Jag Är Kär

I Paul men det vet ni ju redan, hehe =)
Jag har blivit kär i en film om man nu kan bli det? Jag och sötnosen såg nämligen den här filmen på bia igårkväll.
Jag och min sötnos tyckte att det är lätt årets BÄSTA film och det lär nog ta lång tid innan en ny film kan slå Twilight första plats. Som sagt jag är kär i filmen och alla som har skrivit så mycket bra om denna filmen har rätt. Den slog alla förväntningar som man hade om den. Vi satt som förtrollade under hela filmen, kändes nästan som man var med i den. Hade verkligen önskat att jag hade varit det för den var underbar och skådespelarna som var med i den spelade otroligt bra. Vissa av dem såg ju inte så dumma ut heller, hehe :)
 Vi båda satt i biosalongen och ville verkligen inte att den skulle ta slut, man ville bara ha mer. Så när jag och sötnosen kom hem igårkväll så kollade vi på lite klipp från Youtoube och sen beställde vi hem böckerna, så nu ska det läsas :)
Ni måsta själva se den för att förstå vad jag menar, det finns liksom knappt några bra ord för att kunna beskriva filmen man blev liksom helt tagen av den. Så gå och se den!!

Annars igår så var vi en runda och hälsade på Christian och Ar. De har ju flyttat så vi spanade in deras nya lägenhet och så blev vi bjudna på fika. Christan hade bakat jätte goda kanelbullar :) Vi sjöng faktiskt lite Singstars för de hade köpt det nya Abba Singstars, så var tvungen att testa det ju. Det gick faktiskt ganska så bra fast att man inte hade vin i kroppen, hehe :) Väldigt trevligt och roligt hade vi det hos dem.
Idag är det ju första Advent och det är även julskyltning inne istan. Så lite senare i eftermiddag ska vi köra in där en runda och gå och titta lite tillsammans med Pauls föräldrar och sen efter det ska vi fika lite gott, med pepparkakor och glögg :)
Ska bli jätte mysigt och trevligt!!


Vad Har Jag På Mig Idag??

Joo jag har en nya mörkblå tunika med söta blommor på från Cobus och till det blåa jeans från Veromoda.
Har även köpt en i svart men där är blommorna i lite andra färger. Tycker dem är så söta och kunde inte bestämma mig för vilken jag gillade mest eftersom jag tyckte båda var fina. Så båda fick följa med mig hem =)
Det har även blivit en jultröja från Cobus, köpte den i tisdags när jag och sötnosen var där en snabb sväng. De hade även sådana tröjor där förra året fast andra tryck då såklart, så jag har en från förra året med. Tycker dem är skojiga!!

Dagens händelser har inte varit särskilt många. Men jag och sötnosen var en runda hos hans mamma i förmiddas och åt frukost och då testade vi även våra julteer som vi köpte igår. Mycket goda :) Det var trevligt att vara där en stund. När jag och sötnosen kom hem igen slog jag in nån julklapp och sen så skulle min sötnos köra till jobbet. Han jobbar nämligen kvällen så här sitter jag sjläv. Så ikväll får jag ha mys med mig själv och äta lite gottis och kolla på Idol. Kan ju hoppas att Johan åker denna gången men det lär han väl ej göra, så ska ej hoppas för mycket.
Ska snart gå och göra pannkakor, blev så sugen när jag läste i en annans blogg att hon ätit pannkakor. Hade först tänkt göra pyttepanna och ägg men pannkakor är mer lockannde :)


Igår Och Idag

IGÅR så var jag hemma hela dagen och min sötnos jobbade fram till två. Jag hade bestämt mig för att städa och julpynta igår och så blev det oxå. Jag håll på att greja och fixa hela dagen med några pauser förstås, när man skulle äta och så men annars grejade jag hela dagen med att städa, stryka gardiner och sätta upp en massa med julsaker!! Blev jätte mysigt :)

På kvällen fick vi besök av Pauls föräldrar. Vi fikade och snackade lite grann. Det var trevligt att få dem på besök och dem tyckte vi hade fått det såå julmysigt, hehe!!

 

Här är lite bilder på hur det ser ut hos oss nu, är inte på alla våra julsaker men på en del. Dock är bilderna lite dåliga för dem är tagna med mobilkameran....

 

 

IDAG var det dags för möte på tråkiga arbetsförmedlingen och idag var det informationsmöte om Jobgaranti. Det går man med i när man varit arbetslös i 3 månader och det har jag varit nu. Jag kommer få ersättning från och med januari så det känns skönt, dock inte så mycket men blir några tusenlappar i alla fall. Bättre än inget alls!! Så det var positivt i alla fall att man kommer få lite pengar och när man varit med i jobbgarntin i 3 månader kan dem fixa en praktikplats eller liknande.

 

Efter mötet så gick jag och min älskade sötnos en runda på stan innan han skulle iväg och jobba. Vi handlade en del julklappar så nu har vi bara en kvar. Handlar inte till så många så går ganska så snabbt att fixa det faktiskt och skönt att göra det nu så slipper man stressa sen. Det blev även lite shopping till oss själva. Bland annat från Cobus och Din Sko. Handlade en klänning som jag ska ha till nyår och så blev det två likadana tunikor fast i olika färger och så blev det ett par bruna vinterstövlar. Min sötnos köpte sig en tröja som han nog ska ha till jul, vi letade efter fler tröjor men ingen som passade min sötnos i smaken idag och så kan det vara ibland. Så vi ska in någon annan dag och spana till honom. Vi gick även och lunchade på Kaffe&Sånt, hade aldrig varit där innan så vi testade det och vi gillade både maten och stället. Var väldigt mysigt där och vi köpte två olika sorters julte därifrån. Vi dricker mycket te här hemma nämligen så måste ju ha nått juligt :)

 

När sötnosen körde till jobbet så stannade jag kvar istan för jag hade bestämt fikadejt med Emmy. Det var ett tag sedan vi träffades så det var på tiden och vi båda kunde idag så det var toppen :) Vi hade en mycket trevlig som alltid. Vi gick och fikade på Cafè Fenix, eller jag fikade och hon åt. Hehe!! Vi satt och snackade hur länge som helst, blir ju lätt så när man ej träffats på ett tag. Så våra munnar gick på högvärv :) Vi gick redan en stund istan och kollade lite. Emmy var ute efter lite nytt så jag fick vara lite smakråd, det hon handlade var super snyggt!! När vi kände oss nöjda så sa vi hejdå och sen så tog jag bussen hem vid fem tiden. När jag kom hem så värmde jag lite mat som var över sen igår och så har jag kollat lite på tv och så....Det var såå mysigt att gå på stan när det började mörkna eftersom att julsakerna är ju uppe istan nu. Blir så mysig känsla att gå där inne då!!

 

Resten av kvällen blir lugn. Är inte så mycket bra på tvn idag så det kanske bli nått avsnitt av Andra Avenyn på nätet!!!

 

 



Gospel Tema

I Idol på fredag är det som sagt  Gospel Tema och de får även
besök av Carola.....

Här är låtarna som dem valt:

1. Johan Palm, Mjölby, 16 år
Låt 1: Long Train Running (Doobie Brothers) 
Låt 2: Free Falling (Tom Petty) 


2. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år
Låt 1: Shackles (Mary Mary)
Låt 2: Independent woman (Destiny's Child)


3. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år
Låt 1: Higher and higher (Jackie Wilson)
Låt 2: The way you make me feel (Michael Jackson)


4. Robin Bengtsson, Svenljunga, 18 år
Låt 1: Joyful, Joyful (Lauryn Hill)
Låt 2: My love is your love (Whitney Houston)

Jag tycker inte det är särskilt roliga låtval men ska bl intressant och se Kevin göra Michael Jackson låten. Jag tror den låten kommer passa honom mycket bra. Robin B har ju valt en Whitney Houston låt kan också bli intressant och se hur han kommer göra den....
Vad tycker ni om temat och låtvalen denna veckan då??


Godnatt

Nu blir det läggdags för min del
Har haft en bra tisdag. Solen har tittat fram idag och min sötnos var hemma vid halv tre :)
Vi har haft en bra och mysig dag tillsammans. Vi har varit på lite olika ställen och handlat mer julsaker och massor med mat. Så nu behöver vi inte gå hungriga, hehe :)
Kvällen har bestått av Thaimat, tv-tittande och massvis med mys....
Älskar Dig Paul.


Skulle Ha Fikat...

Med Jessi idag men hon messade imorse att hon fick jobba lite längre än vad hon egentligen skulle göra. Lite synd det men jobba måste man ju och vi får försöka hitta en annan dag då vi kan ses och fika och gå på stan. Var ett tag sen vi sågs nu så man saknar ju vårat tramsande och flamsande :)

 

Men hade ändå planer idag. Jag och min sötnos hade tänkt ta och handla lite när han hade slutat jobba så nu kan vi göra det som vi hade först planerat. Behöver handla hem lite mat och sen så är det lite julpunt kvar som ska inhandlas så det gör vi kanske också idag. Vill ju gärna ha alla sakerna när man väl ska sätta upp det inför advent.

Hade nämligen tänkt börja städa och sätta upp lite advents ljusstakar och stjärnor i fönsterna imon. Jag bara längtar för jag tycker det är såå mysigt med julen :)

 

Sen så har jag och min sötnos tänkt beställa hem mat från Thaikong idag. Vi båda är sugna på Thaimat så idag så bestämde vi att vi skulle ta hem mat därifrån för dem har väldigt god mat där. Ska bli mumsigt!!

Jag tror nog att kvällen blir lugn här annars idag. Är ju en del bra på tvn så det lär vi nog titta på och bara mysa. Får ju ta vara på dem dagar/kvällar min sötnos väl är hemma.

 

Nu tänkte jag gå och duscha och sedan fixa lite frukost. Jag vet att det är sent med frukost men kan aldrig äta direkt när jag kommer upp men har blivit duktig att äta riktigt frukost när jag väl äter det. Innan så åt jag kanske lite yoggie bara, men nu äter jag flera mackor eller gröt eller nått sådant som mätar lite längre.

 

   

 

 



Milos Dop :)

Idag har har jag och sötnosen varit på min brorson Milos dop. 
Det var väldigt trevlig och väldigt god mat och fika fick vi :)
Tänkte inte skriva så mycket mer om det utan jag lägger upp lite bilden från dopet istället som ni kan kolla på....
Jag och min sötnos är redo för att gå på dop :)


Trött och frusen...

Det är Pernilla just nu. Fryser som bara den så jag ska så fort som möjligt skriva detta inlägg så jag kan lägga mig i soffan sen brevid min sötnos under filten. Är väldigt frusen av mig vid denna årstiden, går alltid med raggsockar inomhos och lager på lager med kläder....kanske finns dem som känner igen sig?? Jag vill helst ha värme och sol för jag hatar att frysa.

 

Trött är jag för att vi gick upp ganska så tidigt idag. Vi har nämligen hjälpt Pauls föräldrar att tömma och städa Pauls Morfars boende som han hade på hemmet där. Han gick nämligen bort i onsdags. Jag hann bara träffa honom en gång men det kändes ändå, aldrig roligt när någon går bort.

Så där har vi varit större delen av dagen och tömt hans rum han hade på hemmet och sen så har vi städat. Det är inte så stort det där rummet men det tog ändå sin lilla tid innan allt var städat och klart.

När vi väl var klara där så körde vi hem till Pauls föräldrar och tömde lite saker och sen så blev det att vi käckade pizza tillsammans, eller inte jag för att jag tog en kebabrulle. Var sådär gott!!

 

Det blir en lugn mysig hemmakväll ikväll oxå. Det är skönt att inte ha för mycket inplanerat ibland för att ibland behöver man bara vara hemma och ha egentid med varandra och det gillar vi väldigt mycket här hemma i alla fall :)

Vi har inget planerat, blir nog att slökolla på tvn eller så kanske vi sätter på någon film. Fårse vad vi känner för. Blir nog tidigt i säng i alla fall. För imon ska man upp ganska tidigt då oxå för att man ska ducsha och hinna göra sig i ordning innan vi ska iväg på Barndop, det är min brorsson Milo som ska döpas :)

 

 

 



Robin och Kevin

Var lätt bäst ikväll :) Robin har utvecklats nått enormt i tävlingen  varje vecka så blir han bara bättre och bättre. Ikväll när han sjöng den anda låten Fields of gold så fick jag rysningar över hela kroppen. Lätt hans bästa framträdande i Idol!!

Kevin var oxå grym ikväll. Låten han sjöng till sin tjej var jätte bra och fint var det också men gillade också hans andra framträdande bättre när han sjöng In the shadows, riktigt ös var det i låten och hans förtal innan han skulle börja sjunga var ju hur roligt som heslt. Jag och min sötnos låg i soffan och skrattade för det var så roligt och han är ju en riktig entertainer. Han är i princip en färdig artist redan!!
Den som jag vill ska åka hem är helt klart skrik Johan. Visst ikväll så hade han faktiskt taggat ner sig en hel del och skrek inte så värst mycket och gjorde låtarna hyffsat ändå. Men han håller inte samma klass som dem andra gör som är kvar i tvälingen. Så bort med Johan.
Vilken var bäst/sämst enligt er???

 

 



Varit dålig på att blogga...

Jaa det har varit lite dåligt med den delen. Bloggade senast i onsdags, det är inte så länge sen ändå men jag brukar försöka blogga varje dag men det blir inte alltid så. För ibland har man annat att göra än att sitta här....Men nu hade jag lite tid över så nu tänkte jag berätta lite för er vad jag och min sötnos har gjort dem senaste dagarna!!!

 

Min sötnos var ledig itisdags så då blev det att vi tittade på film framåt kvällen och den vi tittade på var den här.....

Vi trodde den skulle vara bra och det var den oxå visa stunder men det var mest löjlig tyckte vi. Visst det är skoj att det är lite löjliga saker när det är en komedi men när det är det mest hela tiden och helt sjuka saker så blir det bara för mycket. 

Så om den är sevärd får ni själva avgöra....visa gillar ju sådana filmer och visa inte.

 

Vi kollade på den här filmen i onsdagseftermiddag. Min sötnos skulle jobba natten så vi bara slappade på dagen och kollade på film då oxå. Jag har ju inte mått särksilt bra heller så det har varit skönt att bara titta på film och mysa med älsklingen. Filmen vi tittade på var den här....

Den var riktigt bra och spännande mest hela tiden. Så se den om ni inte sett den än :)

 

Igår var vi hemma hos min mamma på eftermiddagen och drack en kopp kaffe och tjabbade lite grann om allt möjligt. Blev en del om julen eftersom att dem ska ju vara hos oss då. Det blev att vi stannade där på middag för min mamma skulle göra fläskpannkaka och undrade om ville stanna och äta med mamma och pappa. Det tackade vi inte nej till :)

Vi var även hos hans föräldrar en runda igår kväll och det var trevligt som alltid!!!

 

Idag har vi varit en runda istan och fixat med lite ärenden och resten av dagen har vi tänkt spendera hemma. Laga lite god mat, mysa och äta gottis till Idol för Idol kan man ju ej missa....Eller hur???

 

Hejsvejs!!!

 

 



Kärleks Tema

Är det som gäller denna veckan i Idol. Skoj :)
Idolerna ska sjunga två låtar denna veckan och låtarna som dem valt är.....
1. Robin Bengtsson, Svenljunga, 18 år
Låt 1: Let Me Entertain You/Robbie Williams (Till fansen)
Låt 2: Fields of gold/Sting (Till killgänget)


2. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år
Låt 1: If tomorrow never comes/Ronan Keating (Till flickvännen)
Låt 2: In the shadows/The Rasmus (Till fansen)


3. Anna Bergendahl, Nyköping, 16 år
Låt 1: Simply the best/Tina Turner (Till fansen)
Låt 2: Over the rainbow/Eva Cassidy (Till bästa vännen)


4. Johan Palm, Mjölby, 16 år
Låt 1: I'll stand by you/The Pretenders (Till storebrorsan)
Låt 2: Friday I'm in love/The Cure (Till fansen)


5. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år
Låt 1: Because of you/Kelly Clarkson (Till familjen)
Låt 2: Crazy in love/Beyoncé (Till fansen)



Jag skulle ha jobbat.....

Några timmar idag men så blev det inte. Jag ville verkligen man var bara att inse att det inte skulle gå. Skulle även varit på möte på Ams men det gör ju inget att man missar för där gör man ändå inget vettigt...

 

Jag mår illa och har ont i magen och kände av det redan igårkväll när jag gick och la mig för att läsa och både jag och sötnosen sa att de går säkert över om jag får sova lite. Jag somnade till slut och vaknade imorse och kände ingenting när jag gick upp. Så jag gick och tvättade mig och började klä på mig och jag började känna hur illamåendet började komma tillbaka. Men jag försökte blunda för det och fortsatte göra vid mig men tillslut insåg jag att jag nog inte kunde gå och jobba för jag ville inte komma dit och sen kanske behöva kräka mitt i allt. Så jag fick ringa och säga som det var och sen så gick jag och min sötnos och la oss och sov en stund till. 

 

Vi vaknade sedan vid 12 tiden och när jag först vaknade så kände jag ingenting av illamåendet men sen när jag varit vaken en stund så kom det igen :( Känns som jag ska kräka hela tiden men gör aldrig det. Men kunde få i mig lite frukost i alla fall. Mådde ju konstigt förra veckan oxå, så har ingen anning om varför min mage ska krångla hela tiden och idag ville jag verkligen jobba för att jag trivs såå bra på den förskolan. Jaja det kommer förhoppningsvis fler gånger dem behöver mig!!

 

Så det är en lugn hemmadag istället. Har bara slappat framför tvn och nu sitter jag här en stund och min sötnos som är ledig tittar i nån katalog med hus i. Vi ska snart kolla på film tänke vi. Får göra sådant idag när jag inte mår så bra sen så är ju inte vädret allt för roligt heller. Så man behöver inte ha dåligt samvete för man ligger i soffan och latar sig framför en film eller två...hehe!!!

 

Ha en fortsatt bra dag!!!!

 



Kvällens Middag....

Jag tänkte dela med mig till er om mitt  eget påhittade recept på köttfärssås.
Första gången jag lagade var för någon månad sen och min sötnos skulle jobba kvällen så fick laga mat till mig själv. Inte så skoj att laga mat till sig själv precis, men har blivit bättre på det fast att jag är själv. Lagar riktig middag och lagar mat precis som om Paul var hemma, mycket mat alltså. Är bra att det blir över tills nästa dag eller matlådor som sötnosen kan ha med till jobbet, även jag kan ju ha med mig när jag väl jobbar.
I alla fall ikväll lagade jag det igen och min sötnos jobbar ju. Men finns som sagt mycket kvar så han kan få smaka av det imon :)

I Min Köttfärssås Har Jag:
Köttfärrsås som jag bryner tillsammans med lite salt och peppar och 1-2 vitlöksklyftor, jag lägger sedan ner röd lök och skivade champinjoner och låter det bryna tillsammans med köttfärsåsen och vitlöken. När det fått bryna en stund och fått lite färg så häller jag i 1 matlagningsgrädde och lite mjölk. Jag häller i så att det blir lite sås av det men det är ju olika för alla hur såsigt man vill ha det. Tillslut häller jag i den viktigaste ingrediensen som gör hela smaken i kötttfärssåsen och det är Worcestershiresås/soya. Det häller jag i lite och smakar av och kanske häller i lite till, jag vill att det ska komma smak av såsen/soyan. Jag låter det sedan puttra ihop sig en liten stund innan det är klart för att serveras med pasta, ris går oxå bra om man vill ha det. Ibland har jag även lite majs i köttfärssåsen. Man kan i stort sett ha i vad man vill!!
Testa gärna och om det är någor ni undrar över så fråga gärna :)
Ni får gärna vad ni tycker om det om ni testar det oxå....


Ny Vecka!!

Mm ny vecka igen då och det är inte så mycket som är inplanerat, mer än att jag ska på tårkigt möte på Ams imon. Min sötnos jobbar nätter med en del i veckan och det är med trist men får mycket tid på dagarna så man får försöka tänka på det positiva och inte det negativa.

 

Jag tänkte berätta lite för er hur våran helg har varit......

Ilördags: Då var vi ju bjduna på Inflyttningsfest hos Ullis och Micke och det var en trevlig fest och speciellt roligt var att dem hade planerat in ett Sexparty, har aldrig varit på något sådant innan så det var intressant :) Var trevligt att träffa alla människor som var där men man märker att man inte träffar dem så ofta längre.... är dock lite jobbigt att träffa vissa men man försöker göra det bästa utav situationen ändå och i det stora hela hade ju jag och sötnosen det trevligt :) Det var roligt oxå att det bara var en hemmafest för det var länge man var på en sådan, oftast så blir det ju utgång mend det blev det inte ilördags. 

 

Min sötnos var ju förresten iväg och hjälpte några kompisar till oss att flytta ilördags och precis när jag tänkte ringa honom på eftermiddan, var runt tre tiden tror jag. Så kommer sötnosen hem :) Gissa om jag blev glad?? Han hade inte ringt och sagt nått, utan han ville överraska mig och det gjorde han rätt i. Han kom även hem med lite gottis, hehe. Vi hade en mysig eftermiddag/kväll tillsammans innan vi skulle iväg. Lagade god middag blandannat!!

 

Isöndags: Då vaknade vi ganska så sent, tog en lång sovmorgon och det var skönt :) Vi gick sedan upp och åt lite frukost, rostemackor och te!! När vi satt där och åt frukost så kom det på tal om vi skulle köra till hans föräldrar en runda och hälsa på för det var länge sen vi var hos dem. Så vi bestämde oss för att göra det, så framåt eftermiddagen så körde vi dit för att säga Hej!! Vi hade bara tänkt vara där en stund men det blev att vi lagade middag tillsammans och mycket gott blev det och vi hade det så trevligt. alltid lika skoj att vara hos dem. När dem inte träfftat oss på ett tag så ska dem alltid kramas mycket och så ska Pauls pappa alltid kittlas och busa med mig :)

Innan vi körde hem från dem så körde vi uppom affären i Färlöv och köpte lite gottis med oss hem och sen så gick vi och tog en varm dusch tillsammans eftersom båda frös. Vi klädde sedan på oss våra myskläder och la oss sedan i soffan under filten med vårat gottis och kollade blandannat på One Three Hill och Gossip Girl och sen så tittade jag även på Ensam Mamma Söker, men det ville inte sötnosen se så han gick och gjorde lite annat och sen så kom han igen när det var slut och då kollade vi lite på Ladder 49 som visades på fyran. Men vi orkade inte se hela utan gick och la oss.

 

Idag: Vi vaknade runt nio men jag ville sova lite till så det gjorde jag och medans jag låg och drog mig så förberedde min sötnos frukosten. Det blev rostemackor och te idag med, tycker det är såå gott om man har något gott pålägg till :) Efter frukosten så satt vi framför datorn och kollade på en massa olika hussidor och kollade på hus. Vi ska inte skaffa hus nu eftersom vi planerat att bo här i några år först. Men vi ville kolla lite vad det finns för utbud just nu och där fanns visa hus som tilltalande oss, helst vill vi 1-plans hus. Men nån gång i framtiden kanske :)

Nu jobbar min sötnos, han jobbar kvällen och är inte hemma fråns sent. Ingen av oss ville at han skulle jobba idag efter vår mysiga helg tillsammans men han är ju så illa tvungen och han är ju ledig imon igen så...då kan vi mysa igen. Vi älskar att mysa och ta hand om varandra :)

 

 

 

 



Helt Fel Person....

Åkte ur Idol igår. Att det stod mellan Robin B och Robin E förstår inte jag. Jag tyckte att det var Johan Palms tur att åka ut nu faktiskt. Jag gillade han ganska så mycket i början, men nu kör han bara på samma sak och skriker igenom sig alla låtar. Men har ju kvar på grun av sina fjortisfans som inte vet hur riktigt musik ska låta. Som ni kanske förstår så tycker jag det var helt fel person som fick lämna Idol igår....

 

Jag tyckte annars att Soultemat var ganska så tråkigt förutom när dem sjöng duetterna tillsammans, det var det bästa i hela programmet och alla paren gjorde väldigt bra ifrån sig. Men Anna och Kevin var ett strå vassare ändå :)

 

Vi var faktiskt hemma hos mina föräldrar igår kväll och även min lillebror och hans nya tjej var där. Var trevligt att träffa henne. Men var lite blyg men det är ganska så förståligt!! Vi hade en trevlig kväll hemma hos mamma och pappa. Vi fikade när vi kom sen så satt vi och slökollade på tv, väntan på att Idol skulel börja. Några av oss var eniga om vad vi tyckte och visa var oeniga men så är det ju alltid, alla kan kan ju inte tycka samma. Men i stort sett tyckte vi samma!!

 

Idag så är jag hemma själv fast att min sötnos är ledig. Han är mänligen och hjälper Christian och Ar att flytta och jag kände inte för att följa med och hjälpa till. Vi ska nämligen iväg ikväll på Inflyttningsfest så jag kände inte för att åka iväg innan och sen komma hem och stressa för att hinna göra vid sig och äta middag inann man ska iväg. Stressa är det värsta jag vet...

Ser framemot kvällen det är min kusin Ulrika och hennes kille Micke som har flyttat och ikväll så är de dags för dem att ha Inflyttningsfest. Det kommer säkert bli skojsigt eftersom att det är inte bara Inflyttningsfest utan det kommer även hända något annat där, hehe :)

 

 

 

 

 



Beverly Hills (spinoff)

Ni kommer väl ihåg den underbara serien Beverly Hills med alla underbara ungdomar och deras intriger??
Jag var en av alla tonårstjejer som följde serien intensivt och tyckte det var väldigt tråkigt när den tog slut.
Men nu ska det komma ett NYTT Beverly Hills. Dock med nya skådespelare så det kommer inte riktigt bli samma sak men vad jag läst ska nog några av dem galma skådespelarna vara med då och då och ha någon roll i serien.
Jag är nyfiken på att se om det är värt att titta på och om ni oxå vill ge det en chans så kommer serien gå på TV400 och börjar den 24 november, klockan 20.00 tror jag det var och de kommer visa två avsnitt efter varandra i början....


Lugna dagar....

Det har varit två lugna dagar och det är mycket därför jag inte bloggat, för det har inte hänt så särskilt mycket och har inte gjort särskilt mycket heller. Men det är väl så när man bara går hemma och är arbetslös. Trist som attans börjar det bli. Det är tur man har sötnosen hemma visa dagar för annars hade man knappt pallat med detta.

Jag har i alla fall letat och sökt jobb dessa två dagarna och det gör jag i princip varje dag för ett jobb vill jag ju ha. Men inte så lätt att få ett. Menmen nån gång ska väl turen komma till mig eller???

 

Som sagt det har varit lugna dagar här hemma i Karpalund. Igår så krånglade min mage en hel del så mådde inte vidare bra så jag slappade mest och min sötnos kom inte hem fråns på kvällen eftersom att skulle på möte efter jobbet...När han väl kom hem så bara gosade vi och kollade på tv.

Idag har min mage fortsatt krångla så har inte varit så värst sugen på att äta. Men har kunnat äta ganska så bra ändå när jag väl ätit. Min sötnos kom hem vid halv tre så då grejade vi vi lite här hemma och sen så diskade vi och lagade till lite mat.

Vi slökollade lite på tvn men kom fram till att där inte var något bra på tvn under kvällen så vi satte igång en film istället. Det blev Tropic Thunder, en komedi med blandannat Ben Stiller. Den var helt sevärd men lite för fjantig i mellan åt...

 

Det var lite uppdatering från mig. Inte hänt sårskilt mycket som sagt och så är det ibland. Imon har vi lite planer framåt kvällen i alla fall och även på lördag har vi planer och det ser jag framemot. Hoppas bara att min mage ge vill ge med sig...

 

 

Min Älskade Ängel 

 



Veckans Tema

Veckans tema är  Soul och dem ska även sjunga duetter...


Här är låtarna:

1. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år

Låt: Signed,sealed,delivered/Stevie Wonder


2. Robin Ericsson, Stockholm, 20 år

Låt: Reach out I´ll be there/Four Tops 


3. Robin Bengtsson, Svenljunga, 17 år

Låt: (Sittin on) The dock of the bay/Otis Redding 


4. Johan Palm, Mjölby, 16 år

Låt: You can´t hurry love/The Supremes 


5. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år
Låt: I say a little prayer/Aretha Franklin 



6. Anna Bergendahl, Nyköping, 16 år
Låt: Bleeding love/Leona Lewis 



Här är vilka som ska sjunga duetter tillsammans och vilken låt dem ska sjunga.

Robin Bengtsson/Alice Svensson

Låt: You're The One That I Want/John Travolta & Olivia Newton-John 


Johan Palm/Robin Ericsson

Låt: We Built This City/Starship 


Kevin Borg/Anna Bergendahl

Låt: (I've Had) The Time Of My Life/Bill Medley & Jennifer Warnes

 

 

 Dags för Soultema på fredag då, var ganska så väntat. Är bara vissa låtar man känner igen av låtvalen där dem ska sjunga själva. Annas låt är ju nyast av dem.

Men gillar låtvalen till duetterna väldigt mycket. Kan nog bli intressant att se och roligt :)

 

Tycker Ni Om Veckans Tema Då??

 

 

 



Fiskgryta Med Curry

Jag tänkte vara snäll och tipsa om ett recept. Detta var en av mina favorirrätter när jag var liten och är fortfarande idag.
Det blev kvällens middag idag. Mums.
Det man behöver är:
2 paket torskfilè
1 porjulök
2-3 dl vatten
150-200 gram smör
Ärtor
Curry
Man skivar fisken i tärningar och skivar porjulöken. Man lägger sedan alla ingredigenserna i en gryta och låter det sedan koka ihopa en stund. Tills fisken är mjuk. 
Jag brukar ibland ta mera vatten, beror på hur såsigt man vill ha det och ärtor häller jag bara i tills jag själv tycker det är lagom och det är likadant med curryn. Vi har ganska så mycket curry i eftersom vi gillar det. Men det är en smaksak.
Vi serverar med potatis.
Testa gärna.....Lycka till!!!

Idag har vi inte gjort sådär jätte mycket. Vi har varit och handlat en sväng och städat klart här hemma.
Nu ska vi snart få besök av Ullis och Micke. Vi ska fika lite och dem ska få se hur vi bor.
Ska bli mycket trevligt att få dem på besök :)


Helgens Påhitt!!!

Nu tänkte jag berätta för er vad vi gjorde ihelgen.
Ilördags så vaknade vi efter en lång sovmorgon tillsammans. Min stackars sötnos vaknade och mådde inte alls bra så det blev inget jobb för honom ihelgen. När vi hade gått upp och ätit frukost och fixat till oss lite så gick vi faktiskt ut och gick en ganska så lång runda. Var skönt att komma ut på en promenad och vädret var helt ok i lördags ju, varmt var det oxå. Kändes inte som en höstdag i november.
När vi kom hem igen från promenaden så körde vi en runda till Pauls föräldrar och drack en kopp kaffe och snackade lite skit!! Vi körde sedan hem igen och lagade lite middag, det blev stuvade makaroner och falukorv. Mycket mumsigt :)
Efter maten så gick jag och duschade och gjorde mig fin. Jag skulle nämligen till Jessica och sen så skulle vi vidare till hennes jobbarkompis och festa loss. Vi sjöng Singstars, spelade spel, tramsade och flamsade och mycket mer under förfesten och dans och skojigheter blev det på Grand när vi väl kom dit. Var en av dem roligaste festkvällarna på länge och även utgången blev lyckad denna gången. Brukar oftast inte vara lika roligt när man kommer ut men det var det i lördags :)
Tack för en skojsig kväll tjejer....får snart göras om igen!!!

Isöndags så vaknade man runt ett tiden och sen så låg man och drog sig ganska så länge. Var ganska så trött efter lördagens bravader men mådde bara bra annars. Skönt det!!
Blev att vi åt en sen frukost och sen så fixade vi till oss och sen så körde vi hem till mina föräldrar och firade min pappa eftersom att det var Fars dag. Han fick choklad av oss eftersom att han älskar det, gottegrisen :) Vi fick jätte god fika och vi hade det mycket trevligt. Var skönt att komma hem lite för att det var ett tag sedan vi var där....
Jag och min sötnos körde sedan hem igen och bara slappade framför tvn. Är ju mycket bra tvprogram på söndagskvällarna som man inte kan missa ju. Vi kom när vi satt där i soffan på kvällen att vi inte hade ätit någon middag och ingen av oss var vidare hungriga....men bestämmde att vi måste ju äte nått men ingen av oss orkade laga mat så det blev att min sötnos körde och hämtade hem mat från Thaikong som vi delade på....mums!!!

Nu ska jag gå och mysa med min sötnos som är ledig idag. Skönt det :)
Vi ska bara göra ingenting idag och bara vara med varandra och mysa och kolla på film kanske...är ju inte vidare så skoj väder ute. Så då passar det perfekt med mys och film. Eller hur??


Veckans Låt

Veckans låt var given eftersom det är en av min nya favoritlåtar :)
Frida Hyvönen - Dirty Dancing och även Markus Krunegård är med på ett hörn i denna videon/låten.
Jag bara älskar refrängen i denna låten som man lätt nynnar med i och ni kanske känner igen den??
Jag tänkte bara lägga upp veckans låt ikväll och så tar jag och bloggar om helgens bravader imon!!!


Mår bättre igen....

Japp Pernilla mår mycket bättre igen förutom att jag går och är trött och gäspar mest hela tiden.

Men beror nog på vädret en hel del. Man vaknar ju aldrig när det bara är grått och trist ute!! Men försöker ändå göra det bästa utav dagarna....

 

Igår var min sötnos äntligen ledig. Han jobbat 8 dagar i rad så ledigheten igår var välkommen :) Vi tog en välbehövlig sovmorgon och sen så gick vi upp och åt en god frukost tillsammans. Vi gjorde sedan och vid och sen så körde vi till Vinslöv en runda och hälsa på Christian en sväng!!

Vi var sedan bara hemma under eftermiddagen och umgicks med varandra och bara tog det lugnt. Vi lagade sedan en jätte god middag framåt kvällen. Vi lagar mycket god mat tillsammans, hehe :)

Efter att vi hade ätit och så körde vi till Ullis och Micke som har flyttat. Vi var ju nyfikna på deras hem så igår blev vi dit bjudna på fika. Vi hade en mycket trevlig kväll hos dem och god fika fick vi :) Dem ska nog komma och hälsa på oss på tisdag och det ser jag framemot!!!

 

Idag tog jag och min sötnos en skön sovmorgon tillsammans igen. Eller blev till 10 ungfär för jag hade ställt klockan. Men är ju inte tidigt att gå upp då precis!!

Jag gick och duschade och min sötos förberedde med frukosten men kom och frågade mig om vi inte kunde ha varm chokladmjölk. Så det blev att jag gjorde egen chokladmjölk och det uppskattades väldigt mycket för det blev väldigt mumsigt måste jag erkänna :)

Efter frukosten så gjorde jag mig i ordning och sen så satt jag och sötnosen och lyssnade på musik framför datorn. Min sötnos Jessica ringde sedan och frågade om jag var redo för dagens äventyr. Vi skulle nämligen till Novalund hon och jag :) Så hon kom och hämtade mig vid halv två tiden. 

Vi hade en super trevlig och halv flumig dag som vi alltid brukar ha när vi ses och ska hitta på nått. Vi har alltid väldigt roligt tillsammans, blir en hel del skrattande :) Det blev lite shopping men inte så mycket ändå. Jag handlade bara en grå kjol och en lila topp från Gina. Mycket fint!!!

 

När jag kom hem ige lite efter sju ikväll så gosade jag som bara den med min sötnos för han skulle jue iväg några timmar senare och jobba. Han jobbar nämligen natten och ska göra det hela helgen :( Var inte särskilt glad när han körde men försöker ändå hålla humöret uppe.Försöker tänka att snart är han här hemma hos mig igen!!! 

Men innan han körde så gosade vi som sagt jätte mycket. Satt jätte nära varandra i soffan under filten och bara hade det bra och kollade på Idol.

 

Idol jaa. Tycker att alla var bra ikväll men tycker att Anna hade tråkigast låtval. Men Kevin var helt klart bäst och många gjorde många stora steg och man fick se en nya sida hos många av dem.

Lars åkte ut och jag tycker det var tråkigt för jag har hela tiden gillat honom. Visst förra veckan var kasst men ikväll kom han tillbaka igen och gjorde ett bra framträdanade förutom att han kunde rört sig lite mer på scen, Men sådan är Lars. Men han ville åka ut och det kanske var det bätsa för honom. Han lär nog gå långt ändå och lär släppa en skiva med hans egna sköna stil. Jag kommer ha hans skiva när den väl kommer i alla fall.....

 

Tack för idag!!!!

 

 



Piggare?

Nja känner mig lite piggare men har fortfarande lite feber och är trött och allmänt slö. Men känns ändå som det går åt rätt håll igen. Jag tar ju alvedon för febern, vilar och dricker mycket. Allt för att jag snart ska må bra och vara pigg igen.

 

Men tidigt imorse trodde jag att denna dagen skulle bli jobbig. Jag vaknade med fruktansvärda menssmärtor, jag grät av smärtorna och visste inte hur jag skulle ligga. Men försökte ändå koppla av och min sötnos var snäll och tog hand om mig. Han gjorde inte så mycket men att bara finnas där och hålla om mig gjorde att jag till slut glömde smärtan och somnade igen och när jag vaknade så hade jag inte lika ont...berodde nog mycket på att jag tidigare på morgonen tog en värktablett för sådana smärtor. Skönt att dem hjälper :)

 

Min dag har varit lugn. Min sötnos han började jobba tidigare idga eftersom det är onsdag och han gör alltid det när han jobbar kvällen. Jag har bara tagit det lugnt. Slappat framför tvn, suttit vid datorn ibland och kollat runt och lyssnat på bra musik, diskat och lagat mat.

 

Nu ikväll fick jag mig ett ryck och bakade en sockerkaka med nötcremè i och den blev jätte mumsig, Mumsade på en bit när jag fikade och kollade på Roomservice och Grey`s.

 

Såhär mumsig ser kakan ut :) 

 

 Wiee nu kommer min sötnos hem snart och där lär det bli massor med mys :)

 



Rocktema

Här är låtarna som Idolerna ska framföra...

Johan Palm, Mjölby, 16 år
Låt: Poison/Alice Cooper 


2. Lars Eriksson, Stockholm, 28 år
Låt: Smells like teen spirit/Nirvana 


3. Anna Bergendahl, Nyköping, 16 år
Låt: Save up all your tears/Cher 


4. Robin Ericsson, Stockholm, 20 år
Låt: You give love a bad name/Bon Jovi 


5. Robin Bengtsson, Svenljunga, 17 år
Låt: Dude looks like a lady/Aerosmith 


6. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år
Låt: Heaven's on fire/Kiss 


7. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år

Låt: Living on a prayer/Bon Jovi

 

 

Jaha dags för rocktema på fredag och dem skulle även bli gästade av Desmond Child. Man kan verkligen fråga sig vad det är för rockigt med dessa låtarna? Visst visa är kanske det lite men tycker det är ganska så trista låtval även denna veckan, så det ska bli intressant och se hur dem kommer framföra dem.

 

Vad tycker ni om låtvalet och tema denna veckan???

 



Senaste lästa bok...

Jag har läst är Emma, Mias dotter.
Emma, Mias dotter är den fjärde delen i Maria Erikssons storsäljande serie om sitt liv på flykt undan en våldsam man och hennes enastående kamp för att bygga upp en ny tillvaro åt sig själv och sina barn i ett främmande land. Det är en dramatisk resa som har fört henne från tryggheten i en svensk småstad till ett liv med skyddad identitet i en annan världsdel, via olika gömställen i Sverige och flera år av umbäranden i Chile.
I boken får man läsa om Emmas version av vad som hände och hur det kändes under alla de där åren på flykt undan en man som hotade såväl henne som hennes mamma till livet. Men det är också berättelsen om det liv som sedan följde: om hur Emma i Den svarta boken får veta den sanning som ställer relationen mellan mor och dotter på sin spets, om hur hon flyr hemmet och börjar använda droger, och om hur Mia tvingas kämpa mot en dödlig sjukdom precis som hon tidigare tvingats kämpa sig till asyl åt sig och sina barn.

Jag tycker boken var väldigt bra och gripande och det var väldigt inressant att få läsa Emmas tankar och funderingar kring det som hände henne och hennes familj. Jag tycker det är ett måste att läsa denna om man har läst dem andra böckerna om dem. Ett bra boktips helt enkelt :)


En Sjuk Pernilla....

Är det som skriver idag.

 

Har varit lite småseg och trött nu i några dagar och igår var jag så trött så jag orkade knappt vara uppe på kvällen. Fick kämpa för att vara vaken så jag kunde kolla på Prison Break. Hade en en jobbig huvuvdvärk igår som kom och gick.

Imorse så vaknade jag med värre huvduvvärk och feber och sen är jag sjukt trött. Man orkar knappt vara vaken känns det som.

 

Men jag och sötnosen körde ändå till hans föräldrar en runda imorse för vi hade bestämt med dem att vi skulle äta frukost där. Det blev ägg, bacon, skinka och lite annart smått och gott. Vi hade en väldigt trevlig morgon men vi var inte där så länge eftersom att jag orkade inte det, sen så skulle ju hans mamma iväg och jobba!!

 

Min sötnos har nästan precis kört till jobbet och innan han körde så fixade han lite fika till oss. Te och pepparkakor :)

Han är så gullig mot mig och tar hand om mig, tur jag har honom.

 

Tänkte snart lägga mig i soffan igen med filten. Den åker av och på hela tiden. Känner mig varm hela tiden men ibland så fryser jag så då får jag ha filten på och sen så blir jag för varm så då åker den av en stund. Så jag lär väl hålla på så när jag ska kolla på film. Jag tänkte nämligen titta på Brudens Bästa Man. Får hoppas man orkar hålla sig vaken så man inte somnar från filmen.Men skulle inte göra så mycket egentligen få då är det ju bara att se om den en annan gång...

 

 

 

Visst är jag mig lik?? Hehe =)

 

 

 



Måndag i Bilder + text :)

Idag Ser Man Ut Såhär....
Svart Linne - HM
Rosa Tshirt - HM
Svart Kofta - Gina
Jeans - Blend (Gamla som attans är dem)
Idag var man här igen för att gå på ett trist och meningslöst uppfölningsmöte.
Varar i ungefär i 30 minuter och det ända vi gör är att fylla i ocgh prata om vilka jobb vi sökt.
Lämnade faktiskt tillbaka dem här idag. Jag tycker dem är jätte snygga men det kändes ändå inte som jag på något sätt.
Ska se om man hittar några andra vinterskor/stövlar nästa månad istället.
Jag kom hem med en ny vinterjacka från Veromoda istället, eftersom att det oxå var väldigt behövligt. Min gamla vinterjacka som jag haft i några år, har dragkedjan har gett upp på och sen så köpte jag en ny jacka förra vintern men den är nu alldeles för stor.
Så om någon behöver en ny vinterjacka så säg till för jag ska nog sälja den jag köpte förra året, är som ny.
Är i storlek 36 men är lite stor i storleken och den är köpt på Stadium. Bild finns på den om ni vill se den.
Såhär har min dag varit och min sötnos var givetvis med mig istan och var med i mitt val om jacka.
Nu är jag hemma igen men inte min sötnos för han jobbar kvällen och kommer göra det nu 3 kvällar i rad. Denna veckan jobbar han över 60 timmar så det är inte mycket vi kommer ses. Men man får njuta av den tiden vi har tillsammans som sagt. Är inte lätt alltid men vi försöker så gått det går...
Resten av dagen/kvällen ska jag bara ta det lugnt, har smått ont i huvudet så funderar på att vila en liten stund innan det är dags för middag. Som tur behöver jag inte laga så mycket idag eftersom det blev över sen igår...


Helgen börjar närma sig sitt slut...

Så är det helgen är snart slut och min helg har väl varit ganska så bra. Önskar dock att min sötnos inte hade jobbat 12 timmar både igår och idag. Vi har knappt setts. Joo någon timme på kvällen när han kommer hem men han är ju såå trött så han lägger ju sig väldigt tidigt. Man tycker det är lite smått trist men samtidigt så förstår jag honom så vi försöker verkligen ta vara till den lilla tiden vi har spenderat tillsammans ihelgen. Vi har både igår och idag på kvällarna när han kommit hem bara liggat i soffan och myst och kollat på tv och ätit lite godis. Det har varit underbart mysigt och fast det är kämpigt att han jobbar mycket just nu så vet vi båda att det inte är för alltid och tillsammans så klarar vi allt. Vi finns där och stötar varandra till 100% och det är så det ska vara tycker jag :)

 

Idag så var det ju så fint väder så jag kunde inte bara sitta inne utan jag tog min cykel och cyklade en sväng och till slut så hamnade jag i Färlöv hos sötnosens föräldrar. Var inte alls planerat men bara blev så. Det var jätte trevligt att vara där en runda och dricka en kopp kaffe och snacka av sig lite. Dem tyckte det var jätte roligt att jag kom och det känns så bra att vara där fast att inte Paul är där...man känner sig som hemma.

 

Tror att jag snart ska krypa ner till min sötnos som redan ligger och sover. Är inte så trött egentligen men har saknat honom så mycket ihelgen så vill ligga bredvid honom och somna gott :)

 

 

Avslutar med en knasbild på oss :)

 

 



Veckans Låt

Jag hade väldigt svårt att bestämma mig vilken som skulle bli veckans låt. Det finns ju så mycket bra musik så det är svårt att välja ibland. Men jag valde tillslut Coldplay med låten Strawberry Swing. Jag tycker den låten är riktigt bra och den finns med på deras senaste album Viva La Vida Or Death Ana All His Friends.


Seg Lördag...

Det har det verkligen varit och det känns som man inte gjort något alls men jag har ändå gjort en del om man tänker efter....

 

* Klev upp ur sängen

 

* Klädde på mig

 

* Ätit frukost

 

* Varit ute i trådgården en runda och kollade upp en sak

 

* Slöat framför datorn en hel del

 

* Lyssnat på musik

 

* Diskat och plockat undan disk

 

* Viktit tvätt och lagt in i garderoberna

 

* Lagat mig lite mat eftersom att jag var hungrig

 

* Kollat på tv

 

* Pratat med min sötnos 3 gånger

 

* Duschat och gjort mig i ordning för middag hos sötnosen föräldrar

 

Som ni ser har jag ändå gjort en del under dagen fast det känns som man inte gjort något alls. Menmen nu har min sötnos kommit hem så nu ska vi köra till hans föräldrar...så det kommer nog bli en bra kväll i alla fall :)

 

 



Trevlig Kväll Igår :=)

Vi hade en mycket trevlig kväll igår hos våra vänner Jessica och Marcus som hade bjudit dit oss på middag.
Vi fick mycket god mat och efterrätt och såå mätta blev vi :) Vi fick en kycklinggryta och pressad potatis och sallad till det, mycmet mumsigt och till efterrätt fick vi chokladpudding med grädde och bär. Det var oxå väldigt mumsigt men mättande.
Till maten drackk vi rödvin förutom min sötnos då för han körde. Jag brukar aldrig dricka rödvin för jag tycker inte alls det är lika gott som vitt vin men det vi drack igår var faktiskt inte så dumt.
Vi kollade såklart på Idol och jag trodde det skulle bli roligt med Schlagertemat men istället blev det väldigt tråkigt. Många av idolerna hade valt tråkiga låtar och gjort om dem så dem blev ännu tråkigare.
Jag tycker att Kevin var den som gjorde bäst ifrån sig igår. Inte illa att kunna sjunga så bra på svenska när man inte bott här så länge sen så gjorde han ett bra framträdande.
Jag tycker även det var rätt person som åkte ut. Det var på tiden. Men man blev lite nervös när det stod mellan Sepideh och Robin B. Jag hade blivit väldigt sur om hon hade tagit hans plats för att Robin är enligt mig mycket bättre.
Jaa sen så kan an ju undra vad Lars gjorde egentligen. Jag tycker verkligen inte det var bra det han gjorde igår men man fick sig ett gott skratt. Men tycker ändå han är bra men han är ingen Idol. Han borde syssla med sin egen musik istället.
Jag och min sötnos körde sedan hem en stund efter Idol hade slutat så vi kollade som åkte ut här hemma. Min sötnos skulle ju upp och jobba tidigt idag så därför fick vi köra hem. Väldigt synd dock eftersom att vi hade det så trevligt och mycket skratt och flamsande blev det oxå som det alltid blir när vi umgås :)
Tack för en trevlig kväll Jessica och Marcus, får vi snart göra om igen!!!

Idag har jag ganska så tråkigt min sötnos jobbar ju till 18 ikväll och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på med idag. Jag funderar fortafarnde på olika alternativ men inget känns lockande och sen så är jag lite småseg idag och känner mig inte på super bra humör så vet inte riktigt vad jag ska göa av denna dagen.
Jag funderar blandannat på att greja lite här hemma, plocka undan tvätt och dammsuga här lite eller sätta igång en film och bara slöa framför den. Jaja kanske gör lite av varje.
Blir nog bättre ikväll när sötnosen kommer hem och då ska vi till hans föräldrar och äta middag!!
Både lite ris och ros i bloggen idag men det får ni ta...kan inte vara på topp alltid....




RSS 2.0