Tar en Paus!!

Som ni ser tar jag en paus från bloggandet, Jag har inte tiden eller orken till det riktigt.
Hur länge jag pausar kan jag ej svara på men kommentera gärna och så för jag kommer kanske svara på era kommentarer om jag orkar och känner att jag har tid.
Vi Hörs Och Ses Hoppas Jag!!!


En tur på stan!!

Det känns som det är super länge sedan jag bloggade, men det är ju faktiskt några dagar sedan jag skrev. Men tiden räcker inte riktigt till om vardgarna. Man är på praktik halva dagarna och sen är jag oftast hos Pauls föräldrar när jag slutat eftersom dem bor i närheten där jag är på praktik. Så jag brukar spendera eftermiddagarna där tills Paul kommer och hämtar mig när han slutat jobbet, sen när man väl kommer hem så ska man fixa med mat och annat och sen är det dags att lägga sig i igen. Så därför får ni ha överseende med att det bloggas inte lika mycket härifrån för tillfället, önskar att tiden räckte till så man kunde bloggat lite mer än vad som hinns med....menmen så det är.

 

Idag vaknade man pigg och vaken vid halv nio tiden, men vi låg och drog oss en stund och sen gick vi upp och åt frukost. Vi gjorde sedan oss i ordning och sen så körde vi in en runda till stan. Usch vad mycket folk det var där men så är det ju alltid när det är långlördag. Vårat ärende var att besök på Systemet men vi gick såklart en sväng i affärerna också. Det blev lite shoppat för min del, men inte så mycket för jag tyckte inte det fanns så mycket skojsigt. Min sötnos var ute efter någon ny tröja men han hittade ingen som passade, han är ganska så kräsen!!

 

Ikväll så var tanken att vi skulle på lite fest hos Jessica och Marcus men så blir det inte för att när vi kom hem från stan så började jag känna mig trött och seg och huvudvärken ger sig till känna. Väldigt tråkigt är det men känner inte för att bege mig någonstanns när jag inte är riktigt på topp. Så får hoppas det blir fest en annan gång snart, för det var ett tag sedan man festade faktiskt...så lite sugen är man allt!! 

Här kommer det bli en lugn kväll istället, slappa, mysa, kolla på tv och äta lite gottis är våran tanke.

 

Avslutar med bilder på det jag shoppade idag!!!

Den här söta tröjan kommer från Bikbok, så härlig färg på den.

 

Ny mascara, klämmor och armband, allt från HM.

 



Våffeldagen

Det är väl ingen som har missat att det är Våffeldagen idag? Om ni har det så påminner jag er, hehe :)
Här hemma ska det ätas våfflor ikväll, är ju ett måste och så är det ju gott också så det är ju inget man kan tacka nej till.
Hur Många Orkar Ni Äta??


Jag Och Paul Har Övat :)

Ilördags var jag och Paul bara hemma och tog det lugnt eftersom att jag var förkyld så var jag ganska så seg under dagen och kände inte för att göra något speciellt. Men det blev inte riktigt så för att framåt kvällen fick vi en förfrågan av Veronika om vi kunde tänka oss att passa min brorsson Milo över natten. Det var inte svårt att tacka Ja till det. Vi körde och hämtade honom på kvällen och sen hade vi han till söndag eftermiddag. Både jag och Paul var lite nervösa eftersom att ingen av oss har passat en i den åldern över natten. Men vi båda tyckte det gick väldigt bra, man fick ju lösa problemen som dök upp så gott man kunde, om han nu var ledsen eller så. Det var roligt och mysigt att ha honom här, han är ju en riktig gladis som mest ler och skrattar och busar :)
Så nu har jag och Paul övat lite i alla fall, hehe :) Det är ju aldrig fel att göra det eftersom att våran tanke är ju att skaffa barn tillsammans så småningom. När det blir får tiden utvisa.
En Riktig Sötnos, Eller Hur???


Robinson 2009

Börjar ju ikväll och har väl knappast någon missat eller? Jag och Paul har tänkt bänka oss framför det ikväll och se om det är något att titta på. När det gick innan så följde jag det och tyckte det var bra så får väl se om det blir lika bra denna gången?

 

OM ROBINSON 2009

Expedition Robinson är tillbaka i tv-rutan, denna gång hos TV4. I Robinson 2009 får den klassiska överlevnadstävlingen en nystart med tuffare villkor och hårdare utmaningar än någonsin tidigare. 


Robinson 2009 spelas in i Filippinerna, ett land som består av cirka 7 100 öar. Den utvalda miljön är några av de 45 öarna i Palawans skärgård som utgör huvudarenor för Robinson 2009 . Där har under den två månader långa inspelningen 18 deltagare kämpat om vem som ska bli TV4:s första Robinson-vinnare. Vilka som får stanna kvar avgörs varje vecka i ett öråd där deltagarna röstar på den de vill ska lämna ön.


Robinson 2009 leds av Linda Isacsson , som inte är någon nybörjare vad gäller äventyr och exotiska miljöer. Linda har tidigare bland annat gjort resereportage för När & fjärran och har lett program som Farmen , Farmen Afrika , Jakt & fiske och Farligt möte . De tre senaste säsongerna har Linda också varit programledare för Bonde söker fru .

Robinson 2009 bygger på ett programformat framtaget av den brittiska producenten Charlie Parsons . Världens första Expedition: Robinson producerades av SVT 1997 och orsakade då en hel del kontrovers. Sedan dess har programmet blivit en stor succé runt om i världen.


Det är en fökyld Pernilla som bloggar. Har blivit jätte förkyld och näsan den bara rinner. Vaknade flera gånger inatt av att jag knappt kunde andas genom näsan eftersom att den var helt täppt. Så idag är man seg och tung i huvudet så det kommer bli en lugn hemmadag.

 

Vi hade planerat att fixa och dina i trädgården idag men vädret ville inte som vi ville idag så det får bli en annan dag och jag vet knappt om jag hade orkat. Min snälla och söta Paul var snäll och dammsugade här inne idag i alla fall för det behövdes det med. Jag hoppas verkligen att det blir fint snart igen så man kan göra fint i trädgården också, har ju längtat efter det. Menmen det kommer.

 

Nu ska jag och sötnosen kolla på gårdagens avsnitt av Så ska det låta så ni får ha en fortsatt trevlig helg!!!



Mina Brorsbarn :)

I tisdagskväll var vi och hälsade på mina söta brorsbarn Tindra och Milo och även deras mamma förstås. Det var väldigt roligt att träffa dem för det var ett tag sedan. Tindra blev också jätte glad och fick världens kram av henna, så härligt :) Vi var där en stund och busade med barnen och så köpte vi en bärsele av Veronika. Det är alltid lika skoj att träffa dem och vi ska nog ta hem Tindra sen någon helg, hon ville gärna det.

 

Milo och Tindra

 

Tindra fotade också mig och Pual och dem blev såhär :)


Igårkväll så hälsade vi på mina föräldrar och även min lillebror och hans tjej var med. Vi blev bjudna på våfflor och det var inte dumt alls :) Det är ju våffeldagen den 25 men vi tjuvstartade lite innan, hehe!! Alltid lika trevligr att komma hem, synd bara att man var tvungen att köra hem tidigt eftersom att man skulle hem och sova. Men jag måste det för att orka.


Idag var det ännu en bra dag på praktiken, trivs super där :) Det skulle vara möte idag på avdelningen som jag är på och det skulle börja klockan 14 så jag fick sluta en halvtimme tidigare än vad jag brukar. Det tackar man inte nej till. Jag var duktig och gick hem idag och det var så skönt i detta härliga väder som är, tog en halvtimme att gå ungefär. 

Ska sätta igång att diska här om en stund och sen så ska jag göra pannkakor som jag ska äta sen och ska göra lite extra som jag kan ha med mig imorgon och några till min sötnos med som han kan äta när han kommer hem ikväll. Han skulle nämligen jobba över för de har mycket att göra där han är just nu. Men är bara två timmar längre så jag ska nog klara mig.

 

Vi HÖRS!!!

 



Godmorgon Hjärtat

Det här söta meddelandet såg jag imorse när jag kom in här i datarummet. Att få ett sådant sött meddelande av sin älskling när man är hemma och mår dåligt värmer väldigt mycket. Paul är för underbar :)
Det är sådana här små saker som håller kärleken vid liv och som man ibland behöver i vardagen. För mig betyder det jätte mycket och jag är så glad att jag hittat min kärlek :)


Det var för länge sen....

Jag bloggade. Men tiden har inte riktigt räckt till. Det blir ju lätt så när man har börjat få en vardag igen. Man är på praktik fram till halv tre om dagarna och denna veckan har vi mer eller mindre haft något ärende efter praktik/jobb och sen när man går och lägger sig tidigt så hinns det inte riktigt med. Men idag har jag lite tid och det är bara bra här, skönt med helg :) Jag och min sötnos har inga bestämmda planer alls denna helg utan vi tar det mest lugnt och tar dagen som den kommer, behövs det också känns det som.

 

Eftersom att vi inte hade några plande denna dag så bestämmde vi oss för att köra en sväng till Solhaga eftersom att vi hade ett presentkort där som vi hade fått för några månader sen. Vi var där för ett tag sedan men hittade inget som vi gillade, men idag så hittade vi och nöjda blev vi :) Vi köpte söta små fjärilar som jag satte upp på våra gardiner som ni kan se och sen så köpte vi en svart lite högra kruka med en grön växt till. Blev mycket bra.

 

Nu ska vi snart laga mat och ikväll ska vi testa ett nytt recept som jag fick av en på praktiken igår. Det lätt så gott när hon pratade om det så hon skrev upp receptet till mig och en annan. Det är med kyckling, bacon, svamp och en massa andra godsaker som man ska ha i och sen ska det in i ugen och stå där och gosa till sig en stund. Kanske lägger upp receptet en annan dag. Annars blir kvällen lugn här är tanken i alla fall. Det blir väl att se Finalen av Meldifestivalen eller så kanske vi kollar på någon film istället för om jag ska vara ärlig så känner jag inget behov av att se Finalen bara jag får se vem som vinner. Jag tycker nämligen att visa av låtarna redan är lite uttjattade....jaja fårse hur vi känner för sen.

 

På Återseende!!!

 

 



Så länge vi båda andas

Igår kom den här efterlängtade boken hem till oss via posten. Gissa att man hade längtat efter den och nu ska här läsas :)
Det är den Fjärde boken i Twilight-serien. Om ni inte läst dem än så sätt igång och gör det för dem är såå bra och lätt dem bästa böckerna som jag har läst.


En massa prover....

Idag hade jag tid hos Vårdcentralen. Jag skulle nämligen kolla upp det här med min värk i huvudet och nacken igen. Så var det tänkt i alla fall. Men det blev en hel massa om min mage också.

Eftersom att jag har problem med den från och till och har nu haft det allt oftare och nu ihelgen var det ju inte skoj alls då jag hade väldigt ont i den. Så jag tänkte att då kan vi lika prata och kolla upp det som idag när jag ändå skulle dit.

 

Det blev en hel massa frågor om hur min avföring ser ut, hur ofta jag är på toa, vad jag äter m.m. Kändes konstigt att sitta och prata om det, är ju inte precis så att man studerar det när man vatt på toa men fick göra så gott jag kunde med att förklara. Eftersom att jag hade en liten misstanke om att det kan ha med mjölkvaror att göra så ska jag nu i en månad utesluta det och äta och drick alaktosfritt istället och se om det hjälper och jag ska även äta linnfrö som ska sätta igång magen lite. Jag ska även här hemma ta tre avföringsprover på tre olika dagar. En hel massa alltså. De tog ju även 6 eller 7 rör med blod idag och så fick jag även lämna urinprov. 

 

Jag tycker det är skönt att de tog en massa prover så man kan se om det är nått som är fel eller om det inte är det så kan man ju utesluta de misstankar man har. Men måste ju ändå vara nått tycker man som gör att min mage krånglar....

 

 Med min värk kom vi ej fram till så mycket kändes det som förutom att jag fick order om att beställa tid hos vårdcentralens sjukgymnaster eller vad det nu var...så ska jag gå där och träna eller vad jag nu ska göra. Så vi får väl se om det hjälper!!!

Så nu är det bara till att vänta på alla svar.......

 

 

 

 

 

 

 

 



Såhär firade vi.....

Våran dag blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men såå bra den blev förutom min mage då som krånglar.
Vi började dagen med att få Hasse och Kerstin på besök för att vi hade bjudit hit dem på frukost. Min sötnos hade varit så gullig och kört till stan för att köpa dem godaste ostfrallorna som finns, på Axelssons :)
En mycket god och mysig frukost hade vi.
Jag och sötnosen skulle sedan ha tvättat och bara tagit det lugnt under dagen men så blev det inte riktigt utan vi följde med Hasse och Kerstin in till stan. Kerstin skulle prova ut nya glasögon och ville ha lite smakråd. Jag och sötnosen gick även en liten stund på stan och vi handlade en turkosblå tvålpump på Borett som jag spanat in ett tag. Annars handlade vi inget förutom en present till Jessi. När vi gick på stan så fick jag ett sms av Jessi där hon grattade oss på våran dag och så frågade hon om vi ville följa med henne och Marcus på Ikea. Vi tackade ja till erbjudandet och följde med.
När vi kom hem från Ikea så märkte vi när vi skulle gå in att där stod ett litet paket på våran trapp. Vi annade direkt att det var från Pauls föräldrar och rätt hade vi :)
På kvällen var vi ute och åt på Rosegarden och våra underbara vänner Jessi och Marcus följde med oss och firade tillsammans med oss. Vi tyckte dem kunde följa med för det är ju genom dem jag och Paul träffades :)
Vi åt väldigt god mat där men efter maten så fick jag väldigt ont i magen och det blev bara värre under kvällen så vi stannade inte så länge hos Jessi och Marcus. Vi var där nämligen en runda efter vi hade varit ute och ätit.
Vi hade en super trevlig dag först med Hasse och Kerstin och sen med Jessi och Marcus. Tack för att ni ville vara med oss denna dag och fira den tillsammans :) 
Tack även till min Älskling som jag älskar väldigt mycket och jag hade en underbar dag med dig och fler underbara dagar och år ska vi få tillsammans. Du är verkligen det bästa som hänt mig <3

Idag är min sötnos iväg på kalas hos sin storbror för att han fyller år idag och jag valde att inte följa med eftersom att min mage krånglar så bättre att vara hemma och vila nu så den förhoppningvis blir bra igen. Har tänkt spendera större delen av dagen framför tvn ändå eftersom att det är repris både på Desperate Housewives och Grey`s och sen ikväll är det ju även One Three Hill och Gossip Girl och det får man ju ej missa. Det är ju även premiär för Wipeout och det tänkte vi se på och se om det är nått bra!!


ETT ÅR TILLSAMMANS <3

BILDEN SÄGER VÄL ALLT :)


Fika Besök :)

Min kära mamma ringde för en liten stund sedan bara och frågade vad jag och Paul skulle göra ikväll och vi hade planer från början men ska ta det en annan dag istället. Så vi bestämde att bara vara hemma men vi kommer få Fika Besök av mina kära Föräldrar. Blev jätte glad för vi har inte träffat på på ett tag och har inte hunnit att köra ut till dem i veckan heller. Man känner det nu när man börjat på praktiken att nu har man inte lika mycket tid till annat och sen är man trött när man kommer hem så man orkar ej göra alldeles för mycket heller.
Det går bara bra på praktiken fortfarande och trivs bra med dem som jobbar där och hoppas den stämmningen som är där komemr fortsätta vara så för vi har väldigt roligt :)
Nu ska här lagas mat blir Thaimat idag, ska bli mumsigt.
Får även passa på att hälsa Grattis till min kompis Jessi som fyller år idag. Grattis gumman :)


Första dagen på praktiken.....

Var igår ju och idag var min andra dag. Som ni kanske märkt är det inte lika aktivt på bloggen nu och så lär det nog vara eftersom att nu är man inte hemma hela dagarna så tiden räcker inte riktigt till. Men det gör inte så mycket ändå.

 

Jag har nu varit på äldreboendet i två dagar och än så länge har allt gått bra och har bara ett positriv intryck därifrån än så lämge. Alla som jag träffat hittills verkar väldigt trevliga och hjälpsamma och det känns som man kan vara sig själv och det känns skönt. Får man hoppas att det fortsätter så också :)

 

Nu om morgnarna går om man upp 05.20 det är lite skillnad jämfört med att gå upp vid 11 tiden som man gjorde oftast när man gick hemma. Men jag började två veckor innan praktiken ungefär med att gå och lägga mig och gå upp tidigare bara för att vänja mig lite. Men var ändå inte särskillt skoj igår när klockan ringde. Men när jag väl komm upp gick det bra och kände mig någorlunda pigg.

 

Det känns skönt att ha något att göra igen och fast att man inte har långa sovmorgnar längre så gör det inte så mycket. För att det känns bra att vara igång igen och att få träffa lite andra människor och få den här sociala biten. Jag tror  man mår bättre av det!!

 

Ikväll så börjar ju Desperate Housewifes och det är nog ingen som missat det. Jag vill jätte gärna se det men vet inte om jag orkar det. Brukar lilsom gå och lägga mid vid nio för att orka gå upp 05.20 om morgnarna och jag är en som behöver mycket sömn. Jaja får förska se reprisen på söndag annars....

 

"Akta Er För Gamlingarna"

 

 



En tripp till Malmö

Igår var vi en runda i Malmö med Linda. Hennes söta dotter lämnade vi hos Lindas föräldrar som skulle passa henne.
Vi skulle till Malmö eftersom Linda hade frågat oss om vi kunde tänka oss att köra eftersom att hon skulle köpa en ny barnvagn där som de hade ställt undan till henne.
Fanns mycket fina vagnar där ju och även jag och sötnosen gick jag klämde lite och det lutar mer åt en Emmaljunga vagn än en Brio. Tycker Emmaljunga vargnarna verkar vara stadigare. Men det där är ett senare projekt. Vi gick en liten runda och tittade i Malmö, vi tyckte det var kallt att gå där så vi beslöt oss för att köra till Nova istället. Vi gick där och tittade en sväng och man såg en hel del fint och prövade en del med. Men inget följde med mig hem. Duktigt va??
Jag var inte riktigt på hugget för det och sen var jag ganska så trött och sge för jag hade ej sovit så mycket under natten. Innan vi körde ifrån Nova så fikade och sen så körde vi och hämtade Lindas dotter och sen körde vi och lämnade dem. Jag och sötnosen körde sedan till hans föräldrar där vi fick jätte god middag och efter middagen slocknade jag på deras soffa för att jag var såå trött.
Vi tittade sedan på Melodifestivalen tillsammans och fikade på goda semlor som Kerstin hade gjort :) Det var en skojsig dag fast att man var trött och seg men hade vatt roligt om man hade kunnat följa med Jessi på kvällen på Party men jag kände och orkade inte. Det kommer fler gånger!!
Idag har det varit tvättning och storhandling på schemat. Skönt att ha lite rena kläder igen och ha ny god mat och kyl och frys. Det var ganska så tomt där så det var välbehövligt att handla.
Vi har även varit en runda hos Hasse och Kerstin och duschat eftersom att våran dusch är ej lagad än och vi vill inte duscha i kalltvatten. Det var härligt och skönt att kunna duscha varmt och hoppas på att våran dusch blir lagad nu i början av veckan så man slipper fara iväg för att göra det.
Nu ska jag/vi snart kolla på One Three Hill och Gossip Girl och så blir det nog lite fika till det för att vi köpte Vaniljmunkar innan när vi var och handlade :)
Sen får man försöka komma i tid i säng ikväll för imorgon så börjar min praktik på Äldreboendet. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra!!!




RSS 2.0