Studiebesök + spruta.

Imorse var jue min klass och våran lärare på studiebesök på Brohaga som ligger ute på Långebro. Vi var där i ungefär en timme och vi fick fika och information om vad dem gör där. Vi fick även en rundvandring och kolla hur där såg ut. Väldigt intressant verkar det vara där och det verkar vara ett givande arbete som ibland kan vara väldigt krävande. Men jag tycker det ska bli jätte intressant att få göra min praktik där, känns som man kommer trivas bra för det verkade vara ett bra ocg mysigt ställe, Mycket fina och fräscha lokaler. Det verkade även vara väldigt varierat jobb, ingen dag är den andra lik sa hon och det ser jag framemot, man kommer antagligen ha lärt sig en hel del efter den här praktiken :)

Jag var jue sedan på vårdcentralen och läste av mitt PPD-test och det var negativt som det oftast brukar vara nue. Jag fick ett intyg och sen så var det inget snack om att jag skulle ta sprutan. Så jag frågade henne och då sa hon att man fick göra som man ville. Man behöver inte. Men skolan vill att man ska vaccinera sig och sjukhuset oxå eftersom att vi ska göra praktik där efter jul. Så jag fick sprutan för det var jue lika bra. Det gick bara bra, spännde til en del och gör lite fortfarande, men annars är det ok. Det som är lite trist som jag nämnt innan är att det kan ta lång tid innan det läker, kan även få sår som vätskar. Så man bör undvika att bada, men hur ska jag kunna det när jag är i Thailand frågade jag. Vill jue kunna bada när man ska dit jue. Hon sa att jag får vara väldigt fösiktigt. Man får hoppas att det inte krånglar för mycket, kan jue ha en kompress när jag badar och sen vara noga med att tvätta och så. Förhoppningsvis ska det jue inte krångla...vill jue kunna bada nue när man ska på solsemester. Blir jue galen annars. Men retar mig lite på att jag inte gjorde detta tidigare, har jue haft all tid i världen. Men eftersom att det handlar om sprutor så har man jue väntat in i det sista, så får väl skylla mig lite själv oxå. Men nue när jag tatt en del sprutor så känns det inte så farligt länge, känns som min spärr har släppt lite. Skönt :)

Nue tänkte jag vara duktig och börja med mina tre fall om utvecklingsstörning, kan jue börja med det ena i alla fall så man slipper göra allt på en gång. Ska jue lämna in det på måndag så vill helst inte heller göra det i sista minuten.

Ha en fortsatt bra dag, kramis!!
                     







Kommentarer
Skrivet av: Line

Jag visste att du skulle klara sprutan utan problem!:)Du är jätteduktig!Ha nu en fortsatt bra dag gumman!Kram

2007-12-13 @ 12:19:59
Blogg/hemsida: http://liine.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0