Kvalvecka Torsdag

Igår gick Jay och Minnah vidare och ikväll tävlar dem här:

1.
Freja Sterner, 18 år, Örebro
Låtval: Did you give the world some love today, baby (Doris)

2.
Geir Rönning, 47 år, Grankulla
Låtval: Burnin’ (Cue)

3.
Alicia Francke Bocio, 18 år, Halmstad
Låtval: Sweet dreams (Beyoncé)

4.
Jimmy Claeson, 21 år, Stockholm
Låtval: Cryin’ (Aerosmith)

5.
Linnea Henriksson, 23 år, Malmö
Låtval: Hope there’s someone (Anthony and the Johnsons)

6.
Olle Hedberg, 29 år, Södertälje
Låtval: Sex on fire (Kings of Leon)


Jag tror det kan bli tufft mellan killarna ikväll också, men jag hoppas på att Olle går vidare av dem :) Av tjejerna vet jag ej riktigt vilken jag tycker, har inte precis någon favorit bland dem. Återstå och se vad man tycker efter dem har framfört sina låtar...


Jobba på fritids i eftermiddag

Idag ska jag jobba några timmar på ett fritids och jag hoppas det ska gå bra, länge sen jag var ett fritids och jobbade. Jag blev ingringd igår av bemaningen och jag fick även några dagar nästa vecka som jag ska jobba, fast då ska jag vara på en förskola. Man kan verkligen hamna var som helst när man är timvikarie och man hoppar runt på många olika ställen. Det är både för och nackdelar med det, men mest roligt för jag får ju hålla på med det som är utbildad som :)

 

Jag måste ju berätta att jag även ska på två Arbetsintervjuer i nästa vecka, det är dock inom vården. Det är som Personlig assistent, det ena var i Hässleholm och det andra här lite utanför Kristianstad. Man kan alltid gå på intervjuerna och se om det är något som man tror skulle passa...kan ju hoppas!! Först har man inget jobb alls och när man väl får lite så ringer alla och söker en, ska dock inte klaga...hehe!!

 

Ni får ha en toppen dag och hoppas solen skiner på er med idag :)



Kvalvecka Onsdag

Igår gick ju Alice och Andreas vidare och ikväll tävlar dem här:

 

1.
Simon Lingmerth, 24 år, Stockholm
Låtval: Kiss (Prince)

2.
Michaela Osberg, 16 år, Helsingborg
Låtval: When I look at you (Miley Cyrus)

3.
Jay Smith, 29 år, Helsingborg
Låtval: Wherever you will go (The Calling)

4.
Malin Brännlund, 20 år, Falun
Låtval: Thank you (Alanis Morissette)

5.
Daniel Norberg, 20 år, Uddevalla
Låtval: High and dry (Radiohead)

6.
Minnah Karlsson, 21 år, Hallstavik
Låtval: Not ready to make nice (Dixie Chicks)

Jag har haft en toppen trevlig eftermiddag med Jessica. Vi fikade på vårat stammisstäle, satt där en bra stund och pratade om allt möjligt. Skönt att få prata av sig ibland, det behövs :) Vi gick sedan och tittade i alla nya Inredningsbutiker som öppnat här istan. Åhh det är såå mycket fint och såå mycket man vill ha...Handlade dock inget i dem butikerna men fick en snygg oversize t-shirt med mig hem från JC!! Visas en annan dag. Nu blir det sen middag här hemma som min sötnos fixat och sen blir det mys i soffan :)



Onsdag Fika

Jag fick ett gulligt sms av min bästaste Jessica imorse. Hon skrev att om jag ville fika så kunde vi ses i eftermiddag!! Fika och få träffa Jessica kan man ju inte tänka nej till :)

(Bilden är lånad från Google)


Kvalvecka Tisdag

Igår gick Linda och Chris vidare från första Kvalomgången.
Ikväll är det dem här som tävlar:

1.
Emil Carlsson, 21 år, Örebro
Låtval: The Boxer (Simon & Garfunkel)

2.
Sassa Bodensjö, 17 år, Helsingborg
Låtval: Highway to hell (AC/DC)

3.
Andreas Weise, 24 år, Stockholm
Låtval: I believe I can fly (R. Kelly)

4.
Elin Blom, 16 år, Stockholm
Låtval: Nothing else matters (Bif Naked)

5.
Björn Nagander, 27 år, Boden
Låtval: Cryin’ (Aerosmith)

6.
Alice Hagenbrant, 20 år, Karlstad
Låtval: One (Mary J Blige & U2)


Ikväll hoppas jag att Björn går direkt vidare av killarna och av tjejerna tycker jag Alice. Men gillar dem andra bägge tjejerna också så jag hoppas juryn ger någon av dem en chans till. Jaja det återstår att se ikväll vilka som går vidare till Fredagens Kvalfinal.


En helg outfit

Här är en outfit som jag hade på mig en dag ihelgen, kände mig riktigt PIFF. Hehe :)





Idag känner jag mig lite piggare, skönt det. Jag har tänkt greja lite här hemma idag och sen ikväll ska jag på Informationsmöte om timanställningen som jag fått. Så ser min dag ut.


Första kvalomgången

Idag är det första Kvalomgången i Idol och det är dem här som tävlar ikväll och ni kan även se vilka låtar de ska framföra...Reglerna för kvalomgångerna går till såhär:

Den kille och den tjej med flest telefonröster är garanterade en ny chans på fredagen, medan resterande fyra hamnar i juryns uppsamlingsheat för att eventuellt få en ny chans av juryn under fredagens direktsändning.

Juryn ger som vanligt sina omdömen, men det är tittarna som genom sina röster avgör vilka artister som går vidare från varje kvalkväll till höstens fortsatta tävlingar.

De som tävlar ikväll är:

1.
Janine Nyman, 27 år, Stockholm
Låtval: Nobody´s wife (Anouk)

2.
Jonathan Garcés, 17 år, Sigtuna
Låtval: The world´s greatest (R. Kelly)

3.
Tittarnas val, beroende på vem det blir:

Alt 1: Jamilla Idris, 17 år, Stockholm
Låtval: Broken Hearted Girl (Beyoncé)

Alt 2: Madeleine Finck-Björgen, 19 år, Lerum
Låtval: Everywhere (Michelle Branch)

4.
Chris Andersen, 29, Sigtuna
Låtval: Somebody like you (Keith Urban)

5.
Sebastian Krantz, 16 år Jönköping
Låtval: If it's all I ever do (Anders Johansson)

6.
Linda Varg, 31 år, Malmö
Låtval: With or without you (U2)



Måndag

Ursäkta den dåliga bloggningen igår men jag var inte alls på hugget. Mådde inte så bra och var inte på något vidare humör. Jag gick och la mig tidigt igår för att jag var så trött och mådde inte alls bra, min sötnos trodde jag hade feber. Jag behövde nog sova för idag vaknade jag halv tolv, sov mer än tio timmar. Jag är inte särskilt pigg idag heller, det är väl något skit i kroppen antagligen som håller på att bryta ut kanske...Hoppas jag snart är piggare och gladare igen...Nu ska jag ta mig ork och svara på era kommentarer och sen ska jag nog kola på någon film...

Bilden är tagen hemma på landet där jag är uppvuxen...



Nya smycken


Har shoppat lite nya smycken från Kappahl. Ett halsband med en sko och två par öronhänge. Man kan inte ha för mycket smycken, det är ju så skoj :) Jag tror dock har har lite för mycket snart, så svårt att välja ibland vad man ska ta. Men ändå kan man inte låta bli att köpa när man ser något man vill ha lite extra. Jag är väldigt glad för halsbandet med skon, var min sötnos som hittade det. Tycker det är en rolig detalj som man kan bära och ha till en ganska så stilren klädsel och även ha på sig när man vill vara lite extra piff :) Hehe PIFF är mitt och sötnosen nya ord, vi säger det till allt nu för tiden!!

Nu ska jag och sötnosen köra och köpa lite fika och sen ska vi köra upp till hans föräldrar, där vi ska fika och tragga lite skit :) Annars idag har jag Piffat och Donat och dammsugat upp dammråttorna här hemma. Skönt att ha det gjort och det är skoj att ändra och piffa till hemmet ibland. Fick upp en idè igår kväll på en grej och så idag testade jag det, blev väldigt snyggt om jag får säga det själv. Bild på det kommer!!
Dax att köra så vi kommer iväg...är ju sugen på fika :)


Vidare till kvalet


De här gick vidare till kvalveckan i Idol och så ska vi tittare få välja mellan Jamilla och Madeleine. Jag tycker att Madeleine ska gå vidare av dem två för jag tycker bara Jamilla har tramsat från början till slut och verkar inte ta det på allvar. Dock är inte Madeleine någon favorit hos mig men tycker hon tar det mer på allvar. Jag tycker juryn gjorde bra val i år och många av dem som jag gillade och hoppades gick vidare till kvalet. Det kommer bli tufft, man får ju dock hoppas några av sina favoriter tar sig ända fram till Fredagsfinalerna...det är ju där det gäller :)


Happy Today!!

Idag fick jag ett samtal som kan leda mig på rätt väg. Jag har nämligen sökt en tjänst som Barnskötare, det var en poolanställning. Idag ringde det där ifrån och de frågade om jag sökt tjänsten, ja det hade jag ju. Hon berättade att de hade ej börjat intervjua folk till anställningen ännu. Men de vill erbjuda en timanställning till dem de tycker verka intressanta för att man ska få komma in i deras system och för att de ska se lite vad man går för innan de väl skulle anställa en. Så ännu har jag ej fått jobbet men jag kommer få en timanställning som barnskötare inom kommunen och det är bättre än inget alls tycker jag. Jag är väldigt glad att man fått en chans :)



Detta gjorde min dag så nu kanske jag städar på ett nafs, hehe. Det är nämligen tanken att jag ska ta och påbörja städningen här hemma idag. Det är lika segt varje gång att börja men när man satt igång brukar det ju gå bra. Så jag ska bara svara på era kommentarer och sen ska jag sätta igång. Sen efter städningen blir det nog en promenad i det fina höstvädret...gäller att passa på när solen skiner och det fortfarande inte är för kallt.


Ni får ha en toppen dag!!

Uppdatering: Blev inte så mycket med städandet. Ska hem till landet och fika istället så jag får ta och städa imorgon förmiddag istället...bara så ni vet. Hehe :)


Onsdag 2010-09-22


Idag är det onsdag och det är i slutet av september. Inte så många dagar kvar av den här månanden nu, det går så fort. Men idag har i alla fall varit en varm och skön höstdag så jag tog mig en 30 minuters promenad innan i eftermiddags, med musik i hörlurarna. Det var riktigt skönt att komma ut en stund.
Idag har jag även varit och handlat en sväng, behövde lite igrendigenser som fattades till det jag ska laga. Jag ska nämligen göra en tacogratäng, hittade receptet i Elenores blogg. Ska bli skoj att testa :) Nu ska jag gå och diska och sen är det dags för att tvätta klockan 17, sen får man börja på maten tills min sötnos kommer hem. Han jobbar nämligen över idag med till klockan 18, så det blir sen middag idag men det får funka. Annars tror jag kvällen kommer bli lugn med mys och tvtittande i soffan...


We used to wait


Arcade Fire - We Used To Wait


Den här låten hörde jag på radion innan ikväll när jag körde hemifrån mina föräldrar. Jag gillade den och försökte hitta den på Spotify, men tyvärr fanns ej bandet där. Tråkigt för jag hade viljat ha låten i min spellista!! Men fick leta upp dem på Youtube istället och där fanns den :)

Jag hade en trevlig eftermiddag hemma på landet, alltid skönt att komma hit lite och bli ompysslad och få god middag av mamma. Ikväll har och sötnosen bara varir hemma och kollat på tv. Idol är ju sjukt spännande nu, man får ju favoriter så lätt och man vill så gärna att dem ska gå vidare. Vi fårse den spännande fortsättningen imorgon. Det är sjukt vad man kan bli besatt av ett program, hehe!! Hoppas ni haft en bra dag? Nu ska jag fortsättta vara social med min sötnos som sitter här brevid så vi hörs!!


Tisdagens Pernilla

Idag ser jag ut såhär, ganska enkel outfit och jag körde på ha utan smycken idag. Kände inte för att ha det!!

Jag har nästan precis fikat med Mamma och min storebror, är nämligen hemma på landet och hälsar på och även min storebror är här och hälsar på. Det är trevligt att vara hemma lite och få snacka av sig lite och att fika är ju aldrig fel :) Jag känner mig lite piggare idag men min huvudvärk är inte riktigt borta, men det känns som det går åt rätt håll i alla fall. Större delen av min eftermiddag kommer nog spenderas här, min sötnos jobbar ändå över så har inte bråttom hem precis. Man uppskattar att vara hemma mer nu när man bor hemifrån.



Gräskonst i vardagsrummet

Nja, det är inget för mig men det är ganska så häftig vad människor hittar på. Vilken fantasi!!

Min envisa huvudvärk har fortfarande inte gett mig sig, men hoppas man vaknar pigg och kry imorgon. Det är jobbigt när huvudvärken håller i sig, man borde ju ha vant sig nu men det gör man inte. Det är lika jobbigt och tråkigt varje gång när man får migränanfall. Idag har jag inte gjort många handtag mer än att ha sökt lite jobb, annars har jag bara liggat i soffan och kollat på serier...Kvällen har också varit lugn, jag och sötnosen har tittat på film och tv.
Som sagt jag hoppas jag är piggare imorgon, har dock inga planer för morgondagen än men hade varit skoj att ha hittat på något. Jaja det återstår att se vad morgondagen har att erbjuda.


Chinese Vase

Den här vackra ljuslila vasen från Indiskan för 199 kronor skulle jag mer än gärna vilja ha till mitt hem. Jag har en liknande sådan här vas fast den är grön. Tycker denna stilen är så fin.


Det har inte varit någon uppdatering här sen igår, det är för att igår eftermiddag fick jag väldigt ont i huvudet och mådde inte alls bra. Jag låg mest och vilade resten av dagen. Jag är inte jätte pigg idag heller, huvudvärken är kvar så jag kommer kanske inte vara så aktiv här idag. Får se vad jag orkar och känner för. Förhoppningsvis så kanske jag blir piggare under dagen...Nu ska jag i alla fall skicka lite CV till lite olika ställen och sen ska jag ta och vila en stund.
Ni får ha en fortsatt bra måndag mina kära läsare!!


Gårdagens outfit

Såhär såg jag ut igår när vi skulle åka till min Storebror och hans sambo. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans.




Vit Topp - Gina Tricot
Svart Klänning - ?
Strumpbyxor - Aima
Boots - Skopunkten
Skinjacka - Bikbok
Laptop Väska - Apple

Idag tog vi oss en ganska så lång sovmorgon. För att igårkväll kom inte jag till ro när vi skulle sova och när jag väl håll på att komma till ro så har man en sambo som börjar snarka. Så det tog lång tid innan jag somnade och sen när jag väl somnat så drömmer jag en hemsk mardröm och vaknar av det och var jätte rädd. Men till slut lyckades vi båda somna om men då var klockan väldigt mycket. Så jag och sötnosen är lite sega idag men vi har varit och röstat och ätit sen frukost hos svärföräldrarna. Nu är vi bara hemma och har tänkt vara det resten av dagen, bara vara hemma och mysa är tanken :)


Heart of stone

The Ravonettes - Heart Of Stone. Den här låten var med i filmen The Last Song som jag tittade på häromdagen. Tyckte låten var riktigt bra.

 

Jag och sötnosen hade en riktigt mysig hemmakväll igår, dock gick vi och la oss tidigt för att jag hade början till migrän och var inte alls pigg. Men idag är jag piggare efter några timmars skön sömn :) Vi har inga större planer för dagen men ikväll ska vi till min storebror och hans sambo och hälsa på. De är barnfria denna helgen och det kan vara ganska så skoj att umgås utan barnen med ibland, så det kommer nog bli en trevlig kväll!!

 



Mys och idolkväll

Idag har jag inte varit riktigt på humör. Kanske borde ha varit det eftersom det är fredag och helg, men inte varit på humör av olika anledningar. Menmen det känns ändå lite bätter nu när sötnosen är hemma hos mig :)

 

Vi ska ha lugn hemmakväll med fredagsmys, idol och lite ostbågar.Ikväll börjar Slutauditionen i idol och det ska bli mcket spänannde att se vilka som kommer gå vidare och inte. Så missa inte det. Det kommer nog bli en bra fredaskväll och en bra start på resten av helgen. Vi har inget planerat denna helgen och det är faktiskt riktigt skönt. Vi ska ta dagarna som dem kommer och bara göra det vi känner för.

 

Ni får ha en toppen helg!!



En mysig och färgglad pyjamas

Den här mysiga och färgglada pyjamas hade gärna fått flytta in till min garderob nu till höst/vinter. Den ser otroligt skön ut och har så fina fäger som man blir glad av. Jag är så frusen av mig när det blir kallt ute så jag tycker om att pälsa på mig och då skulle detta vara perfekt med ett par varma raggsockar till.

Pyjyamasen kommer från HM och kostar 199 kronor. Lagom pris!!




The last song

Den här filmen tittade jag på i eftermiddags och den var jätte, jätte bra :) Det är en av de bästa filmerna som jag har sett på länge. Ni måste se den om ni ej sett den.

 

En annan sak är att jag är med i en intervju i Slipsens blogg så ta gärna ett titt här om ni är nyfikna på att läsa om vad den handlade om. Det var jätte roligt att få vara med :)



Kladdkaka med daimgrädde

Jag tänkte dela med mig av ett recept till er. Jag bakade den här kladdkakan igår och den uppskattades av våra gäster, den var mycket mumsig :)

Ingredigenser till kakan
* 200 g smör
* 200 g mörk choklad
* 4 ägg
* 2 dl socker
* 2 1/2 dl vetemjöl
* 1 krm salt

Gör så här
* Smörj en rund bakform med löstagbar kant, cirka 22 centimeter i diameter.
* Smält smöret till kakan i en bunke i mikron eller i en kastrull på spisen. När smöret är smält så bryt ner chokladen och låt det smälta och rör runt till en jämn smet.
* Vispa upp äggen lätt tillsammans med sockret och rör sedan ner det i chokladsmeten.
* Blanda sedan vetemjöl och salt i en skål och rör sedan ner detta också i chokladsmeten och rör sedan så det blir en jämn och fin smet.
* Häll sedan smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i 14-15 minuter. Låt den svalna helt, kan gärna stå i kylen över natten.

Ingredigener till daimgrädden
* 2 1/2 dl vispgrädde
* 1 1/2 msk florsocker
* 1 1/2 msk kakao
* Två stycken daim 56 grams

Gör så här
* Lossa kakan ur formen.
*Vispa grädden fluffig men inte för hård tillsammans med florsockret och kakaon.
* Krossa daimen grovt och vänd när nästan allt i grädden.
* Bred sedan grädden över kakan och dekorera med lite krossad daim




Testa gärna :)



Vykort i brevlådan :)

Idag låg det ett vykort i brevlådan. Jag tog upp och läste på det och det var tydligen till mig :)
Det var från arbetsplatsen där jag var i sommras och jobbade, där jag trivdes kanon. Så snäll av dem att skicka ett vykort, det uppskattas väldigt mycket. Det är inte varje arbetsplats som gör så...Jag saknar alla jätte mycket och tycker det är synd att de inte hade mer jobb till mig just nu.




Idag har jag varit på Ams, skulle få min lapp påskriven så jag får mitt aktivitetstöd, efter det var jag och handlade lite grann på Kvantum. Jag har sedan grejat här hemma lite och jag har även fått samtal från min handledare från ams idag. Han vill skicka ut mig på praktik, det vill inte jag men vad ska man göra när man söker massvis med jobb men får inga svar...Menmen ska i så fall försöka hitta en bra praktikplats och verkligen tänka över vad jag vill göra och var jag vlll vara...

Jag har även bakat i eftermiddag, det blev en Kladdkaka med Daimgrädde. Vi ska nämligen få gäster ikväll så då får man ju ha något gott att bjuda på. Det är våra vänner Christian och Ar och deras söta bebis som ska komma, så ikväll blir det bebismys och det gillas :)


Catch me if you can...



Adiam Dymott Och Björn Dixgård - Catch Me If You Can


Tisdagen den 14 september

Idag är det riktigt höstrusk ute så jag har bara varit hemma och myst idag. Jag gick upp lite innan tio för vaktmästaren skulle komma. Han skulle hjälpa oss att sätta upp våran skafferidörr som hade gått sönder. Tur att jag gick upp som jag gjorde för han kom precis efter jag hade klätt på mig. Jag har annars idag mest kollat på Days och slappat. Min tanke var att se en film idag men det blev inte så, var ingen svensk text på filmen jag skulle se. Så jag får försöka en annan och se den en annan dag istället. Nu ska jag snart plocka undan lite disk, så man kan påbörja middagen sen när sambon kommer hem. jag tror att det kommer bli en lugn hemmakväll med tv-tittande och mys. Det är ju Idol ikväll och det kan man ju ej missa, hehe :)



En smyggtitt

Här får ni en liten smyggtitt på hur min klänning ser ut som jag köpte för ett tag sedan. Jag ska ha den i oktober när vi ska på 20 års fest hos Pauls brorsdotter. Jag är super nöjd med den och jag längtar tills jag ska få ha den på mig :)




Praktiskt vid mat och bakning

Det var länge sen jag var inne och kollade runt på Prylfeber/Hem och nu när jag kollade hittade jag det här. Jag tyckte det verkade väldigt praktiskt. Hade kunnat tänka mig en sådan faktiskt.




Såhär står det om den: Vill du verkligen vara på det klara med att inget går fel när du ska laga mat eller baka kanske det digitala måttet från eKitch kan vara något. Det fiffiga med måttet är att du kan hälla i alla ingredienser i den och den mäter allting var för sig. Du kan läsa er om den på www.gadgetsuk.com


Måndagens vill ha

Den här söta tröjan med rosa hjärtan från Bubbleroom hade gärna fått flytta in i min garderob nu till hösten. Den kostar 399 kr. Ser riktigt varm och skön ut!!




Nu ska jag snart gå och diska och sen efter det ska jag plocka undan och vika lite tvätt. Det får ju se lite fint ut här i eftermiddag. Min storebror med sambo och barn skulle komma en runda och hälsa på, det ska bli trevligt :) Annars blir det nog en ganska så lugn dag, har inte så mycket annat planerat...


Kalas För Milo

I eftermiddags var vi och firade min brorsson Milo. Han fyllde år i slutet av agusti, men vi kunde komma då så vi var där idag och firade honom och gav honom paket. Det var mycket trevligt och roligt att träffa dem :)

Spelar Spel

Milo får paket

Milo försöker öppna sitt paket


Fikar




Milo visar sina fina kläder som han fick av oss

Jag och Milo sitter och läser

Busarna är ute och leker


Ikväll ska jag och sötnosen bara ta det lugnt, slappa och mysa. Jag ska även kolla på Ensam mamma söker som börjar igen ikväll klockan åtta, kan man ju ej missa :)


Mys outfiten

Så då har man bytt om och tvättat sig efter allt grejande i eftermiddag. Blev en mys outfit men ändå med lite piff med broschen, man får ju vara lite fin. Hehe :) Det var skönt att få rensat lite och fått en massa skit slängt. Så nu är det nästan tomt uppe i vårat förråd och förhoppningsvis förblir det så. Tycker inte om att spara på grejer som man sen inte använder. Vi var på soptippen, vi trodde inte vi skulle hinna det för dem stängde klockan tre, men vi hann och det var skönt det så slapp vi köra och slänga det på måndag. Vi körde inom Pauls storebror för vi skulle lämna några böcker till dem, där fick vi lite fika :) Vi ska nu snart köra till hans föräldrar där vi ska spendera våran kväll, ska dit och äta middag och det är ju aldrig fel :)



Fixadag

Nu ska vi snart äta frukost, dock lite sent. Men vi tog oss en liten längre sovmorgon idag. Min sötnos har jobbat massar i veckan och behövde det. Efter vi har ätit frukost så ska vi upp på vinden till vårat förråd. Där ska vi rensa och sortera och slänga det som vi inte vill spara. Min sötnos har lånat släp från jobbet, snällt det så vi kan köra till tippen med skiten sen. Så det kommer bli en fixar dag idag och kvällen kommer vi nog spendera tillsammans och bara mysa framför en film kanske. Vi får se lite vad som händer och vad vi känner för.

 

Nu kallar sötnosen att frukosten är framdukad så nu får ha det toppen bra :)



En fredagslåt

Jag bjuder med en låt med Robyn som heter Indestrucible och finns med på Body Talk 2. Den skivan släpptes häromdagen och det var denna låt som jag gillade bäst på den skivan, tycker den är riktigt bra.

Jag har bara slappat denna Fredags eftermiddag, har liggat i soffan bara och kollat på några Days avsnitt. Men nu kan jag inte slappa så mycket mer, måste ju göra mig i ordning för vi ska ju iväg ikväll. Duschat har jag nästan precis gjort, så det är bara att komma på vad man ska ha på sig och fixa hår och smink. Ni får ha en fortsatt trevlig fredag och hoppas ni gillade låten...

 



20100910

Idag gick jag upp lite efter tio och jag gjorde vid mig och sen körde jag och handlade. Så när jag kom hem igen åt jag frukost, jag hade köpt majs frallor. Det var jätte mumsigt :)
Jag har sedan tittat lite på Days och bara slappat, det är grått och trist väder ute idag så jag ska bara vara inne och mysa har jag tänkt. Sen ikväll ska vi till våra vänner Jessica och Marcus och hälsa på, de har har ju skaffat en hundvalp så den ska vi också få träffa. Har set den på bild och den är såå söt. Ska bli trevligt att umgås med dem ikväll :)

Här är en bild på broschen som jag köpte häromdagen på HM!!


Vad gör ni denna Fredag??


En sak att berätta...

Jag kom ju på en sak som jag glömt dela av mig av här i bloggen. Det är nämligen så att JAG SKA BLI FASTER IGEN :) Det är min storebror och han sambo som väntar en liten flicka och hon är beräknad till den 1 januari. Så det ska bli spännande och se om det blir ett 2011 elller ett 2010 barn. Kan ju precisa komma precis när som!! Det ska bli jätte roligt att bli Faster igen och det ska bli kul med ett nytt litet liv i familjen :)


Jag har haft en lugn och skön dag hemma på landet och jag hann även träffa min pappa innan jag körde hem, skoj att få träffa honom också. Fick god middag som mamma hade lagat, aldrig fel att få mammas mat :)
Min älskling kom inte hem fråns närmre halv åtta så vi har bara tagit det lugnt sen han kom hem. Vi har fikat och kolla på tv. Jag tycker Idol är bra i år, tror det kan bli tufft!!


Hemma Idag!!

Idag är jag hemma på landet och umgås med min Mamma. Det är skönt ibland att komma hem och umgås med sina föräldrar. Förhoppningsvis jobbar inte min pappa allt för länge, hade ju varit roligt att få träffa honom också idag. Har inte riktigt bestämt hur länge jag ska stanna. Paul han jobbar över ikväll och visste inte riktigt när han slutade så jag har ju inte bråttom hem precis!! Fårse hur jag gör.

Jag och mamma fikade när jag kom och nu tar vi det bara lugnt och småpratar och tittar lite på tv...skönt att bara va ibland.

Bild tagen av mig på en av mina promenader i förra veckan.



Dagens Jag

Här är Dagens Jag med nya kläder, eller nästan allt :)







Jag har haft en bra dag om man räknar bort besöket hos tandläkaren då. Visst det gick bra och de lagade min tand och den slapp rotfyllas men det var precis. Är väldigt glad att jag slapp det men det var jobbigt ändå, de håll på att laga min tand nästan en timme och sen tar dem dyra pengar för det. Roligare kan man ha!!

Men jag hade en super trevlig eftermiddag tillsammans med Jessica. Vi fikade på vårat stammisställe, satt där en bra stund och fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi hann en liten runda på stan också och vi båda shoppade lite :) Jag hittade en brosch och så hittade jag faktiskt en klänning, så nu är klänningen löst till 20 års festen som vi ska på i Oktober. En mycket trevlig eftermiddag var det som sagt :)

Kvällen har varit lugn tillsammans med Paul, vi har ätit, fikat och kollat på Idol!!



Tandis!!

Nu ska jag snart köra till Tandläkaren, hade gärna skippat det för jag tycker inte om att gå dit och sen kostar det en hel del pengar. Jag ska dit för att laga en tand som de bara lagade provisoriskt för någon månad sen. De sa då att den kanske måste rotfyllas, hoppas bara det blir en vanlig lagning. Jag lär nog annars komma hem väldigt fattig imorgon för rotfyllning kostar en del har jag hört, jaja lär väl kosta någon tusen lapp i vilket fall. Så trista pengar.

 

Men i eftermiddag har jag roligare saker för mig, då ska jag nämligen träffa bästaste Jessica igen. Vi ska fika och skvallra som vi brukar göra, kanske bli lite rundor på stan också!! Vem vet.

 

Ni får önska mig lycka till hos tandis för nu måste jag köra...



Bakat cupcakes


I eftermiddag så har jag bakat choklad cupcakes. Jag och sötnosen ska mumsa på dem ikväll när vi ska kolla på Idol!! Det är första gången jag bakar cupcakes men jag tycker dem blev helt ok för att vara första gången. Det är chokladkladdmuffins med chokladladsmör kräm med smak av kaffe. Sen är det jordgubbströssel på. Jag hoppas min sötnos kommer gilla dem :) Tänkte att vi får ju mumsa på nått gott idag nu när det är våran dag och allt...


Min och Pauls Dag

Idag är det min och Pauls dag för att vi firar TVÅ OCH ETT HALVT ÅR TILLSAMMANS IDAG :)

2008


2009


2010


Jag älskar dig över hela mitt hjärta, du är mitt allt ♥♥♥

Vi kommer fira våran dag med att mysa och fika lite gott ikväll då Paul jobbar över. Men kanske blir bio till helgen då vi firar våran dag lite mer...


Wakey!Wakey!

Jag hörde den här låten i gårdagens avsnitt av One Tree Hill och jag tyckte den var riktigt bra. Har lyssnat på dem en hel del på Spotify idag, har några andra låtar med som jag gillar. Jag tycker det är väldigt skoj att upptäcka bra musik, kan lätt ägna några timmar med att söka och lyssa på musik!! Det är ett stort intresse för mig som jag delar tillsammans med min kära sambo som också är väldigt musikinresserad.

 

Har tittat på tv större delen av kvälle, skoj att Halv åtta hos mig börjat igen. Roligt och se vad det är för människor som är med och vad de ska laga för god mat. Vi har sedan sappat mellan Ullared och Biggest loser sverige. Men jag tror att i fortsättningen kommer jag nog följa Biggest Loser för att se hur det går för dem, ganska så spännande ju...

 



Mumsig Middag


Igår lagade jag och Paul jätte mumsig middag kändes nästan som vi var på restaurang och åt :) Vi hade lagat Pepparbiff med ugnstekt potatis med vitlökspeppar på, kall örtsås och stekta sockerärtor i vitlök. Det var såå gott och mätta blev kan jag säga. man får lyxa till det lite extra ibland.
Paul håller på att laga middag nu faktiskt och jag ska snart ta och hjälpa honom. Det blir inte riktigt lika lyxigt idag, vi ska ha lasagnett och lite grönsallad till det. Vi ska annars bara slappa ikväll och kolla på Halv åtta hos mig och på Ullared som börjar igen efter säsongsuppehållen. Kanske fler än vi som ska titta på det??
Ni får ha en fortsatt bra måndag.


Söndagens Shopping

Nu ska ni få se vad som låg i mina shoppingpåsar som jag visade er igår, vet att visa av er var lite nyfikna. Hehe :)

Skjorta från HM


Trosor från Topshop och strumpor från HM


Rosa Kofta från Gina Tricot


T-shirt med tryck från Gina Tricot


Linne från Gina Tricot


Rödsvart stickad tröja från Gina Tricot



Lilasvart scarfs från Gina Tricot


Detta var min shopping från igår, blev mest inköp från Gina. Det fanns mycket fint höstnytt där, hade gärna shoppat mer därifrån men det får bli en annan gång. Jag är väldigt nöjd med mina köp i alla fall och lär nog använda alla klädesplaggen väldigt flitigt nu i höst...

Idag har jag en slappedag bara, är inte riktig på hugget idag så är bara hemma och myser och lyssnar på bra musik!!


Shopping utflykt


Idag har jag och min Pauli varit och shoppat lite på Nova i Lund!! Vi körde dit för att hitta en fin klänning till mig som jag skulle ha till en 20 års fest som vi är bjudna på i Oktober. Hittade en jätte fin klänning på Vila, men efter många om och men så köpte jag inte den. Jag kände inte för att slänga ut 5-600 kr på en klänning som jag kanske använder högts en gång om året. Så jag bestämde mig för att det får bli någon klänning som jag redan har i gareroben, har ju många fina som jag bara använt en gång...Men som ni kan se kom jag inte tomhänt hem ändå, hehe :) Jag shoppade lite baskläder till höst/vinter. Nån skjorta och lite tröjor och lite nya underkläder. Vi köpte även en present till min brorsson Milo...Vad som finns i påsarna får ni se imorgon :)

Nu blir det söndagsmys med Pauli resten av dagen...


Lördagens Pernilla

Såhär såg jag ut idag när vi åkte iväg på middag hos Pauls storebror med familj. Vi hade en mycket trevlig kväll hos dem. Vi fick god mat och fika, vi hade lika trevligt och roligt som vi brukar ha när vi ses. De är så  snälla och underbara...trivs kanon i Pauls familj och släkt :)


Lördagens vill ha...

Den här brocshen vill jag gärna ha, tycker den är jätte fin!! Men här i Kristianstad har jag ej hittat den i butiken. Jag får hoppas jag har bättre tur imorgon när jag och Paul ska till Lund och shoppa lite!! Vi skulle igentligen åkt till Lund idag, hade planerat det innan i veckan. Men Paul hade glömt att han hade lovat att vara chaufför nu på eftermiddagen till några bekanta till hans föräldrar. Så vi får ta våran shoppingtur imorgon istället.

Dagens planer blir istället att slappa lite nu på dagen och sen framåt kvällen ska vi till Pauls storebror med familj och äta middag, ska bli trevligt och det är ganska så skönt ibland och slippa laga mat. Hehe :)

 

Ni får ha en fortsatt bra helg!!



Filmkväll med svärföräldrarna

Nu kommer snart Pauls föräldrar på besök och vi ska ha filmkväll och kolla på den nya Karate Kid. Pauls pappa hade önskemål att få se den så det ska vi göra ikväll!! Vi har fixat lite god fika som vi ska ha och mumsa på :)

 

Kommer nog bli en mysig och trevlig Fredagskväll, Fredagmys med andra ord.



Gosat Bebis :)

Igår körde vi och hälsade på våra vänner Christian och Ar och deras son Daniel. När vi kom låg han och sov men vaknade ganska så fort och ville inte sova. Jag fick ta upp honom och la honom i min famn, han var lite ledsen men lugnade sig snabbt och sen så somnade han om.  Jag satte mig ner och sen låg han hos mig och sov nästan i en timme. Såå mysigt var det att få mysa lite bebis och han är ju såå söt med sina mörka ögon och hår :)
Jag frågade våra vänner om jag fick lägga upp bilder på honom och det fick jag, tänkte det är bäst att fråga först.


Hehe så gulligt när han kikar lite med ena ögat :)

En riktig liten sötis

Nu ska jag bege mig ut och cykla en runda och när jag kommer hem igen ska jag hoppa in i duschen och sen göra vid mig. Jag och sötnsoen ska nämligen köra och handla när han kommit hem. Sen ikväll ska vi ha Filmkväll med hans föräldrar, vi ska titta på Karate Kid. Hans pappa hade en önskning om att få se den så det ska vi göra ikväll. Ska bli trevligt :)


Bättre bild på ringarna

I mitt videoinlägg igår så visade jag ju att jag hade köpt ett par ringar på HM! Man såg dem kanske inte så bra hur dem såg ut där så tänkte visa er en bild, som är från HM,s hemsida. Jag tycker ringarna är jätte fina, så fina mönster på dem :) De lär användas flitigt!!

HM 29,50 Kr.

Nu ska vi vi köra och hälsa på våra vänner Christian och Ar och deras snart två veckor gamla son. Det ska alltså mysas bebis ikväll, ska bli såå mys :)


Onsdagens Klädsel

Här kommer nu bilder på gårdagens klädsel som jag hade på mig när jag träffade Jessica istan. Dock skippade jag koftan för att det var alldeles för varmt, men hade med den i min väska i fall att....




Lila Kofta - HM
Mönstrad Topp - Vero Moda
Svarta Jeansleggings - Vero Moda
Halsband Och Armband - HM
Öronhänge - Lindex
Svarta Tygskor - Din Sko


Onsdags Fika Med Jessica

 

Här kom ytterligare ett videoinlägg, ni läsare uppskattade det så jag gjorde ett nytt försök =)

Som jag sa i inlägget så skulle jag och sötnosen titta på Fångaran på fortet och det gör vi nu också, är ju final ikväll så måste ju se vilka som vinner. Jag hoppas på Hansbollslaget!!

 

Ni fick ett litet smakprov på min Outfit men bättre bilder på den kommer upp imorgon, så håll utkick.



Frukost Ute


Idag är det den 1 september, men det är verkligen en fin och skön sensommardag. För här skiner solen och det är lite mer än 20 + ute. Jag började min morgon med att ta cyklen och cykla en runda. Det var så skönt att komma ut så jag bestämde mig för att äta min sena frukost här ute i våran trädgård. Man får passa på och jag njuter verkligen kan jag säga. Riktigt skönt i solen är det =)
I Eftermiddag blir det en Date med Jessica, vi ska såklart fika och skvallra lite grann. Är ett bra tag sedan vi sågs nu så det är verkligen på tiden. Känns som detta kommer blir en bra dag!!




RSS 2.0