Party Ikväll :)

Ikväll är det dags för min 25 års Fest. De flesta av mina/våra vänner som vi har bjudit kommer och även min kompis från Småland som jag inte träffat på 2 år ska komma. Ska bli väldigt roligt att träffa henne och även hennes kompis som skulle följa med :)
Kommer säkert bli en skojig kväll med mina underbara vänner runt omkring mig och med min underbara sambo förståss :)
Vi ses kanske på Dansgolvet ikväll!!


Om jag kunde drömma

Är den svenska titlen på Boken och Filmen Twilight. Jag har läst de tre första böckerna nu på svenska och den fjärde boken är ute fast på Engelska och jag som har lite svårt med det vill hellre läsa dem på svenska. Men den fjärde boken Så länge vi båda andas sägs komma ut på svenska den 12 mars. Gissa om jag längtar?? 

Det är otroligt bra böcker så om ni inte har läst dem så är ett råd att göra det. Ett måste är ju att se första filmen för den är också otroligt bra. Som jag sagt innan här i bloggen så blev jag kär i filmen och är det nu även i böckerna. Man vill bara ha mer och mer, man vill aldrig att det ska ta slut och man längtar väldigt mycket efter kommande filmer. De är beroende framkallande och min älskling håller på att läsa den tredje boken nu och han är lika beroende som jag...hehe :)

 

 

 

Nu i veckan så beställde jag även hem Självkänsla Nu och Mera Självkänsla med Mia Törnblom. Det är många som sagt att dem är väldigt bra och jag tycker hon verkar vara väldigt duktig på det hon gör. Har ju sett henne en del på tv och så har jag även läst hennes egen självbeografi som var otroligt bra. Så nu tänkte jag läsa dem här böckerna och se om dem kan ge mig råd och tips om hur man kan bli bättre på visa bitar som man ibland har svårt med.

Böckerna är i fel ordning på bilden men ni förstår nog vilken som ska vara först ;)

 

 


Hur är det annars då? Jo det är faktiskt ganska så bra här, förutom det gråa trista vädret men det är inget jag kan påverka ändå. Idag ska här städas och grejas för imorgon ska ju jag ha min 25 Års Fest för mina vänner. Förhoppningvis kommer det bli riktigt skoj och det är väldigt roligt att min kompis från Småland ska komma. Är två år sen sist vi sågs så det är verkligen på tiden :)

Ska förhoppningsvis hinna läsa lite också och så blir det en mysig hemmakväll med personen som jag älskar mest i hela världen.

 

Hoppas ni får en trevlig helg med nära och kära!!!

 



En Bra Låt

Det var ju länge sen jag la in en Veckans Låt här i bloggen så tänkte att jag måste göra det idag för nu här den här låten fastnat i mitt huvud. Går och nynnar på den hela tiden för den är såå bra :)
Det är en låt med John Me och i denna version är Amanda Jensen med och den heter Love Is My Drug. 
Bra Låt Eller Hur??

Idag har det inte hänt något märkvärdigt. Jag har varit lite nere idag beror nog mycket på att jag börjar bli väldigt trött på att gå hemma. Längtar verkligen tills praktiken.
Men jag har varit duktig och övat lite Körkortsteori på en sida på nätet där man får testa göra det Gratis. Jag ska ju nämligen börja med Körkortet nu i vår och häromdagen så bokade jag och Pauls pappa in oss på Handledarutbildningen så vi ska gå den i Februari. Förhoppnings ska det gå bra och jag är verkligen taggad!!
Jag har även gått här och plockat lite idag och har även diskat och lagat mat. Vi var även och handlade en sväng innan ikväll då det började bli tomt i kyl och frys. Våran kväll har varit lugn annars framför tvn, har tittat på Semestersvenskar och små kollat på Made In Sweden samtidigt som jag löste korsord. Har fått dille på det, hehe :)


Ett Besök Hos Frisören!!

Men innan jag var där var det ett besök på Arbetsförmedlingen där jag skulle på Gruppmöte. Vi är en liten grupp människor som träffas tillsammans med två av våra handlägggare och pratar om jobb och om hur vi kan bli bättre på att söka jobb osv. Idag skulle vi blandannat prata om skitjobb, vad vi absolut inte kunde tänkas jobba med. När vi valt några och berättat dem för dem andra så skulle vi maknadsföra dem till något positivt. Det var inte så lätt när man redan har en negativ åsikt om ett jobb. Men tycker vi lyckades ganska så bra ändå!!

Efter att ha varit där så tog jag en snabb lunch på stan innan det var dags att sätta sig i frisörstolen. Det är både slingat och klippt och jag är fortfarande lite ovan vid längden på håret eftersom att det är ett tag sen jag hade det kort nu. Men jag valde att klippa det en bit eftersom att det var lite slitet och för att jag vill att det ska växa ut mer jämnlångt. eftersom att jag ska spara till långt....eller mellan långt i alla fall. Fårse var det slutar, hehe :)


Såhär Såg Jag Ut Innan Jag Åkte Till Stan.

Såhär Ser Jag Ut Nu.

Kommer kanske en bättre bild en annan dag så ni får se hårfärgen tydligare. Men har ljusat upp det en del men även lagt lite mörka slingor i det. Blev väldigt nöjd :)


Istället för att åka hem efter stan så valde jag att hoppa av i Färlöv och gå hem till Svärföräldrarna och fika. Det var mycket trevligt och tiden bara rusade iväg eftersom att jag ocj Kerstin satt och löste korsord tillsammans. Riktigt duktiga är vi :) Min älskling kom dit när han hade slutat jobba så det blev att vi åt middag där, det tackar man för!!



Shoppingtur

Jag har inte bloggat i helgen för det har inte funnits tid eller ork till att göra det men idag tänkte jag uppdatera er lite om vad vi har hittat på!!

 

Ilördags: Vi hade bestämt oss för en Shoppingtur denna dag till Nova i Lund, så efter vi hade fixat oss i ordning och käckat frukost så körde min sötnos oss dit. Hade en super trevlig dag med min sötnos och vi båda blev nöjda med våra inköp. Vi båda hittade nått plagg var på rean, inte dumt alls :) 

När vi kände oss klara på Nova så gick vi inom Bolagret som ligger precis bredvid. Där inne hittade vi lite inredningssaker som vi tänkte köpa med oss hem, bland annat en sänglampa till sovrummet, en blå tvålpump och lite ljus och så men när vi ställer oss i kön för att betala så säger personalen som står där att det är nått fel på kassorna så det går inte att betala. Vi stod där och väntade en stund för att se om dem fick rätt på det men till slut så beslöt vi oss för att få. Väldigt synd då vi båda ville ha det vi hade hittat. Men min sötnos kom med förslaget att köra till Malmö till Lagerhaus för där hade dem ungefär samma saker. Men när vi kommer dit har dem precis stängt, men vi gick ändå en runda inne i Malmö och tittade!! Vi får väl köra och handla det en annan gång eller så om man hittar nått annat.

På vägen hem så körde vi inom Pauls föräldrar där vi fick lite middag, eller dem hade redan ätit men vi fick det som var kvar. Väöldigt snällt :) Pauls mamma var nyfiken medans vi åt så hon kollade igenom alla kassarna, hehe!! Det gjorde ingenting, klart hon får se!! Vi stannade där en stund på kvällen och tittade på tv och så fikade vi på goda Semlor som Kerstin gjorde, mums!!

 

Här är bilder på det jag shoppade!!!

1. Rosa Mjukisbyxor Från HM.

2. Rosa T-shirt Från Carlings (Fyndade Den På Rean)

 

3. Svart T-shirt Med Tryck Från Gina Tricot.

4. Svart/Vitt Tunika Från Gina Tricot.

3. Svart/Vitt Singoala Topp Från Indiskan.

5. Blå Tunika Från Gina Tricot.

 

6. Ny Ring Från Gina Tricot.

 

7. Ny Svarta Skor Från Dinsko.


 

 

Såhär såg vi ut igår när skulle hem till mina föräldrar på middag, jag i min nya topp från Indiskan och min sötnos med sin nya tröja från HM. Han är såå fin i den =)  Det var trevligt att träffa mamma och pappa igen, då de har varit i Thailand i 2 veckor. Fyy så bruna dem var, vill jag oxå vara ju. Vi fick jtte god middag bestående av Potatis, kyckling, sås och grönsaker till det och till fika fick vi kaffe och en chokladtårta. Mycket mumsigt :) Jag fick även presenter av dem. en sommarklänning och 2 handgjorda armband och ett gandgjort halsband. Får visa bild på det sen nån dag. Min sötnos fick oxå en present, en T-shirt fick han. Det var som sagt trevligt att träffa dem igen, har ju saknat dem lite grann.Hehe!!

Vi var även hos sötnosens föräldrar en sväng sen igår igen för min sötnos hade ett ärende dit. Där var vi en stund och snackade, fikade och så satt vi alla och löste korsord tillsammans. Riktigt skojsigt och trevligt :)

 

 

OJJ nu har Våra Bästa År börjat såå ni får ha det så bra......

 

(Till Veronica: Vill gärna ha ditt lösen till din blogg om man får. Du kan ge det i en kommentar så

godkänner jag ej den.....)

 

 



Mycket Bätte Idag :)

Det blev en lite jobbig natt för när jag väl skulle gå och sova så kom allt det jobbiga över mig igen. Så det blev lite tårar till men min sötnos är så snäll som tar hand om mig. Han är Bäst :) Men jag somnade tryggt sen i min sötnos famn och sen när jag vaknade idag så kändes allt ganska så bra igen!!


Jag har grejat och fixaythär lite under dagen men även kollat på tv och så sjöng jag lite Singstars i min ensamhet, hehe!! Jag fixade mig sedan i ordning så jag var färdig när min sötnos kom hem vid tre tiden.

Vi hade nämligen bestämt att ta en sväng in till stan. Min sötnos ville klippa sig så vi gick och kollade om det fanns någon tid. Var ingen tid just då vi kom så vi fick gå på stan en sväng och det gjorde inget förutom att det var väldigt kallt. Vi hittade två jäte snyggor tröjor till min sötnos på HM. Där hade dem ju ändrat om helt så man hittade ju nästan ingenting, tar nog lite tid innan man vänjer sig vid det. Min sötnos blev sen klippt och han blev såå snygg i sin nya friss :) På tisdag är det min tur!! Vi gick sedan en runda till på stan och på Indiskan hittade jag ett vanligt svart baslinne i längre modell och sen en jätte söt tunika. Vi hittade även lite inredningssaker i den stilen som vi vill ha i sovrummet så det blev lite ljusstakar och ett fat som man kan ha ljus på. Blev en runda på Village oxå där vi hittade lila bollar, ser ut som nystan och så hittade vi väldigt smarta hängare!! 

Våra magar började så smått blli hungriga så vi bestämde oss för att gå till bilen och lämna alla kassar och sen så gick vi till Thaikong där vi åt underbart god Thaimat :) MM såå gott det var och vi blev sjukt mätta. Vii hade det så trevligt och det var så skönt att få göra något sådant efter gårdagen.


Ikväll så har vi bara myst framför tvn och kollat på Let`s Dance och till det blev det lite chips och dipp. Kvällens bästar par l tycker jag Magnus och Annika var. Han är väldigt duktig på att dansa för att vara så lång och stor.


Har haft en super bra dag tillsammens med mannen som jag älskar mest i hela världen och jag tror vi kommer få det imorgon oxå då vi ska till Nova en sväng :) Kolla om där finns nått skoj, framför allt på Gina!!


LOVE  <3



Tack :)

Vill tacka för alla söta kommentarer jag fått idag angående Dagens Inlägg. Det värmer ska ni veta :)
Jag är ockå väldigt glad att jag en underbar sambo som stötar mig i vått och torrt och jag är glad att jag har så fina vänner som bryr sig och hör av sig. Betyder mycket :)
Det känns sådär nu. Men den här personen ska inte få påverka mig mer eller få fördärva mitt liv mer. Men det är svårt när alla sår rivs upp på nytt. Håller ju på att bearbeta det genom att gå till en kurator då och då. Men jag är ganska så säker på att det kommer bli bra just för att jag har UNDERBARA människor runt omkring mig och för att jag har ett bra liv nu :)
Vi hörs!!!


En jobbig dag....

Det blev det!!

Idag hade jag och Emmy bestämt att vi skulle träffas och fika en sväng efter att hon hade slutat jobba idag vid ett. Men hon fick stanna och jobba lite längre idag så det blev ingen fika. Synd för det hade varit skoj att träffas en sväng och skvallra lite. Men får hoppas att vi kan träffas en annan dag istället, snart!!

När dagen inte blev som den blev så gick jag och satte mig framför datorn för att kolla min mejl. Jag önskar att jag inte hade gjort det för där hade jag fått ett mejl om en vän förfrågan från en person som jag inte vill ha med att göra av många olika anledningar. Den här personen jag jag inte hört något i från på några år nu och det har varit väldigt skönt för att jag vill helst inte bli påmind om den tiden i mitt liv. Nu har den här personen hitttat mig en sida på nätet där jag nu hade fått en vän förfrågan,. Det var så oväntat och bara se den här personens namns väckte massa dåliga minnen. Förstår inte hur den här personen kan tro att jag skulle acceptera förfrågan. Jag vill bara vara ifred!!

Så jag blev väldigt ledsen och upprörd så nu är jag hos Pauls föräldrar för att ha lite annat att göra än att bara gå hemma själv eftersom att Paul jobbade. Han sa att han mer än gärna hade kommit hem till mig men kan ju inte bara lämna sitt jobb och det ville jag inte att han skulle göra heller. Det kommer bli bra igen och jag kommer inte precis träffa den här personen nått mer förhoppnings vis då personen inte bor här. Men ändå blir jag inte lämnad ifred. Så nu blir det nog att jag kommer ta väck den sidan där personen hittade mig. Men samtidiigt varför ska jag göra det?? Personen kanske ändå hittar mig på andra sidor och kanske läser min blogg utan att jag vet om det.

Mycket funderingar nu på vad man ska göra. Lösenordsskydda bloggen? Men än så länge har jag inte blivi besvärad här så troligtvis kommer jag inte göra det för jag vill som jag alltid sagt att vem som helst ska få läsa min blogg om dem vill. Det är därför jag har den!!


Jaja nog om det!! Annars är det bra med mig faktiskt. Fick besked idag att jag kommer få göra en del av min praktikplats på den förskolan som jag vilel vara på så det känns väldigt bra :) Får man hoppas att man får samma besked från äldreboendet där jag vill vara eftersom att det ligger nära där jag bor. Får hålla tummarna!!


Hemma På Landet

Är det såå fint tycker jag och spceciellt när solen är framme som den var i eftermiddags. Jag passade på att ta en tur med min cykel ner till slottet och sjön. Hade såklart med mig kameran så jag kunde ta några foton. Jag tycker det är väldigt skoj att fota så min och sötnosen julklapp uppskattas väldigt mycket :)

Här Kommer Några Bilder Som Jag Tog!!!










Den Sista Bilden Blev Min Favorit :) Vilken Blev Eran??



Nytt Utseende :)

Har min BLOGG fått och det är min snälla kompis Linda som har fixat det till mig nu under kvällen. Hon är verkligen  jätte duktig tycker jag :) Tack gumman för att du hjälpte mig då jag själv inte har en anning om hur man gör.....Jag är super nöjd och jag gav Linda ganska så fria händer men berättade såklart min tanke om hur jag ville att den skulle se ut och det lyckades hon bra med :)

VAD TYCKS OM NYA UTSEENDET??


En tur till Ikea!!

Passade bra igår när det var så tråkigt väder ute. Jag och sötnosen tänkte först bara vara hemma och kolla lite på film och så. Men när vi satt och år frukost så kom vi in på Ikea så det blev en tur det. Vi skulle inte köpa nått speciellt precis utan vi ville mest hitta på nått och gå och titta lite.
Vi fick ju lite med oss hem i alla fall. Vi handlade blandannat burkar som vi kan ha musli och sådant i, nya badhanddukar, en receptbok med asiatisk mat, bakformar, blommor och lite annat smått och gott. Hade en bra dag med min sötnos på Ikea och det är roligt att han vill gå med mig där och att han är intresserad av det :)
Efter Ikea så körde vi direkt hem till Svärföräldrana där vi skulle laga middag tillsammans. Jag hade en önskan om Potatis, biffar, stekt lök och sås och så blev det oxå. Vi hjälptes åt att laga det och det blev såå gott.!! Mycket trevlig kväll blev det hos dem!!

Jag och min sötnos har inte gjort så mycket annat ihelgen än att ta det lugnt. Vi var i och för sig hos hans föräldrar i Fredags oxå och det var väldigt trevligt då oxå. Sen i lördags var vi bara hemma och slappade och tog det lugnt.


Nu har jag nästan precis ringt runt och jagat praktikplatser. Jag ska ju få praktisera via arbetsförmedlingen från och med den 1 mars och jag fick själv välja var jag vill vara. Så idag äntligen fick jag tag i båda ställena. Fick inget besked idag men det lätt lovande, de skulle höra runt först med den övriga personalen så de skulle återkomma sen.

Min sötnos började jobba idag igen så det känns lite tomt här. Men skönt för honom att få komma igång och jobba igen. Han jobbar ju på ett Bemanings företag och och sen julafton har han gått hemma obelagd för att de inte haft något jobb till honom. Men i förra veckan så hade de fått in ett och de företaget hade frågat specifikt efter Paul att de ville ha honom :) Så nu är han igång och jobbar igen och han fick ju bra tider, 7-16 och sen på fredagar slutar han vid 15 så det är inte fel att han fått ett sådant jobb efter skiftjobbet han hade i höstas. Nu kommer jag få se han lite mer igen, hehe :)

Idag ska jag väl packa och greja här hemma i mina föräldrars hus för vi kanske ska flytta hem till oss idag igen. Sen får vi hit här nån dag till för att kolla katten och ge den mat så vi har inte riktigt bestämt än hur vi ska göra. Vi vet bara att vi saknar våra sängar och vårat hem.

Jaja nu får det vara färdig babblat för idag. Ni ska ju orka läsa allt oxå :)







Olika stilar.....

När vi var på Ystad Saltsjöbaden så tyckte både jag och min älskling att där var väldigt fint. Det kändes lixom lyxigt att vara där. Det berodde nog på att de hade mycket olika stilar beroende på var man var i hotellet.
Jag tänkte att ni skulle få se tre olika soffor/fotöljer som vi tog kort på när vi var där och så får ni säga vilken ni tycker var finast av dem. OK??







Jag tycker själv att fotöljera som är stora som en soffa på sista bildern är mysiga och hade gärna haft en sådan hemma. Då man kan ligga/sitta två stycken utan probmem. Hade ju vatt mysigt, hehe =)

VILKEN TYCKTE NI VAR FINAST OCH ÄR DET NÅGON NI KUNDE TÄNKT ER ATT HA HEMMA??




Winnerbäck på tv

Fick syn på en dokumäntär med Lars Winnerbäck i Tv-tidningen innan idag. Den skulle tydligen visas ikväll klockan 21.00 på Ettan. Så det bli ett måste att se det ikväll då Winnerbäck har varit en stor favorit hos mig i ganska så många år nu. Tycker hans musik är underbart bra att lyssna på =) Så missa inte det om ni gillar honom!!!



Det har varit en ganska så seg dag för mig och min sötrnos idag. Han är förkyld och jag har värk i nacke och huvud. Har haft det sen igår men försvann på kvällen men kom tillbaka innan imorse. Det är så tråkigt med värk för man blir så seg och orkar ej göra så mycket och nu har jag jätte ont igen så ska lägga mig på soffan med vetekudden snart. Tur mamma har en sådan, får skaffa mig en egen ju men blir aldrig av.
Men efter att ha slöat halva dagen så tog jag och sötnosen oss i kragen och fixade till oss lite och sen så gick vi ut och gick en runda i skogen. Var faktiskt jätte skönt att komma ut i friska luften fast att det var grått och trist ute. Efter våran promenad så körde vi och handlade hem lite mat.

Bilder från promenaden....

 



Ni får ha en fortsatt bra kväll!!!



Min efterlängtade present...

Var en övernattning på Ystad Saltsjöbaden där dem har en SPA-Avdelning :)
Jag har länge viljat åka på något sådant och så tyckte vi att det kunde vi ju göra i samband med att jag fyller år. Så jag kollade runt på massa olika internetsidor på nätet och hittade en del bra alternativ. Men till slut bestämde vi oss för Saltsjöbaden och deras Erbjudande Söndagsmys som inte alls var dyrt för oss båda.. I det ingick en övernattning då från söndag till måndag, dubbelrum,fri tillgång till SPA-avdelningen, 2-rättersmiddag och frukostbuffè.

Vi hade det verkligen super mysigt och vi kände oss så lyxiga :) Vi kan verkligen rekommendera att åka dit för vi tyckte att man fick så mycket för pengarna. Fint rum, vara och slappa och mysa på spaet hur mycket man ville, god mat och frukost, bra och trevlig personal som jobbade där. Allting var bra tyckte vi eller om vi måste klaga på nått så kunde ju badrummet och duschen varit lite större. Men det är en så liten sak så knappt lönt att klaga på för allting annat väger upp det :)


Här kommer nu lite bilder för det antar jag att ni vill se.....





(Bilder från nätet, då vi inte tog bilder inne i SPA-Avdelningen)






Bild 1: Rökt lammfilé med rostad blomkålspuré & sallad på schalottenlök och paprika.
Bild 2: Rödbetsgravad torskfilè med limecreme och sallad.
Bild 3:  Grillad kalventrecote med hallonvinägersky, gräddkokta bönor & potatiskaka.
Bild 4: Vit och ljus chokladcreme med varma bär och biscotti
Bild 5: Irish Coffe




Detta var den bästa 25 års presenten som man kunde få :)




Mycket trevlig Födelsedag :)

Jag har haft en super bra 25 års dag, önskar bara att mina föräldrar med hade varit hemma men man kan ej få allt. Men som sagt har haft en jättre bra och trevlig dag i alla fall.

Har haft kalas större delen av dagen. Först så kom min Moster och hennes Sambo och så kom Mormor och Morfar. Ingen av dem hade varit hos innan och de tyckte att vi hade det väldigt fint, roligt att höra :) Vi hade en trevlig pratstund och mycket beröm fick jag för Mintkladdkakan som jag hade bakat igår!! Tack för att ni kom och för presenterna.
Tyvärr så glömde vi att ta foton när dem var hos oss....hade så trevligt så det glömdes bort.

Men vi var flitiga med den sen när vi fick besök igen av Pauls föräldrar och av Pauls storebror med familj. Vi hade också väldigt trevligt tillsammans och även av dem fick vi beröm på vårt hem och på fikan :) Tack för att ni också ville komma på min Födelsedag och fira mig och tack för presenterna.

Här kommer lite bilder på mig och på gästerna och förstås på min älskade sötnos som har kallat mig för sin Födelsedagsgris hela dagen :) Foto på presenterna också, blev en del pengar och blommor och även en stickad halsduk som Svärmor hade gjort!!!








Imorgon ska jag få uppleva den efterlängtade presenten och jag kommer inte få uppleva den ensam utan min älskade sötnos ska ju såklart följa med....då det är en present från både mig och honom till mig. Jaa ni fattar, hehe :)
Längtar och ser framemot det mycket och om vad det handlar om avslöjar jag först när jag kommer hem som sagt...ni får ha lite tålamod!!




Happy Birthday To Me :)

                                                                              






Den 10 januari 1984 Föddes Jag Och Idag Är Det 25 år Sedan :)



Planer och funderingar....

Imorgon så fyller jag 25 år. Tycker att desto äldre man blir desto snabbare går det. Tycker åren bara springer iväg. Var ju inte länge sen jag fyllde 24 tyckte jag och då firade jag ju födelsedagen i Thailand, då det är ett år sedan jag åkte dit där idag. Önskar stort att man hade kunnat vara där i år igen och fira sin 25 års dag men så blir det ju inte. Men jag är alldeles säker på att jag kommer få åka till Thailan igen någon gång och jag tror jag kommer få en bra dag i alla fall och på söndag så ska ju jag och min sötnos iväg på en lite minitur. Längtar jätte mycket gör vi bägge två :)

Ojj såå mycket planer man hade för några år sedan. Blandannat så var min stora plan att jag ville ha barn innan jag fyllde 25, men det kan ju bli lite svårt. Hehe :) Jag ville liksom vara en ung mamma  och jag  tyckte att ha barn innan man var 25 var en bra ålder. Men den planen gick inte riktigt som jag ville och det gör faktiskt inte så mycket. För jag har ju haft andra saker för mig som att studera till Undersköterka blandannat. Sen så ska man ju ha en partner också som har ungefär samma planer som en själv.

Jag vill jätte gärna ha barn och har viljat det länge då jag alltid har varit väldigt glad i barn. Jag vet att även min Paul är redo för barn och familj och vi har bestämt att en dag så ska vi ha det också. Men när det blir får tiden utvisa, för vi har lite andra planer och funderingar som vi vill ta tag i och göra först. Men jag tror ju att jag kommer vara mamma innan jag fyller 30 i alla fall...så fem år har vi på oss. Hehe :)

Men jag är glad och tacksam för att ha väntat med det fast att det var mina planer innan. För det är ju först nu som jag hittat min livspartner som jag vill skaffa barn och familj med. Visst jag har väl tänkt och viljat innan också men på något sätt så känns det mer rätt nu. Det är kanske för att man blivit lite äldre, har mer erfarenheter och för att man kanske har mognat en del och tänker på ett annat sätt än vad man gjorde för något år sedan....



Nu ska här bakas så mina gäster imorgon får något gott att fika på :) Annars idag så tar jag och min sötnos det ganska så lugnt. Vi håller på att tvätta lite och så men annars så gör vi det vi känner för idag. Sen är våra planer för kvällen är att se på Let`s Dance som börjar med en ny säsong ikväll!!






Årets låt

EMD -  Jennie Let Me Love You. Jag och min sötnos har kollat på Grammisgalan ikväll och jag tror många andra med har gjort det!! Tycker det var skoj att EMD vann priset - Årets låt. Kanske inte dem jag lyssnar på varje dag men tycker ändå det är roligt att dem har slått igenom så bra som dem har gjort. Är jue tre helt vanliga killar som kom med i Idol olika omgångar och efter det så har dem slått igenom. Jag ville att Amanda skulle vinna priset, hon är också från Idol från början ju. Tycker hon är sjukt bra. Tur var att inte Kleerup vann det priset i alla fall. Han hade redan vunnit ett antal och tycker inte han var värd alla dem var så bra är inte hans musik enligt mig....

Jag tycker och även min sötnos tyckte det var synd att inte Timo vann något pris. Han är en sjukt bra artist som jag upptäckte när jag blev tillsammans med min sötnos. Hade aldrig lyssnat på honom innan dess men fastnade direkt för hans musik. Han släppte ju en Cover skiva nu i höst som är ruskigt bra och ni som kollade på Galan fick ju se ett uppträdande med honom och In Flames. Lätt Galans bästa framträdande :) Tycker dock att Timos version är bättre eftersom att hårdrock är inte riktigt min stil....men däremot tycker min sötnos om det!!



Vad har vi då gjort mer än att ha kollat på Grammisgalan?? Joo vi har gått upp tidigt idag för att få frukostgäster. Christian och Ar kom nämligen på besök hos imorse eftersom de skulle in med deras bil på någon koll och så frågade dem oss igår när vi var där på middag om Paul möjligvis kunde hämta dem när dem lämnat sin bil.Klart att han kunde det och vi sa att vi bjuder på frukost. Det tackade dem inte nej till, hehe :) Vi åt en mycket god frukost då min sötnos hade köpt Ostfrallor på Axelssons, har stans godaste :) Vi har sedan slappat en del idag och grejat lite oxå för den delen och så så har vi packat lite eftersom att vi nu ska bo i mina föräldrars hus och passa deras katt i två veckor. Dem är ju nu i Thailand dem fuskisarna. Snart är det ju ett år sedan man själv reste dit där....saknar sååå mycket!!

Imon blir det fika på stan med kompisen Emmy, besök hos BM då jag ska göra nytt cellprov, ser inte framemot det men bra att göra det....sen så blir det middag hos svärföräldrarna på kvällen. Det är i stort sätt vad som händer imon....Tjao!!





Vinterpromenad

I eftermiddags var jag och min sötnos ute på en promenad i det fina kalla vädret. Det var skönt att komma ut lite och många fina och roliga bilder tog vi under promenaden :)

Idag har vi oxå städat ut det mesta av julen. Är bara granen som ska ut och så ska julgardinerna plockas ner och så ska här dammsugan men det får göras imon då vi ej hann med det idag. Men alla tomtar och julpyntet är nu nerplockat i sina kartonger igen...känns lite tomt men skönt ändå på ett sätt att dem "vanliga" sakerna på plats igen.
Oj nu springer klockan iväg....ska ju kolla på Beverly Hills så nu får det vara färdigt bloggat för denna gång!!!


Tacopaj och Allt Flyter

Om bloggens rubrik handlar om igår men jag tänkte först skriva om vad som hände i Fredags för det är ju ett tag sedan jag bloggade.....

Fredag: Jag och min sötnos tvättade och grejade här hemma lite grann. Sen under eftermiddagen fick jag ett samtal från min brorsdotter Tindra. Hon ville att vi skulle komma in och hälsa på henne. Det kunde vi ju ej tacka nej till så efter vi hade uträtt lite ärenden på stan så körde vi dit. Vi lagade mat tillsammans och så busade vi med Tindra och Milo en hel del. Tindra skulle blandannat leka frisör och håll på att greja med mitt hår :)


Lördag: Vaknade man upp och var jätte förkyld men det började redan bli på Nyårsafton men bara blivit värre för varje dag. Men det hindrade inte mig att följa med min sötnos och handla under eftermiddagen eller att hälsa på hans föräldrar där man åt årets första Semla :) Fast man var lite hänging så går det om man vill och på kvällen så skulle vi till Jessica och Marcus. Vi fick jätte god Tacopaj och sallad, mycket god mat lagar dem :) Efter det så spelade vi  Buzz en stund innan det var dags att bege sig till Bian. Vi skulle nämligen gå på bio och se Allt Flyter men den var sådär enligt mitt tycke. Det roliga hade man redan sett i filmtrailern som visats på tv. Efter bian så åkte vi hem till dem igen och spelade någon runda Buzz till innan vi körde hem. Hade en super trevlig kvälls som alltid när vi umgås med dem :)






Söndag: Fortfarande förkyld och idag så har inte det jag ätit smakat så mycket på grund av förkylningen. Trist när man köpt hem god frukost och så smakar det ingenting. Menmen förhoppningsvis är man snart bra igen.

Vi har varit en runda hemma hos mina föräldrar idag och ätit middag och fikat och så fick vi nycklarna till huset eftersom att vi ska passa deras hus från och med onsdag. Mina föräldrar ska nämligen åka till Thailand i  2 veckor...är såå avis på dem. Vi har även varit hos Pauls föräldrar och jag hjälpte hans mamma med att sortera foton på deras dator så nu har hon mer ordning på dem. hon blev så glad för att jag ville hjälpa henne. Det har varit en trevlig söndag trots förkylningen.


Hemma på landet......

Längtar tills nästa söndag då jag och min sötnos ska iväg på en tur och sova över ska vi med göra en natt. Jag fyller ju 25 på lördag då det blir kalas och sen så ville vi göra nått lite mer speciellt eftersom jag fyller jämt så vi ska iväg och bara ha det bra :) Vart vi ska eller vad vi ska hitta på får ni reda på först senare....hehe!!!



Nyårsafton

Vi hade en super trevlig Nyårsafton tillsammans med Jessica, Marcus, Sofie och Sebbe. Är lätt en av dem trevligaste
som jag har firat :)
Jag tänkte inte skriva så mycket mer om det utan jag visar er lite bilder från kvällen istället!!!
Såhär såg jag och min sötnos ut:
Dukningen cch maten vi åt:
Förrätten: Avokado med egengjord skagen röra.
Huvudrätten: Pressad potatis med älggryta och sallad.
Efterrätten: Mintkladdkaka med vaniljvisp.
Blandade bilder, visa är på fel håll men dem är sparade rätt...menmen ni ser dem i alla fall.
GOD FORTSÄTTNING :)




RSS 2.0