*Pernilla Idag*

Såhär ser Pernilla ut idag i nya kläder =)





* Mörk blått linne - HM
*Randig Tunika - HM
* Jeans - HM

Nu ska jag snart äta lite lunch och sen är det dags att köra och jobba, jobbar mellan 13-22 idag. Imon jobbar jag dag så lär vara trött imorgon, det är lite jobbigt när man jobbar kvällen och ska upp dagen efter men det får gå. Det brukar gå bra när man väl är där. Jag har lite ont i huvudet idag men hoppas det släpper under dagen, inget skoj att ha. Men tror det är vädret som gör det, är lite kvavt idag. Fårse om jag kanske byter till shorts istället, tycker det är lite för varmt för jeans...Men ni får ha en bra dag och tack alla för alla snälla kommentarer om min nya friss, jag trivs kanon i den =)


New look =)

Idag har har jag varit och klippt mig och det blev ännu kortare än förra gången, ville kunna busa med det mer. Det var för långt för att kunna ha det så innan.

Såhär ser nya frissen ut, jag är super nöjd =)




Jag har även liggat ute i solen idag och solat och badat i våran trädgård, det var såå skönt =) Här är en bild på poolen, den är inte så stor men lagom till mig och sötnosen. Det är skönt att kunna svalka sig lite!!



Jag fikade också, det var mumsigt.


Härligt att bada =)


Lite färg har man allt fått, najs!!


Det har varit så skönt att ha haft en ledig dag idag. Har njutit så mycket jag bara har kunnat. Imorgon är det dags för jobb igen, men börjar inte fråns klockan 13 så får lite sovmorgon imorgon också, det gillas. Hehe =)



Midsommar bilder!!

Jag jobbade ju på Midsommarafton så jag tänkte att jag fick vara lite Midsommarfin =)
Om jag inte hade jobbat så hade outfiten sett lite annorlunda ut, jag hade skippat den svart t-shirten under klänningen men eftersom att vi inte får jobba i för bara armar så fick jag ha den under. Men tycker det ser ok ut ändå =)



En Knasig Hoppbild


En På Sötnosen Också


En Midsommar Puss



Jag har ju jobbat hela helgen och det har gått bara bra, men imorgon är jag ledig och sen börjar jag inte fråns klockan 13 på onsdag. Ska bli såå skönt att vara ledig lite. Jag ska in och klippa mig imorgon, börjar bli lite för långt tycker jag. Efter klippningen så ska jag bara hem och ta det lugnt. Ligga i solen och sola är det tänkt och kanske ta ett dopp i våran lilla pool som sötnosen köpte ihelgen =) Håller tummarna att det fina vädret visar sig imorgon också!!


Mina nya sandaler :)

Häromdagen så shoppade jag nya sandaler på Dinsko. Jag har två par sandaller fast med högre klackar så jag var ute efter ett par platta så att jag även kan gå med dem på jobbet, när man känner för att vara lite fin :)

Såhär ser dem ut:





Jag jobbar för fullt i helgen så har därför inte så mycket tid för att blogga. Det går bara bra att jobba, när man väl är inne i det går det fort. Jag var ju lite midsommar fin på jobbet i fredags så Outfit på det och lite annat smått och gott ska jag försöka hinna lägga upp här i veckan. Nu ska jag ut och njuta en stund i solen tillsammans med älsklingen innan man ska köra och jobba, jobbar mellan 13-22 idag!! Lite drygt men det får gå, får tänka att snart är jobbehelgen över :)



Trevlig midsommar


Jag vill ösnka Trevlig Midsommar till alla mina kära läsare :) Jag kommer att fira Midsommar på jobbet, jobbar nämligen kväll och kommer att jobba hela helgen. Det känns lite trist att inte få fira med sötnosen och med familjerna men man får tänka på pengarna istället och jag och min sötnos mös en  hel del igår och firade lite!! Vi åt mumsig kycklingsallad ute i våran trädgård och sen fikade vi på varsin chilevipp som jag hade köpt. Vi kollade sedan på film och mumsade lite snacks och hade det mysigt :) Jag hoppas ni får en trevlig dag med nära och kära!! Förhoppningsvis får jag det trevligt på jobbet, vi ska ju fira det där också med våra boende.

Trevlig helg!!


Grön utomjording på golvet...

Jaa eller nejtack??




JAG SÄGER NEJTACK!! Det var fruktansvärt äcklig och ful, man hade ju blivit livrädd att ha en sådan liggandes hemma. Tänk om man hade möts av en sådan dörrmatta hemma hos någon?? Man hade nog vänt i dörren igen...
Den här mattan är även självlysande och det gör att den känns ännu mera läskig. Att man bara kommer på idèn och vem köper en sådan undrar jag?!


Nu ska jag fixa lite frukost och sen ska jag göra mig i ordning för en runda på stan. Fårse om man hittar något skoj!! Sen om solen är kvar i eftermiddag så ska jag nog ut och lägga mig och sola i trädgården en stund =) Ni får ha en toppen dag!!


All the lovers

Kylie Minogue - All The Lovers
Det här är Kylies nya låt och jag tycker den är ganska så bra faktiskt. Brukar inte gilla hennes musik men denna är helt ok!! Vad tycker ni??


Idag har jag jobbat mellan 7.30-16.30 eller jag fick gå vid kvart över. Skönt det =) Det har bara gått bra idag med, tiden har gått lite fortare idag, hade lite mer att göra idag. Efter jobbet körde jag inom Pauls föräldrar för jag skulel byta bil. Pauls pappa skulle låna våran, han skulle städa och tvätta den. Snäll svärfar man har =) Jag körde sedan hem en liten sväng, körde sedan till sötnosen och bytte bil där. Ville köra Jaguaren, det är automatare...så skön att köra. Slipper växla och hålla på!! Efter att jag hade bytt bil med sötnosen så körde jag hem till mina föräldrar en runda och fikade och snackade lite skit, var skoj att träffa dem!! Jag och sötnosen har sedan bara varit hemma, han slutade sent så vi har bara myst och pratat igenom dagen. Nu blir det läggdags trots att jag är ledig imon, är såå trött. Men dagen börjar bra imon, har blivit bjuden på frukost hos svärföräldrarna =)



Lördagens outfit!!

Ilördags såg jag ut såhär när vi var ute och åt med våra vänner.




Idag började jag jobba på mitt sommarjobb och det har gått bra idag. Det har varit en ganska så lugn dag och sen tar det nog lite tid innan man får in sin egen rutin på saker och ting. Men det kommer med tiden!! Imon jobbar jag också och då är det lite mer att göra på förmiddagen i alla fall!! Jag är sen ledig tisdag och onsdag sen jobbar jag hela Midsommarhelgen så jag vet vad jag ska göra i alla fall. Man får tänka på att det blir bra pengar :)
Det bllr nog tidigt i säng ikväll för jag är helt slut men först ska jag mysa lite med Älsklingen!!


Helgen i stora drag!!

Har inte varit särskilt aktiv med bloggen dem senaste dagarna men har prioterat att umgås med sötnosen och med vänner och familj. Vi har haft en trevlig helg som har varit ganska så lugn men ändå har vi hittat på lite grann. Igår träffade vi våra vänner Christian och Ar. Det var ett bra tag sedan vi träffade dem så det var verkligen på tiden. Vi hade en mycket trevlig kväll, vi var ute och åt på restaurang där dem bor. Vi kollade även en hel del på det fina kungabröllopet igår.

Paul och Christian väntar på maten


En glad Pernilla och Ar


Pauls mat


Min goda mat


Det blev lite efterrätt också :)


Idag har vi mest slappat. Vi har varit hemma hos sötnosen föräldrar större delen av dagen där vi bara tagit det lugnt. Vi grillade framåt kvällen, riktigt mumsigt blev det!! Sen nu ikväll har vi grejat lite här hemma och förberett inför morgon dagen, då börjar man på sommarviket så nu framöver kommer det bli mycket jobb. Jag kommer inte kunna vara så aktiv i bloggen nu i sommar eftersom att jag kommer att jobba heltid, men lovar att göra mitt bästa för att hålla den igång...Ha det bra så hörs vi!!


Första gubbarna =)

Min sötnos skickade ett sms till mig i eftermiddags där han skrev att han hade köpt en Överraskning till mig =)
Jag anade vad det var och jag hade såå rätt, min sötnos hade köpt hem svenska jordgubbar. Han är för snäll!!
Dem har vi mumsat på nu ikväll. dock inte alla och så har vi tittat på den senaste Wallander - Indrivaren. Som några andra nämnt så var det en av dem bästa, riktigt spännande var den!! Vi har bara myskväll ikväll, båda är lite trötta så skönt att bara ta det lugnt då. Imorgon kväll har vi fått lite planer som vi ser framemot =)



Det gick bara bra att jobba idag, dock lite segt att komma upp men sen gick det bra. De är så trevliga och hjälpsamma där vad jag upplevt än så länge så det känns som det kommer gå bra i sommar. Det blir mycket flams och trams ibland, hehe =) Nu ska jag och fortsätta mysa med min underbara sambo så ni får ha det super.



Jobbedax!!

Idag ska jag jobba, börjar dock inte sommarviket fråns på måndag. Då sätter det igång på riktigt!! Jag hoppas det ska gå bra att jobba nu när man inte går bredvid någon men det ska det nog göra, om man har glömt något får man väl fråga. Men tror jag har ganska så bra koll, sen så har de en pärm där allt står vad som ska göras dag för dag...



När jag kommer hem så tror jag det blir en lugn fredagskväll med sötnosen, en massa mys och kanske en film. Vi har inga större planer för helgen. Vi ska nog ha en ganska så lugn helg då sötnosen jobbat mycket i veckan och ska även jobba imorgon i några timmar. Ha nu en bra Fredag!!


Njuta i solen =)

Jag tog mig en lite längre sovmorgon idag, var så trött efter all information man fick igår. Sen så har jag ätit lite frukost och kollat lite på Days!! Men om en stund ska jag bege mig ut och njuta i det fina vädret, så skönt att solen tittar fram igen =) Man får passa på när tillfällena ges.



Ni får ha en underbar dag och jag hoppas att solen lyser på er också idag =)


Introduktionsdag

Idag har jag varit på Introduktionsdag på jobbet och det har gått bra, mycket information att ta in så man är lite trött nu. På förmiddagen fick vi information om arbetsplatsen och om hur man jobbar där och lite andra viktiga saker och så fick vi goda frallor direkt på morgonen. Vi middagstid så fick vi middag och det var med jätte mumsigt och sen hade vi Brandutbilning, först hade vi teoretiskt och när det var färdigt fick vi eftermiddagsfika och sen var det dags för lite praktiska övningar. Vi fick blandannat pröva på att släcka en docka som brann med en filt och sen fick släcka flytande vätska med en pulver brandsläckare. Det kändes lite läskigt innan man skulle göra det och jag är inte så mycket för praktiska saker när alla andra ska titta på en men det gick bara bra!!! Vi fick även våra anställningsbevis idag och jag ska inte klaga på min lön =) På fredag ska jag som sagt jobba och sen börjar sommarviket på måndag!!



Nu ska jag och sötnosen snart äta middag, det blir kåldolmar, sås och potatis idag!! Vi ska sedan köra hem till mina föräldrar och fika en runda. Imon är jag ledig så då ska jag bara njuta av solen om den är framme....


Två filmer sedda idag!!

 

Mia är en stökig 15-åring som bor med sin mamma och jobbiga lillasyster. Hon har stängts av från skolan och är utfrusen av sina vänner. Hennes mamma, som själv var ett barn när hon födde Mia, kan inte riktigt ta på sig föräldraskapet på grund av sin egen förlorade ungdom och bryr sig ofta mer om sina egna pojkvänner och fester än döttrarnas välmående. Men in i deras liv kommer en ny man – Connor - som är rolig, charmig, snygg och bryr sig om dem alla.Till och med Mia börjar öppna sig för honom.


 

The Imaginarium of Doctor Parnassus är en fantastiskt saga om doktor Parnassus och hans extraordinära Imaginarium, hans resande teatershow där publiken får en oemotståndlig möjlighet att besöka sin fantasi genom en magisk spegel - för att sedan välja mellan himmel eller helvete. Parnassus är välsignad med gåvan att styra andra människors fantasi men bär på en mörk hemlighet. För länge sedan slöt han ett avtal med djävulen, och djävulen har nu kommit för att hämta sin delav avtalet – Parnassus 16-åriga dotter ...

Vi ser Heath Ledger i huvudrollen och även stjärnor som Johnny Depp, Colin Farrell och Jude Law är med i filmen.


Ingen av dem var nåhra höjdare om jag ska vara ärlig, men den andra var lite bättre än den fösta. Den hade sina roliga stunder men var dock lite knepig. Sevärda kan jag inte säga att dem är, ni får avgöra själva och se vad ni tycker. Nu ska jag gå och sova med min sötnos och hoppas på att man är piggare imorgon. Godnatt!!!


Down by the water

The Drums - Down By The Water

Jag upptäckte den här gruppen på Spotify i förra veckan, hade aldrig hört dem innan. Men tyckte visa av deras låtar var riktigt bra och denna som jag la upp blev en favorit!!

 

Idag skulle jag ha jobbat och jag hade verkligen laddat för det, men vaknade med jätte ont i huvudet och har fortfarande så idag ska jag bara vila och kolla på film. Så man mår bättre tills på Onsdag när man ska till jobbet på Introduktionsdag, det vill jag ej missa och sen ska jag jobba på Fredag. Sen nästa måndag börjar sommarviket!!

Nu ska jag ordna lite frukost till mig sen ska jag lägga mig och kolla på någon film. Ni får ha en bra dag!!

 



Trevlig kväll hos vännerna =)

Vi hade en super trevlig och rolig kväll med våra vänner Jessica och Marcus, det är alltid lika roligt att umgås med dem =) Vi blev bjudna på hemmagjord Potatissallad med fetaost, rödlök och anra mumsigheter och till det fick vi grillad fläskfilè. Det var mycket mumsigt och så mätta blev vi, men det var inte nog med det. För att vi skulle även passa på att grilla Marshmallows, det är så mumsigt att göra det!! Vi spenderade kvällen med att titta lite på HippHipp och så satt vi och pratade om allt möjligt som vi brukar göra när vi ses =)

Jessica och Marcus mumsar på god Rabarberpaj som de hade gjort.


Jag och Jessica


Jag och sötnosen mumsar med paj.



Idag är det Myssöndag som gäller för hela slanten. Jag och sötnosen tog oss en lång sovmorgon eftersom det blev ganska så sent igår. Vi åt sedan en god frukost och sen körde sötnosen och handlade lite och jag diskade!! Nu när jag har bloggat färdigt ska jag göra min sötnos sällskap i soffan så ska vi bara ligga och mysa och kolla på en film eller två. Får ladda batterierna så man orkar jobba imorgon!! Ni får ha en härlig myssöndag ni också =)


Blåsig Lördag

Usch fyy vad det kan blåsa, det blåser väldigt mycket här idag + att ibland regnar det och ibland skiner solen. Det är verkligen växlande väder. Vill ju ha riktig sommar nu och inte mer skitväder!!

Idag är jag lite seg, sov inte särskilt bra inatt men det får gå ändå. Jag bara slappade på förmiddagen för min sötnos var iväg och jobbade. När han kom hem lite efter så körde vi in till stan, shoppade lite på HM! Kläder som är bekväma och bra att jobba i jobbet. Vi körde sedan till Hässlehom, där vi tog oss en tur, eller någa stycken blev det faktiskt. Min sötnos skulle guida mig lite och visa hur man kan köra där eftersom det är där jag jobbar i sommar och kommer ju köra en del i mitt jobb. Då kan det ju vara bra att kunna den staden lite, har fått liter mer hum om det nu.

Just nu vilar min sötnos, han är trött efter att ha jobbat!! jag tänkte bara slappa och sitta här framör datorn en stund och sen blir det att fixa till sig lite för vi ska hem till Jessica och Marcus på middag lite senare. Det ska bli mycket, mycket trevligt för det är ett tag sedan vi sågs nu :)



Lampa av kapsylringar



Lampan är gjord av hundratals kapsylringar. Jag måste säga att jag tycker den var riktigt cool, man kan verkligen göra mycket av det mesta. Jag tycker ju denna lampan ser bättre ut än den som var gjord av plastmuggar. Kan tänka mig att det blir ganska så häftigt sken ifrån den...

Källa:

Fredag idag!! Jag gick upp för en stund sedan men känner mig jätte seg, känns inte som att jag kommer vakna idag. Jag vill ha sol som piggar upp en lite men den lär vi väl se tidigast i nästa vecka för det skulle vara dåligt väder här hela helgen verkar det som. Menmen nu ska jag inte deppa för det utan göra det bästa utav det. Kan nog bli en mysig helg ändå tillsammans med min sötnos =) Vi har inga större planer för helgen ännu så vi får helt enkelt vad som händer. Nu ska jag fixa fram lite frukost till mig för magen den kurrar!!


Spegel till hallen...

Nu är spegel till hallen med fixad. Istället för att köpa en ny spegel tog vi en gammal som vi hade och sprejade den så den blev svart. Det var billigare än att leta och köpa en helt annan spegel.


Den var först blå den här spegelen, sen målade jag om den i grått och nu är den svart. Hehe =)

Min sötnos har sprejat den!!

Ni kommer snart få se bilder på hela hallen, ska bara hänga upp spegeln också sen är allt färdigt!! Så ni får ha lite tålamod till.

Idag har jag varit sjuk rastlös så det var tur min Lillebror frågade om vi kunde köra iväg på en tur. Vi körde iväg en runda i eftermiddags, han skulle köpa en tavla som han hade spanat in!! Det var trevligt att vara på en tur bara jag och lillbrossan, han blev ju förresten färdig Undersköterska/Skötare idag. Han har gått i Mammas och mina fotspår!! Jag har även varit och handlat en sväng och sen innan jag körde hem så köpte jag med mig Thaimat, såå mumsigt. Jag köpte även hem till min sötnos men han får äta det senare, för han slutar inte fråns klockan 8 ikväll. Lite drygt men som vanligt har dem mycket att göra på jobbet. Vi ska bara mysa när han kommer hem och jag längtar =)

 



Mumsigt choklad =)

Jag är lite förälskad i choklad med jordgubbssmak och yogurt och detta chokladet från Ritter sport är inget undantag. Det är väldigt mumsigt och det känns såå somrigt när man äter det =)



Ni måste prova det om ni inte gjort det!!


The Ark - Stay With Me



Jag börjar den här dagen med att bjuda på en ny låt med The Ark och den heter Stay With Me. När jag hörde den första gången på radion så hörde jag inte att det var The Ark, men jag gillade den. Det var först i slutet av låten som jag hörde att det var dem!! Det är liksom inte riktigt The Arks vanliga stil som de brukar köra på. Men jag gillar den och har lyssnat på den här låten väldigt mycket på sistone, dock lite synd att den ej finns på Spotify än!!

Idag har jag inga större planer för dagen. Jag ska nog mest ta det lugnt och kolla på något avsnitt av Days!! Jag tycker det är ganska så skönt att bara vara hemma, man får ju passa på för snart börjar man ju på sommarjobbet och då är man ju inte hemma lika mycket...Men det ska bli skönt att börja jobba med och tjäna lite goa pengar =)


Fixade till ett par shorts

Idag tog jag saxen och förvandlade ett par jeans till ett par jeansshorts istället. Jag använde nästan aldrig dem för jag gillade inte att dem var så utsvängda. Jag hade ett par leggins som var för små som jag klippte sönder och det är en bit tyg från dem som sitter bakom hållen, tyckte det blev riktigt snyggt :) Nu lär jag använda dem mycket mer än vad jag gjort innan!!







Vad tycker ni, visst blev det snyggt??
=)


Bilder från Utflykten

Här kommer nu lite bilder från Utflykten!! Vi tog med min mamma och pappa till mitt och Pauls smultronsställe. Det är ett jätte mysigt cafè, där allting är hembakat och de som jobbar där är super trevliga. Vi har varit där några gånger nu och vi är lika nöjda varje gång. De har en super god marängtårta som jag alltid tar när jag är där :) Mamma och pappa uppskattade utflykten, vi hade mycket trevligt och vädret var på vår sida!!

Mamma och pappa väntar på kaffet så dem snart kan hugga in på den goda marängtårtan.



Det fina slottet som ligger i nätheten av cafèt.




Pappa och Paul


Jag och Mamma


Jag, Mamma och Pappa


En fin bild på mina kära föräldrar



Jag och min älskade Älskling,  som jag älskar mest i världen :)





Gårdagens Outfit!!

Igår när vi var på Utflykt med mina föräldrar körde jag på den här stilen!! Jag gillar mina nya shorts från HM väldigt mycket, dem sitter bra och är väldigt sköna att ha på sig!!



Svart Linne - Gina Tricot
Rött Linne - HM
Rutiga Shorts - HM
Armband - HM
Svarta Slipin - Skopunkten


Klänning från Åhlens =)

Jag måste ju visa er klänningen som jag shoppade för ett tag sedan på Åhlens. Direkt när jag såg den så gillade jag den så det var bara till att ta pch prova en. Såklat fick den följa med mig hem och den lär nog användas en och annan gång i sommar =) Jag shoppade även ett par svarta cykelbyxor på Indiskan som man han ha till om man vill!!

Blommig klänning från Åhlens, 249 kr och svarta cykelbyxor från Indiskan, 99 kr.






Idag är min sötnos ledig och vi håller på att städa och fixa här inne idag. Det går ju inte att vara ute idag för det ösregnar ute, lite trist efter det fina vädret som varit nu i några dagar. Får hoppas solen snart vill komma tillbaka!!
Ikväll ska vi få min Storebror och hans sambo på besök, vi ska bjuda dem på middag. Det ska bli trevligt =)



En dag vid havet =)

Igår var första dagen denna sommaren som man var vid havet =) Det var lagom varmt och vi hann vara där i några  timmar innan det blev för blåsigt och molningt. Vi badade inte för det var det för kallt för men såklart kände vi på vattnet. Det får bli lite varmare inann jag tar mig ett dopp!!! Att vara vid havet är något av det bästa jag vet på sommrarna =)






Jag skulle göra en fin hoppbild =)


Love ♥

Fick avsluta med varsin glass på glassbåten =)


Idag har vi varit på utflykt med mina Föräldrar, det uppskattades och var riktigt trevligt =) Bilder kommer upp så småningom!! Jag och sötnosen har sedan grejat i våran trädgård hela dagen med att klippa gräset, rensa i rabatter och så har vi oljat våran uteplats och utemöbler. Jag hade korta shorts och bikiniöverdel på mig, fick en del färg och efter allt slit såg jag ut som en riktig lortgris =) Hade jord mer eller mindre överallt, hehe!! Vi passade även på att grilla när vi ändå var i farten. Har haft en toppen helg med sötnosen och pricken över I:et är att sötnosen är ledig imorgon =)


Bilder från Pappas kalas!!

Här kommer några bilder från Pappas kalas som han hade i Onsdags. Det var ett trevligt kalas och vädret var ju verkligen på våran sida, satt ute hela kvällen!!

Födelsedagsgrisen =)


Mumsar god sallad och bullar




Min sötnos


Bara jag =)


Solen skiner idag också, så härligt =)
Jag och sötnosen ska göra oss redo för en dag vid havet, där ska vi ligga och sola och ha det skönt!! Jag tror dock det är för kallt att bada men det är ändå mysigare att ligga vid havet än hemma!!

Ni får ha en härlig lördag.



Estrellas Lökringar =)

Är något av det godaste snacks jag vet, är så glad att dem börjat sälja dem igen =)
När man bodde hemma så var 3 stycken som slogs om dem men nu får jag ha dem för mig själv för att sötnosen är inte så förtjust i dem. Jag gillar smaken av lök och att dem är så krispiga och goda, kan knappt sluta äta dem när jag börjat. Hehe =)



Jag tycker ni ska smaka dem om ni ej gjort det, akta så ni inte blir lika besatt som jag bara =)

Jag tänkte lägga upp ett annat inlägg med lite bilder från min Pappas kalas men det ville inte funka så fick bli detta inlägget om Lökringar istället. Hehe =)

Nu ska jag ta och svara på era kommentarar sen ska jag ut och lägga mig i solstolen. Min sötnos slutar vid 3 idag så vi ska handla lite när han kommer hem och sen ska vi grilla mumsigt kött och ha nypotatis till. Fårse om vi kör ut till landet senare för min Bror och barnen skulle vara där idag, hade vatt skoj och träffa dem. Jag får höra min min sötnos först vad han vill göra....I vilket fall blir det nog en bra Fredag =)


Ny mobiltelefon =)

Igår var jag istan och då skaffade jag mig en ny mobiltelefon, förlängde mitt abonomang!!
Det blev en Sonyericsson Vivaz, med touch funktion. Jag är väldigt nöjd med den men det kommer nog ta tid innan man lärt sig allt och hitta var allt finns i den, så är det alltid när man skaffar en ny telefon tycker jag. Men efter några dagar brukar man ha fått kläm på det =)

Såhär ser den ut.




Idag var jag uppe tidigt för våran bil skulle till verkstaden, var något hjullager fram som skulle lagas. Medans den var på verkstaden så var jag hemma hos svärföräldrarna och åt frukost, var mumsigt med ostfrallor =)
Nu är jag bara inom och hämtar glass, ligger annars ute i min solstol och njuter av det fina vädret!! Det lär jag göra någon timme till, så skönt och min sötnos jobbar ändå över så då kan jag passa på!!


Grattis Pappa :)

Idag fyller min kära Pappa 55 år, vi ska snart köra och fira honom =)




Idag är det underbart väder här, solen skiner och varmt är det. Härligt att solen och värmen har kommit, har varit efterlängtat =) Men jag har dock inte hunnit sola idag för jag har varit istan och shoppat kläder och en ny mobiltelefon =) Bilder på det kommer en anann dag!!


Tisdagens Outfit!!

Idag när jag skulle fika med Jessica såg jag ut såhär....




Vi hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans :) Först så fikade vi och pratade massor om allt möjligt. Sen gick vi i affärer och tiden gick så fort så vi hann ju knappt det vi skulle tyckte vi. Jag shoppade presenter till min Pappa som fyller år imorgon och även en till Mamma, en försenad morsdags present!!
Jag har även shoppat svarta runda mattor till hallen idag. Jag var på jakt efter svarta runda mattor och sen så fanns det inga på Ikea och ingen annanstans heller tyckte jag, men som tur var hade Rusta för 29 kronor. Billigt och bra och så fint blev det :)
Nu ska vi bara få upp en svart spegel också och sen köpa en lykta som jag sett sen är allt klart, känns som en helt ny hall...vi är så nöjda :)

Kvällen blir lugn tillsammans med min sötnos, ska snart gå och mysa med honom och titta på Ugly Betty och Desperate Housewives!!


Fikadax =)

I eftermiddag är det dags att fika med Jessica, det ska bli mycket trevlans för det är ett tag sedan vi träffades nu. Vi har mycket annat för oss som gjort att vi inte har kunnat träffas. Men idag ska det fikas och skvallras, kanske blir det lite tittande i affärerna också. Det kommer nog bli en mycket trevlig eftermiddag som jag ser framemot =)







RSS 2.0