programchef på TV4.
När Fångarna på fortet sänds är inte riktigt klart. Fortsättning följer här på tv4.se.



Det är väldigt roligt att detta ska börja igen och roligt att det är Gunde och Agneta som ska vara programledare, blir precis som förr ju =) Förhoppninsvis kommer man tycka det är lika roligt nu som man gjorde då. Jag lär ju nog se det när det drar igång, sen får man se om man blir lika beroende eller inte.


Tråkmåndag

Idag har jag ont i huvudet och är allmänt slö så har ingen större lust till nånting idag. Jag har mest bara slappat och kollat på Days, hade några avsnitt nere och sen när jag skulle fixa några avsnitt till så funkar inte Days-sidan. Såå drygt.
Menmen har verkligen ingen inspriation till bloggen idag så det blir bara ett tråkigt inlägg från mig idag..hoppas det är ok det med!! Kan ju inte vara på toppp alltid!!

Bilden är från ilördags...


Ni får ha en fortsatt bra dag, själv ska jag fortsätta slappa och hoppas på att huvudvärken vill försvinna...


Hahahaha =)

Detta är såå himla kul, jag och sötnosen skrattade så tårarna rann när vi såg detta i Så ska det låta =) Vi missade det ifredags men fick höra talas om att det skulle vara roligt. Så idag tittade vi på det och det ångrar vi inte för Timo och Måns gjorde detta super bra =)

 


Igår var ju jag och sötnosen hos Jessica och Marcus och vi hade en mycket trevlig och rolig kväll. Vi åt pizza tillsammans, kollade på Körslaget och så spelade vi ett spel som heter Brainstorm. Var riktigt roligt faktiskt och vi vann varsin gång. Det blev mycket skratt och fjantande som vanligt när vi är i farten =)

 

Jag och sötnosen slappar mest annars denna söndag, vi kollade även på True Blood innan och nu sitter jag här och bloggar och sötnosen sitter och läser. Vi ska lite senare hem till hans föräldrar och äta Spagetti och köttfärsås, gjorde en beställning på det för deras köttfärsås är såå mumsig =)

 



Gamla Foton

Jag tänkte lägga upp lite foton på mig från 2005 och framåt. Man har förändrats en del och under åren har jag pendlat mycket mellan mörkt och ljust hår.

2005


2006



2007


2008


2009




Idag grejar min sötnos med våran hall, han har slipat där en sista gång så snart kan vi börja måla där. Det är ett tag sedan vi började med hallen men sen har det varit så mycket annat så man har ej haft tid!! Men ska försöka bli klara med den ihelgen. Det är väldigt tråkigt väder idag, det är grått och trist och regnar och blåser, så man är lite seg idag. Men blir nog piggare till kvällen då vi ska umgås med Jessica och Marcus :)


Tex mex soppa



Ingredigenser - 4 personer

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 röd paprika
3-400 gram köttfärs
1 msk olivolja
1 påse taco mix
5 dl passerade tomater
8 dl vatten
1 Köttbuljongtärning
3 msk majs
2 dl kokta bönor
Olivolja

Tillagning

1. Hacka lök och vitlök. Skär paprika i bitar.

2. Stek köttfärs i olivolja. Tillsätt lök och vitlök efter ett tag. Strö över tacomixpulver. Lägg över i en kastrull och tillsätt resten av ingredienserna utom majs och bönor. Låt koka i 15 minuter. Tillsätt majs och bönor och låt allt bli varmt.

Servera med en klick Gräddfil och Nachochips

Vi tyckte soppan var riktigt god och vi kommer att laga den fler gånger. Vi ändrade lite i receptet, vi tog en tacomix med hot för att får mer smak på det, vi tog inte så mycket vatten som det stod för det hade blivit väldigt vattningt i så fall och så skippade vi bönorna. Nästa gång ska vi nog testa att ha pasta i. Värt att provas i alla fall :)


Vårskor och randigt

Idag var det ju så fint och skönt väder så idag åkte mina Röda Addidas skor fram, dem som jag fick av sötnosen efter att ha klarat körkortet. Jag har längtat massor efter att få använda dem och nu äntligen kan man göra det, för nu är snön borta och vårkänslorna tar fart :) Sen så har jag på mig en ny randig T-shirt från Vero Moda, en bättre bild kommer kanske upp på den en annan gång!!




Jag hoppas ni haft en bra dag??


Cool lampa för alla musikälskare


Jag hade mer än gärna haft några sådana här lampor hängades hemma hos oss då både jag och Paul tycker om musik. Sen är dem ju väldigt coola också. Om man vill kan man ju skaffa ett mic-stativ så kan man ju ha den som en golvlampa om man vill, finns många möjligheter :)

Idag är det härligt vårväder här i skåne. Jag spenderar eftermiddagen hemma hos mamma, vi har mumsat på Nyponsoppa och glass. Länge sen jag åt det så det var riktigt gott :) Jag tror jag ska gå ut på en promenad sen och fota lite tror jag. Får ju passa på!!
Ikväll ska jag och sötnosen laga en ny rätt som vi har hittat på nätet, var en Texmex soppa och sen till efterrätt blir det såklart Våfflor, eftersom att det är ju Våffeldagen idag.


Whole Lotta Love

Mary J Blige - Whole Lotta Love

Jag hörde den för första gången idag på Spotify, hennes nya skiva kom upp så jag tänkte att den kunde jag ju lyssna på och se om det var nått bra. Jag fastnade för den här låten för jag tyckte det var bra fart i den :)

 


Nu ska jag snart gå och fixa mig i ordning, ska in till stan sen och uträtta lite ärenden.

 

 



Vinglaslyktor

Spanade runt lite på nätet och hittade dem här:



Jag tycker det var en rolig idè och framförallt billigt!! Dessutom blir det fint och man får en härlig mysfaktor :)
Kan ju vara roligt att göra om man ska ha kalas eller liknande. Det man behöver är vinglas, lite tjockare papper, klister och värmeljus med LED-belysning så det inte tar fyr i pappret.


Timo och The Ark till Tivolirock

I sommar är det ju dags för Kristianstadsdagarna igen i år kommer det vara mellan den 9-17 juli, det är en Festival som hålls under en vecka här i Kristianstad. Det är en ganska så trevlig tillställning och i år firar Festivalen 20 år.

Under Festivalen brukar de även ha Tivolirock, det kommer en massa olika artister och uppträder i stadens park som heter Tivoliparken. Man får betala inträde och så får man ett armband så man kan gå ut och in som man vill. Jag läste i Kristianstadsbladet att Timo och The Ark ska göra Comebck i staden, de har spelat här förut. Kul att de kommer tillbaka och jag vill gärna gå på Tivolirock i år känner jag. Brukar inte gå på det men vill gärna se Timo och se The Ark är ju inte heller fy skam, hehe :)

Andra band som ska uppträda är Jhonossi, Maskinen, Deportees m.fl.




Nu längtar man ju ännu mer till sommaren ju...att se och höra bra musik är aldrig fel :)


Sommarklänning från HM!!

Den här klänningen har jag beställt från HM för 69.50 Kr, beställde en svart och en korallfärgad. Billigt och bra :) De har lös passform och har fickor i sidorna, precis som jag gillar. Jag tror att de kommer vara hur sköna som helst att ha på sig en skön sommardag :)
Jag har köpt en liknande på Indiskan, fast utan fickor och så är den randig. Just nu matchar jag den med en långarmad tröja och leggins, hur snyggt som helst :)
Jag har även bestält till min sötnos, men han vet inte vad det är!! Jag hoppas han kommer tycka om det. Han går här hemma och är lite nyfiken...hehe!!



Idag har jag inga särskilda planer så det kommer bli en lugn dag. Jag kommer nog förbereda lite blogginlägg och så ska jag kolla på nått avsnitt av Days tror jag!!


Besök i eftermiddag

Om en stund ska vi få besök av våra vänner Christian och Ar, det var ett tag sedan vi träffade dem så det ska bli mycket trevligt :)

Jag och sötnosen har bakat i förmiddag så vi har något gott och fika på när dem kommer. Vi bakade Dumlekakor och Maränger, ska bli mycket mumsigt!!

Dumlekakor


Maränger



Ni får ha en fortsatt bra söndag :)


Körslaget 2010

Ikväll klockan 20.00 drar TV4 igång en ny omgång av Körslaget och programledare är som vanligt Gry Forsell!!

De som tävlar i år är:
* Bröderna Rongedal
* Kalle Moraeus
* Linda Sundblad
* Marie Picasso
* Mojje
* Niklas Strömstedt
* Ralf Gyllenhammar


Kommer ni att följa det i år?? Vi nog titta då och då om vi inte har något bättre för oss, men ikväll blir det nog någon film för våran del.

Idag har vi inte gjort särskilt mycket, haft en riktigt slapp dag. Vi åkte hem till svärföräldrarna imorse där vi åt frukost och sen så var vi där nästan hela eftermiddagen och bara umgicks och tog det lugnt. Nu ska jag och sötnosen snart äta middag, blir kåldolmar idag med potatis och brunsås :)




Tre ska bli två i Lets Dance

Det är tre par kvar i tävlingen men ikväll ska dem bli två. Jag hoppas verkligen Willy åker ikväll, men han lär säkert stå där i finalen och vinna alltihop. Då fattar inte jag vad det är för folk som röstat. Menmen det återstår och se hur det kommer gå...Ikväll har Dansparen fått två danser av juryn, en utmaning och en glänsardans.

1. Claudia Galli & Tobias Wallin
Dans: Tango (Utmaningen) och Jive (Glänsardansen)

2. Willy Björkman & Charlotte Sinclair
Dans: Jive (Utmaningen) och Tango (Glänsardansen)

3. Mattias Andréasson & Cecilia Ehrling
Dans: Cha-Cha-Cha (Utmaningen) Och Jive (Glänsardansen)




Nu ska jag snart in till stan och fika med Jessica, ska bli trevligt :)
Sen ikväll ska jag och Älsklingen spendera kvällen hos mina Föräldrar, blir nog en massa Fredagsmys!!


The Heart Is A Rebel

Moto Boy - The Heart Is A Rebel

Såå underbart fin låt är det tycker jag. Den finns med på Moto Boys senaste skiva Lost In The Call som han släppte nu 2010. Jag har lyssnat en del på skivan och jag gillar den :) Han har en underbart fin röst.

Jag började fastna för Moto Boy efter att han hade uppträtt i Melodifestivalen 2009 med låten Hero med Charlotte Peerelli. Han gjorde den riktigt, riktigt bra. Kolla klipp på Youtube om ni missat det!!

 



Det blev inget....

Iveckan så har jag gått bredvid som Personlig Assistent och från början kändes allt väldigt bra, trivdes bra med kunden som jag skulle ta hand om. Men desto längre det gick så kändes det inte rätt och det är ett tyngre jobb än vad jag trodde det skulle vara. Jag var ärlig och sa som det var till kunden, hade dåligt samvete när jag gjorde det men man kommer längst på att vara ärlig. Så jag tackade helt enkelt nej, för det kändes inte rätt. Man måste tänka på sig själv i första hand. Jag tycker det är väldigt tråkigt att det inte blev nått när det från början kändes väldigt bra men det kommer säkert upp fler chanser, så bara vänta och se...Det är så det ligger till i alla fall!!

Jag har varit duktig och skrivit upp mig som timvikarie på förskolor här runt omkring så förhoppningsvis blir det lite jobb ändå och sen har jag alltid förskolan där jag varit på en del innan, så det löser sig nog ändå!! Visst vill jag också ha ett fast jobb som alla andra och veta när man ska jobba och inte. Det vet man ju aldrig riktigt när man är timanställd, men det går bra så länge. Någon dag får jag nog med det jobbet jag letet efter och känner en trygghet av att veta när man ska jobba och inte....Jag känner att jag gjort rätt val så tänker inte älta detta mera nu!!


Skojiga ljus till födelsedagstårtan

Var inne och kollade runt på Prylfeber idag och då hittade jag dem här skojiga ljusen som man kan dekorera Födelsedagstårtan med. Jag tycker dem var väldigt skojiga och roligt att piffa upp en tårta med :)








Vilka ljus hade ni viljat ha på eran tårta?? Jag hade nog valt bomberna :)
Fler skojiga saker hittar ni på: www.perpetualkid.com


The Thanks I Get

Erik Hassle - The Thanks I Get


Jag har aldrig varit ett stort fan av Erik Hassle och jag klarar absolut inte se på honom när han sjunger, det är något hos honom som jag stör mig på. Men han är en duktig sångare och den här låten har fastnat i mitt huvud, enligt mig är detta hans bästa låt. Det är ganska så ofta jag kan ogilla en artis/låt men sen efter ett tag när jag lyssnat på det några gånger så ändrar jag ibland uppfattning...viss musik kräver mycket lyssning!!


Grillning med brorsbarnen

Ilördags var jag och Paul och hälsade min Storebror och hans sambo och mina brorsbarn + Elias.
Vi hade bestämt att grilla korv ute i det soliga vädret, det var skönt ute förutom att det blåste lite kallt. Vi hade en mycket trevlig och rolig eftermiddag tillsammans. Vi hade inte träffats på ett tag så alla tyckte det var lika trevligt och det blev många kramar från brorsbarnen, dem är så härliga :)












Bredvidgång hela veckan

Ursäkta för det usla bloggandet här men har inte haft tid eller ork dem senaste dagarna. Men ska försöka bättra mig och hinna med att uppdatera lite inlägg i veckan. Om helgen och lite annat smått och gott!!

Imorgon börjar jag min bredvid gång som Personlig Assistent, kommer att jobba mellan 7-14 hela veckan. Det är nämligen viktigt att man får in morgonrutinerna så att man kan  och klarar av dem sen när man ska vara själv. Är lite smått nervös men det ska nog bra, ska göra mitt bästa i alla fall :)





Nu blir det läggdags men vi hörs!!


The Twilight Saga: Eclipse

ÅHH såg precis att Trailern för den tredje filmen i Twilightsagan har släppts.

Den 30 juni är den dags för Eclipse och jag längtar väldigt, väldigt mycket och ännu mer nu efter att ha sett trailern :)

FLER ÄN JAG SOM LÄNGTAR ANTAR JAG??

 



Tuff klänning och leggins

Jag måste säga att jag gillar Lindex mer och mer. Nu har jag hittat en tuff klännig och leggins som jag gärna hade köpt. Lite nya sommarkläder skadar ju inte, hehe :)
Har ej sett kläderna i affären än men hoppas klänningen är lika fin i verkligheten så att inte färgerna är tråkiga. Ibland ser det liksom så färgglatt ut på bild och sen när man ser det på riktigt ser det blekt och urtvättat ut!! Jaja ni fattar nog vad jag menar. Menmen om den skulle se bra ut på riktigt också så skulle jag nog vilja ha den, tycker det är läckra färger i den och så är som sagt lite tuff och den är nog snygg när man är brun och fin :)




VAD TYCKTE NI??

Jag känner att bloggen kommer inte riktigt i första hand längre, men har inte riktigt ork att uppdatera så ofta nu när man jobbar hela dagarna. När man kommer hem har man lite annat som ska hinnas med än att bara sitta här, men försöker i alla fall uppdatera en gång på kvällen och sen får det vara tills nästa dag.

Idag jobbade jag mellan 8-15.30 och idag var jag mycket piggare och det gick bra att jobba idag, dagen gick fort tyckte jag!! Imon jobbar jag mellan 8.30-15 och på fredag blir det kort dag, 7.30-13. Det ska bli väldigt skönt att sluta tidigt :)

Nu ska jag kolla på Andra Avenyn så ni får ha det så bra!!


Självlysande Toalettpapper



Såhär står det om det: Nu kan man skita i mörkret
Här är en schysst produkt för alla er som gillar att sitta på toaletten i mörkret! "Glow In The Dark Loo Roll" är precis vad det låter som, nämligen självlysande toalettpapper.

Dock behöver pappret ljus då och då för att ladda upp sig vilket jag antar innebär att det bara är det yttersta lagret papper som faktiskt lyser av sig själv. Hur hälsosamt det är att använda det här mot huden står det inget om heller så vi hoppas att det är smärtfritt.

Rullarna kostar lite mer än 40 kronor styck.


Hmm ganska så smart idè tycker jag, för om det lyser upp lite i mörkret när man ska gå på toaletten på natten så slipper man kanske att tända lampan!! Men tycker dock det är lite dyrt med 40 kr för en rulle, menmen skulle varit skoj att ha provat det.


Annars idag har jag jobbat mellan 8-16.30 och det har gått bra större delen av dagen, var lite si sådär på eftermiddagen så man är lite trött och har värk i huvudet nu. Det blir tidigt i säng ikväll känner jag, min sötnos har jobbat över ikväll och är med lika trött och känner nog samma som jag....Imon jobbar jag dock inte lika länge, skönt det :)



Senaste shoppingen!!

Ilördags var jag och Älsklingen en runda på stan och det blev lite shopping för min del. Jag tänkte visa er nu vad jag shoppade för skoj :)


Ny Tunika Från Vero Moda


Ny Kortärmad Kofta Från Vero Moda


Nya Armband Från Aima


Idag har jag jobbat mellan 8-11 och sen har det varit praktik resten av dagen till 16. Men resten av veckan blir det jobb som gäller och det är ju bra :) Det har bara gått bra idag, vi var ute hela eftermiddagen för det var så skönt väder, så mellanmålet tog vi ut. Mysigt att äta ute när vädret tillåter det.
Nu ikväll har jag och sötnosen lagat mat och jag har även bakat en kladdkaka som vi ska mumsa på senare när vi ska titta på tv och mysa :)


Min och älsklingens 2 års dag <3

Idag är det den 7 mars och det är min och Älsklingens 2 års dag ♥

Vi frade en hel del igår med att gå på stan där det blev lite shopping, vi fikade hos Pauls föräldrar på eftermiddagen och på kvällen var vi ute och åt på restaurang och kollade på bio, Alice i Underlandet. Vi hade en fantastisk dag tillsammans.

Idag har vi varit och ätit frukost hos Pauls föräldrar, vi åt mumsig smörgåstårta. Riktigt lyxig frukost, hehe :)
Vi har annars valt att vara hemma och ha en mysig hemma dag, ska laga lite god mat tillsammans och kanske kolla på film har vi tänkt. Det blir inte så märkvärdigt idag eftersom att vi valde att fira en hel del igår!!

Jag tycker tiden har gått så fort och det känns som om vi varit ihop mycket längre än 2 år för vi har hunnit med så himla mycket och mycket, mycket mer ska vi hinnna med :) Paul är verkligen den jag vill leva med resten av mitt liv med, han är mitt allt och jag ser framemot att fira många fler år med honom ♥

Min 2 års dags Outfit :)



Älsklingen såg ut såhär...



Min mumsiga mat, Pepparstek och till det hade jag Potatisgratäng



Älsklingens mat, Ryggbiff och det till hade han Potatisklyftor



Pernilla ♥ Paul


Två Danser i Lets Dance

Ikväll dansar paren två danser var och vilka danser de ska dansa ser ni här nedanför...

1. Stefan & Malin
Dans: Quickstep Och Soft Shoe
Musik: Walking on sunshine/Katrina and the Waves och King Porter Stomp, Bob Crosby

2. Claudia & Tobias
Dans: Quickstep Och Bollywood
Musik: Part time lover/Stevie Wonder och Dhoom Taana, ur filmen Om Shanti Om

3. Mattias & Cecilia
Dans: Quickstep Och Bachata
Musik: Don't get me wrong/Pretenders och Obsesión, Aventura

4. Willy & Charlotte
Dans: Quickstep Och Flamenco
Musik: You can't hurry love/Supremes och Entre Dos Aguas, Paco de Lucia

5. Molly & Jonathan
Dans: Slowfox Och Lindy Hop
Musik: Words/F R David och In the Mood, Glenn Miller & Friends





Jag känner mig något piggare idag och det känns skönt det så förhoppningsvis kan jag och sötnosen göra det vi planerat inför helgen. Nu ska jag köra in en snabb runda till stan, ska träffa min handledare på Arbetsförmedlingen och skriva på något papper. Sen ska jag hem igen och bara ta det lugnt, kolal lite på Days och kanske spela lite Shrek!! Sen ikväll blir det en massa mys med sötnosen och så ska vi såklart se hur det går i Lets Dance!!


Godare än glass

Åttaåriga Tea Stjärne och artisten Rabih Jaber från Idol lagar mat tillsammans.

Tea är den som styr och ställer i köket och varje vecka väljer hon ut en person som hon tillägnar maträtten till. Det kan vara allt från kronprinsessan Victorias bröllopsfrukost till Peter Jihdes fredagsmys.

Godare än glass är ett svenskt barnprogram från 2010 som sänds tio lördagar med premiär den 13 februari kl 08:25 i TV4.

 

När jag först läste detta så började jag skratta, jag tänkte Rabih i ett matprogram men sen när jag läste att det är ett barnprogram så ändrade jag inställning. Jag tror att han kan vara väldigt barnkär och hans leende gör nog alla barnen glada, han känns lite som en nallebjörn.  Jag tror nog att det här programmet kommer gå hem hos barnen som komemr titta på det. Det är nästan så man själv hade viljat se ett avsnitt för att se hur Rabih passar som programledare.


Med mig är det sådär idag, är fortfarande väldigt hängig och känner mig inte på hugget. Igår somnade jag i soffan vid åtta, var så trött. Min sötnos väckte mig lite innan nio och sa att vi får gå och lägga oss i sängen istället. Jag sov tolv timmar inatt, det behövdes nog. Jag har fått det där samtalet som jag skrev om igår så det har ordnat sig så hoppas det blir bra nu och inte blir mer tjabb.

Nu ska jag sätta mig och kolla på lite Days-avsnitt och bara slappa.



Godislampa

5000 gelebjörnar på tråd blir en färgglad lampa :) Lite galet, men idag gör man ju nästan möbler och andra saker av vad som helst. Om man ska ha den här lampan är det nog bäst man hänger den högt så gästerna inte får för sig att ta en sig en mumsbit :)




Idag har jag jobbat mellan 7.30 och 15.00 och det har gått men kände i eftermiddags att jag inte var riktigt på hugget. Huvudvärken kom smygandes och nu ikväll mår jag ej bra så det blir ingen praktik/jobb imorgon. Jag känner att jag orkar inte helt enkelt...får vara hemma och vila!!
Hoppas även på att få ett samtal imorgon så förhoppningsvis kommer en vis sak bli utrett, vad det är vill jag ej skriva om här. Men det grejen har varit lite jobbig men det ordar sig nog....Kanske inte så roligt inlägg förutom lampan som jag tipsade om men är verkligen inte på humör men jag är nog glad och pigg snart igen!!

Nu blir det mys och tvtittande med min sötnos ♥


Sommarskor

För några dagar sedan fick jag hem mina nya sommarskor från HM!!
Jag är såå glad att jag beställde dem för dem är såå snygga och jag lär nog använda dem flitigt till sommaren tillsammans med fina klänningar och kjolar :)


HM 199 KR!!






Jag och sötnosen har haft en ganska så lugn kväll. Vi har lagat god fläskfilègryta som vi mumsat på, vi har tvättat och renbäddat sängen och vi har fikat och kollat på Halv Åtta Hos Mig och på den nya programmet Dating In The Dark. Men vi kommer nog inte fortsätta följa det för så bra var det inte, känns som det kan bli uttjatat efter några progam.Desperate Housewife börjar med ikväll men orkar inte se det så får se reprisen på söndag istället.

Nu blir det snart läggdags så man orkar med en ny jobbedag imorgon, har som sagt fått jobba en hel del denna veckan också. Vet dock inte än om det blir nått på torsdag men på fredag ska jag jobba några timmar och nästa vecka har jag fyra dagar. Känns väldigt bra att man får jobba och tjäna pengar och få lön, känns mycket bättre än att gå hemma och vara arbetslös :) Några som undrat var jag jobbar nu och det är på förskolan där jag har min praktik, har inte börjat på det andra jobbet än som visa verkar ha trott!!


Godnatt och dröm sött....hörs imorgon!!


Avril Lavigne - Underground

Den här låten är med i Alice I Underlandet och det är Avril Lavigne som sjunger den. Jag tycker den är riktigt, riktigt bra :)

Filmen har ju premiär på IMORGON och jag tror att vi ska försöka se den ihelgen, för den verkar vara väldigt bra och Jhonny Depp kommer nog spela sin roll väldigt bra som han alltid brukar göra. Han är en otroligt duktig skådespelare tycker jag....

 

 

Nu är det dags att köra och jobba. Har den senaste tiden mest jobbat så ej blivit så mycket praktik men jobba är bra :) Jag slutar halv fyra idag också, skönt!!

Vi hörs i eftermiddag/kväll.



Måndagens vill ha...

Den här T-shirten hade jag mer än gärna haft i min garderob till våren/sommaren, tycker dem är riktigt snygga och hade gärna haft en av varje färg :) Snyggt med stjärnorna både fram och bak på den!!

 

Finns att köpa på VILA


 

 

Idag har vi gått in i en ny månad och äntligen är det Mars, hoppas att snön försvinner helt snart och att våren kanske är på väg. Det gick bara bra att jobba idag men var lite seg och har haft ont i huvudet nu på eftermiddagen, så det var skönt att köra hem vid halv fyra :)

 

Nu ska jag och sötnosen snart laga lite middag och sen blir det en lugn kväll med en massa mys för det gillar vi, hehe :)

 





RSS 2.0