Grejat För Fullt!!

Denna helgen har vi grejat för fullt ute i trädgården och vädret har ju varit kanon så man har ju grejat i bikniöverdelen och shorts, så man har fått en del färg :) Vi har med Pauls pappa gjort färdigt golvet till våran uteplats, det ska sättas upp lite skärmväggar med sen och så ska vi sätta dit nya utemöbler där. Så när allt är färdigt så kommer det bli kanon!!
Jag har rensat en del ogräs från våran uppfart där det ligger singel, är en hel del ogräs så det kommer ta sin lilla tid då jag/vi inte är färdiga. Man får ta lite i taget men när det är klart kommer det med bli jätte bra.
Ifredags så grejade vi inte så mycket utan vi tog oss en en kvällspromenad istället och såklart så var kameran med så det togs lite bilder under promenaden och vi mötte även på Alpackor som vi såklart fotade :)
Nu blir det läggdags om en liten stund är helt slut och behöver sova för imorgon ska man till praktiken. Jag har förlängt den så jag kommer vara där till den 11 juni, då är det avslutning där inför sommaren. De ville gärna att jag skulle förlänga praktiken eftersom de tycker bra om mig och jag trivs ju så bra där så det gjorde inget alls, bara skönt att ha nått att göra...


Just Me Today!!

Kläderna jag har på mig köpte jag igår när jag var på Nova i Lund med Jessica. Blev väldigt nöjd med det :)
Annars köpte jag ingenting förutom ett svart flätat armband med berlocker från Glitter.
*Vitt Linne - Gina Tricot*
*Vit Blårandig Tröja Med Fikor - Bokbok*
*Ljusa Jeans Leggins - Vila*

r är det bara bra annars, har lite ajaj i magen i mellan åt men tror det är min "mjölkmage" som spökar eller är det nått annat som jag inte vet vad det är. Det är inte skoj att ha magknip i mellan åt och så känns det som att magen är som en ballong. Menmen tycker ändå det är konstigt att den är sådan för jag äter nu den mesta maten laktosfritt och har även tabletter för det så den borde ju inte vara så. Eller så är det nått annat som spökar som jag tänker kolla upp igen om det ej ger med sig. 
Nu är det bara två dagar kvar på praktiken på förskolan och det känns väldigt trist eftersom att jag trivs så bra där både med barnen och personalen och dem trivs väldigt bra med mig med och vill att jag ska förlänga min praktik fram till deras skolavsltning. Jag har mailat min handläggare på Arbetsförmedlingen men ej fått något svar, så ska försöka ringa honom imorgon och kolla. Men om jag inte får det så vet jag inte vad jag ska göra sen, har än så länge inte fått något sommarjobb. Verkar ha väldigt otur i år men försöker ändå tänka positivt att det dyker säkert upp något så småningom!!
Jag suttit här framför en stund nu så jag tror att min älskade älskling vill att jag ska gå och mysa med honom så det tänker jag gå och göra. Så hörs vi när vi hörs :)


Konfirmation Igen!!

Idag var det då dags för Konfirmation igen för en av Pauls Brorsdöttar.
Det var en trevlig Konfirmation med god mat och trevliga människor, det ända som var lite drygt var att sitta i kyrkan i två timmar men det fick gå. Konfirmanderna var ju väldigt duktiga fast att de flesta var väldigt nervösa :)
Här kommer lite bilder från idag!!

Nu ska vi gå och lägga oss för att klockan börjar bli mycket. Imorgon så ska vi fortsätta med att bygga våran uteplats, vi ska tvätta och så ska vi få fika besök så det ska även bakas :)
Godnatt!!


Bilder på sovrummet!!

Isöndags var ju jag och sötnosen på Ikea och köpte lite möbler till vårat sovrum. Jag har nu tagit lite foto så att ni kan fårse hur det ser ut nu. Är inte riktigt klar, är lite småfix kvar men det får komma efter hand och sen så ska det målas där inne. Vi ska även klä om fotöljerna i ett annat tyg och så ska vi försöka hitta en kroppsspegel med guldram!!
Men än så länge så ser det ut såhär:

Idag så städar jag för fullt för det behövdes verkligen, men när man vaknade imorse hade man ingen större lust. Jag hade ganska så ont i kroppen efter gårdagen då jag och sötnosen var hos Jessi och Marcus och hjälpte dem att röja i deras hus som de köpt. De håller på att renovera det så vi var där igår och hjälpte till med att blandannat riva ut gamla golvmattor.
Men fast att man har ont lite varstans så är jag ändå helt klar med städningen och det känns skönt att det snart är färdigt.
Min sötnos och hans pappa grejar för fullt där ute med att bygga en uteplats till oss, de var och hämtade brädor i förmiddas och för en stund sedan så började så smått med att bygga. Vi ska ha ett golv och sen skärma av det med skärmväggar är tanken, kommer nog bli väldigt bra när det är färdigt :)
Nu ska jag fortsätta med städningen så jag blir färdig någon gång så jag bara kan ta det lugnt och slappa sen!! Vi har nämligen tänkt att bar ta det lugnt ikväll, kanske se någon film och bara mysa.
Sen imorgon är det dags för Konfirmation igen och på söndag ska vi få Jessica och Marcus på besök och så ska jag försöka hinna med att övningsköra lite med!!
TREVLIG HELG!!


Helgens Planer

 Hade vi inga, men vi gjorde en hel del i alla fall :)
Fredag: Då började man dagen med att vara på praktiken mellan 9-11 och sen så jobbade jag mellan 11-15. Det gick bara bra som det brukar göra, trivs väldigt bra på min praktik/arbete. Som jag nämnt innan så hoppar jag in en del som vikarie på förskolan som jag är på, som hittills denna månanden så har jag knappt på den avdelningen som jag ska vara på när jag praktiserar, utan jag har vatt och jobbat på alla andra istället. Men det är bra att man får jobba :)
Efter jobbet så gick jag in till stan eftersom att jag slutade klockan 15. Min älskade sötnos kom också till stan och där gick vi och tittade lite och så bytte jag ett par svarta jeans leggins som jag hade köpt på Vero Moda. Jag hittade även ett jätte fint blommigt linne där så jag kunde inte låta bli att köpa det :)
När jag och sötnosen kom hem så lagade vi lite mat och vi var sedan lite rastlösa så vi gick ut och gick en runda.Tanken var en liten runda bara men det blev en runda på nästan 2 timmar. Men det var ju så skönt väder så det gjorde ingenting. Vi slappade sedan framför tvn en stund och sedan så blev det sängen!!

Lördag: Då vaknade jag och min sötnos lite efter tio men det kändes som man vaknade jätte tidigt på morgonen för att bägge två var jätte sega och hade huvudvärk. Så vi tog och slapade väldigt länge i sängen innan vi gick upp och åt frukost. Vi hade sedan tvättid så min sötnos var snäll och fixade med det och jag grejade lite där inne. När vi hade tvättat färdigt så körde vi till Sandhem och fikade för att vi kände för att hitta på något. Var gott och mysigt att fikia lite och att ha sötnosen som sällskap är ju aldrig fel :) Vi körde sedan till EKO och kollade lite och det blev även lite saker som fick följa med oss hem. Det var sedan bara att göra vid sig när man kom hem därifrån eftersom att vi skulle till Jessica och Marcus på kvällen. Vi hade en super trevlig och skojsig kväll hos dem. Vi beställde Thaimat tillsammans som vi mumsade på, var så gott och vi kollade såklart på Eurovision. Men det kunde man nästan skippat att titta på för att det var inte särskilt bra bidrag med och Norges bidrag som vann gillade jag inte alls,förstår inte hur den kunde vinna. Menmen nu är det som det är. Vi mumsade även på lite godis och så mumsade vi på en god Rabarberpaj som de hade bakat. Mumsmums :)

Söndag: Då gick jag och min sötnos upp i tid för att vi hade bestämt oss för att köra till Ikea. Vi hade bestämt oss för att äntligen köpa möbler till sovrummet. Vi har sedan vi flyttade in bara haft en säng i sovrummet eftersom att vi inte riktigt vetat vad vi mer ska ha där inne, sen har vi inte hittat nått som vi tycker har passat. Men nu så hade Ikea fått in Expidit hyllor i Valnöt och det tyckte vi passade perfekt eftersom att våran sänggavel är i valnöt. Vi köpte 2 hyllor fast i olika modeller och så köpte vi runda lila mattor och lite annat smått och gott. På Ikea så träffade vi på Herr och Miss Kellerman :) Det blev jätte fint och mysigt inne i vårat sovrum och det känns verkligen som ett rum nu. Det är lite smårfix kvar men det får komma efter hand, är ju lite tomt på vissa hyllplan men man ska ju hitta det man vill ha med och det kan ju ta lite tid. Men det kommer och så länge så ser det bra ut tycker vi :)

Bilder på hur det ser ut nu för ni se en annan gång, så håll utkick!!!




Bilder Från Konfirmationen.

Jag tänkte lägga upp lite bilder från Konfirmationen som jag och sötnosen var på i lördags. 

Med mig är det ganska så bra annars, har lite värk och så men brukar ofta ha det i samband med "röda veckan". Så man har vant sig ganska så bra vid det. Men eftersom att jag har en del problem annars också med mycket huvuvvärk, värk i nacke och rygg så går jag nu hos en Sjukgymnast och det känns hur bra som helst att gå dit en gång i veckan och få göra övningar och träna. Förhoppningvis ska det bli bättre så småningom.
Jag har ju fortfarande praktik på förskolan som jag är på. Trivs super och jag är glad för att jag får hoppa in och jobba som vikarie nästan varje dag, bra med lite extra pengar i kassan :)
Nu ska jag gå och mysa med min sötnos så nu har jag ej tid att  sitta här mer. Ha det gott!!


Idag Ska Vi På Konfirmation

Som rubriken säger så ska vi på Konfirmation idag. Det är en av Pauls Brorsdöttrar som ska Konfirmeras. Det är mycket sådant nu, vi ska nämligen på en Konfirmation till om två veckor och då är det också en Brorsdotter till Paul som ska Konfirmeras. 

 

Jag minns när jag konfirmerade mig, det är ju några år sedan nu men jag tycker faktiskt att det var intressant och lärorikt att konfirmera sig och sen så hade man ju roligt med sina vänner och så fick man åka på läger. På själva dagen så var det soligt men det blåste väldigt mycket. Vi var uppdelade i olika grupper som skulle spela upp olika pjäser och i min grupp så var jag berättare så jag stod uppe i den höga talstolen och pratade. Det var lite nervöst och benen skakade så smått men det gick bra :) 

 

Vi får vi se idag om det är samma upplägg eller om dem gör något helt annat, ska bli skoj att se i alla fall. Nu ska jag gå och duscha så jag hinner med det jag ska innan vi ska iväg!! Jag hoppas att ni får en bra dag :)

 

HAR NI KONFIRMERATS??

 

 

 



Helgens Påhitt!!

Jag har ju ej bloggat om helgen som var och jag tänkte att det måste jag blogga om eftersom att i lördes så var vi blandannt på Utflykt och firade Pauls Föräldrar. Vi hann även med att träffa Jessica och Marcus och vi festade lite och för mig och Jessica blev det utgång en sväng.

Utflykten var till VITTSKÖVLE där de har ett väldigt mysigt Cafè där de bakar allting själva. Mycket fint väder hade vi och vi åt gott och hade det väldigt trevligt :) En hel del Överraskningar blev det för oss alla också. Vi Överraskade Pauls Föräldrar med en resa till Österrike i sommar eftersom att Hasse fyller 60 nu i år och Kerstin fyller nästa år. De blev väldigt glada :) Paul och hans bror fick en gåva var, en summa pengar av deras moster. Det var inte väntat precis.

Vi träffade som sagt Jessica och Marcus också och först var vi nere i Tivoliparken och åt en god kycklingsallad som dem hade gjort. Vi gick sedan hem till dem där vi drack gott och sjöng en hel del Singstars. Vi hade det mycket skojsigt som alltid när vi ses :)

Har lite fler bilder på Vittskövle slott blandannat men lägger kanske upp dem en annan gång för att nu är det läggdags för min del...ska upp tidigt imon då jag ska vara vikarie mellan 7-13. Har fått hoppa in och vara vikarie en hel del på min praktikplats på förskolan. Super bra ju :)


En hel del Shopping :)

Förra lördagen var ju jag och min älskade sötnos på Nova i Lund och shoppade loss :)
Tänkte visa er lite bilder på det jag shoppade för det har jag ej hunnit göra innan.
Jeansshorts - Gina Tricot
Lila Linne - Gina Tricot
Gult Linne Med Tryck - Gina Tricot
Ring - Gina Tricot
Leggins - Gina Tricot
Tre Par Trosor - Lindex
Strumpor - Lindex
Vit BH - HM
Betty Boop Linne - HM
Armband - HM
Skärp - HM
Lila Midjekort Jacka - HM
Längre Trefärgad T-Shirt - Stadium
Köpte även denna i svart.

DET VAR ALLT FÖR DENNA GÅNGEN :)




RSS 2.0