Uppdatering!!!

Jag tänkte att jag kanske skulle ta och uppdatera lite sen jag skrev sist. Jaa julen har jag jue redan skrivit om så jag tänkte skriva lite om juldagen och annadagjul.

På juldagen så blev det bestämt att jag och sötisen skulle hem till mamma och pappa och äta middag. Men sen ringde mamma och frågade om vi kunde ta och beställa nått istället för dem kom på att det dem inte hade allt hemma som behövdes till det dem skulle laga. Så innan jag och sötisen skulle köra hem till dem så skulle vi ringa och beställa, men det var stängt överrallt. Vi kollade upp om det fanns en affär öppen och självklart hade jue Maxi öppet. Så mamma och pappa körde till Maxi där vi mötte upp dem för att handla. Till slut blev det i alla fall att vi bestämde att vi skulle ha tacos så vi handlade det. Sen när vi kom hem på landet så hjälptes vi alla åt att laga maten och duka och så...maten blev jätte god, synd man blev så mätt bara. Efter att vi hade ätit så spelade vi två rundor Kanasta. Jag och pappa hade verkligen ingen tur alls, vi förlorade båda rundorna. Men vi deppade inte ihop för det. Bättre rur nästa gång kanske?! När vi hade spelat klart så satte vi oss och kollade på Tomten är far till alla barnen och åt ostbricka, det är såå gott jue :) Hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll med min sötis och mamma och pappa. Blev inte riktigt som dem tänkt men det blev bra ändå...hehe!!!

Igår på Annandagen så bestämde min sötis sig för att ominstallera våran dator, som vi hade behövt göra för länge sen, men tiden har inte riktigt funnits. Men igår tog han tag i det efter att jag hade sparat foton och musik på skivor för det vill man jue inte förlora. Jaa såå han håll på med det hela dagen, tar lång tid att fixa allt. Så det var inte klart fråns sent igår kväll, så det är därför jag inte bloggade igår!! Jag själv fixade ocgh donade lite här igår och så slappade jag och kollade lite på tv och så. Jag tog även tag i och lagade maten igår kväll efter att min sötis hade varit iväg och handlat. Jag lagade Thaigrytan, den är jue såå god :) Men vi sa det att nue ska vi inte laga den mer inann vi åker i alla fall, få då kanske vi tröttnar jue och det vill vi jue inte. Sen igår kväll så kollade jag på The ladies night och på En prinsessas dagbok....

Idag har jag tänkt vara duktig och ta tag i städningen här hemma, så är rent och fint tills min sötis kommer hem från jobbet. Han jobbar jue idag och imon, trist :( Menmen det får gå ändå. Han är jue snart ledig lite igen :) Men först tänkte jag ta och kolla på dagens Days innan jag sätter igång här...tror jag!!


Hejdå!!!!




Kommentarer
Skrivet av: Tobias

svar: fyfan va nice :D ha en bra torsdag!!

2007-12-27 @ 12:17:37
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se
Skrivet av: tess

nä det e inte så roligt att få reda på när man e 24 att man kommer ha ont i alla leder o muskler resten av livet... särskilt inte när man vill jobba o ska behöva gå på starka tableter bara för att kunna jobba... hur e det med er??? vi får träffas en dag va längesen nu... kram

2007-12-27 @ 16:19:05

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0