Lördagskväll!!

Jag sitter vid svärmors laptop och tänkte snabbt blogga lite innan det är dags för middag. Vi ska äta här ikväll och det verkar bli Fläskfilè gryta och ris och det kommer nog bli mumsigt. Magen den kurrar så det kommer passa bra med mat snart :)


Idag har jag och sötnosen annars varit och handlat lite och så har vi varit vid kyrkogården och tänt ljus och sen så körde vi hit till svärföräldrarna och här är vi fortfarande. Det blir lätt att man fastnar här när man väl är här, men det är bara trevligt. Vi hade ju ändå inget annat för oss!!


Igår var min sötnos ledig så vi körde hem till min mamma på eftermiddagen och fikade, vi stannade även kvar så att vi hann träffa min pappa en stund när han väl hade kommit hem från jobbet. Det var mycket trevligt att vara hemma och tragga lite skit. Jag och sötnosen körde sedan till våra underbara vänner Jessica och Marcus, vi vae dit bjudna oc h att träffa dem tackar man inte nej till :) Vi käckade pizza och kollade på Idol tillsammans och vi hade det mycket trevligt som alltid. Vi spanade såklart in hur långt dem hade kommit i huset och nu är det inte så mycket kvar och det är såå fint där, väldigt bra smak har dem!!


Imorgon ska vi till sötnosens storebror med familj och äta middag, dem ringde oss innan i förmiddags och frågade om vi ville komma dit på middag imorgon kväll och det tackade man ju inte nej till, hehe :) Svärföräldrarna ska med dit så det kan nog bli en riktigt trevlig söndagskväll och bra avslut på helgen.
Det är inte helt fel och äta middag borta hela helgen, har vi planerat bra!!




Snart, snart :)







Las Vegas Tema På Fredag!!


HÄR ÄR LÅTARNA SOM IDOLERNA SKA FRAMFÖRA PÅ FREDAG. JAG TYCKER DET ÄR ETT GANSKA SÅ INTRESSANT TEMA OCH SKA BLI KUL OCH SE HUR DEM LYCKAS MED DET.


Tove Östman Styrke sjunger Mack the knife med Bobby Darin

För att rösta ring 09941401 eller smsa Tove till 72400


Calle Kristiansson sjunger It's not unusual med Tom Jones

För att rösta ring 09941402 eller smsa Calle till 72400


Reza Ningtyas Lindh sjunger New York, New York med Liza Minelli

För att rösta ring 09941403 eller smsa Reza till 72400


Eddie Razaz sjunger Can't take my eyes off you med Frankie Valli

För att rösta ring 09941404 eller smsa Eddie till 72400


Erika Selin sjunger Sway med Perez Prado & Rosemary Clooney

För att rösta ring 09941405 eller smsa Erika till 72400


Erik Grönwall sjunger You don't have to say you love med Dusty Springfield

För att rösta ring 09941406 eller smsa Erik till 72400


Mariette Hansson sjunger You to me are everything med The real thing

För att rösta ring 09941407 eller smsa Mariette till 72400

 

Rabih Jaber sjunger That's amore med Dean Martin

För att rösta ring 09941408 eller smsa Rabih till 72400

 

 

 



Här kommer lite foto från kalasen!!

Jag och sötnosen var ju på 2 kalas ihelgen och såklart var ju kameran med så nu ska ni se lite foton som vi tog!!


TINDRAS KALAS






SANDRAS KALAS






Det var trevliga kalas vi var på och god mat och fika fick vi, skoj att träffa alla :)





Kalas, kalas, kalas!!

Då var det fredag igen och det känns skönt att det är det för då får man umgås mer med min sötnos :)


Ihelgen ska vi på två kalas, jag tycker vi har varit på en hel del kalas på sista tiden. Det känns som det aldrig tar slut, men jag tror det är lite uppehåll efter dessa två.


Idag ska jag och sötnosen in till stan och fika, vi brukar ofta göra det på fredagar eftersom att han då slutar tidigare. Det ska bli mysigt och det ska bli mumsigt med en god fika, längtar :) Vi ska även gå en runda på stan och leta presenter. Sen ikväll ska vi på första kalaset. Vi ska fira min brorsdotter Tindra som har fyllt 4 år och denna helgen är hon hos sin pappa så ikväll ska vi dit och fira henne lite. Vi ska äta middag där och kolla på Idol, kommer nog bli en trevlig kväll!!


Imorgon så är det dags för nästa kalas, då ska vi till en av Pauls brorsdöttar som fyllt år. Det kommer nog bli trevligt det med och hela lördags eftermiddagen lär gå fort eftersom att vi kommer vara där. Sen så tror jag att det blir en lugn kväll när vi väl kommer hem. På söndag ska vi inte iväg någonstans vad jag vet så vi ska väl bara vara hemma och fortsätta riva tapeter och så. Har bara lite kvar att riva i hallen och sen är det dags för att slipa och spackla innan man väl kan måla där....men det kommer nog bli bra när vi är färdiga!!










Temat i Idol på fredag är.....

ROCKTEMA är temat som kommer vara på fredag i Idol och programmet kommer gästas av JOEY TEMPEST från EUROPE. Intressant tema, men förstår inte riktigt hur dem tänkt med låtarna. Jag tycker inte dem är särskilt rockiga men det ska bli intressant och skoj och se hur dem klarar av det ändå!!

Här är låtarna som dem ska framföra:


Erik Grönwall sjunger Why can't this be love av Van halen

För att rösta ring 09941401 eller smsa Erik till 72400


Eddie Razaz sjunger Beautiful love av U2

För att rösta ring 09941402 eller smsa Eddie till 72400


Erika Selin sjunger Here without you av 3 doors down

För att rösta ring 09941403 eller smsa 72400


Mariette Hansson sjunger I'm just a girl av No doubt

För att rösta ring 09941404 eller smsa Mariette till 72400


Rabih Jaber sjunger Driving one of your cars av Lisa Miskovsky

För att rösta ring 09941405 eller smsa Rabih till 72400


Tove Östman Styrke sjunger We're not living in America av The Sounds

För att rösta ring 09941406 eller smsa Tove till 72400


Nicklas Hocker sjunger Black hole sun av Soundgarden

För att rösta ring 09941407 eller smsa Nicklas till 72400


Reza Ningtyas Lindh sjunger Don't stop me now av Queen

För att rösta ring 09941408 eller smsa Reza till 72400


Calle Kristiansson sjunger Are you gonna go my way av Lenny Kravitz

För att rösta ring 09941409 eller smsa 72400

 




20 oktober

Idag är det exakt en månad tills NEW MOON har premiär, jag längtar enormt mycket efter att få se den och jag tror att alla andra TWILIGHT-FANS också gör :)









Lite glest kanske....

Det blir ganska så ofta glest med inlägg här i bloggen om helgerna men det är för att jag vill hellre umgås med min sambo, vänner och familj då!! Men det är faktiskt ganska så skönt att vara ifrån bloggen ibland och ta en paus, sen känns det bättre att komma tillbaka på måndagen och vara med aktiv under hela veckan för då har jag oftast mer tid eftersom att jag går hemma. Det är så det ligger till i alla fall!!

Jag tännkte berätta lite vad vi har hittat på med ihelgen.


IFFREDAGS:
Jag och sötnosen åkte en runda till stan när han hade slutat jobbet och uträttade några ärenden, vi var även och handlade hem lite mat. Vi hade sedan en lugn mysig hemmakväll, kollade på Idol och mumsade chokladpudding :) Vi blev nöjda med att Camilla fick lämna Idol, så nu hoppas vi att Nicklas åker nästa gång!! De som vi tyckte var bäst var Eddie och Rabih. Jag gillar ju även Tove men synd med hennes låtval men hon kommer tillbaka med en Tove låt på fredag :)


ILÖRDAGS:
Vi hade inte så mycket planerat denna dag så på eftermiddagen så körde vi hem till Pauls föräldrar en runda där vi mest slappade, var ganska så sega. Vi fikade även lite när Pauls storebror kom dit. Vi körde hem framåt kvällen och Cliff han följde med oss hem för han skulle hjälpa oss med en sak!! Jag och sötnosen åt sedan lite middag och sen körde vi hem till mina föräldrar där vi spelade en runda UNO, det var riktigt skojsigt och jag kom ju tvåa :)


ISÖNDAGS:
Då började vi med ett projekt här hemma som kommer ta lite tid. Vi har nämligen börjat riva ner den fula tapeten som är i våran hall. Jag och sötnosen ska nämligen måla om där, men först ska ju tapeten rivas och sen ska det slipas och spacklas. Så det håll vi på med hela eftermiddagen igår och vi har kommit en bit på vägen,  ska nog fortsätta med det ikväll så man kommer någonstanns. Vi ska som sagt inte tapetsera den igen utan vi ska måla och vi ska ha en fondvägg där man hänger av sig och det ska vara i grått tror vi och sen ska resten vara vitt!! Det är så skoj att fixa och dona och göra om och få det som man själv vill ha det :)






HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAG I HÖSTRUSKET!!!



Fredagens Idoltema


Det är ju Michael Jackson tema på fredag som många av er redan säkert vet och här låtarna som dem ska framföra.
Det ska bli intressant att se imorgon hur dem kommer göra dem, bra förhoppningsvis!!


Calle Kristiansson sjunger Bad

För att rösta ring 09941401 eller smsa Calle till 72400


Camilla Håkansson sjunger Human Nature

För att rösta ring 09941402 eller smsa Camilla till 72400

 

Reza Ningtyaz Lindh sjunger The way you make me feel

För att rösta ring 09941403 eller smsa Reza till 72400


Mariette Hansson sjunger I want you back

För att rösta ring 09941404 eller smsa Mariette till 72400

 

Eddie Razaz sjunger They don't care about us

För att rösta ring 09941405 eller smsa Eddie till 72400

 

Tove Östman Styrke sjunger Will you be there

För att rösta ring 09941406 eller smsa Tove till 72400


Nicklas Hocker sjunger Black or White

För att rösta ring 09941407 eller smsa Nicklas till 72400


Rabih Jaber sjunger You are not alone

För att rösta ring 09941408 eller smsa Rabih till 72400


Erika Selin sjunger Beat it

För att rösta ring 09941409 eller smsa Erika till 72400


Erik Grönwall sjunger Thriller

För att rösta ring 09941410 eller smsa Erik till 72400

 




Dagens Outfit!!

Det var länge sedan jag hade Dagens Outfit och jag har även fått önskemål från vissa läsare att jag ska försöka ha det oftare. Så jag ska försöka bättra mig på det och därför så bjuder jag på en Dagens Outfit idag :)






Svart Linne - Lindex
Svart Tröja - Gina Tricot
Lila T-Shirt Med Tryck - New Yorker
Mörk Blå Jeans Leggins - Vero Moda
Klämma Med Blomma - HM

Jag kör lite lager på lager idag och jag gillar det :)


Idag ska jag in till stan för att Övningsköra och efter det ska jag träffa min underbara vän Jessica och vi ska gå och fika och skvallra lite antar....känns som det kommer bli en bra dag och solen skiner ju så det gör det ännu bättre!!


Ny Vecka, Nya Möjligheter!!



Jag sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck nu på förmiddagen. Det blir mer mycket Winnerbäck nu, man försöker ju ladda upp till konserten som man ska kolla på den 21 November tillsammans med min sötnos. Jag längtar jätte mycket efter att få se honom live, en dröm kommer gå i uppfyllelse då :)
Låten som jag la upp heter Timglas och jag tycker den är så fin!!


Som sagt är det en ny vecka som börjar idag och det innebär ju även nya möjligheter denna veckan. Jag ska bland annat övningsköra en del denna veckan och jag hoppas komma ett steg närmre mitt mål. Annars har jag inte så mycket planerat utan jag ta dagarna som dem kommer, får se vad som kan tänkas dyka upp....



Ni Får Ha En Bra Måndag!!!


Fredagsmys :)



Idag är det FREDAG och det innebär ju Fredagsmys på hög nivå :)

Jag och sötnosen ska när han kommer hem, laga en god middag. Det blir Svärmors Fisk recept och Potatis, det är såå mumsigt!! Sen blir det såklart en massa mys framför tvn där vi kommer kolla på IDOL och äta lite GOTTIS.
Kommer nog bli en bra Fredag det här!!


HUR SKA NI FREDAGSMYSA???



Första Fredagsfinalen

Imorgon är det dags för Fredagsfinalerna igen i Idol och jag ska försöka vara flitig i år med att informera er någon dag innan med vad det är för tema och vilka låtar idolerna ska sjunga. Jag tycker det är skoj att veta vad dem ska sjunga och tror många andra med tycker det.


Första temat för i år är, Klubblåtar.


Nicklas Hocker

Låt: Get this party started av Pink

 

Rabih Jaber

Låt: When love takes over av David Guetta/Kelly Rowland

 

Karolina Brånsgård

Låt: Just dance av Lady Gaga

 

Erika Selin

Låt: About you now av Sugababes

 

Calle Kristiansson

Låt: Destiny calling av Melody Club

 

Reza Ningtyas Lindh

Låt: Superstar av Jamelia



Erik Grönwall

Låt: Leave a light on av Belinda Carlisle

 

Camilla Håkansson

Låt: All night long av Lionel Richie

 

Eddie Razaz

Låt: Release me av Agnes

 

Mariette Hansson

Låt: When tomorrow comes av Eurythmics

 

Tove Styrke

Låt: Hot N Cold av Katy Perry

 

Kan jag säga annat än att jag längtar tills imorgon, ska bli skoj och intressant och se hur dem kommer göra med låtarna imorgon. Jag tycker visa av dem har bra låtval och andra inte, men det kan ju ändras imorgon när man ser det.

 

Vad tycker ni om Temat och Låtvalen??



Make-Up Rådgivning

Igår var jag som sagt på Make-Up Rådgivning på Bodyshop. Jag var ju där inne i måndags och köpte mig en hudlotion som jag använder och så frågade hon som jobbade där om jag ville bli kundmedlem hos dem för 100 kr. Det blev jag för att  de 100 kr jag betalade kommer jag få tillbaka när jag fyller år och det är ju inte fel. Jag fick ju även ett presentkort på Make-Up Rådgivning då eftersom att jag blev medlem. Jag tyckte det var väldigt roligt att vara på det för jag har aldrig varit på något sådant innan och hon som fixade till mig var super trevlig och duktig. Hon gjorde en vardaglig Make-Up för jag ville ha lite tips på det.


Såhär blev resultatet =)






Ha En Fortsatt Bra Dag!!!






Bilder Från Ihelgen

Ihelgen har det verkligen varit full rulle precis som jag skrev i det förra inlägget att det skulle bli, därför har jag inte hunnit blogga under helgen. Men nu har jag tid så tänkte lägga upp lite bilder från helgen så att ni får se!!


BILDER FRÅN IFREDAGS NÄR VI VAR HOS MIN STOREBROR OCH HANS SAMBO.




BILDER FRÅN KALASET VI VAR PÅ.



SÅHÄR SÅG JAG UT NÄR VI VAR PÅ KALAS


FÖDELSEDAGSGRISEN






Måndag idag och det innebär en ny vecka. Jag är inte ritigt på hugget idag, ibland är jag glad och nästa stund känner jag mig lte nere. Men det är så det kan vara ibland. Jag var ändå duktig och åkte in till stan i förmiddags och övningskörde på körskolan och det går framåt hela tiden, har lite grann jag ska öva på hemma och tänka på så ska nog träna lite på det ikväll. Efter körningen satt jag och pluggade en stund och det gick bra så jag stannade inte så länge. Innan jag skulle ta bussen hem så gick jag inom Bodyshop för att köpa mig en Hudlotion som jag använder och jag blev även medlem där så imorgon så ska jag på Makeup-rådgivning, ska bli mycket intressant och roligt :)



Körslaget Börjar Ikväll Igen!!

Precis, ikväll drar en ny säsong av Körslaget igång. Jag och sambon tycker det är underhållande och man blir nästan lika beroende av att titta på det som Idol.

De som tävlar i Körslaget i år är dem här och låtarna de ska framföra ser ni här under.

1. Andreas Lundstedt med kör
Musik: Disco inferno - The Trammps


2. Amy Diamond med kör
Musik: Baby Goodbye - EMD

 

3. Stefan Nykvist med kör
Musik: Jag ringer på fredag - Sven Ingvars
Telefonnummer: 099 - 402 03
Sms: skicka STEFAN till 72 400

4. Caroline af Ugglas med kör
Musik: The ketchup song - Las Ketchup

5. Ola med kör
Musik: Viva la vida - Coldplay


6. Rigo Pencheff med kör
Musik: I know you want me - Pitbull



7. Roger Pontare med kör
Musik: Pride - U2

 

 

 


Jag måste bara få skriva av mig om Idol igår. Jag kan verkligen inte förstå hur juryn tänkte när de gav Camilla en chans till. Hon fördärvar alla låtar som hon väljer, hon har i dem senaste programmen valt låtar som ska vara lugna men gjort om dem till upptempo låtar och det passar verkligen inte. Jag ska erkänna att jag gillade henne i början men nu är hon bara för mycket, känns som hon bara kan schlager.  Men ska bli intressant och se om hon kan göra något annat på Fredag...Jag tycker hellre att juryn skulle gett Moa eller Clara en chans till, menmen nu blev det inte så. De som är mina stora favoriter i tävlingen är helt klart Tove och Erik, men är många av dem andra som gick vidare som jag också gillar :)

 

 

Jaha då kommer snart min sötnos hem, han har jobbat några timmar idag. De har så mycket att göra på hans nya jobb så han får jobba över en del, både positivt och negativt. Jag ska snart slita mig här ifrån och gå och göra mig i ordning för vi ska ju på kalas senare i eftermiddag och ikväll så ska vi hem till Jessica och Marcus. Känns som det kommer bli en bra dag trots det höstiga vädret där ute....

 

 



Helgens planer...

Vi är ganska så fullbokade ihelgen om allt blir som det är tänkt. Det är konstigt att ibland ska allt hända samtidigt och sen vissa helger så händer det ingenting. Menmen det kan vara skönt med både och.

Idag är det Fredag och planerna är för idag att jag snart ska kika en på film. Vi hyrde filmer förra lördagen och det är en jag ej hunnit se så tänkte kolla på den snart och se om det är nått att titta på.
Sen ikväll ska vi hem till min Storebror och hans sambo. Vi tänkte beställa kinamat tillsammans och umgås och ha en trevlig kväll :)

Imorgon är det Lördag och då ska vi på kalas hos en av Pauls brorsdöttrar som fyller år, ska bli trevligt. Vi ska antagligen träffa Jessica och Marcus på kvällen och hitta på nått skoj tillsammans, det är inte riktigt bestämt än. Men om vi inte ska det så ska vi nog hem till mina föräldrar en runda för att hon bjöd oss på middag men eftersom vi skulle på kalas så fick vi ju skippa middagen men kan ju komma och hälsa på ändå...mina brödrar ska med dit.


Söndag är det faktskt ganska så lugnt om det inte blir besök hos mina föräldrar då istället för på lördagen, får se helt enkelt imorgon hur det blir. Men annars har vi sagt att söndagen ska vi ha för oss själva och bara vara hemma och mysa!!


Så ser våran helg ut och jag ser framemot det, känns som det kommer bli en bra och trevlig helg med släkt och vänner :)




TREVLIG HELG PÅ ER!!



Recept tips!!

Fläskfilepanna á la Grekland

För 6 personer.

Mycket god och lättlagad festrätt. Köttet marineras under natten. Du lägger allt i en långpanna och skjuts in i ugnen.
Kan det bli lättare....
Ingredienser
Fläskfilé ca 1 kg
1,8 kg fast potatis
1 röd paprika
1 gul paprika
1 rödlök
Tomater
Fetaost

Marinad:
1-1½ dl olivolja
3-4 pressade vitlöksklyftor
1-1 ½ tsk sambal oelek
2 msk soja

Kall sås:
4 dl turkisk yoghurt
4 msk majonnäs
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk italiensk salladskrydda
½ pressad lime





Jag tänkte att jag skulle tipsa er om det här receptet. Det är från min mamma som jag fått det, hon lagade ju det ifredags när vi var där och det var riktigt, riktigt gott :) Det kommer nog lagas här hemma en hel del framöver och jag gillar att det inte är för krångligt att göra det heller. Så ni får gärna prova det och sen säga vad ni tyckte om det!!
Jag tycker det är skoj att tipsa om goda maträtter man gillar och man vet ju själv att det är roligt att få lite inspiration då och då för ibland har man ingen fantasi när det gäller att laga mat...ni känner säkert igen det!!


Idag tar jag det bara lugnt annars, är inte riktigt på hugget idag. Har lite lätt huvudvärk och känner mig allmänt slö så är bara hemma och gör mest ingenting. Jag skulle igentligen kört idag på körskolan, men får ta igen det i nästa vecka istället. Men om några timmar ska jag hem till svärföräldrarna och fortsätta slappa där. Svärfar ringde nämligen för en stund sedan och frågade om jag ville komma dit, så slapp jag sitta själv när Paul jobbar över. Så snällt att dem tänker på mig :)







RSS 2.0