Kalkonmiddag!!!



I eftermiddas så körde vi hem till Peters familj och innan dess så hämtade vi upp Palle, Vonka och Tindra för dem skulle jue såklart oxå dit :) När vi kom så fick vi först lite fika, glögg, pepparkakor och vetelängd. Vi fick nån ny sorts glögg och den var jätte god. Jag har inte gillat glögg men det var till förra julen som jag började gilla det. Efter att vi hade fikat så spelade Peter, Palle. Erik och Vonka Koron medans vi väntade på att maten skulle bli klar. Vi hann även påbörja en pokerunda men fick ta en paus eftersom att vi skulle äta. Vi fick kalkon, potatis, sås och grönsaker. Mmmm såå gott det var och mätt blev man :) Sen till efterrätt så blev det cheesecake och hallon, det är något som jag älskar. Tycker det är såå gott :) Synd man inte äter det så ofta bara och oftast blir det jue att man gör det till sommaren, men det är jue inget måste på det.
Efter det så spelade vi poker igen men jag orkade inte spela klart så till slut var det bara Peter och Erik och spelade. Jag gick upp och sjöng lite Singstars med Kerstin och Tindra istället, mycket roligare :)
Jaa strax efter sen så körde vi hemåt, klockan var väl rund nio då. När vi kom ut så såg vi att det hade börjat snöa ganska så bra, så min sötis fick köra ganska så försiktigt hem. 

Vi var jue även bjuna till några kompisar i Viby men var lite veliga om vi skulle köra dit eller inte, dels var jue klockan hlav tio då och både jag och sötisen hade huvudvärk. Men det blev att vi körde dit en runda ändå. När vi kom var där full rulle, dem satt och spelade spel och drack lite. Jag och sötisen var med några rundor och spelade, var väldigt roligt spel, hette Vilda Gester eller något sådant. Mats och Cissi var oxå där och det var skoj att träffa dem, för det var ett tag sedan. Vi blev bjudna till deras inflyttningsfest, ska bli trevligt :)
Vid elva tiden så körde jag och sötisen hem igen och nue är vi hemma igen efter en dag med god middag, sällskap och skratt!!!

Jag och sötisen var en snabb runda inom Domus oxå innan vi skulle köra iväg. Vi kom nämligen på att vi kunde köpa större minneskort till våran digitalkamera så att vi kan ta mer kort i Thailand, plus att man har sitt gamla med jue. Så min sötis stack upppm ChlaesOhlsson och köpte ett. Så nue kan vi ta nästan upp mot 20000 bilder med båda minneskorten :) Borde jue räcka, hehe!!
Jag var även inom domus där jag köpte mig en neccesär, en sådan som man kan veckla ut och hänga upp. Min sötis fick blandannat en sådan av sitt jobb i julklapp och jag var ute efter en sådan, men såklart ville han jue ha den själv. Så idag köpte jag en till mig själv, tycker dem är smidiga och speciellt när man ska ha med den när man reser.

Nue ska jag och sötisen gå och lägga oss!!!

GODNATT!!!








 


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Åh alla verkar börja på Tisdag, jag börjar liksom imorgon :O UUUUSCH :P

2008-01-06 @ 11:18:42
Blogg/hemsida: http://celebratelife.blogg.se
Skrivet av: Maria

Tack så mycket! =D

2008-01-06 @ 11:29:27
Blogg/hemsida: http://catwalkqueen.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Haha ne det kan man ju inte :P Ha en toppen dag

2008-01-06 @ 14:58:03
Blogg/hemsida: http://celebratelife.blogg.se
Skrivet av: Maria

Hihi =)

Min helg har varit jättebra =) ur har din helg varit?

2008-01-06 @ 16:10:18
Blogg/hemsida: http://catwalkqueen.blogg.se
Skrivet av: Cissi

2 februari!!!!!!!!!! Glöm ej!! Ha nu så jätte trevligt utomlands och stanna inne hela dagarna så ni inte bränner er *tihi och retas lite, med avudsjuka...*

2008-01-07 @ 12:45:16
Blogg/hemsida: http://meonly.webblogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback


RSS 2.0