Percy Jackson



Den här filmen såg jag och sötnosen igår kväll och vi båda tyckte den var bra och spännande. Jag hade inga särkskilda förväntningar om den men tyckte den var bättre än vad jag trodde den skulle vara. Jag gillade historian och det var inte för mycket av någotting utan det var lagom....Har ni sett den, vad tyckte ni??


Namnsdag Idag!!

Idag har jag Namnsdag, Grattis till mig och till alla andra som heter Pernilla :)

Angående blödningarna jag har så har jag nu ringt och kollat upp det. De trodde att det är min mens som satt igång igen efter missfallet, är rätt i tiden för det så. Men har aldrig blött så mycket när jag har mens så man blir ju orolig, men de sa att det kan man göra. Men om man skulle börja blöda mer och mycket hela tiden får man ju kolla upp det eller om man skulle känna sig febrig och så. Men det gör jag inte som tur är, så det är nog bara min mens och det är skönt att den satt igång....

Idag tar jag det bara lugnt, knappt fått sova imorse för telefonen ringde mest hela tiden tyckte jag. Men har inga större planer för idag så skönt att bara ta det lugnt efter allt jobbande som var i förra veckan...Än så länge vet jag inte om det blir något innan mitt Vik börjar, men de sa att det kan bli. Det är skönt att lite ledigt innan man börjar på riktigt för jag kommer jobba heltid hela sommaren, kommer knappt vara hemma känns det som. Men det blir bra pengar, man får tänka så och att man kan unna sig lite mer roligheter =)


Ett smakprov hur det ser ut i våran renoverade hall. Har inte hittat alla inredningsaker som jag vill ha ännu men ni får ett litet smakprov ändå. Sen lägger jag upp bilder igen när allt väl är klart!!




Jobb, jobb, jobb!!

Det har inte varit någon vidare uppdatering här och jag har inte hunnit svara på kommentarer på några dagar. Jag har nämligen jobbat (bredvidgång) hela helgen. Men idag blev det bara halv dag på grund av att jag börjat blöda som bara den igen, verkar vara nått som spökar fortfarande med missfallet jag hade sist. Det är sjukt jobbigt. Har varit i kontakt med sjukvårdsupplysnigen och de sa att jag skulle ringa gynakuten imorgon så jag kan få en tid. Om det skulle bli värre får jag ju åka in innan såklart.

Det har gått väldigt bra att jobba ihelgen annars, trivs jätte bra än så länge i alla fall och nu börjar man så smått få lite koll på dem boende och på rutinerna på dem olika avdelningarna :) Har oftast väldigt roligt och lättsamt på jobbet och det känns kanon att det är så, alla är väldigt hjälpsamma!!

Om någon timme ska vi köra till Pauls föräldrar, de skulle bjuda på middag idag för det är ju Morsdag :) Min mamma kommer vi fira i veckan, samtiidgt som vi ska fira min pappa som fyller år. Så då kan man passa på att ta båda samtidigt.


Bild från Valborg 2010.


Prickig handduk=smutsig

Info: Har du svårt att komma ihåg då du tvättade handdukarna senast och vill ändå veta att de är någorlunda rena kanske Sang Hoon Lees design passar bra. Handdukarna är försedda med prickar som reagerar på smuts och ju smutsigare handduken blir, desto rödare blir prickarna.

Källa:


Jag tycker det är en ganska så smart idè men inget jag skulle vilja ha. Handdukarna ser inte särskilt snygga ut och de flesta med sunt förnuft byter nog sina handdukar innan dem är alldels för smutsiga. Man ser ju det om inget annat på andra handdukar med borde jag tycka...Sen så vill man väl ha det rent och snyggt och hygieniskt så jag tycker inte man behöver ha specialla handdukar för det!!

Nu är det snart dags att köra till jobbet, jobbar mellan 7.30-16.30 men får säkert gå hem tidigare idag med för det har jag fått dem andra dagarna, kan ju hoppas på det i alla fall :) Jag tror det kommer bli en lugn Fredagskväll med sötnosen för imorgon ska man jobba igen, ska jobba kvällen då!!

Ha en härlig Fredag så hörs vi :)


En dag...

Vill jag och sötnosen bli ägare till en sådan här bil igen, en Mini Cooper :)
Den kanske inte ska se ut just som på bilderna men vi hade vatt skoj att ha den stylad på ett eller annat sätt så den inte ser ut som alla andra. Sen om det blir en vanlig eller en Clubman har vi inte riktigt bestämt. Men det lutar åt en Clubman, den ser inte ut som på bilderna utan den är lite större än en vanlig mini!!






GE MIG :)


Dagens klänning!!

Den här fina och blommiga klänningen från Indiskan hade gärna fått flytta in till min klädkammare i sommar, så att jag kan få använda den då och då :) Jag tycker det var härliga färger och att det är fickor på den ger den + för fickor gillar jag. Klänningen kostar 199 kronor, lagom pris!!


Idag är jag ledig och det är väldigt skönt!! Jag ska bara slappa och ta det lugnt idag för att imorgon ska jag på det igen och sen blir det jobb hela helgen. Det går bara bra, men fortafarnde mycket att lära men det blir bättre för varje dag och hon som jag gått bredvid med nu dessa dagarna tycker det funkat bra så imorgon ska jag skriva på lite papper och sådant. Mycket najs :)



Dagens låt!!

Band Of Horses - Is There A Ghost

 

Idag fick jag gå hem nästan en hel timme tidigare än vad jag skulle, det var snällt av dem att jag fick det och för min del var det väldigt skönt. Det var så lugnt så dem tyckte jag kunde få gå lite tidigare!!

Jag tycker det har gått bra idag med men det är mycket i huvudet som snurrar, som sagt är det mycket som är nytt och mycket och hålla reda på. Men det ska nog ge sig med tiden. Det ända som var lite sådär idag var när jag fick prova köra en av folkbussarna, aldrig kört sådan innan så det gick väl sådär. Är inte alls van vid det och blir alltid lite konstigt när man ska köra i en bil som man ej är van vid, men det ska nog gå bra med lite övning!! De är såå snälla där och säger att det kommer fixa sig så det känns skönt att dem med tror på en :)

Ikväll har jag och sötnosen varit och storhandlat och det tog sin lilla tid och sen köpte vi varsin pizza med oss hem. Vi ska bara slappa och ta det lugnt ikväll, är ganska så trött nu!! Jobb imon med sen är jag ledig torsdag, ska bli skönt.

 



Taklampa av plastmuggar

Om man har tråkigt kan man ju alltid spara sina plastmuggar och göra sig en taklampa...Jag tycker den var ganska så häftig, den som kommit på den måste vara väldigt kreativ för att bara komma på idèn. Det är dock inget jag skulle vilja ha i mitt hem...




Källa

Nu ska jag snart gå och lägga mig är helt slut efter första dagen på det nya jobbet, som jag skrev innan är det mycket nytt att lära sig och många nya intryck!! Vill även säga tack till alla peppande kommentarer som jag har fått angående jobbet, det värmer måste jag säga :)

Sov såå gott!!


Jobba som skötare

Jag tänkte berätta lite om jobbet där jag går brevid just nu. Det är ett behandlingshem som ligger ungefär 3 mil ifrån där vi bor så det är en liten bit at köra, tar 20 minuter ungefär. På behandlingshemmet jobbar man med vuxna människor i blandade åldrar med psykiska, neurologiska och neuropsykiatriska funktionshinder och med behandling och rehabilitering.

Jag kommer att jobba i lägenhetsgruppen heter det, där bor människor som bor på hemmet eller som har en egen lägenhet där vi kommer och hjälper dem när det behövs.. De är i blandade åldrar och har olika sorters svårigheter. Vårt jobb är att motivera och rehabilitera dem så att dem ska klara av en vardag med vardagliga rutiner, som städa, tvätta, handla m.m. Det är ett ganska så fritt arbete och man lägger upp dagen lite som man vill, är vissa saker som ska göras ju men annars är det ganska så fria händer. Man kan t.ex. åka och fika med en boende om man ser att det finns tid och så till det!! Det är mycket körningar fram och tillbaka, man är inte bara på hemmet utan även i lägenheterna i stan där det även finns en träningslägenhet.

Idag var första dagen som jag gick brevid och det gick bra, än så länge känns det som det är trevlig personal som jobbar där. Det är väldigt mycket att lära sig och hela reda på och det har varit mycket information och intryck. Jag är helt slut i huvudet och en massa saker som snurrar där inne. Men de sa att så är det dem första dagarna innan man lär sig rutinerna och lär känna dem boende. Jag tror nog att det kommer gå bra när man väl har kommit in i det lite och fått rutin på saker och ting. Ska man bara lära sig att köra Folkbuss och lära sig köra i en annan stad, men det ska nog gå det med :) Ny dag imorgon med nya spännande saker att lära sig. Nu ska jag och sötnosen gå och duscha och sen bara ha en lugn myskväll tillsammans :)

Bild från ilördags!!


Bilder från gårdagen!!

Vi hade verkligen en toppen dag igår och att solen kom fram gjorde saken ännu bättre. Jag och sötnosen åkte ju iväg med långbyxor när vi åkte för då var det ej så fint väder men det var tur att vi kunde låna shorts och kjol av Palle och Emma. Det var såå skojsigt att träffa dem igår och brorsbarnen hade saknat oss, dem sken upp som en sol när vi kom, speicellt Tindra :) Det var Tyringedagarna, så det var lite karueseller och sådant så där var vi en runda så barnen fick åka lite och sen var i lekparken och fikade och solade medans barnen lekte...Vi var sedan hos mina föräldrra på kvällen där vi fick jätte god mat och så satt vi ute och spelade Uno långt ut på kvällen, var såå skönt att man kunde sitta ute. Vädret var verkligen perfekt igår :)








Idag har jag och sötnosen varit på kalas på eftermiddag och sen varit hemma och grejat. Nu ska jag snart kolla på Gossip Girl och bara ta det lugnt. Ladda för imrogon för det är då jag börjar gå bredvid på det nya jobbet, är lite smått nervös men det nog bara gå bra...







Lördag imorgon!!

MM imorgon är det Lördag och vi har planer för hela dagen. Vi ska hälsa på min Storebror och hans sambo + barnen. Var ett tag sedan jag träffade min underbara brorsbarn så det ska bli roligt att träffa dem :)




På eftermiddagen är vi hembjudna till mina föräldrar på middag och det ska med bli trevligt, hörde rykten om att mamma skulle laga Fläskfilègryta, hehe!! Vi ska sedan köra dem på kvällen, de skulle iväg och dansa!! Jag och sötnosen kommer nog spendera våran lördagskväll hemma med att fortsätta greja och fixa med det sista i hallen så vi kan börja ställa dit saker igen, som klädhängare m.m. Det ska bli skönt att man slipper tänka på att man ska måla mer och så utan nu är det bara småfixet med inredningsaker som får komma efter hand. Försöka hitta det man vill ha och det är inte alltid det lättaste. Så ser våran lördag ut och jag tror det kommer bli en skojsig och trevlig dag :)


Gör min dag!!

Den här låten brukar jag och sötnosen sjunga för varandra för att han gör min dag och jag gör hans dag. Om man har en dålig dag och sötnosen kommer hem så blir allt bättre och att bara få vara med min sötnos gör min dag :)

Iförmiddags så hade jag Pauls storebror på besök, han fixade hållet som vi hade i väggen i hallen. Så kan vi måla färdigt där också...skönt det!! Jag har sedan dammsugat idag, var väldigt svettigt att göra det i denna kvava värmen som är idag!! Jag pratade även en lång stund med min kära vän Jessica och det var ett trevligt samtal om allt möjligt.

Funderade på att åka in till stan nu på eftermiddagen och spana in armbanden som jag bloggade om igår, men det får bli en annan dag för jag känner inte riktigt för det. Ska fortsätta greja här hemma istället med att vika lite tvätt och sånt. Sen ikväll blir det såklart Fredagsmys med min sötnos :)

 



Najs armband från HM!!

Min kära bloggvän Tobias hade idag bloggat om HM och Fashion Against Aids!! Jag var bara tvungen att gå in och kolla och jag fastnade för dem här coola och snygga armbanden. Jag hoppas verkligen dem finns här istan för i så fall kommer jag lätt köpa dem!!



Visst var dem snygga??


Varmt!!

Idag har varit väldigt varmt här och solen har varit framme, det har varit molnigt från och till men har ändå varit varmt. Det var ingen skön värme idag utan det har varit kvavt och klibbigt och det resulterade i åska nu ikväll.
Men det har inte hindrat mig från att ligga i solstolen i bikini, låg där någon timme och fast det nästan var för varm var det ändå skönt att kunna vara ute i bara bikini och njuta av att sommaren är här :)

Jag begav mig sedan ut på äventyr med min cykel, först var jag och hälsade på min svärmor på Biblioteket i byn. Hon är där några dagar i veckan och hjälper till. Hon blev glad att jag kom och hälsade på, kul att träffa henne en stund!! Jag cyklade sedan och handlade och innan jag cyklade hem så cyklade jag inom och hälsade på min svärfar och Wille en runda!! Dem blev glada att jag kom. Nu är jag hemma igen och har varit det i någon timme, jag har grejat och förberett maten som jag och sötnosen ska mumsa på sen ikväll när han kommer hem. Vi ska grilla kyckling och till det ska vi ha pastasallad med kall sås, ska bli mumsigt :)



Vi får hoppas på att helgen blir lika fin, hade varit najs :)


Övergiven

Bokens Handling: Anya föddes på Irland av ogifta föräldrar, men övergavs av sin mor och växte upp hos sin moster, som älskade henne. Trots detta var hennes barndom i den nya familjen långt ifrån lycklig. Hon misshandlades både psykiskt och fysiskt, också sexuellt. Till slut rämnade tillvaron och hon berättade vad hon utsattesför, vilket resulterade i att hennes morbror
sattes i fängelse.
När han avtjänat sitt straff, några månader före Anyas tolvårsdag, förlorade hon hela sin familj i ett slag. De dog inte, även om det lika gärna kunde ha varit så. De övergav henne.

Det fanns ingen kvar som brydde sig, så Anya levde som om inte hon heller gjorde det. Hon lärde sig att stänga av, och att inte låta någon komma henne inpå livet. Hon trodde att hon hade jobbat sig igenom sina traumatiska upplevelser, att hon kommit över dem, men flera år senare imploderade hennes liv igen. Flera saker fick samtidigt ett abrupt slut, ett jobb, ett förhållande, pengarna, turen och hon blev hemlös, boende i en bil på en skogsväg.



Det här är den senaste boken som jag har läst och den var riktigt bra men den var fruktansvärd på många sätt. Men att läsa hur hon klarade sig igenom allt hon utsattes för är förvånansvärt, vilken styrka. Vi alla klarar nog av mer än vad vi tror, vi har någon sorts inre kraft...Man ska inte läsa den här boken om man är känslig för hemska saker, är bara ett tips!!


Väska från Lindex

Den här färgglada och fina väskan från Lindex har har jag klämt och känt på, men jag köpte aldrig den då för jag kände att jag inte behövde den just då. Men jag tycker den är otroligt fin och hade varit super som en strandväska när man ska till havet och man kan ju även ha den till vardags en dag på stan!! Om den finns kvar nästa gång jag får pengar så kanske jag köper den....Men sen jag såg denna väskan så har jag hittat många andra fina så nu vet man inte riktigt vilken man ska ha....är en riktig velapa ibland :)

Såhär ser den i alla fall och den kostar 199 kr.



Jag har varit lite små seg sen jag gick upp och kände inte alls för att göra någonting, men jag tog ändå tag i att städa lite här hemma och har även diskat. Skönt att ha det gjort så slipper man tänka på det til helgen. Nu ska jag slappa en stund framför tvn, sen får vi se vad kvällen har att erbjuda!!


Don't Stop Believing

Jag börjar den här onsdagen med att bjuda på en låt med Journey - Don`t stop Believing. Jag tycker den är riktigt bra och man gärna sjunger med och man blir glad av att lyssna på den....Vissa kanske har hört den på radion för den spelas ganska så flitigt där!!

Idag har jag inga spciella planer och ingen sol som skiner, så det blir nog en lugn hemma dag.

 



Underbart väder idag :)

Idag är det som sagt underbart väder, i eftermiddags var det närmre 30+ här. Jag har varit ute hela eftermiddagen. Först grejade jag en stund i trädgården och sen gick jag in och bytte om till bikini och hämtade glass. Jag gick sedan ut i solen igen och mumsade glass och solade en stund. Man blir så glad när solen är framme och speciellt när man kan sola också :) Som sagt man får passa på när tillfällena ges.

Bild från förra året!!


Nu ska jag sätta mig och titta på tv en stund och sen är det dags att laga mat. Det blir till äta middag själv för min sötnos jobbar som sagt över, trist är det men det får gå ibland!! När han kommer hem får vi ha en myspys kväll :)




Belysta korsetter

Man hittar verkligen på allt möjligt, nu kan man nämligen ha en korsett som en lampa om man vill. Det är inte riktigt min stil men vissa av dem var riktigt fina!!





Källa


Idag skiner äntligen solen här igen. Vi har haft grått och det har regnat här en hel del den sista veckan men idag är som sagt solen framme och det gillas :) Jag ska snart gå ut och njuta en stund, greja lite i trädgården och så!! Man får ju passa på när solen väl är framme och man får ju hitta på något att göra när sötnosen ska jobba till 18 idag.


Bilder på det jag shoppade igår...

Här kommer nu bilder på det jag shoppade igår när jag och sötnosen var på Centersyd!!


Blårandig klänning med rosett från New Yorker


Blommigt linne från New Yorker


Linne från New Yorker


Vitblå randig scarfs från Lindex


Är väldigt nöjd med mina köp och det känns som jag kommer använda alla plaggen flitigt nu till sommaren om vädret kan bli lite bättre nångång...


Ett glatt besked :)

Idag visste jag att jag skulle få besked hur det gick på jobbintervjun som jag var på i förra veckan. Jag trodde hon skulle höra av sig på förmiddagen men ingen som ringde så jag fixade mig i ordning och åkte in snabb runda till stan. Jag var en snabbis på arbetsförmedlingen för att få min lapp påsriven så jag kan få mina pengar. Det var ingen som ringde när jag var istan heller, så jag började bli mer och mer otålig. Men nu har hon äntligen ringt och jag fick ett glatt besked :)
Jag hade gjort ett bra intryck på intervjun sa hon och hon hade fått bra referenser från förskolan där jag brukar hoppa in som timvikarie. Jag kommer börja min bredvidgång nästa måndag och jag kommer göra det hela veckan förutom torsdagen för då är jag ledig. Det känns jätte bra och jag är så glad, får man hoppas att man trivs med men chefen sa att de nog kommer gå jätte bra :) Om allt går vägen så börjar sedan sommarvikariatet den 21 juni, men kunde bli jobb innan dess sa hon....Såå skönt att slippa arbetsförmedlingen och praktik :)

Måndagens Outfit bjuder jag också på och där kan ni se min nya Scarfs, i like it :)



Haha har ungefär samma min på båda bilderna :) Men det gör inget, det bjuder jag på!!


En tripp med sötnosen :)

Idag var jag och sötnosen på en söndagstripp. Vi var blandannat i Lund, på Bolagret där vi shoppade en svart taklampa som vi hade spanat in till hallen och vi shoppade även svarta klädhngare. Vi la ner projektet på den andra som inte passade och köpte en annan istället. Vi köpte även en som vi ska ha i sovrummet. När vi var klara där så körde vi till Centersyd. Vi ville nämligen se om vi hittade något på New Yorker som blivit lite av våran favorit affär. Både jag och sötnosen shoppade loss där inne, inte så mycket men vi fick några plagg var därifrån med oss hem. Jag shoppade även en najs scarf på Lindex. Har haft en super mysig dag med min sötnos, det är så kul när vi är ute på äventyr tillsammans :)

På våran shoppingtur såg jag ut såhär.....



Bilder på vad jag shoppade kommer upp i ett annat inägg så håll utkick!!


Fixarhelg!!

Den här helgen har jag och sötnosen grejat en del både ute och inne och vi tänkte fortsätta lite imorgon. Fårse hur mycket vi hinner för vi tänkte ta oss en liten tripp imon :)

Vi har grejat för fullt i våran hall så att den ska bli klar snart. Målningen är i stort sett färdigt, är ytterdörren som ska målas en gång till och så är det ett håll i en av väggarna som skulle lagas så där har vi ej kunnat måla än. Väntar på att Pauls storebror ska komma och fixa det till oss för han hade grejer till det. Vi får väl se när han kan tänkas göra det, lite trist att vänta för länge på andra. Vill ju bli helt klar!! Sen är det inredningssakerna som man ska hitta och få upp. Igår fixade vi lite med att spreja en hatthylla svart men sen visade sig att den är för lång för den väggen vi ska ha den på. Men det gick nog att lösa ändå, har även sprejet väggorden vi köpte, tro, hopp och kärlek svarta. Vi har nämligen tänkt ha svart och vitt i hallen, fårse om det kanske blir någon färgklick eller inte. Imorgon ska vi iväg och köpa en hallampa som vi hittat på Bolagret i Lund så förhoppningsvis finns den kvar i svart som vi vill ha den. En sak som vi köpte idag var nya svarta knoppar till garderobsdörrarna, det blev bra :) Vi ska väl såå smått snart vara färdiga med hallprojektet, hoppas det i alla fall!! Bilder kommer såklart upp när allting är klart som vi vill ha det.

En bild på sakerna som vi sprejat svarta....




En bra cover på en grease låt!!

Jag gillar att lyssna på musik och det är roligt att hitta ny bra musik, därför gillar jag Spotify för där hittar mycket ny musik och även gammal musik för den delen. Häromdagen hittade jag den här låten som jag ska lägga upp med Angus & Julia Stone. Jag hade aldrig hört dem innan men gillade det jag hörde och speciellt den här låten som är en cover på en grease låt, You are the one I want. Den här versionen är mycket lugnare och jag gillar den, så mysig!! Min älskling gillade med dem och satt och lyssnade på dem hela kvällen igår...vi båda är väldigt musik intresserade men det har ni nog märkt en del här i min blogg!!

Nu ikväll har jag och sötnosen kollat på näst sista delen av serien True Blood och så har vi mumsat i oss Pannacotta!!Jag vet inte riktigt vad vi ska göra nu, om vi ska kolla på någon film eller vi bara ska slökolla på tv en stund. Jag får se vad han säger helt enkelt =)



Daim - Summer dream...

Jag smakade Daims nya smak idag med Päron och mint smak. Det smakade inte så mycket päron men man kände mintsmaken. Jag gillade det men inte det godaste jag ätit!!

Idag har jag och sötnosen varit en runda hos hans föräldrar, vi skulle lämna tillbaka hans pappas Jaguar. Jag provkörde den idag och den var riktigt skön att köra och det var första gången jag körde en automatare, skönt att slippa tänka på att växla utan det är bara till att gasa eller bromsa. Jag och och sötnosen har annars bara varit hemma och slöat i eftermiddag, vi är lite smått sega idag. Vi ska snart påbörja middagen och sen blir det nog en lugn kväll med mys och film.


Rutiga shorts till sommaren

Mitt senaste shopping fynd är ett par rutiga shorts från HM, 199 kronor. Jag gillar dem och dem kommer bli bra till sommaren, både till vardags och om man skulle jobba. Shortsen finns även i andra färger men gillade dessa färgerna bäst...de ser bättre ut i verkligheten än vad dem gör på bilden tycker jag!!



Usch man är lite seg idag men vädret är som sagt inte så uppiggande och sen fick jag reda på för en stund sedan att min Älskling måste jobba över idag med så han kommer förhoppningsvis hem vid 18 tiden. Lite tråkigt att han jobbat så mycket över nu, men de har mycket att göra på hans jobb!! Menmen nu är snart lite långledigt för honom och då ska vi ha 4 mysiga dagar tillsammans :) Nu ska jag gå och äta lite för jag är väldigt hungrig, min Älskling får äta när han kommer hem. Lite trist när man ej äter tillsammans men inte så mycket att göra åt. Vi ska i alla fall ha en mysig kväll sen...kanske han kan handla hem nått mumsigt. Hehe :)


Jobbintervju!!

Idag har jag varit på Jobbintervju i Hässleholm. Det är ett sommarjobb på ett Behandlingshem och det kommer vara på heltid över sommaren, så det blir mycket jobb om jag får det. Jag blev tipsad om att de sökte sommarvikarier så på den vägen är det. Intervjun idag kändes bra och de verkade positiva så jag får besked på måndag om det blir bredvid gång eller inte. Det var mycket att ta in och det kommer vara mycket att lära sig så jag hoppas att man känner att man skulle trivas med det och att man klarar av det. Det är ju svårt att säga innan man haft bredvid gång men jag tror det ska gå bra :)

Såhär såg jag ut på Jobbintervjun!!



Det är verkligen inget uppiggande väder här nere i Skåne idag, det bara regnar och regnar. Men jag ska nu bara ha en mysig innedag och kolla på Days och dricka en kopp varm choklad :)


Familjedag!!

Idag körde jag och hämtade min lillebror och sen körde vi hem till landet där vi umgås med Mamma och Storebror som också är här. Det är bara Pappa som fattas, men han jobbar ju...träffade han en stund innan när han var hemma på middag!!

Det är skönt när man väl har bilen såå man kan köra iväg lite, trist när man sitter hemma och det är kul att umgås lite med sina brödrar :) Min älskling skulle ändå jobba länge idag så då är det skönt att vara iväg lite och fördriva tiden.



Ni får ha en fortsatt bra dag!!


Kul med kort friss

Jag trivs riktigt bra med min nya friss och det kul med kort hår för man kan i princip göra vad man vill med det...som ni kan se på bilderna har jag en lite annorlunda frisyr idag än vad jag hade häromdagen....Man måste ju testa och tänkte testa någon dag med att ha det riktigt busig....








Piffa till hemmet!!

Med den här Färgglada soffan kan man ju piffa upp sitt hem ordentligt :)




Jag tycker den är riktigt läcker men dock lite väl dyr för en soffa. Den kostar nämligen 50 000 svenska kronor. Lite väl dyrt för min smak och plånbok. Men att den skulle piffa upp en färglöst hem är det dock ingen tvekan om, dock blir det inte i vårt hem...

Måndag idag och jag har inga speciella planer för dagen, ska nog mest bara ta det lugnt!! Våran helg har bara varit bra förutom att min sötnos jobbade i lördags så vi fick inte så mycket helg ihop men vi har tagit till vara på tiden vi har haft :) Ihelgen har det blivit lite shopping, ny frisyr, träffat våra underbara vänner, fikat hemma på landet och haft svärföräldrarna på middag...Nu ska jag äta frukost och kolla på Jakten på Julia!!!


*My New Look*

Här kommer nu bilder på min nya look. Dem är inte dem bästa för jag är ju så smart och glömmer minneskortet hemma hos mamma och pappa i deras dator. Men ville ändå visa er hur det blev så tog några bilder med Webkameran på datorn. Som ni ser så blev det kort och jag är super nöjd och trivs kanon :) Idag så hjälpte mamma mig att lägga i lite ljusa slingor i det så det blev lite färgskiftningar och det blev jag med väldigt nöjd med.






Nu ska jag gå och Lördagsmysa med min sötnos som har jobbat idag så ni får ha en fortsatt bra helg!!!


Time for a change...




Nu ska jag snart iväg och göra ett besök hos min frisörska. Det är klippning som gäller idag men vad jag ska göra med mitt hår har jag inte klurat ut än. Jag har lite lust att klippa av det och införskaffa mig en ny look med kort hår, men sen har jag sparat länge för att få längre hår så man ska kanske spara det....jag är väldigt velig!! Men jag bestämmer mig nog tids nog, tänkte höra med min Frisörska om hon har några roliga idèer.

Får se vad dagen mer kan ha att erbjuda, nu ska jag kila i alla fall så ni får ha en toppen Fredag :)


UPDATE: BILDER PÅ NYA LOOKEN KOMMER SÅ SMÅNINGOM!!


Mums Mums :)

Jag måste bara lägga upp dessa läcka bilderna på Joel Kinnaman. Han är just nu modell för MQ och bilderna är bara mums, mums :)





I Like It :)


En tripp på stan!!

Igår eftermiddag blev det en tripp på stan. Jag åkte in för att mina nya Glasögon satt fortfarande inte bra. Jag har redan varit där inne några gånger och fått det ändrat men jag var fortfarande inte nöjd. Man kände sig lite tjatig när man kom in där igen men dem sa att det gör inget, hehe :) Det var till slut 3 stycken som grejade med mina glasögon och jag tror dem sitter bra nu. Grejen var att jag tyckte dem satt för långt ner på näsan och ville ha upp dem mer och till slut fick dem upp som jag ville ha dem. Så nu ska man bara vänja sig vid dem också och hoppas på att man slipper ändra dem fler gånger. Jag mötte sedan upp min Älskling och vi gick och åt på Darins, vi tog varsin Bakad Potatis och så fikade vi också. Jag beställde även klipp tid när jag var istan igår och så gick vi runt och tittade lite i affärerna. Jag handlade bara klämmor och hårfärg till håret, min mamma ska hjälpa mig att lägga blonda slingor i mitt hår....Jag hade med mig kameran så jag tog lite bilder som jag tänkte lägga upp och visa er.

Jag väntar på bussen....




Det börjar bli grönt här, det gillas!!


Den goda fikan :)




Nu ska jag svara på era kommentarer och sen ska jag kolla på det allra sista avsnittet av Andra Avenyn, såå tråkigt att det inte ska fortsätta. Gillade ju den serien, menmen!!


I love =)

För någon vecka sedan släppte dem en til Eclipse trailer och jag tycker denna trailern är såå mycket bättre än den första dem släppte. Mycket mer spänning i denna som gör att man längtar som en tok!! Men det är inte så långt kvar nu tills man får se den på bio :)



Nu ska jag snart åka in till stan en runda. Ska gå till Glasögon affären ännu en gång...Mina nya glasögon sitter inte bra alls, har ändrat dem någon gång redan men det är fortfarande inte bra. Hoppas dem kan fixa det idag.
Kanske blir att man äter något på stan, fårse vad min sötnos säger om det :)


Marabou Polka



Nu har jag också smakat en av Marbous nyheter, nämligen Polka!! Det föll mig i smaken men det är godast om man inte äter för många bitar i taget, godare att ta någon bit då och då!!


Om en stund ska jag sätta mig och mumsa i någon bit av vanliga Marabou mjölkchoklad och kolla på Top Model 13.


Vad Tyckte Ni Om Polka, Ni Som Smakat??


Lite Valborgsbilder...

Vi hade en mycket trevlig Valborg tillsammans med Jessica och Marcus. De bjöds på mycket mumsig mat och efterrätt som ni ska få se bilder på!! Jag var flitig med kameran i början men sen glömde jag bort den lite så det blir inte så många bilder...

Såhär såg Jag ut på Valborg



Min Älskling


Den goda Maten


Den goda Marängtårtan


Vi har haft en bra helg. Har varit hemma en hel del men vi har också hunnit med att fira Pauls mamma som fyllde år ihelgen. Hon blev väldigt glad för sin present och vi hade en mycket trevlig kväll hos dem tillsammans med några av Pauls släktingar!!
Idag är det Måndag igen och ny vecka, vädret är inte så roligt idag så jag är bara inne och slappar mest denna dag. Har inte så mycket planer för denna veckan ännu men det kommer nog :)




RSS 2.0