Kalasfin :)

Igår hade jag på mig mina nya kläder från Gina när vi skulle på kalas. Jag och magen var så kalasfina :)




Idag har jag en ledig dag och jag har blandannat varit på besök hos min Barnmorska idag. Hon är verkligen kanon bra. Jag hade gått upp 2 kilo sen inskrivningen och mitt blod/järnvärde var lågt så ska börja äta järntabletter från och med idag/kväll. Sen fick jag även lyssna på Pojkarnas hjärtljud och den högra tvillingen hade 158 i puls och den vänstra hade 144 i puls ♥ Det var första gången jag hörde hjärtljden så det var väldigt häftigt :)

Nu ska jag ta och svara på era kommentarer och sen vila en stund, har lite ont i ryggen idag och hade även det inatt så sov ej så bra. Så jag är lite trött nu så bäst att vila så man förhoppningsvis orkar jobba imorgon.

Ha det fint ♥


Shopping från Gina

Idag har jag och Paul varit ute på vift igen :) Vi köpte ju vagn häromdagen som ni har sett och till den var det ju bara en liggdel så idag har vi fyndat en till. Man får som sagt passa på. När vi ändå var ute och körde och var nere i Lund så körde vi inom Nova och där blev det lite shopping till mig från Gina. Hade ju fått presentkort på Nova av Jessi och Marcus :) Hittade även lite kläder till bepparan på HM!! Vi fikade på Espresso House som är ett måste när man är där, en mochalatte med grädde är grejer det. Hehe :)

Nu är vi bara hemma och myser, ska bara ha en lugn och mysig hemmakväll har vi tänkt då vi båda är lite sega nu. Ska nog vila en liten stund nu och sen blir det nog att vi fixar lite mat och tittar på film.

Sen imorgon är det frukost hos mina föräldrar som gäller och sen på  eftermiddagen är det kalasdax!!



Fyndat vagn =)

Den här vagnen hittade vi på blocket igår, köpt sommaren 2010 så den är knappt använd. Ser ut som ny :) Vi får ju dock ha en liggdel till!! Den kommer bli bra till våra killar ♥ Det är den här vagnen vi har varit mest intresserade av hela tiden och de vi har pratat med som haft tvillingar har varit nöjda med denna. Den är ganska så smal för att vara tvilling/syskonvagn och den blir inte heller så stor när man fäller ihop den.  Vi är väldigt nöjda då den ser ut som ny och man får passa på, vi sparade nämligen en hel del pengar på att köpa en begagnad och eftersom att den är så ny så gör det inte så mycket att den är just begagnad. Det var en bit att åka för att titta och ta hem den men det var det värt, så kvällen igår blev inte som vi tänkt från början!!


Iförmiddags var jag hos Sjukgymnasten, berättade om mina problem med ryggen och så. Jag fick ett köpa ett stödbälte som jag ska använda som ska minska belastningen lite och jag fick även en kudde som jag ska sitta på. Sen så fick jag göra lite övningar och ett program som jag ska göra hemma i den mån det går. Jag jobbade sedan i eftermiddags och det gick bra, ska även vara på den förskolan på tisdag. Nu ska jag ta och svara på era kommentarer innan det är dags att köra och hämta sambon som jobbar länge idag!!



Vecka 19

Idag gick jag in i vecka 19 igen, blev ju tillbaka flyttat en vecka så nu är ju beräknad förlossning den 28 juni.

Nu är du halvvägs! Ovandelen av livmodern når naveln och kommer att fortsätta växa med ungefär en centimeter i veckan. Bebisen är drygt 14 centimeter lång och väger strax under 250 gram.

Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Det växer hår på huvudet och sinnena utvecklas fort. Nervcellerna för smak, lukt, hörsel, syn och känselsinne utvecklas nu i sina respektive områden i hjärnan. Produktionen av nervceller saktar av och existerande nervceller blir större och etablerar mer komplicerade förbindelser.

Nu har du kanske känt din bebis röra på sig. Om det har känts lite abstrakt att vänta barn innan, så brukar det ofta kännas mer verkligt när man känner fosterrörelserna. De flesta känner bebisen röra på sig för första gången någon gång mellan vecka 18 och 20.

Om detta inte är första barnet, kan du ha känt det tidigare. Vad du tolkade som gaser i magen, kanske var bebisen som slog kullerbyttor. Berätta för barnmorskan när du känner bebisen sparka!

De kommande tio veckorna kommer att vara bebisens livligaste tid i livmodern - senare blir det för trångt för alltför intensiv gymnastik. En ny livssituation närmar sig med stormsteg.



Det går verkligen framåt :) Idag är jag ledig, skönt det. Ska bara vara hemma och greja och fixa lite och sen ikväll ska vi även tvätta. Sånt som måste göras ibland. Imorgon blir det några timmars jobb på eftermiddagen och jag ska även till sjukgymnasten för att kolla upp min rygg lite imorgon innan jag börjar jobba....

Ha en fortsatt bra dag!!


Tisdagen den 25 januari

Idag har jag jobbat mellan 8.30.13.30, helt lagom tid men den förskolan jag var på är ganska så rörig och de är krävande att vara där. Men det gick bra ändå, gick lite segt men til slut fick jag ju gå hem. Jag körde sedan en snabbis till mina svärföräldrar, skulle byta bil med dem för våran ska till verkstaden imorgon. Det är det tråkigaste som finns att lägga pengar på så är det bilar, men ibland är man så illa tvungen.

För en stund sedan var pojkarna i magen väldigt livliga, de sparkade för fullt och för första gången kände jag det riktigt tydligt utanpå magen. De gillade kanske musiken jag spelade :) Synd bara att inte Paul var hemma och fick känna det, men får hoppas han får uppleva det snart :) Det är verkligen så underbart att veta att dem är i min mage och växer och gror. Fick hem kläder idag med som vi hade beställt från Linus och Lotta till killarna, så söta och fina ♥

Bjuder på en knasbild som är tagen någongång vid jul :)




Började veckan med jobb

En bild på mig från ilördags.


Idag har jag jobbat några timmar och det gick bra, har vatt på den förskolan innan men det är nog två år sedan. De är väldigt trevliga där och det är skönt att förskolan inte ligger så långt hemifrån. Slipper man köra så långt. Nu är jag ganska så trött och har lite smått ont i ryggen som jag ofta har när jag jobbat. Men vatt ganska ok idag ändå för jag var med dem större barnen, men när det är med dem mindre så är det värre med ryggen.

Men annars är det bra här, vi har haft en bra helg :) Vi har haft vänner på middag, grejat och fixat lite här hemma och så har vi varit på Ikea och handlat lite till våra små killar :) Det var en härlig känsla att vara på Ikea och äntligen få handla barnsaker...Nu ska jag ta och svara på era kommentarer som jag lite back med så har det super.



Bebiskläder <3



Idag har jag och Paul spenderat eftermiddagen istan, han slutar ju vid 3 på fredagar så då kan man passa på. Shoppade lite bebiskläder till våra små killar idag ♥ Hade två kuponger från Kappahl att vi fick en Gratis body och sen en kupong med 25% så för dessa fägglada fina bodys betalade vi 60 kroner. Helt lagom :) Vi handlade även lite från HM!! Såå roligt att gå och titta och äntligen få köpa kläder till sina egna små, underbar känsla.

Vi hade en trevlig och mysig eftermiddag tillsammans, när vi hade shoppat färdigt gick vi och käckade varsin Pastarätt oå House of bagels och sen var vi inom Videomix för lite gottis. Nu ska vi alldeles snart titta på Lets Dance, sen blir det nog sängen för våran del....


Två Pojkar <3



Här är våra två små POJKAR ♥
Det som ni ser som en kula på den ena tvillingens mage är, den andra tvillingens huvud.....allt var bara bra med dem :) Det var underbart att se dem två liven, de var väldigt vilda och ville till en början inte ligga stilla. Just nu verkade det som att det lutar mot tvåäggstvillingar, för de hade varsin moderkaka och en tjock skiljevägg mellan sig, men är ej 100% säkert ännu. För oss spelar det ingen roll bara dem mår bra.
Jag blev tillbaka flyttad en vecka så är i vecka 18 igen och beräknad förlossning är nu den 28 juni istället för den 20 som det var från början. Vi får se när de vill titta ut för oftast kommer ju tvillingar lite tidigare.

Vi är överlyckliga att allt går så bra för oss denna gången, det är detta vi väntat och kämpat för ♥


Lilla Lady

Bjuder på en låt med Daniel Adams - Ray idag, tycker denna är riktigt bra och man blir glad när man hör den.



Idag är jag hemma och bara tar det lugnt, har blivit förkyld och har lite feber. Jag ska snart fixa till lite frukost, har ej ätit det ännu för jag tycker om att vara uppe en stund innan jag äter. Tänkte göra mig en stor kopp te med honung i alla fall och så tror jag det blir några knäckemackor med nått gott pålägg på. Medans jag äter frukost blir det nog något avsnitt av Days och sen ska jag nog ta och kolla på någon film också.

Imorgon är det dax, längtar som attans :)


Skönt att vila



Idag har jag jobbat några timmar, inte så många men det räckte för att få ont i ryggen igen. Var också väldigt trött när jag kom så jag mig och vilade en stund med en varm vetekudde under ryggen. Det var skönt och behövligt. Har alltid haft problem med ryggen men känner av det mer nu när jag är gravid, misstänker att det är början till Foglossning. Inget skoj alls. Det blir en lugn kväll med mycket vila så jag orkar jobba imorgon också och på onsdag. Tur att det inte är allt för långa dagar, jobbar just nu ju bara 50%.

Nu kommer snart min efterlängtade sambo hem, då blir det till att laga till lite middag och sen ska vi bara mysa och ha det bra :)


Myst med min söta brorsdotter :)

Har ju varit hos min Storebror hela helgen och hållt han sällskap och hjälpt honom med Alina. Det har varit en mycket trevlig helg och vi har även hälsat på min brors sambo lite grann, hon har verkligen gjort stora framsteg. Såå duktig är hon. Det har varit så mysigt att ha myst och hjälpt till med Alina, hon är en väldigt lugn bebis som inte gör särskilt mycket väsen av sig. Nu är jag och sötnosen hemma igen och ska snart äta middag, sen blir det en lugn kväll med mys och så för imorgon är det dax för jobb!!

Här kommer några söta foton på söta Alina, min brorsdotter :)







It`s Friday



Skönt att Fredagen är här!! Den här helgen spenderar vi hos min Storbror för att kunna hjälpa och avlasta honom med deras lille bebis och för att hålla han sällskap. Det är nämligen hans sambo som ligger på sjukhus. Vill ej gå in på varför eller så, men hon mår ok!! Ska hälsa på henne en liten sväng imorgon.
Mysigt att få mysa bebis ihelgen, hon blir 3 veckor imorgon :)



Kvällsbesök



Igårkväll hade vi besök av våra vänner Christian, Ar och deras söta son Daniel :) Vi fixade mat ihop, eller vi hade bett om Ar ville laga lite thaimat och det ville hon. Det blev jätte mumsigt och Ars thaimat kan man inte få för lite av. Jag fick även lite presenter av dem eftersom att jag fyllt år. Jag fick ett Grattiskort och i det stod det att de följer med till valfri babybutik och betalar vad vi vill ha av ett värde på 500 kroner, fick även ett paket blöjor och en bok om barnsjukdomar. Jag blev jätte glad för allting. för det är sådant vi behöver inom en snar framtid, super snälla är dem :)


Lite nytt!!

Isöndags var jag och Paul en runda på Nova i lund, shoppade lite grann gjorde jag. Fanns så mycket nytt vårfint inne på Gina Tricot så man ville ju ha allt. Men det gick ju inte riktigt. Men lite vårnytt blev det som dem här fina topparna :)




Jag tycker dem är så fina och idag har jag den prickiga på mig :) De finns i fler färger så det är bara att gå in på deras hemsida och spana eller besöka någon av deras affärer!!


Jag och magen

Så här Såg Jag Ut Igår  På Min Födelsedag :)




Mammajeans från Hm, linne och topp från Gina Tricot.
Mitt fina Gravidsmycke är från Hallbergs och armbanden är från Hm.

Det var jätte trevligt att ha mamma och pappa på besök igår och maten och fikan vi bjöd på uppskattades. Av släktingar och familj så har jag mest fått pengar, önskade mig det!! Alltid bra att ha och det behövs nu när vi ska bli fler i familjen :)
Idag ska jag bara vara hemma och ta det lugnt, känner mig lite seg så då kan det vara skönt med en lugn dag.


Födelsedag =)

Idag är det ingen vanlig dag för det är min FÖDELSEDAG :)
Fyller hela 27 år.



Ilördags hade jag lite kalas för Pauls släkt, mina föräldrar och syskon skulle också ha kommit men det har hänt lite saker med en familjemedlem som gjorde att de ej kunde komma och det är verkligen förståligt. Det är också därför jag ej varit så aktiv här ihelgen, har en hel del annat att tänka på.

Men i alla fall idag är det min dag och det ska jag fira med att vara hemma och ta det lugnt och sen ikväll kommer mina föräldrar. Vi ska bjuda dem på middag och lite god fika förstås :)



Time of my life

Patrick Wolf - Time Of My Life

 

En låt som jag har hört på radion som jag gillade och försökte sedan hitta den på Spotify men den fanns inte där, tråkigt!! Men får höra den på Youtube istället och det går ju ungefär lika bra.


Idag har det varit en seg dag eftersom att igårkväll blev det värre i min rygg så jag har knappt kunna sova inatt, kunde knappt vända mig för det gjorde så ont. Var även uppe en runda mitt inatten för det gjorde för ont att ligga ner. Har fortfarande ont men känns lite, lite bättre så hoppas på att få sova lite mer inatt. Vilade en stund inann i eftermiddags men har även varit duktig och bakat lite inför lördag. Min sötnos har varit snäll och hjälpt mig. Men med en massa hormoner som spökar ännu mer nu så blev jag inte riktigt nöjd med en sak vi bakade så ska testa göra om det imorgon. Jag är ganska så petig och blir gnällig när det inte går som jag vill.


Tur sötnosen står ut med mig, hehe :)




Lunch på stan

(Bild lånad från google)


Idag träffade jag Jessica och vi gick och lunchade på stan, jag tog en mumsig kycklingsallad med tzatsiki och så blev det såklart Caffelatte med vit choklad till, eller jag drack ju vatten också :) Men latten är viktigt, hehe!!
Vi hade det mycket trevligt och vi gick även en runda på stan, fanns mycket fint men handlade inget idag. Tänkte bege mig in där en annan dag för kanske lite shopping.

Har även träffat mina brorsbarn en snabb runda idag, Tindra pussade och kramade magen väldigt mycket. Hon sa att man måste ta hand om dem så dem blir glada :) Hon är för gullig!!

Har för övrigt väldigt ont i ryggen idag, inget skoj alls. Sitter nu med en varm vetekudde så hoppas det släpper lite. Tur man har en underbar sambo som hjälper en :)


Vecka 17

Idag gick jag in i vecka 17 och det innebär att jag nu är i femte månanden :) I början tyckte man det gick så sakta, men nu går veckorna ganska så fort och man märker på magen att den växer och växer. Vi försöker ta foto varje vecka, roligt att ha och det är roligt at se hur mycket magen har växt :)

Här nytagen bild på magen.


Idag har jag jobbat lång dag, ska igentligen inte jobba så långa dagar eftersom att jag jobbar  50% just nu på grund av ryggen. Jag ska säga till imorgon att jag vill ej ha så långa dagar för att ryggen orkar inte och jag orkar inte, är helt färdig nu!! Vill liksom kunna jobba men vill ha korta dagar och det är det jag ska ha så får hoppas dem kan lösa det tll mig. Annars är det ganska bra!!


Mer foton från Nyår

Förrätten



Lite av all den goda maten till Huvudrätten










Den goda efterrätten





Det var ett mycket trevligt Nyårsfirande med mycket trevligt sällskap :)


Nyårsfina :)

Nyårs fin med klänning från HM och mitt fina Gravissmycke som jag fått av min älskade :)


Här ser lite av magen men ej så tydligt i denna klänningen, kommer en bättre bild en annan dag :)


Min sötnos var också nyårsfin :)


Fler bilder från vårat Nyårsfirande kommer upp en annan dag!! Nu ska jag och min äslkade kolla på film och mysa :)




RSS 2.0