En dag på landet...

Idag bestämde jag mig för att åka hem till landet och bada lite i mina Förldrars pool. Min lillebror och hans flickvän var också där. Jag hade en mycket trevlig och rolig dag där hemma och det blev även ett dopp i sjön, det var jätte skönt att bada :) På kvällen så grillade vi och då var ju såklart min sötnos också med och vi spelade även två rundor Uno. Det har varit en mycket bra dag och jag handlade ju till och med en Rosa Klänning på Rea :)

Mitt barnsdoms hem....

 

Hur har eran dag varit??



The Beach :)

Igår var jag och min älskade sötnos på Stranden. Vi hade en jätte härlig dag och det var så skönt att ligga vid stranden och känna den härliga sanden när man går...Vi badade också, det var lite kallt i början men sen var det bara skönt. Vi fick höra sen att det hade varit en 22 grader i vattnet och det är ju inte så kallt :)
Här kommer nu bilder från våran härlga dag vid havet.....
<3<3<3<3


Vilken Baksmälla :)

Igår var vi på Bio och herregud vilken galen och rolig film det var.Vi kollade vi på den här tillsammans med Jessica och Marcus...
Vi tyckte alla fyra att den var värld att se och jag har aldrig skrattat så mycket åt en film på länge som jag gjorde till denna :)
Men innan vi var och tittade på filmen så var vi ute och åt middag tillsammans och vi hade det mycket trevligt och god mat åt vi också :)
Tack för en Trevlig Kväll Bästisar :)


Jordgubbar är mums :)

Igår så hade min sötnos köpt med sig jordgubbar hem. Jag misstänkte faktiskt det lite grann för att han var nämligen lite sen hem så jag misstänkte att han kanske var och handlade jordgubbar. För att jag hade nämligen sagt dagen innan att jag var sugen på det. Han lyssnar verkligen på vad man säger och rätt hade jag ju för han kom hem med röda mumsiga jordgubbar och vaniljvisp :)
Fredag idag och det innebär att helgen är här. Vi har inte så mycket inplanerat ihelgen mer än att vi ska njuta av sommarvärmen och så kanske vi ska träffa våra underbara vänner Jessica och Marcus.....
Hoppas att ni får en solig och härlig helg!!!


Veckans låt!!

Det var länge sen jag la upp en veckans låt så därför jag nu lägga upp en!!
Det är en låt med Fredrik Mikaelsson och låten hetet Mendela, han sjunger svensk reggae och jag tycker låten är så skön att lyssna på. Jag och min sötnos såg ju honom när vi var på Picknickfestivalen....

Idag har det varit en lugn dag annars. Jag har tittat på något avsnitt av Days och jag har varit ute och solat en stund innan det blev för molnigt. Jag var duktig och pluggade lite teori till körkortet när jag ändå låg där ute i solstolen.
Jag är ganska så seg idag faktiskt, det är min dumma allergi som tar min energi. Jag nyser, snyter mig och kliar nästan sönder mina ögon...det är sjukt jobbigt. Jag tar ändå mediciner för det nu på sommaren men nu när det är så mycket gräspollen i luften så hjälper dem knappt. Menmen tur att dem finns i alla fall för dem hjälper lite i alla fall och det är bättre än inget alls...
Nu ska jag titta lite mer på Days och sen ska jag laga lite middag till mig. Min sötnos jobbar över ikväll så får äta själv. Lite tråkigt är det men det får gå...Middagen idag blir Ny potatis och Curry Fiskgryta. Det ska bli mums :)
Förresten Vad Tycks Om Låten??


Midsommartårtan :)

Här kommer nu receptet på Midsommartårtan som vi gjorde. Receptet är taget från Bufè tidningen som man får om man är medlem på ICA!! När man fick syn på receptet så sa jag att det måste vi bara testa och det gjorde vi och den var väldigt god och det tyckte alla som smakade den på Midsommar också :)
MARÄNGTÅRTA MED CHOKLADTRYFFEL, HALLONGRÄDDE OCH JORDGUBBAR
INGREDIGENSER:
2 färdiga marängbottnar
150 g mjölkchoklad
1 1/4 + 3 dl vispgrädde
250 g frysta, tinade hallon eller 5 dl färska.
GARNERING:
1/2 liter jordgubbar
2 dl färska hallon
GÖR SÅ HÄR:
1. Hacka chokladen fint och lägg i en bunke. Koka upp 1 1/4 dl grädde och häll över chokladen, låt stå i 5 minuter.
2. Vispa eller mixa chokladtryfflen slät. Låt stå kallt i 3-4 timmar. 
3. Vispa 3 dl grädde och blanda ner hallonen.
4.  Häll eller bre ut chokladtryfflen i ett jämnt lager ena marängbottnen. Fördela 2/3 av hallongrädden på chokladtryfflen. Lägg på den andra marängbottnen och fördela resten av hallongrädden i ett jämnt lager ovanpå.
5. Toppa tårtan med färska jordgubbar och hallon.
HOPPAS ATT DET SKA SMAKA :)


Ännu en härlig sommardag :)

Idag har det ännu en dag med fint väder och stekande värme, härligt :)
Jag har som igår spenderat större delen av dagen i solstolen och det har varit så skönt men lite väl varmt ibland men då tog jag bara vattenpuschen och sprutade lite vatten på mig. Man får ha det som nödlösning när man inte har någon pool, men jag funderar att skaffa mig en liten så man kan ta sig ett dopp när det är så här varmt!! Jag får ge förslaget till min sambo och se vad han säger, hehe :)
Den omtalande solstolen :)
Solar, njuter...
Glass är ett måste sådana här dagar och vatten är bra att dricka...


Sommarvädret Är Tillbaka :)

Åhh vilken härlig Måndag det har varit. Äntligen som har Sommarvädret och värmen kommit tillbaka, det var inte en dag försent :)

 

Jag har spenderat nästan hela dagen i våran trädgården liggandes i min nya solstol som vi köpte för ett tag sedan. Det var såå skönt att äntligen få känna den stekande värmen, det har varit efterlängtat. Det ska ju vara sådant här skönt väder hela veckan så det lär nog spenderas fler dagar i den där solstolen med bikinin på :)

 

Jag har även varit duktig och rensat ogräs i en av våra rabatter som jag inte hade rensat i och så har jag diskat och lagat middag till min sötnos. Man får göra lite andra saker också än att bara ligga där i solstolen, men man önskar att man hade kunnat det och att det som behövs göras görs av sig själv. Det hade varit super, hehe!!

 

Efter middagen så tog jag min cykel och cyklade en runda, såklart så var min sötnos med men han hade ingen cykel utan han hade i stället promenad skorna på. Vi tog oss en tur hem till Svärföräldrarna där vi åt glass och traggade lite skit. När vi väl kom hem igen så pysslade jag lite med vårat Fotoalbum som jag/vi ska göra...

 

 

 

 

 

 

 



Midsommarafton 2009

Här kommer nu bilder från våran Midsommarafton, som vi firade hemma på landet hos mina föräldrar :)

En mycket trevlig och rolig Midsommar hade vi där med god mat, fika och dryck!!

 

Midsommarkärlek <3

 

 

 

 



Semestern Är Bokad :)

Idag har vi storstädat här hemma, det var behövligt. Har tänkt att göra det nu i några dagar men kommit andra saker i mellan eller så har man inte känt för det helt enkelt.
Men nu är här rent och fint igen och det är så vi trivs bäst!!
Vi har även bokat vart vi ska åka i sommar, när min Sötnos har semster. Norrköping blir målet och där ska vi såklart gå på Kolmården. Vi har bokat ett Kolmården-paket på Villa Frihems Hotell och det är en hel massa som ingår i priset så vi slog till med en gång. Tur att det var ledigt när vi ville åka dit :)
Kolmårdenpaket
I Kolmårdenpaketet ingår:
• 2-dagars entré till Djurparken, Marine World, Delfinarium, Tiger World,
Bamses Värld och Safariparken i egen bil.
• Härligt doftande grillbuffé.
• Logi i dubbelrum/ familjerum inklusive generös frukostbuffé.
• Tillgång till vår pool och relaxavdelning.
• Badrockar på rummet.


Här ska vi bo andra natten som vi är där, första natten så ska vi bo på Mariborgs Vandrarhem för att vi kände att vi ville vara där upp i Norrköping i någon dag så därför blir det vandrarhem första natten och lyx på hotell andra natten :) Vi längtar jätte mycket tills vi ska dit och det ska bli såå roligt att Äntligen få komma till Kolmården eftersom att jag har aldrig varit där...så det ska bli en upplevelse.

Imorgon är det Midsommarafton, det har väl ingen missat?
Vi ska vara hemma hos mina Föräldrar och även lite andra vänner och bekanta ska dit. Det ska bli mycket trevligt och god mat och dryck lär det ju också bli :)


Fashion Against Aids...


Det är ju HM som har den här kampanjen, det är ju lite olika artister/skådespelar som designar klädesplagg till den här kampanjen....Förra året så hade ju HM den är kampanjen och då köpte jag ett rosa linne med en stor pussläpp på, riktigt snyggt men kommer ej ihåg vem som hade gjort det!!

I alla fall så är kampanjen i affäerna igen och det fanns en hel del snygga klädesplagg så jag köpte en T-shirt som Dita Von Teese hade designat och så köpte jag ett linne som Cindy Lauper hade gjort...mycket snygga är dem tycker jag :) Det blev även en Lila klänning som jag tänkte ha på Midsommar och så blev det lite annat smått och gott oxå....även min sötnos shoppade sig en snygg skjorta och armand på HM!!! Man kan fynda mycket i den affären ibland, farligt, farligt ;)

 

Dita Von Teese T-shirten!!

 

Cindy Lauper Linnet!!

 

Bild på den Lila Klänningen som jag också köpte får ni se en annan dag :)


 



En lördagstripp...

Jag tänkte berätta lite för er vad som hände ihelgen som var. Ifredes vet ni ju att vi var på Studentfest men sen har jag inte bloggat sen dess.

 

Jag och sötnosen tog oss en Lördagstripp i alla fall. Det var min sötnos som kom med förslaget när vi hade vaknat på morgonen att vi skulle köra en sväng till Förmedlingscentralen i Tyringe. Där säljer dem både nya och gamla saker, från shampoo till möbler. Vi hittade lite Inredningsaker till sovrummet där som vi handlade och vi hittade även en fin lykta som hade passar in så bra här hemma, men vi båda tyckte den var lite dyr så den fick inte följa med oss hem.

 

Detta har vi stående i sovrummet nu, blev mycket fint och lyktan gav ifrån sig ett mysigt ljus när den var tänd :)

 

Den fina lyktan som inte följde med oss hem....

 

Jag och sötnosen på Förmedlingscentralen!!

 

Vi var en runda i Skyrup också när vi ändå hade vägarna förbi, vi var och kollade in som fanns på Trästället. Det är ett ställe med en massa inredningssaker och barnkläder, det mesta är smidesljusstakar men där fanns även andra fina saker.

Inne i Trästället...

En fin spegel och det är en sådan här vi hade tänkt oss att ha i Sovrummet. Vi stod och velade väldigt länge om den skulle få följa med oss hem eller inte, att den var fin var det inget att snacka om men det var priset som gjorde att vi velade och bestämde oss för att den fick inte heller följa med oss hem. Men vi funderar här hemma om vi ska ha den eller inte, vi har inte bestämt oss och kanske man hittar en annan som är lika fin för billigare pris...man får hålla utkick!!

 

Idag har det blivi lite Shopping på stan men det tänkte jag visa er en annan dag :)

 

 

 



Studentfesten

Igår var jag och sötnosen en sväng på hans Brorsdotters Studentfest och det var faktiskt väldigt trevligt och jag som mådde sådär under dagen var mycket piggare och gladare på kvällen. Det hjälpte kanske att fixa till sig lite och träffa lite människor, sånt gör mycket ibland.
I alla fall så var det väldigt trevligt som sagt och mycket god mat och fika fick vi, såå mätt blev man :)
Här kommer nu lite bilder från kvällen...
Nu ska jag gå och mysa med min sötnos så ha en fortsatt bra helg!!


Ett Smakprov!!

Här är ett smakprov Ouftiten som jag ska ha på mig på kvällens Studentfest. Det blev inte klänningen för det regnar för fullt här så det fick bli det här istället och jag tycker det blev hur bra som helst :)
*Lila Linne - Gina Tricot
*Gult Linne Med Tryck - Gina Tricot
*Lila Midjekort Jacka - HM
Till det har jag mina mörka Jeansleggins från Veromoda!!


En röd blomma...

Igår var det ju min sista dag på min praktikplats på förskolan. Det kändes lite tråkigt men ändå inte för att jag vet ju att jag kommer fortsätta jobba där som timvikarie.
Jag fick en röd blomma av personalen på den avdelningen som jag har varit på. Dem är för goa :)
Den fina blomman passar bra in i vårat kök eftersom att vi har vitt och rött där inne!!

Idag så slappar jag mest eftersom att jag fortfarande inte mår helt hundra. Jag hade feber igår och väldigt ont i huvudet, men än så länge idag så är där ingen feber. Så förhoppningsvis så kan jag och sötnosen på Studentfesten som vi är bjudna på ikväll. Det är Pauls brorsdotter som tar studenten idag. Lite synd om dem eftersom att det är mer höstväder ute än sommarväder, men jag hoppas att det har en bra dag i alla fall :)
Blir svårt för mig med för jag tänkte ha en klänning på mig men känns ej så lockande i detta vädret. men har kanske den ändå så får man ha leggins under så man inte fryser allt för mycket.
Jag får hoppas jag är piggare framåt kvällen och att det blir en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap :)
GRATTIS TILL ALLA STUDENTER!!!


Middag Hos Svärföräldrarna...

Ikväll så ska vi äta middag hos mina underbara Svärfärldrar. Vi försöker göra det någon gång i veckan, för att vi tycker alla att det är trevligt att äta tillsammans då och då. Ibland så lagar dem maten eller så gör jag och Paul den, beror llite på vem som har lust och ork. Det är väldigt skönt med att komma iväg lite och äta när man själv inte är riktigt på hugget och det är jag verkligen inte idag. Jag har varit trött och seg hela dagen och min huvudvärk är inte borta, men det fick gå bra på praktiken i alla fall. Man kände sig dock lite tjatig idag för barnen var helt toppade och hittade på en massa bus och lyssnade inte på oss vuxna särskilt mycket. Men det är så det kan vara ibland!!

 

Imorgon är det Sommaravslutning på förskolan för att sedan börjar sommarlovet och även jag slutar på min praktik där imorgon. Det känns väldigt tråkigt eftersom att jag trivs så bra där. Men jag vet att på måndag ska jag dit där igen för att jobba och jag kommer ju fortsätta vara timvikarie där, så förhoppningvis får jag vara där en del i alla fall :)

 

Nu kom min älskade sötnos hem så nu ska vi köra och äta en mumsig och ha en trevlig kväll med Hasse och Kerstin!!!

 

 

 



Paul, min kärlek <3

Idag tilägnar jag detta blogginlägg till min kärlek, Paul :)

 

Vi har nu varit tillsammans i över ett år men det känns redan som vi har hunnit med såå mycket i vårat förhållande och vi har hela tiden nya tankar, ideèr, projekt på gång så vårat förhållande är väldigt händelserikt och det gillar jag :)

 

Jag ångar inte de beslut jag tog förra året som sedan ledde till att jag blev tillsammans med Paul. Det var en del jobbiga beslut och det var några jobbiga månader, men jag tog mig ur det och hittade samtidigt kärleken i mitt liv. Paul är allt man kan tänka sig och jag slutar aldrig förvånas hur mycket kärlek han har att ge. Varje dag får man höra hans röst när vi är ifrån varandra, man får söta, gulliga sms. han kommer hem och överraskar en med allt möjligt ibland och sådant gör att kärleken bara växer och växer. Vi tycker verkligen om att vara med varandra, umgås och hitta på saker tillsammans och jag är glad för att jag har hittat en kille som vill det. Det är klart att vi gör saker på tu man hand ibland men det bästa vi vet är ändå när vi får göra och uppleva saker tillsammans. Det tycker vi är viktigt Han är min sambo, min bästis och han finns där både i upp och nergångar, jag kan alltid räkna med honom. Jag älskar honom otroligt mycket, han är mitt allt <3

 

Som sagt har vi en del planer och vi hoppas att det slår i lås, för att vi är redo :)

 

LOVE<3



Ett svar från David Fridlund :)

När jag kollade mina kommentarer idag så väntade jag mig inte att ha fått ett svar från David Fridlund. Jag skrev en kommentar i hans blogg igår och tackade honom för den underbara spelningen han gjorde.
Den här kommentaren fick jag tillbaka:
David F om Picknickfestivalen 2009: 
Hej Pernilla, tack för att ni kom och tittade! Verkligen kul att så många verkade tycka det lät bra :-) 
Ha det fint! 
/David
Inte nog med det. Jag gick in på hans blogg igen för att svara tillbaka då ser jag att han har bloggat om Picknickfestivalen och om spelningen han hade gjort i Stockholm. Längst ner på blogginlägget så ser jag att han har länkat till min blogg eftersom att jag hade skrvit hur bra Festivalen var. Förstår ni hur paff jag blev och glad??
För mig är han en kändis och att han har både skrivit i min blogg och länkat från sin blogg till min är helt otroligt :)

Här är en låt med honom som jag och sötnosen tyckte att han gjorde väldigt bra i lördags, vi fick gåshud flera gånger om.
Den heter April & May
*Davids bloggadress*


Picknickfestivalen 2009

För några veckor sedan så läste jag i David Fridlunds blogg att han och hans fru Sara skulle göra en spelning i Göteborg på Picknickfestivalen. Jag hade inte en anning om den här Festivalen så jag googlade för att få lite information. Det visade sig att det var en Endags Festival i Göteborg som skulle vara helt Gratis och att det var lite blandade halvkända artister/band som skulle spela där. Både jag och Älsklingen gillar David Fridlund väldigt mycket så vi bestämde oss för att vi skulle köra dit och att där var en artist som heter Fredrik Mikaelsson som vi också gillar som gjorde saken ännu bättre :)
Så på den Festivalen spenderade vi våran dag igår, på självaste National Dagen. Vi hade super skoj och trevligt, världens bästa väder var det inte men det regnade i alla fall inte. Solen tittade fram en liten stund så man ska inte klaga.
Vi tyckte så klart att David Fridlund och hans fru Sara  var dem bästa och efter dem kom Fredrik Mikaelsson, men vi tyckte att de andra banden som också spelade där var helt ok!!

Fredrik Mikaelsson:
Fredrik var mycket bra och vi dansade loss till honom framför scenen. Han slängde även ut skvor då och då, hans senaste platta. Min älskade sötnos fångade en till slut och som ni ser fick vi hans autograf på den :)

Western:

Pickadoll:

David Fridlund och hans fru Sara:
Att se David och hans fru Live var en upplevelse och att dem låter likadant live som på skiva gjorde att vi fick gåshud flera gånger. Vi köpte en samlingsplatta av honom som inte är utgiven och finns bara i ett antal x och så köpte vi en annan skiva också och vi fick så klart hans autograf :) Att se honom var den bästa musikupplevelsen som jag har varit med om hittills i mitt liv, min sötnos sa samma sak ändå har han varit på en hel del Festivaler.

Jag och sötnosen på Festivalen:



Jag gillar Lila :)

Att jag gillar Lila är det nog ingen som missat, eller?? Om inget annat så ser man det om man kommer hem till oss och jag har även en del Lila kläder.
Igår var jag inom HM innan jag skulle gå och klippa mig och då gick jag förbi en midjekort Lila kofta som jag inte kunde låta bli att prova. Den satt ju bra och var ju såå fin såå den fick faktiskt följa med mig hem :) Hade ju rabatt kupong där som gjorde det mycket billigare och det är ju aldrig fel!!
Hade den på mig på förskolan idag och det var många som tyckte den var fin så jag tänkte ju att jag får visa den för er också :)

Jag klippte mig som sagt igår men det blev ingen större förändring mer än att det blev lite uppklippt, annars är längden kvar och luggen klippte hon bara topparna på för den vill jag med ha lång. 
Vi var ju även på kalas hemma hos mina föräldrar igår eftersom att min Pappa fyllde år och för att det har varit Mors Dag. Det var mycket trevligt och jag passade även på att Övningsköra där hemma på landet, går bättre och bättre för varje gång och det är riktigt roligt när man väl sitter där :)
Två dagar kvar tills helg, längtar. Ska bli skönt att få vara ledig lite tillsammans med sötnosen då vi har lite planer. Hoppas att vädret är OK så vi kommer iväg!!


Dagens Schema

* Jobba mellan 8-15 på Förskolan där jag har min Praktik.
* Klippa mig klockan 15.30
* Min sötnos hämtar mig istan vid 16.05 och sen ska vi hem och äta middag.
* Vid 17.30-18.00 tiden är tanken att vi ska vara hemma hos mina Föräldrar för att Fira min Pappa som Fyller år Idag och så ska vi även Fira min Mamma eftersom att det var Mors Dag häromdagen.
* 21.30-22.00  Ligga i sängen redo för att sova.

Vad Ska Ni Hitta På Denna Dag??




RSS 2.0