Avklarat :)

Idag redovisade jag mitt arbete om magsår så nue är det avklarat. Det känns såå skönt och det gick faktiskt väldigt bra när jag väl satt där och skulle redovisa. Var lite nervös innan eftersom att jag var tredje person som skulle redovisa, så då satt man där under tiden och stressad sig själv och tänkte en massa. Men som sagt det gick mycket bra och jag fick mycket positiv respons :) Som sagt det känns skönt att det är hjort nue, slipper man tänka på er det mer. Men nue vill man bara veta betyget, hehe.
Fick förresten tillbaka en annan uppgift som vi hade gjort för ett tag sedan och den fick jag VG på =) Jag tror nästan att jag lär få det i betyg i omvårdnad men vågar ändå inte hoppas för mycket!!

Efter alla redovisningar fick vi även schema och hur vi kommer ha våran praktik nästa termina. Kommer gå i skolan vecka 2 och sen kommer vi gå ut på praktik tisdag, vecka 3. Men jag kommer jue missa två veckor av min praktik eftersom att jag är inte tillbaka fråns vecka 5, så jag får göra lite på mitt sportlov men det gör inte mig något. Bar jag får komma iväg :) Vi fick även reda på pratikplatserna idag och vi fick ge önskemål var vi ville vara någonstanns. Jag önskade att jag vill vara som första val på Geriatrinsk dagrehab. Var jue där på studiebesök för ett tag sedan och tyckte det verkade väldigt intressant och roligt att arbeta där, såå där vill jag jätta gärna vara såå hoppas det blir så. Ni får lova hålla tummarna!!! Som andra val valde jag en avdelning på sjukhuset som har mycket Kol, astma patienter. Men ska nog gå bra om jag hamnar där oxå, men vill helst det andra som sagt. Får besked på måndag om vi fått det vi önskat.

Efter skolan så stack jag och Emmy till vårat favisställe och lunchade. Lika gott som vanligt :) Idag tog jag varm toast med tonfiskröra!!! Vi satt där ganska så länge som vi brukar göra, pratade om allt möjligt som vi har en tendens att göra och det är alltid lika skoj. Jag gick sedan in på Cobus en runda innan jag stack hem. Hade nämligen sett en grå tröja med en ren på som jag blev förtjust i, så kollad om den fanns kvar och det gjor den :) Den är såå häftig och gullig tycker jag =) Var även inne på apoteket en snabbis och handlade hem nya panodil, bra att ha hemma och så köpte jag öronproppar inför flygresan. Har en tedens att få ont i öronen vid stigning och landning och dessa öronproppar ska tydligen balansera lufttrycket så att man inte får ont, super.

Ikväll så lagade jag mammas goda Thiagryta men gjorde en liten variant. Hade i lite annat som jag gillar och så....Blev såå gott :) Älskar verkligen sådan mat och det är jue inte svårt att göra heller. Nue ska jag inte tråka ut er mer, hehe! Ska nämligen gå och duscha nue innan alla program och så börjar.

           

  Här kommer en liten bild på tröjan oxå!!! 

                                                                     









Kommentarer
Skrivet av: Evamy

jag har aldrig sett bonde söker fru.. är det så bra verkligen så man missar roomservice? :P

2007-12-05 @ 19:30:20
Blogg/hemsida: http://evamys.blogg.se
Skrivet av: Jenny

Det går väldigt bra faktiskt.. inga bråk i bilen :)Nu kan du pusta ut när arbetet är avklarat, skönt för dig. Snygg tröja !!

2007-12-05 @ 20:15:21
Blogg/hemsida: http://aikmansgirl.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0