Praktiska Övningar.

Vid 08.40 så var det dags att gå ut och vänta på några av mina klasskompisar som skulle komma så vi kunde cykla tillsammans till sjukhuset. Fyy vad kallt det var imorse och trött var jag oxå. Sov knappt ingenting inatt, så jobbigt är det.
Ja som sagt så vi var på sjukhuset idag på våning tolv där våran lärare hade fått låna tre olika salar där vi skulle göra olika praktiska övningar. Idag fick träna på att byta sängkläder när en patient låg i den, vi fick träna på olika flyttningstekninker, handdesefektion, fick tvätta våra händer och sen fick vi kolla i en maskin om vi var rena eller inte. Kan säga att man missat på vissa ställen som var vanliga att missa på som var lärare sa. Så det är något man får tänka på. Vi fick även testa på att linda ben och så fick testa på munvård, borsta tänderna på varandra. Kan säga att det kändes konstigt när någon annan skulle borsta mina tänder, men det gick bra. Var en väldigt lärorik dag och det är alltid roligt när man får göra det praktiskt och inte bara sitta och läsa i en massa böcker.
Onsdagen efter lovet så ska vi börja öva på att ta blodprover och sätta kateter, ska bli roligt det oxå. Fast att jag är som jag är med sånt. Men våran lärare sa att man får öva och öva och det ska jag göra....Har varit en rolig dag som sagt!!

När jag kom hem vid halv ett så värmde jag ungen för att värma lite minibaguetter, var så hungrig. Sen så åt jag framför tvn, kollade på Days. Bra avsnitt men börjar bli lite trött på salemstalker storyn. Men den är ändå bra på nått sätt, annars hade man jue inte kollat :)
Jag har tänkt nue att jag ska ta och läsa kaptilet tills imon om Rehabilitering och sen börja på en läxa som vi ska lämna in efter lovet tror jag det var....Måste sätta igång känner jag.

Skriver kanske mer ikväll om jag har något intressant att komma med!!!




Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0