Afasifyren!!!

Jag har varit på Afasifyren idag. Det var genom min praktik som jag fick komma dit och se vad dem gör där. Det var intressant att få vara där och se vad dem gör, men man hade jue behövt vara där någon mer dag för att komma in i det. Men det var roligt ändå!!
Jag började där halv nio och sen vid nio kom dem första patienterna och då var det tidningsläsning i en timme ungefär. En som jobbade där hade tidigare på morgonen tagit ut några ämnen som dem skulle läsa och diskutera om. Efter det var det dags för morgonfika och sedan så satt några vid datorn och tränade på olika saker i olika program och sen var det några som hade nutidskryss. Jag var med på båda sakerna, var lite med dem som satt vid datorerna och sen var jag med på nutidskrysset. Måste säga att dem var väldigt duktiga på att kommunicera fast att dem hade Afasi, men dem flesta som var där idag hade tal men kanske inte hade så tydligt. Men de hade sina knep för att få sig förstådda!!!
När jag satt och kollade när en satt och löste korsord på datorn så var det väldigt lätta ord tyckte jag, såg var det var för något och visste hur det skulle stavas, Men för henne var det inte lika lätt, men tror att allt är så självklart men för vissa är det inte det utan dem måste ha träning och stöttning. Men det var roligt att se när hon väl kom på vad det var =)
Efter det så var det dags för lunch och då åt jag där men fick betala en liten peng för det men det gjorde inget för det var jätte gott det vi fick. Vi fick gulaschsoppa med toast till och creme fraiche och till efterrätt fick vi citronfromage med hallon och kiwi. Mums!! Kan säga att det är alltid några som hjälps åt alla laga maten där på plats och då blir det jue oftast mycket godare oxå.
Efter lunch fick dem göra lite vad dem ville och sen vid två tiden var det dags för kaffe och sen så efter det så spelade vi ett frågespel om Sverige!! Jaa sedan var det dags att gå hem vd fyra tiden. Hade en trevlig dag och det var kul att vara där som sagt.

Mm hade en bra dag me har ändå varit lite nere idag så imorgon blir det inget besök på strokeavdelningen på sjukhuset. Jag skulle nämligen varit där halva dagen imorgon men så blir det inte och varför det inte blir så beror på personliga skäl och det vill jag inte skriva om här. Det räcker att min älskade sötis vet det och han stöttar mig i det..... Men förhoppningsvis kanske man får möjlighet att komma dit en annan gång.

Nu har vi nästan precis ätit här och det var jag som lagade maten ikväll och då blev det såklart, potatis med lax, hollandisesås och lite blandade grönsaker. Är en favorirrrätt hos mig nuförtiden =)

Jag hoppas att ni haft en bra dag och att ni får en fortsatt bra kväll. Kanske bloggar mer ikväll i fall jag har nått att skriva om, hehe =)



Kommentarer
Skrivet av: Anonym

usch då, varför är du nere?
nae ska bara slappa, dudå?

2008-02-07 @ 19:54:34
Blogg/hemsida: http://celebratelife.blogg.se
Skrivet av: Anonym

ja det är ju huvudsaken att du mår bättre

2008-02-07 @ 20:20:17
Blogg/hemsida: http://celebratelife.blogg.se
Skrivet av: Jenny

Se min blogg, du måste ge mig en mailadress :)

2008-02-07 @ 20:33:27
Blogg/hemsida: http://aikmansgirl.webblogg.se
Skrivet av: Maria

Ja det är rätt ofta numera som den krånglar.
JA! Det var skitkul att spela ju! =D *vill spela mer*
Hoppas du har en bra kväll! Kram

2008-02-07 @ 21:05:27
Blogg/hemsida: http://catwalkqueen.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0